Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1039042
Bilde1
Bilde2
Bilde3
Bilde4
Bilde5

Som dere ser så har de store bladene begynt å bli gule. Noen har også visnet og ramlet av. Jeg kan ikke se noe galt på bladene på sideskuddene. Kanskje ett eller to som er litt gule.

Har kun næring som er kjøpt i vanlig blomsterbutikk. Ser ut som det er nitrogen mangel. Røttene vokser forresten opp av jorda i hele potta.
Cybergasm: Det er helt klart nitrogen mangel, som du sjøl har observert=)
Anbefaler at du sjekker ut større hagesentere, de fører ofte noen "litt" bedre gjødsel en substral=P

Prøv å finne en som gjerne er par % høyere i P-K enn N, dette kan bli vanskelig, det beste alternativet jeg sjøl har sett er en økologisk gjødsel ved navn:Oase all around, N-P-K 8-6-6, det er grei nok med tanke på at p-k er balansert med hverandre og den inneholder 13 av de 14 type næringene planten vil trenge.

Skulle du finne noen som fører Nitrogen(N),Forsfor(P), ogKalium(K) hver for seg, mest sannsynlig i pulver, har du gjort det STORE!
Sist endret av LoveToGrow; 28. oktober 2007 kl. 16:20.
Det heter ikke substral det jeg kjøpte. Skal sjekke seinere. Tror det var ganske likt nærings innhold som det som er anbefalt. Men det skal jeg også sjekke opp i.
Den begynner å bli ganske stor nå. Stopper den å vokse i høyden hvis jeg binder den fast?
Men er det normalt at røttene vokser opp av jorda? Har ca 1cm lag med lecakuler og det er hvite tråder overalt i hele potta. Har ei 10liters potte nå. De stikker også ut under. Må jeg skaffe ei enda større potte?
Nei, det er neppe at potta er for liten som er problemet, jeg vet ikke om det er flere "typer" røtter på cannabis planten, men det er hvertfall 2 "typer" noen absorberer fukt, vann gjødsel, mens den andre er ute etter luft.

Om du har et lag med leca øverst i potta er nok det grunnen til at de stikker ut, har kun opplevd dette 1 gang sjøl og da hadde jeg sølvfolie over jorda. Under er det ikke så uvanlig da det ofte ligger noen "luftrøtter" helt ved åpningene det er i de fleste potter.

Anbefaler å kun bruke et lag med leca i bunnen av potta og dette kun hvis du er usikker på vanningen din, slik at det lettere kan renne ut overflødig vann, og ikke bli råteskade i bunnen av potta.

Styr unna leca i bunnen og gå heller for perlite blandet inn i jorden. Gir masse luftlommer i jorda og det er lettere å unngå "tørrflekker" i jorda.

Jeg skjønnte du ikke brukte Substral mann=), men det jeg mener er at med mindre du finner Nitrogen, Fosfor Og kalium hver for seg vil det aldri bli opptimalt for planten=/

Derfor jeg bestandig har ønsket at en eller annen forhandler skal begynne å føre disse 3 primær næringene separat i pulverform. Kan vel bestilles fra usa/england men blir vel noe dyrt?

Hvor lenge har den vært i blomst? Siden jeg kjenner strainsen din, vil jeg mene å huske at den vil vokse til og med 3 uke i blomst. Skulle toppen komme for nærme pæra, kan du enten strekke den ned som du sier eller "supercrop" som det kalles. Dette vil stresse planten noe, men det er da bedre enn å brenne hovedbudsen=)

Men den er blitt utrolig fin den jenta der! Det skal du ha!
Jeg gjentar kanskje meg sjøl, men når dere legger ut bilder, ser jeg gjerne at dere også legger ut bilder av oppsett/utstyr slik at vi kan få en enda bedre tråd!

Er utrolig hvor mye en liten beskrivelse av hvert enkelt oppsett kan hjelpe en nybegynner!

Ta gjerne med hvor dere kjøpte utstyret og til hvilken pris.

Vil i samme annledning anbefale http://shop.mrgrowgear.no/
Sist endret av LoveToGrow; 30. oktober 2007 kl. 02:37.
Sitat av LoveToGrow
Jeg skjønnte du ikke brukte Substral mann=), men det jeg mener er at med mindre du finner Nitrogen, Fosfor Og kalium hver for seg vil det aldri bli opptimalt for planten=/

Derfor jeg bestandig har ønsket at en eller annen forhandler skal begynne å føre disse 3 primær næringene separat i pulverform. Kan vel bestilles fra usa/england men blir vel noe dyrt?

Hvor lenge har den vært i blomst? Siden jeg kjenner strainsen din, vil jeg mene å huske at den vil vokse til og med 3 uke i blomst. Skulle toppen komme for nærme pæra, kan du enten strekke den ned som du sier eller "supercrop" som det kalles. Dette vil stresse planten noe, men det er da bedre enn å brenne hovedbudsen=)

Men den er blitt utrolig fin den jenta der! Det skal du ha!
Vis hele sitatet...
Emmaljunga vekstnæring heter den jeg bruker. Noe svensk opplegg.
(N)17mg/l (p)5,4mg/l (k)13mg/l + micronæring.

Har lagt ut 8 nye bilder som blei tatt i går etter 4 uker i blomstringfasen, Check it out . Kun mobil bilder fortsatt :/ Det kommer ikke med på bildene men jeg tror krystaller begynner å dekke de øverste bladene

Hvis noen lurer på hva slags oppsett jeg bruker så har ett stykk skap, 1.7m høyt. Sikkert 70-80cm bredt. 4 vanlige pc vifter montert forskjellige plasser i skapet.
Har en vanlig 400W HPS lampe som står på 12timer i døgnet. Temperaturen ligger på 22-30 hele døgnet.
Jeg vanner med 2-3 dagers mellomrom, alt etter hvor lett potta er. Næring har jeg vært utrolig forsiktig med til nå.

Er det noen her som har erfaring med White widdow? Etter det jeg har sett på bilder så ligner mine blomster utrolig mye på mange WW'er jeg har sett.
Sist endret av Cybergasm; 30. oktober 2007 kl. 09:08.
170 ppm nitrogen er for høyt under blomstring - gå ned til 60 ppm og øk gjerne p (fosfor) til 80 ppm
Gi likt hele tida - foreta ei rensing etter 4 uker (indica) ved hjelp av rein vann - så 2 uker mix igjen og 10 dager reinvann så er du i havn. hold hele tida ph mellom 6 og 7.
se på de bitter små bladene og blomstrene i lupe . De bør værer dekt av pistiller.
Har ikke dyrka ww , men røkt den.Skal være voksevillig og er potent.
Vil ikke være pirkete, men så ingen blir forvirret, det er ikke pistiller, du skal se etter, men cannabioler"krystaller".

Pistiller er to "antenner" som stikker ut av hver enkelt frøpod, det er pistillene som fanger opp pollen fra hannplantene. 65-80 % av disse pistillene skal ha gått fra hvit til rød/brun før du høster.
Nesten alle de hvite trådene som stikker ut av frøpod'ene har blitt brune på mi jente. Og de minste bladene rett under blomstene har en del av disse cannabiolene.

Må få fikset meg ett skikkelig kamera snart tror jeg..
jeg bare lurer, angående plantingen, gjør man det på samme måte som andre planter? som ringblomster o.s.v. ?
Jeg tenkte nå å forsøke meg på scroging.

Noen som vet hvor høyt over planteroten nettet skal plasseres?
Skal jeg trimme plantene under nettet?

Om jeg skal trimme, når må jeg gjøre det? Og hvor kraftig må det trimmes?

Hva bør jeg vite ???

Jeg vil/kan også laste opp bilder ved ønske...

Har erfaring med andre metoeder men ikke scrog....
Og slik ser det ut...
hei jeg har problemer med lyse planter og jeg hadde mistanke om nitrogen mangel.

men jeg har prøvd å gi dem mer nitrogen via næring men det hjelper ikke.

så er det noen her som har noen råd så takker jeg for det
Fare for at det kan være en lockout, som gjør at den ikke får tatt opp den næringen den trenger.
Du kan prøve en skylling, skyll potten med 2x så mye vann, som potten inneholder. Altså om det er en 5 liters potte, skyll med 10 liter vann.
Så kanskje det ordner seg =)
Grunnen til "lockout" er som oftes skyld i feil ph på vannet/næringsblandingen du bruker. Kjøp et billig ph test-kit hos din lokale zoo butikk og sjekk omgående!
Når min plante mangler nitrogen og/eller andre næringsstoffer, hvor mye har dette å si på kvaliteten av det ferdige produktet?
Sitat av Cybergasm
Når min plante mangler nitrogen og/eller andre næringsstoffer, hvor mye har dette å si på kvaliteten av det ferdige produktet?
Vis hele sitatet...
Her snakker vi om 2 ting.

Nr1: Når vi snakker om THC og andre cannabioder(krystallene), er disse genetiske og dyrkeren vil ikke kunne gjøre disse cannabiodene verken sterkere eller svakere. Så det er jo en meget god nyhet for alle.

Nr2: Det en dyrker er med på å bestemme er mengden med cannabioder(krystaller).
Og da sier det seg jo nesten sjøl, jo mer cannabioder jo bedre kvalitet blir produktet.

Håper dette var forståelig, også for en nybegynner?
I got it
Da er det bare til å vente til ho blir klar for høsting En del av de hvite trådene begynner å bli brune nå.
Hvis man skal få noe virkning av hannene når må man ta dem, før pollen kommer? Kan man befrukte hunner av forskjellig sort som hannen?

Er det mye dårlig kvalitet på frø man bestiller på nettet? Har fått ti, men det blir bare hannplanter