Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 788
Dette er nok et ganske noob spørsmål for de fleste av dere, men jeg har ærlig talt ikke peil.

Nå har det seg sånn at jeg og dama ska flytte til lillehammer. Og der vil vi gjerne ha internett. Nå er det sånne "Tlf" kontakter på veggene der fra før.

Det jeg lurer på er; Vi vil gjerne ha et rimelig abb. Og det betyr nødvendigvis ikke telenor(som jeg vil tro er heller dyre) Skal vi så kontakte det firmaet vi vil ha bredbånd fra, eller skal vi kontakte telenor først?

En annen ting er at det blir vel dyrere bredbånd om man ikke vil ha fast telefon, stemmer dette?

Hvilket abb er det dere vil anbefale? trenger ikke noe super linje..

På forhånd takk!
Har ikke noe svar for deg her men kan henvise deg til http://telepriser.no/selectCalc.do;j...=NETT_BREDBAND
i alle fall
Du behøver ikke kontakte Telenor først. Og ja, det kommer et tillegg. Tror det var på 60 kroner hver måned (hvertfall med bredbånd fra Telenor).

Prisen kommer jo helt an på hva dere har behov for. Skal dere bare ha nett så dere kan surfe og lett spilling?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Finn en lokal ADSL-leverandør der du skal bo. Lokale leverandører er som oftest billigere og klan tilby et mer fleksibelt utvalg. Det gjelder iallfall i Ålesund og omegn
Tele2 har blitt veldig rimelige i områder hvor de har bygd ut sitt eget nett. Der får du leie modem gratis. Du betaler kun porto på 99,-.

Nei, du trenger ikke kontakte Telenor først.

Linjeleia er på 70,- kr hos Tele2, og den blir viderefakturert av Tele2.

Vær obs på at du må betale montørkostnader på rundt 1000 kr for å sette opp en linje, da du mest sannsynlig ikke har en aktiv linje fra før.
Lurer på et spørsmål ang. linjer jeg også, så jeg tar det bare her.
Jeg skal snart flytte inn i en leilighet som befinner seg i et borettslag, sånn som jeg har forstått det, leverer BKK kabel-tv og bredbånd via fiber til dette borettslaget.
Noen som vet hvordan linjene til BKK er? Duger de?
Jeg trenger en linje som er stabil, og som jeg kan spille på.
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Takker for flotte svar!

Skal bare ha linja til generell surfing. Ikke noe som krever høye hastigheter.

Men hva menes med aktiv linje? Det er ferdige kontakter i huset fra før.. Og jeg er ganske sikker på det har vært bredbånd der før..

Må det komme en dud og klargjøre linja for meg uansett? Sida det ikke er internett der nå liksom? Og det er det evt. telenor som må gjøre?
Linja må sikkert kobles til i telefonsentralen uansett, så du må nok ha installatør.

WembY: Fiber er veldig stabilt, som regel. Bør ikke være noe problem med ping