Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 40681
alexnorge: Jeg ville gjerne likt å sett kilder til påstanden om at to sukkerbiter ikke kan "holde" en "brukerdose" meskalin.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av LoveToGrow
alexnorge: Jeg ville gjerne likt å sett kilder til påstanden om at to sukkerbiter ikke kan "holde" en "brukerdose" meskalin.
Vis hele sitatet...
I følge Erowid er en threashold-dose på meskalin rundt 100mg, og en vanlig dose 200-300mg. Dette er betraktelig høyere enn dosene f.eks. LSD (som er et av veldig få stoffer som har blitt distribuert på sukkerbiter opp gjennom årene) kommer i. 300mg er veldig mye, og er uten tvil en svært synlig dose. Jeg vet ikke helt hvordan man skal få plass til 300mg på en sukkerbit, sånn uten videre....

Jeg vil ikke påstå noe for sterkt her, ettersom jeg respekterer speq svært mye, men med mindre erowids doseringsskala er helt på bærtur mtp. meskalin så høres dette litt vanskelig ut etter min logikk. Er du 100% på at det ikke er et meskalin-lignende stoff med lavere dosering, speq?

http://www.erowid.org/chemicals/mesc...ine_dose.shtml
Sitat av rotskrot
Lophophora williamsii - 300 mg / 27 g tørket kjøtt
vil det si da at man kan tørke hele kaktusen, samt rot?
Rotsystemet til en williamsii er nesten samme størrelse som kaktusen så kan det finnes meskalin i roten også eller skal man bare skjære av "selve" kaktusen?
Vis hele sitatet...
Du skal skjære av peyoteknappen rett over bakkenivå. Da vil planten overleve og sakte men sikkert vokse opp igjen. Så vidt jeg vet er ikke rota psykoaktiv uansett, så det er bare dumt å ta livet av den for ikkeno..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Tias
Er du 100% på at det ikke er et meskalin-lignende stoff med lavere dosering, speq?
Vis hele sitatet...
Etter å ha googlet litt, ser jeg at jeg ikke er den eneste som har fått tak i flytende mescalin. Men det var heller et fåtall som hadde sett eller hørt om det.
Det blir gjerne feil av meg å si at jeg er 100% sikker på at det var meskalin, men på en annen side har jeg aldri sett en slik farge på slike misformende sukkerbiter noen sinne.
Med tanke på at jeg konsumerte disse i 2001 eller 2002 vil jeg alikevel påstå at jeg hadde helt grei erfaring med LSD og sopp da jeg spiste disse sukkerbitene. Jeg husker at jeg ble jævlig skuffet da èn sukkerbit ikke fungerte.
Da jeg for andre gang spiste dem ville jeg ikke kjøpe/betale (for) dem, fordi èn sukkerbit ikke fungerte første gangen. Det endte opp med at jeg fikk to stykker og avtalen var at jeg trengte kun å betale for dem hvis dem ikke fungerte. Jeg fikk dem ikke av hvem som helst heller. Personen var "kjent" innenfor sitt felt, og jeg hadde tidvis handlet LSD hos han tidligere.
Jeg fikk dem i en fyrstikk eske. De var innpakket seperat i plast, bløte i formen og grønnlige på fargen.
Sukkerbitene var ikke kubiske, men deformèrt fordi det åpenbart var for mye veske på dem.

En sukkerbit som inneholder LSD, vil man ikke kunne se at det er dryppet veske på dem i det hele tatt. Èn sukkerbit pleier som oftest å inneholde 1-2 dråper. Jeg har selv spist sukkerbiter som inneholder 4 dråper, uten at sukkerbitene skiller seg noe særligt ut i fra andre sukkerbiter. Lar man stoffet tørke litt på sukkerbitene ser det bare ut som et slags blankt belegg, eller hinne som er trukket over på ène siden av biten. Ganske umulig å se at den er dryppet på noe, med mindre man vet det.

Jeg snakker selfølgelig ut av hukomelsen med tanke på Meskalinen. Så jeg må kanskje trekke tilbake at jeg er 100% sikker på at det var meskalin. Jeg er uansett meget, om ikke helt sikker på at det ikke var et RC ei heller LSD. Dette pga. den lange "vente tiden" før dem begynte å ta form. Så lenge faktisk at jeg hadde glemt at jeg hadde inntatt stoffet. Det være seg ca. 4 timer. Jeg var på et nachspiel av alle steder da den pluttselig slo inn for fullt, og jeg skjønte ikke *bæret av hva som slo meg.
Hadde det vært et RC ville det etter min erfaring ha fungert mye raskere. Det ville også LSD ha gjort.
Samtidig kan det ikke sammenlignes med noen andre erfaringer jeg har hatt tidligere. Det var en tur way off noe annet jeg har tatt. Og jeg vil ikke sammenligne det med noen LSD tur jeg har hatt, verken før eller etter.

Sitat av ett eller annet forum
Mescaline can be extracted from cacti into liquid form pretty easily. You will never find that on the street, though. Gotta make it yourself, and chopping up cacti isn't very nice.
Vis hele sitatet...
Sitat av Erowid's FAQ
Additionally, I've never heard of mescaline in liquid form. Neither mescaline freebase nor mescaline sulfate themselves are liquid. Mescaline is a powder/crystal. As a pure compound it is most often seen in large capsules or simply as loose powder. Obviously almost any substance can be made into liquid form by mixing it with a liquid. Sometimes people do this with powdered substances in order to make them easier to measure, but this is more common with substances which have very low doses (making them harder to accurately measure in powder form).

As far as extractions from cactus material, yes, it isn't uncommon for rough extractions of mecaline containing cactus to end with a somewhat liquidy product, but these would be slimy green goop. Performing a complete extraction to mescaline would result in powder/crystal mescaline as described above.
Vis hele sitatet...
Eller bare google etter mescaline liquid, eller mescaline liquid form. Hvor vidt det var Meskalin eller ei blir det uansett umulig for meg å konstatere 100%, ettersom det er så mange år siden som det faktisk er.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
speq: Bare så det er sagt så vil meskalin i veskeform antakeligvis ta større plass enn meskalin i saltform. Menneh allright, du høres jo veldig overbevist ut, og det at sukkerbitene var deformert pga. all vesken gjør det jo mye mer plausibelt :-).
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det noen som vet om hvordan man ekstrahere meskalinet (kjemisk) ?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne guiden (med bilder) vil nok kunne gi deg informasjonen du trenger.
Å kalle Meskalin oppløst i væske for flytende Meskalin blir vel egentlig litt feil? Personlig tviler jeg på at det var Meskalin som var dryppet på sukkerbitene til speq, da dette ville krevd godt over en halv gram væske på sukkerbiten for at det skulle være en aktiv dose. Enkelte RCer som DOM, DOB og DOI har en vesentlig lengre aktiveringstid enn LSD og liknende, og det er ikke uvanlig at det tar 3-4 timer før man virkelig kjenner effektene av disse stoffene.

Men den diskusjonen har vi hatt før...
Sist endret av Slaktern; 13. juni 2008 kl. 18:02.
Slaktern:
Når man kaller et stoff for flytende "et eller annet" så er det nesten alltid fordi det er oppløst i en væske. Stoffets form er naturlig nok regulert av stoffets temperatur, så å selge helt ren flytende meskalin i for eksempel saltform vil være meget vanskelig, da man i tilfelle må passe på at substansen holder seg godt over 180° C under hele handelen
Sist endret av mentalmelt; 13. juni 2008 kl. 18:57.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av intreserte
Er det noen som vet om hvordan man ekstrahere meskalinet (kjemisk) ?
Vis hele sitatet...
http://video.google.com/videoplay?do...71661630252647 - Video som viser hvordan det gjøres lett i hjemmet
Sist endret av Mullah; 13. juni 2008 kl. 19:20.
Mentalmelt:
Dette har du selvfølgelig helt rett i, min kommentar var snarer ment som et spark angående dagens misbruk av tekniske uttryk. Regner dog ikke med at min kommentar vil starte en revolusjon i linguistikkens verden med det første.
Sist endret av Slaktern; 13. juni 2008 kl. 21:08.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Slaktern
Å kalle Meskalin oppløst i væske for flytende Meskalin blir vel egentlig litt feil? Personlig tviler jeg på at det var Meskalin som var dryppet på sukkerbitene til speq, da dette ville krevd godt over en halv gram væske på sukkerbiten for at det skulle være en aktiv dose. Enkelte RCer som DOM, DOB og DOI har en vesentlig lengre aktiveringstid enn LSD og liknende, og det er ikke uvanlig at det tar 3-4 timer før man virkelig kjenner effektene av disse stoffene.

Men den diskusjonen har vi hatt før...
Vis hele sitatet...

Vel, som jeg sa i siste post. Jeg kan ikke være 100% sikker, så jeg har kanskje uttalt meg litt vèl skrå sikker. Fordi det for det første er så mange år siden at jeg ikke har noen mulighet til å høre med vedkommende jeg den gang fikk dem av.
Jeg er klar over at DOM osv. har lenger aktiverings tid. Dog i 2001 hadde jeg ikke bekjentskap til de forskjellige RC's som fantes.
For alt jeg vet kan det ha vært kraftig dryppet sukkerbiter i LSD, dog det overhodet ikke føltes slik den gang. Men det ble solgt som meskalin som var både fuktige og grønn aktig på farge.
Uansett, så annser jeg meg ferdig med diskuskjonen. Som sagt har jeg ingen muligheter til lenger å sjekke opp om dette stemmer 100%. =)
▼ ... over et år senere ... ▼
Det er mange argumenter som går imot at det er mulig å få inn en dose med meskalin på disse sukkerbitene, så det er kanskje greit at jeg kommer med noen argumenter for.

Jeg kjenner flere folk som har spist disse sukkerbitene back in the days, som har mer enn nok av erfaring til å skille mellom stoffer, og som påstår at disse sukkerbitene definitivt inneholdt meskalin. Jeg har også snakket med en av de som produserte disse ved en anledning, men jeg tenkte ikke der og da på å spørre noe særlig med spørsmål. Det kom dog veldig klart frem at det var snakk om sukkerbiter med meskalin. Sukkerbitene var dynket med den meskalinholdige løsningen og fremdeles fuktige når man fikk dem.

Tettheten i en sukkerbit er noe annerledes enn f.eks blotterpapir. Sukkerbiten kan potensielt romme mye flytende i motsetning til en blotter, per kubikk[milli]meter, men sukkeret vil ikke utvide seg på samme måte som blotterpapir gjør (fordi det er fiber og ikke et rent stoff), noe som senker romsligheten i sukkerbiten en smule.

For å sammenligne vet jeg om folk som har fått inn ca. 2.5mg med 2C-E på blottere, noe som tyder på veldig bra løselighet i enkelte løsemidler (jeg vet ikke hvilket som ble brukt). En blotter veier 10mg, gjerne mindre, da har denne blotteren klart å absorbere minst 25% av sin egen vekt i 2C-E. 2C-E er som alle de andre 2C-stoffene basert på meskalin, og da er det ikke helt urimelig å anta at meskalin HCl også har veldig høy løselighet i noen løsemidler.

En sukkerbit veier ca. 2 gram. Man er ute etter å presse inn ca. 200mg meskalin i en sukkerbit, kanskje noe i underkant, altså under 10%. Jeg nekter å tro at dette er umulig å gjøre på et eller annet lurt vis.

En teori jeg har komt frem til etter å ha lest rundt på diverse nettsider jeg fant på google, er at de kan rett og slett ha løst meskalinet i varmt vann, som meskalin er veldig løselig i, for å la det kjøle seg ned etter dynkingen, hvor det da vil rekrystallisere inni sukkerbiten grunnet lavere løselighet ved lavere temperaturer.

For meg virker dette som den mest sannsynlige måten det har blitt gjennomført på.
▼ ... over et år senere ... ▼
Mulig det allerede er nevnt i tråden, men jeg fikk plutselig en intens trang til å skaffe peyote frø, og plante en kaktus, for å se om jeg klarer å ta vare på den helt til den er klar for høsting. (20 år elns?)
how would i go about doing that, og kan jeg havne i trøbbel for å evt. prøve å importere frø, eller om jeg bare har kaktusen stående i vinduskarmen?
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Mulig det allerede er nevnt i tråden, men jeg fikk plutselig en intens trang til å skaffe peyote frø, og plante en kaktus, for å se om jeg klarer å ta vare på den helt til den er klar for høsting. (20 år elns?)
how would i go about doing that, og kan jeg havne i trøbbel for å evt. prøve å importere frø, eller om jeg bare har kaktusen stående i vinduskarmen?
Vis hele sitatet...
Du kan få litt trøbbel for å importere(hvis du blir tatt, skyld på en dårlig spøk elns), tror ikke det er så stort problem å ha dem i vinduskarmen, hvis noen spør hvilken kaktus det er, bare si at du ikke aner siden du fikk den av en kompis
Sist endret av Mathsterk; 29. juni 2011 kl. 15:07.