Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1545
Jeg har ganske høy oppløsning på skjermen min (1680x1050). Det gjør at nettsider som f.eks Finn.no og Sol.no havner helt i venstre side av skjermen. Er det noen muligheter for å få sidene midtstilt, slik som Freak.no? Bruker Firefox.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er vel egentlig helst et problem med sidenes CSS heller enn oppløsningen din. De burde tatt hensyn til slikt. Nå er det vel ikke noe krise, men hvis det er viktig for deg kan du enten ta det opp med Finn og SOL, eller stille ned oppløsningen.
Sist endret av robhol; 11. april 2010 kl. 18:55.
Er klar over at det ikke er oppløsningen sin feil. Men om Firefox eller noen add-ons kan fikse problemet hadde det vært fint. Vil helst ha oppløsningen høy.
Det kan også være en mulighet å bruke utvidelsen Stylish til å lage midstilt-css (da trenger man vel muligens et GreaseMonkey-skript samtidig som kan injisere wrappertagger rundt innholdet hvis det ikke finnes fra før).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det skal være mulig å stille på det. Enten en add-on eller at du finner alternativer for det i instillingene. At de ikke har noen mulighet for å midtstille siden er noe jeg har vansker for å tro at designerene av mozilla ikke har hatt tankene når de har designet en webbrowser som Mozilla.

En siste utvei er selvfølgelig å mod'e CSS fila.
Ctrl-+ zoomer inn. Kanskje det er en brukbar løsning? Det blir selvsagt ikke midtstilt, men du kan "blåse opp" siden til en mer normal størrelse.
Du kan la være å kjøre maksimert..?
Jeg ville prøvd stylish og eget theme som sagt over her. Men er det noe problem med venstrestillt side egentlig?
Det er ganske så plagsomt. Kjører selv på 1920x1200 og VG dekker kun halve venstre skjermen, mens halve høyre siden bare er hvit. Ser helt merkelig ut..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av The-Q! Vis innlegg
Det skal være mulig å stille på det. Enten en add-on eller at du finner alternativer for det i instillingene. At de ikke har noen mulighet for å midtstille siden er noe jeg har vansker for å tro at designerene av mozilla ikke har hatt tankene når de har designet en webbrowser som Mozilla.

En siste utvei er selvfølgelig å mod'e CSS fila.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle nettleseren legge seg bort i styling av en nettside? Man kan bruke user-CSS og/eller user-JavaScript