Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 648
Før ville ikke skjermen skru seg på. Testa skjermen på en annen data og da virka den. Men så flytta eg på ram brikkene og da virka skjermen igjen. Men nå stopper datan opp når hovedkort logoen kommer (helt i starten når du skrur på datan).

Noen så vet ka som kan ver galt?
Alt tyder på at enten hovedkort eller minne er bogus. Prøv med bare en av minnebrikkene og bytt om. Alternativt kan du låne deg en sliten minnebrikke fra andre.
Trådstarter
32 0
Ok. Takker for raskt svar!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av TipeX
Alt tyder på at enten hovedkort eller minne er bogus. Prøv med bare en av minnebrikkene og bytt om. Alternativt kan du låne deg en sliten minnebrikke fra andre.
Vis hele sitatet...
KJENN VARMEN GUTTER prat om ødelagte data ting osv
Sitat av cbask
KJENN VARMEN GUTTER prat om ødelagte data ting osv
Vis hele sitatet...
hva er det med den derre "KJENN VARMEN GUTTER"? har sett den på 4 eller 5 tråder den siste timen xD wtf

KJENN VARMEN meg i ræva...
Sitat av Silhouette
hva er det med den derre "KJENN VARMEN GUTTER"? har sett den på 4 eller 5 tråder den siste timen xD wtf

KJENN VARMEN meg i ræva...
Vis hele sitatet...
det var ironisk Ztaale likte ikke å snakke om døden til proof , å jeg likte ikke denne tråden han skrev på^^ de er jo sånn ca like interessante
Offtopic: Da er du på feil forum cbask!

Ontopic: Det er nok ram'en som er gåen som tipex sa.
Sjekk at CPU-kjøleren er riktig festet til CPU og sjekk om den blir veldig varm, samme med kjøleren på skjermkort.
Kjør deretter Memtest, en brikke om gangen.

http://www.memtest86.com/

http://hcidesign.com/memtest/
Jeh, kjør memtest86 hvis du kan.

Dersom du har 3-4 dimm-slots forsøk med rambrikkene i forskjellige slots alt etter som. Sjekk manualen til hovedkortet og se hvor de skal stå hvis de skal være i dualchannel eller single. Hvis de ikke er paira så ikke forsøk med dual channel.
Har hatt omtrent samme problemet flere ganger, og hver gang var det enten feil med rammen, eller bare noe kødd med min plassering i dimm-slotsa. Noen kort må ha en brikke i slotten lengst hit eller dit etc.
Sitat av cbask
det var ironisk Ztaale likte ikke å snakke om døden til proof , å jeg likte ikke denne tråden han skrev på^^ de er jo sånn ca like interessante
Vis hele sitatet...
Oi, se en ukes ferie.