Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1542
Hei!

Nå har det seg sånn at jeg har blitt scammet på WoW, og har dermed misted passordet mitt.
Jeg har ikke så veldig lyst til å sitte uten konto nå, og siden denne kontoen ikke er opprinnelig min kan jeg egentlig ikke kontakte blizzard heller. Account bytting/deling/selling/kjøping er jo ulovlig, og jeg kan risikere å få kontoen min bannet.

Uansett, da tenkte jeg på at det går jo an å "cracke" en account, og siden jeg vet mitt eget brukernavn så kunne jeg jo prøve det. Er det noen som har peiling på et program jeg kan bruke til dette?

Og ja, hele greia er jo min feil, og det var dumt av meg, men jeg har lært nå.


Takker for svar på forhånd!
scammet ?
hva betyr det?
Trådstarter
19 0
Det betyr at i forsøket mitt på å bytte account har noen lurt meg, stjålet passordet mitt og endret det.
bare å ringe blizzard har jeg hørt, å forklare dem hva som har skjedd

Edit: leste ikke at accounten ikke var originalt din, beklager men kjenner du den som du kjøpte accounten av kan du jo spørre ham.
Sitat av Flaringo
Uansett, da tenkte jeg på at det går jo an å "cracke" en account, og siden jeg vet mitt eget brukernavn så kunne jeg jo prøve det. Er det noen som har peiling på et program jeg kan bruke til dette?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro de har beskyttet seg mot brute-forcing av passord der, så det vil funke dårlig.
Sannsynligvis kan du bare glemme å få igjen noen konto der om du prøver deg også.
Det er simpelt da, mange som gjør det.
man selger brukeren, og senere trykker "glemt passord". Da får man et nytt passord på mail og den du solgte til har ikke tilgang lenger tilgang.

-Bare sån at alle vet det!
Det første du gjør når du kjøper en konto bør vel gjerne være endring av passord/mail og ellers kontaktinfo.. Når det er sagt må du vel nesten bare kontakte fyren du kjøpte av, hvis det er mulig, og få han til å skaffe nytt passord på mail. Eventuelt får han ta kontakt med wow-support for deg, kommer litt an på hvilken person dette er.
Bruteforcing funker dårlig når man har temp-bans ved for mange mislykkede forsøk (og sist jeg sjekka hadde wow det).
Trådstarter
19 0
Vel, hadde det bare vært så enkelt. Du skjønner, den kontoen jeg hadde var byttet minst 3 ganger. Jeg kom i kontakt med han som jeg byttet med byttet med ( O.o ), men han var heller ikke den orginale eieren.

Jeg har CD-keyen, men jeg får vel ikke gjort noe med den.
det jeg ville ha gjort..er og kontaket Blizzard.....sakt at det var en venn av det som hadde kuka med passordet og..eventulet lagt ved brukernavn på kontoen og CD-Key....mer info kan du vell ikke gi dem..når de da sjekker hvem det bruker navnet er regga på for de vell opp CD-keyen din og kan kansje gi deg den infoen du trenger...... Veit ikke om det er så mye mer du kan gjøre....
Ta det opp med blizzard uansett, hvis du ikke får tak i wow kontoen ikke la noen andre ha den heller.
Trådstarter
19 0
Hmm. Tror dere dette ville funket: Jeg ringer til Blizzard og sier dette: "Hei. Accounten min har blitt hacket. Jeg skulle bare logge på en dag, og så var passordet feil. Jeg har også glemt det hemmelige svaret mitt, siden jeg bare valgte noe tull der da jeg skulle lage brukeren. Kan dere hjelpe meg?". Om de i det heletatt spør meg om personlig informasjon, sier jeg bare noe tull, som f.eks "Åge Hansen, Valveien 34, 2564 Bergen, Norge.", og om de sier at de ikke fant noe i databasen sier jeg bare at han som hack'a brukeren må ha endret informasjonen.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av Flaringo
Hmm. Tror dere dette ville funket: Jeg ringer til Blizzard og sier dette: "Hei. Accounten min har blitt hacket. Jeg skulle bare logge på en dag, og så var passordet feil. Jeg har også glemt det hemmelige svaret mitt, siden jeg bare valgte noe tull der da jeg skulle lage brukeren. Kan dere hjelpe meg?". Om de i det heletatt spør meg om personlig informasjon, sier jeg bare noe tull, som f.eks "Åge Hansen, Valveien 34, 2564 Bergen, Norge.", og om de sier at de ikke fant noe i databasen sier jeg bare at han som hack'a brukeren må ha endret informasjonen.
Vis hele sitatet...
Dårlig Idè, de vil finne noe uansett om du bruker et skikkelig navn, og dette vet de.
Leit at de er så strenge på salg og trade av account egentlig.
Trådstarter
19 0
Ok. La oss si jeg har "hackerens" e-mail adresse. Kan jeg eventuelt sende en keylogger til han? Eller noe annet?
Sitat av Flaringo
Ok. La oss si jeg har "hackerens" e-mail adresse. Kan jeg eventuelt sende en keylogger til han? Eller noe annet?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan det. Men problemet er at han sannsynligvis ikke tar den imot, eller at han har antivirus.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er FULLT LOVLIG å bytte account, men da har det seg slik at du må gi fra deg cd'ene og cd-keyen din til han du byttern med og få han sin.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Pisspreik. Det er ikke lovlig med eierbytte av account i noen form. Det du snakker om er bare et rykte.

For at noen skal kunne overta accounten din, les: CD-key. Så må alle characters på accounten slettes og da forsvinner litt av poenget.
Sist endret av Wiggles; 27. august 2006 kl. 15:20.
The scam out of game:
A scam out-of-game is the act of acquiring items or any other property (even accounts) from another player though fraud whilst out-of-game.

Example:

Selling accounts

Trying to get password from fake emails

If you are scammed out-of-game, we will unfortunately be unable to assist you. We neither support, nor recommend, the exchange of real-life money for in-game goods. This is a legal issue and if you wish to pursue further action we recommend you to contact your local police. We will neither investigate nor condone these types of transactions, as all data contained on the

World of Warcraft servers is property of Blizzard Entertainment and cannot be bought or sold without the express written permission of Blizzard Entertainment.

In the case you lost your account due to a scam, please contact our account administrator team using the web form
IMPORTANT

Violating, repeatedly or not, any area of the Terms of Use, including the area detailed above, will often result in temporary or permanent suspension from the game.

Ulovlig