Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 737
Kommer til å skrive mye inne på denne delen av forumet fremover nå, da jeg skal sette sammen min egen maskin. Laget en tråd for en stund siden, med en liste over hva jeg skulle ha inni den...

Men så kom jeg over noe jeg ikke har noe kunnskap til... Double Core prossessorer?
Hva er forskjellen med de og vanlige prossessorer? Bra vs. Dårlig?
Lesestoff finner du vel på wikipedia.org
Men alt etter hva jeg vet er de "nye" dual core prossessorene VELDIG mye kraftigere.
Har bestilt meg en 2.4Hgz og håper den skal funke fett.
Eneste minus jeg har lest er at de koster litt mye
hvor mye måtte du betale for den da?
Har sett på wikipedia. Men ville høre om noen her har erfaringer fra dette.
Sitat av Shibbster
Hva er forskjellen med de og vanlige prossessorer? Bra vs. Dårlig?
Vis hele sitatet...
Det er jo hovedsakelig det at det er to kjerner da som fordeler arbeidsoppgavene seg imellom. Hvis du venter litt skal det om ikke lenge komme både 4x, 6x og 8x kjerne
Betaler ca 2.7k /u frakt

Denne tester er kanskje lærerik?
Sist endret av tSig; 25. august 2006 kl. 12:37.
en dual core er ikke "kraftigere", men trekker mer. En AMD 2x 4800 vil ha like stor styrke som en AMD 4800, men den vil ha det doble av prosessorene, og derfor da drive flere programmer, og gjerne tyngre. Det er absolutt å satse på, da flere programmer og spill (Blant annet BF2) nå begynner å komme med flerprosessorstøtte.
Det eneste dårlige med dual core, må vel være at den er dyrere enn vanlige. Ellers ser ikke jeg noen andre minussider ved det.

Absolutt å anbefale dersom du har råd til det.
Sist endret av Grimdoc; 25. august 2006 kl. 16:42.
Det blir akkurat som å kjøre en maskin med to prosessorer, bare at her er begge dytta inn i en, og bruker mindre strøm. Det blir jo litt tåpelig å si at den ikke er "kraftigere", for den er jo det, selv om det ikke blir som å doble frekvensen, så det må dras nytte av på andre måter enn de "tradisjonelle".
atomet, er det jeg mener, men når jeg setter "<-- slike foran, er det for å forhindre at CS-spillere skal tro at de kan få bedre FPS og mindre LAGG!!11oen! fordi de kjøper en dual core. Det kan vel på en måte sammenlignes med bensin -og dieselmotorer, hvor de er like store, men dieselen er kraftigere? (forskjellen er riktignok større ved dual core-en)