Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8116
Jeg lurer enkelt og greit på om det er noen her som har erfaringer med Kava?
( http://www.erowid.org/plants/kava/kava.shtml )
Jeg har bare hørt snakk om dette og ble nyskjerrig på om noen her har vært borti det.
Hvis du er en som ikke nødvendigvis må bli "voldtatt" av en sterk drog er nok dette noe for deg. Man blir sosial, veldig godt stemt og rett å slett jovial Når jeg har brukt 84% kavaekstrakt føles det litt som jeg har røkt en joint med god sativa-weed. Men mange ulikheter mellom thc-rus endog, da jeg ikke blir så slapp og asosial. Man tenker mange og fine nyanserte tanker men får så lyst til å dele disse med felleskapet Kava er faktisk legalt i australia og fiji, forøvrig nasjonaldrikken på fiji. Man er i disse strøk enige om at det er mye bedre å benytte seg av kava en av alkohol og oppmuntrer bønder til å dyrke det. Googler du kava finner du en side som heter iamshaman, der får du kvalitetskava. Lær deg oppskriften på Drikken kava kava, den voldtar smaksløkene dine i positiv forstand
Har prøvd kava når eg var på fiji, og syns det gir en veldig behagelig rus. Er absolutt ikke et sterkt rusmiddel, men en får en behagelig "ro" over seg. Eg fikk en sterk følelse av velbehag, og problemer virket fjernere. Det forklarer gjerne hvorfor det er blitt gjort forsøk med kava, på personer med depresjoner/angst i enkelte land. Selv ble eg også mer tolerant, og endte ofte med å ha lange dype samtaler med de eg reiste med, som også tok kava.
Ble fortalt av en lokal at kava ble brukt for å løse konflikter, ved at partene sammen drakk kava, og pratet ut om konflikten.
Siden judoka viste til, iamshaman, sender dessverre ikke kava til Norge lengre. Såvidt eg vet, uten å si noe sikkert, er kava ikke lovlig i Norge. Om det er lovlig regner eg med det er regulert, og en trenger resept. Som judoka sa er det lovlig i Australia, Fiji, og blant annet USA.
Synes Kava høres veldig interessant ut. Er det noen som vet noe mer om eventuelle bi-virkninger, og potensielle leverskader? (Jeg vet jeg kan lese på erowid selv, men en eller annen kommer til å spørre før eller seinere likevel, og for en gang skyld er det meg.)
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sakset fra doktoronline:

Kava kava er tadisjonelt brukt i Stillehavsområdet som rituell drikk og for at den er beroligende. Den fikk økende popularitet i Vesten, men for noen år siden kom det mange rapporter om bivirkninger, blant annet leverskader. Vi vet ikke helt sikkert om det var Kavaen eller kombinasjonen av Kava og legemidler som var hovedproblemet. Etter dette kom det restriksjoner på salg. Derfor brukes heller beroligende urter som valeriana eller adaptogene urter som rosenrot ved stress.
Vis hele sitatet...
Sakset fra et sted man kjøper kava:

Warning: Do not use if pregnant, nursing, or being treated for depression. Excessive use may cause liver damage.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Eplefisk; 20. november 2008 kl. 11:28.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg bestilte faktisk et halvt kilo kava i forgårs, så jeg skriver vel en liten rapport når jeg får greiene.

Hvis man googler realkava finner man kanskje noen som sender til norge, jeg holder på å "forhandle" med noen nå ang. pris på pakke og "gift" merking.
de sier de sender til norge, men har hatt problemer med tollen her tidligere.
jeg kan dog ikke se at kava står på noen liste over hverken legemidler, narko eller doping liste, så jeg hvorfor de skulle ha problemer med det skjønner jeg ikke..?
Sist endret av spQ; 20. november 2008 kl. 13:01. Grunn: url delete
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
wops. da er jeg spent på om det finner frem til postkassa mi.
glipp fra meg der, hehe.