Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1509
Jeg begynte å bruke freak.no for å få identifisert sopp i 2010, og koste meg spesielt mye med å lese triprapporter i begynnelsen. Fikk tips om forumet av en kompis som drev mye med DIY og data. Jeg har også brukt forumet til feedback på kunstige ting.
Så gikk det mange år hvor jeg ikke brukte det og omtrent hadde glemt at det eksisterte. Nå har jeg begynt å titte innom daglig igjen, når jeg kjeder meg, spesielt mens jeg venter på at ungene skal sovne etc. God humor og mye rart å lese, som man ikke finner andre steder, samt et ryddig og lite masete alternativ til facebook og instagram som jeg er drittlei av.
Når begynte dere å bruke freak.no? Hva var grunnen da? Når og hva bruker dere forumet til nå?
2008-ish. Da hovedsaklig til ulovlige substanser.

Nå hovedsaklig til ulovlige substanser.
for sånn 2 - 3 år siden viste en kompis meg siden og et par eksempler av kjente tråder, både lættis og triste. Siden har jeg vært inne nesten daglig. Artig å bli kjent med gjenngående personer i tråder som deler erfaringer.
Lagde konto mens jeg studerte i Bergen hovedsaklig for IT/Hardware/PC-bygging, men skled fort inn i triprapporter spesielt. Kjenner meg godt igjen i det TS skriver her om miljø og SoMe-erstatning, personlig kuttet jeg SoMe's i 2018 (anbefales) noe som gjorde at Freakforum og andre kanaler blomstret opp igjen i nettleserene her. Hadde også en tilsvarende dvale-periode som TS mellom 2010-2020 tenker jeg. Ble daglige visitter her igjen etter jeg hvalfartet områdets grønne arealer etter sopp i høst.
Første innlegget mitt noensinne. Husker jeg var inne på freak første gang når jeg gikk på vgs eller førstegangstjenesten - ihvertfall ikke langt unna de 20 årene forumet har vært her. Sjekket det igjen for 2-3 uker siden og har gått gjennom tråder. Liker folka her, selv om jeg selv ikke er narkis eller noe hehe.
Sist endret av TheSeeker; 1 uke siden kl. 18:50. Grunn: la til en setning
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av TheSeeker Vis innlegg
Første innlegget mitt noensinne. Husker jeg var inne på freak første gang når jeg gikk på vgs eller førstegangstjenesten - ihvertfall ikke langt unna de 20 årene forumet har vært her. Sjekket det igjen for 2-3 uker siden og har gått gjennom tråder. Liker folka her, selv om jeg selv ikke er narkis eller noe hehe.
Vis hele sitatet...
Nå har du fått din første KP også
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Nå har du fått din første KP også
Vis hele sitatet...
hahah, mange takk! skal finne ut av hvordan man plusser andre her. det vi snakker om, right?
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Jeg har egentlig visst om forumet i noen år, men tørte aldri å lage bruker
Så fant jeg ut at hva er det verste som kan skje og lagde meg en bruker
Tror grunnen til at jeg fant ut om freak var pga at jeg søkte rundt om ulike kjemikalier og om fysikk og sånne ting
Og da dukket Freak opp på toppen av lista

Sitat av TheSeeker Vis innlegg
hahah, mange takk! skal finne ut av hvordan man plusser andre her. det vi snakker om, right?
Vis hele sitatet...
Ja, KP er Kvalitetspoeng

Det er den knappen med Thumbsup ved siden av innlegget
Sist endret av 1Rapper; 1 uke siden kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Triprapporter var første jeg husker jeg leste her når jeg begynte å bli nysgjerrig på sopp og ayahuasca for mange år siden. Husker det var en del om ketamin og k hole. De andre i vennegjengen hadde begynt å eksperimentere med salvia så det kan ha vært noe sånt jeg først søkte på og endte opp her. Så kom jeg tilbake igjen hit i voksen alder når jeg lurte på noe angående fengsel
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Harek Vis innlegg
Triprapporter var første jeg husker jeg leste her når jeg begynte å bli nysgjerrig på sopp og ayahuasca for mange år siden. Husker det var en del om ketamin og k hole. De andre i vennegjengen hadde begynt å eksperimentere med salvia så det kan ha vært noe sånt jeg først søkte på og endte opp her. Så kom jeg tilbake igjen hit i voksen alder når jeg lurte på noe angående fengsel
Vis hele sitatet...
Virker som mange kommer inn for triprapportene. Så har det jo vært en del tråder om fengsel i det siste. Også interessant å lese om for oss som ikke har vært i det. (Kanskje utenom evt kort tur innom glattcelle)
Sist endret av Manualah; 1 uke siden kl. 11:43.
Begynte å bruke freak for ca 12 år siden da jeg hadde en interesse over data og IT. Så kom jeg tilbake rundt 2016-2017 når jeg ble nysjerrig på narkotika. Nå de siste 2-3 årene har jeg bare følt jeg har vært avhengig av å shitposte på freak.
Sitat av Petruz Vis innlegg
Googlet hvor en mindreårig kunne kjøpe tobakk osv... OG VIPS var jeg på FreakForum
Vis hele sitatet...
Sitat fra 2008 og er mitt første innlegg på forumet i en tråd som spurte hvor man fikk høre om Freakforum.

Ble værende da det var masse gøy å lese og lære om her om alle slags mulige ting. Alt fra pyro, knark til data og annen DIY. Også var det generelt mange gøye tråder.

Har falt av noen perioder som varte i flere år, men kommer alltid tilbake.

Er her fortsatt litt for de samme grunnene, det er rett og slett ikke helt A4.
Begynte å bruke forumet i 2012, før det så var det Cath-Gamer.

Beste med forumet er at det er så mye forskjellig.
Jeg snuste innom da jeg var student og bodde i kollektiv med masse hasjrøykere. Ville lese meg opp på hasj. Så mange år senere var det en nyhetssak om tråden til bloodshoteyes som sendte meg hit. Leste hele den tråden, og alt av tøffetom. Og siden har jeg titta innom jevnlig.

Syns det er et fint forum, det føles ikke som et ekkokammer fordi det alltid er uenighet. Men gode moderatorer holder det likevel sivilisert og noenlunde saklig. Det er noen interessante karakterer her, og sterke livshistorier
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Gøy tema. Måtte tilbake å lete i historikken.

Har alltid vært glad i forumformatet. Diskusjon.no og freak var steder jeg frekventerte mye da jeg var ung.

Mitt første innlegg var i 2008 da jeg var 15 år og lurte på om Scorpius hadde aldersgrenser på piper og bonger. Leste nok her inne en del før der også. Var vel det som fikk opp øynene mine for cannabis.

Så gikk der vel noen år før jeg ble ganske aktiv, og nå har det dødd litt ut igjen. Er fortsatt regelmessig inne og lurker da. Føler jeg burde bidra mer fordi jeg elsker forumet, så kanskje dette blir min gjenoppstandelse.
Sist endret av Olympic; 1 uke siden kl. 22:51.
Frikanari
Manualah's Avatar
Trådstarter
Sitat av Olympic Vis innlegg
Gøy tema. Måtte tilbake å lete i historikken.

Har alltid vært glad i forumformatet. Diskusjon.no og freak var steder jeg frekventerte mye da jeg var ung.

Mitt første innlegg var i 2008 da jeg var 15 år og lurte på om Scorpius hadde aldersgrenser på piper og bonger. Leste nok her inne en del før der også. Var vel det som fikk opp øynene mine for cannabis.

Så gikk der vel noen år før jeg ble ganske aktiv, og nå har det dødd litt ut igjen. Er fortsatt regelmessig inne og lurker da. Føler jeg burde bidra mer fordi jeg elsker forumet, så kanskje dette blir min gjenoppstandelse.
Vis hele sitatet...
Gøy med forumformat. Rart hvordan kvinneforum alltid kommer opp om man søker på noe, mens freak sjelden gjør det. Kanskje bra, så holder det seg øitt undergrunn.