Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1039019
Ja det er mye dårlige frø ute og går.
Ja du kan befrukte hvilke som helst sorter med hverandre, men resultatet blir ikke noe særlig når du har f1 hybrider. Du må ha natural strains for å drive utvikling. Ta stiklinger av dama du liker best. og fjern for guds skyld alle hanplanter før de får pollen.
Hvordan og når du tar stiklingene er forklart før på tråden
Sist endret av nothern light; 10. november 2007 kl. 12:56.
hva brukes Digital ballast til?
Starte opp HPS og MH pærer.
Rett og slett få de til å lyse, forskjellen på vanlig ballast (magnetisk) og digital er bare det at mekanisk blir fortere utslitt, altså må byttes ut og avgir mye mer varme enn digital.
Mekanisk er da igjen mye billigere enn digital, så du må nesten velge litt, og ta en avgjørelse på hva du vil velge
Hei, har bestilt 2 av disse 400W Master Son-T pia Green Power. Trenger man noe spesielt for å drive de? en kompis har 10 planter som er 20-30cm høye. trengs det noe mere enn disse to og ei vifte?
du trenger to ballaster, type 400w ballast, dette finner du på http://mrgrowgear.no
Om du skal kjøre begge pærene samtidig.
Du trenger også E40 sokler, for å holde lyspærene. reflektor kan også anbefales.
Kabler for å få alt til å henge i hop.

Jeg regner også med at du trenger noe for å få opp luftfuktighet.
En bordvite som blåser på plantene, en vifte som flytter lufta ut av skapet, eventuelt et kullfilter om det begynner å lukte mye.

Det er vel det jeg kommer på i full fart iallefall.
Nå er det vel rett rundt ei uke til høsting. Er det noe spesiellt jeg må huske å gjøre før jeg høster?
Hvis du er opptatt av smak så bør du flushe plantene. Altså, ikke gi dem noe mer næring den siste tiden før høsting. Mange bryr seg ikke om dette, mens andre tar det som en selvfølge. Selv er jeg blant de sistnevnte..
Gylden regel er vel å bare vanne med vann de siste dagene / siste uken før høsting.
Og ikke vanne de 1-2 siste dagene før selve høstingen. La den tørke ut litt liksom.

Ellers får du ha lykke til, og pass på mygl og lignende =/
Skylling er er et must for alle som vil ha god smak av plantene sine, jeg anbefaler minimum 10 dager og helst 14 dager.

En annen ting er å redusere lysmengden til 10 timere på 14 timer av den samme perioden som du skyller plantene.

En siste ting er noe kalt Ripen. Det er en næring som gir planten beskjed om at sesongen nærmer seg slutten og at siste innsats for å bli pollinert er NÅ. Den brukes de første 10 dagene av skylling og etter det 4 dager med kun vann.

Husk å cure plantene!!

Lykke til mann!
Ballast: VSA 400 Watt MH/HPS
(400 watt ballast som kan brukes med både MH og HPS-pærer. )
Pære: 400W Master Son-T pia Green Power
Reflektor: Hammerslagreflektor (m/e40 sokkel)

Funker dette sammen?

Må jeg ha 2 av dette for et skap på 50x120cm, eller blir det overkill?
Det blir nok overkill med 2 stk, samtidig som 1 stk 600W ville nok vert det beste, men for dette må du ha noe "kraftig" som suger ut varmen.
tror du disse 2 får ut vamen?
eller er det bare for å fjerne lukt?

-Systemair kanalvifte RVK 100mm 180 m3
-LeFiltre kullfilter 100mm 200m3
Er ikke værre en å kjøpe en cooltube.
Er blirr minde fan av cooltube dess mer jeg har lest, og vil ikke anbefale det, så lenge du absolutt ikke må ha det. Men da må du utnytte cooltuben til det den er verdt, altså egen vifte, men lukket system, som drar kald lufte utenifra skapet, gjennom cooltuben og ut av skapet igjen.

Du må da ha 2 vifter, en til å kjøle cooltuben, og en til å skifte ut luften av skapet.

Litt svak vifte til et såpass kraftig kullfilter. Det vil nok fungere, men vifta vil slite med å suge lufta igjennom filteret.
Noen som ønsker å kjøpe billig utstyr?

Har 5 lamper og endel pærer jeg skulle fått solgt, ta kontakt!

_haha_:
Jeg skjønner ikke.. Hvorfor liker du ikke cooltubes?
Vifta er jo en del av tuben, så klart bruker man den.
Genialt spør du meg. Hva er det å ikke like?
Sitat av LoveToGrow
Husk å cure plantene!!

Lykke til mann!
Vis hele sitatet...
Kan du forklare curing mer? Eller vise meg en plass jeg kan lese litt om det?
Sitat av Cybergasm
Kan du forklare curing mer? Eller vise meg en plass jeg kan lese litt om det?
Vis hele sitatet...
Her har du en på engelsk:

http://www.marijuana-seeds.net/Curin...ana-Plant.html

Curing er en prosess hvor plantematerialet ligger på glass og gradvis kvitter seg med klorofyll og næringsrester ved hjelp av en mild oskygentilførsel.

Det er egentlig veldig enkelt. Når blomstene er ferdig flushet og delvis tørket, legger du de på for eksempel norgesglass, og lar de ligge der over en lengre periode. En gang hver dag skrur du av lokket for å lufte ut fuktighet og slippe inn oksygen, og så setter du det på igjen. Gradvis vil planterestene miste grønnfarge (klorofyll) samt næringsrester, og få en høyere smakskvalitet..
Det er også forklart tidligere i tråden. Vet ikke om den er noe mer detaljert, men god nok=)