Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 16239
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Norge. Hvis jeg ikke fikk bo her ville jeg dratt til Frankrike, der er det varmt, fine damer, billig mat og drikke.
Dersom FrP overtar Norge, skal jeg nok flytte til.. uhm... Sveits eller Østerrike. Kanskje kjøpe Ørneredet *drømme*

Ellers Australia, som ikke er så ille. Lettere for meg pga språket, og dessuten er det varme der borte.
Sist endret av marsboer; 28. mars 2007 kl. 09:59.
Norge, uten tvil!,. kulturarven vår, tradisjonene våre, velferdsstaten ftw!! Vi har fornuftige partier(med unntak av FRP), vi har pensjon, vi har varme sommere, og snøfullte vintre. Vi har den beste maten(Svinestek). Små røde hytter på fjellet ftw! Og det dere sier om at jentene er finere i andre land, hvilket grunnlag har dere til å uttale det? Jeg er _ganske_ sikker på at hvis dere hadde tatt stikkprøver av den kvinnelige befolkning mellom 16 og 20 ville variasjonene på antall "pene" vert minimale!

En annen grunn til at jeg ikke i mine villeste drømmer ville så mye som vurdert å forlate landet er de gode førsteklasses meieriproduktene vi har. Da snakker jeg om tine melk, generellt osten vi har, faktisk vil jeg våge påstå at freias melkesjokolade er i verdensklasse!. jeg har smakt sveitsist, tysk, gresk, dansk, svensk, britisk m.m. å ingenting kan måle seg med freias melkesjokolade!

Men hvis jeg ble forvist fra landet, eller av en eller annen absurd grunn på tvang måtte forlate fedrelandet, så ville jeg nok satt kurs mot storbritania
Sist endret av Petter Pan; 28. mars 2007 kl. 10:04.
Nederland. Pågrunn av landets liberale politikk og god mat. Og så er alt sentralt. Det er på en måte byer overalt. Kort vei til Frankrike er også bra i og med at det er land nummer 2 som jeg ville ha flyttet til. Nydelige damer der også
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg vil nok holde meg i Norge. Hvis jeg absolutt må flytte så blir det nok ned mot Singapore. Kanskje Canada hvis jeg vil ha noe som ligner på hjemmlige trakter.
Sitat av Petter Pan
Og det dere sier om at jentene er finere i andre land, hvilket grunnlag har dere til å uttale det? Jeg er _ganske_ sikker på at hvis dere hadde tatt stikkprøver av den kvinnelige befolkning mellom 16 og 20 ville variasjonene på antall "pene" vert minimale!
Vis hele sitatet...
Grunnlaget folket har er selvfølgelig at når de er utenlands er det som oftest i sommerferien. Og hva ser man da? Jo, mye mere hud. Gjerne jenter i bikini. Gjerne nye jenter, som bestandig virker mer spennende enn de trøtte trynene man ser på sin egen skole hver dag hele året ellers.

Jentene i Norge er vell så pene som i andre land.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av HassanMofasa
Grunnlaget folket har er selvfølgelig at når de er utenlands er det som oftest i sommerferien. Og hva ser man da? Jo, mye mere hud. Gjerne jenter i bikini. Gjerne nye jenter, som bestandig virker mer spennende enn de trøtte trynene man ser på sin egen skole hver dag hele året ellers.

Jentene i Norge er vell så pene som i andre land.
Vis hele sitatet...
Selvfolgelig, men noen land har jo en andel mindre pene jenter. Jeg sa ikke noe om at Norge ikke hadde brae damer. Jeg mente at Frankriket hadde mest pluss faktorer etter Norge.
Virker som det er en del naive folk her. Mange som aldri har reist noen plass utenom Danmark og Sverige som argumenterer for at Norge er absolutt best. Jeg har reist en del, og jeg må si at kulturen i mange land er mye mer spennende enn i Norge. Snakker vi om penger og velferd er nok Norge et av verdens beste land, men hvis man skal tenke på folk og kultur, vil jeg nok påstå at det er utrolig mange land som er mye bedre. F.eks, latin-amerika(Brasil), Thailand eller Australia.
Sitat av boogeyman
Helt enig med deg. Norge vil jeg aldri flytte fra. Her kan man leve trygt i rolige omgivelser om man vil, når man får familie kan man være sikker på at barnet ditt alltid kommer trygt hjem, man har mange muligheter til å utdanne seg til det meste og jobbe med hva man vil. Her kan man bli gammel og leve lenge uten å frykte noe.
Hvis man absolutt skal dyrke saker og ting, og herje som man vil er det bare å kjøpe seg et småbruk langt oppi dalen. Der er det ingen som bryr seg om man står med hagla uti hagen og skyter villt rundt seg, eller lurer på hva du har i kjelleren. Norge er et godt land å vokse opp i og bli gammel i. Vi ligger tross alt blandt topp 10 i alle lister som har med trivsel og helse å gjøre. Det er bare bagateller vi klager over.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vert enig. Det er bare bagatelle vi ergrer oss over.

Men er det noe jeg misunner søta bror med så er det vel; ûber raskt internett, billig alkohol og ellers lave avgifter på bil, ol.

Vi har herlige sommere, vintre, kyst, fjell, natur generelt og det er jeg fornøyd med.

NORGE ER ET FLOTT LAND!

Men jeg kunne godt tenkt å reise litt mer rundt i verden, kanskje bosette meg i USA, å reise tilbake om noen år. Leve livet og bli gammel i Norge!
Norge. Trygt land. Et land med mye muligheter. Du har støtte hvis det skulle gå litt galt med livet ditt. Kanskje litt dyrt land, men vi har det jammen meg så bra at vi ikke skal klage.

Ser allikevel for meg et Norge uten vinter. Hadde vært herlig!
Sist endret av solanj; 28. mars 2007 kl. 10:49.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Jeg skal tilbake til Singapore om et par år, evt ta over leilighet i Dubai. Fornuftig økonomisk politikk med et velferdssystem som fungerer langt bedre i praksis enn her i Norge. BNP per capita (bruttonasjonalprodukt per innbygger) er også langt høyere, noe som viser at de overgår Norge når det gjelder økonomisk vekst, noe som igjen bedrer innbyggernes levestandard. Disse skjønner at frihandel går hånd i hånd med økonomisk vekst og innbygernes velferd. Videre er det så og si ingen kriminalitet i disse statene. Dette er land som på hvert eneste punkt, annet enn å pisse vekk penger og avle valgflesk, viser at det slettes ikke er typisk norsk å være god!
Er lite som slår Norge sommerstid, så fra April til September er Norge favoritten.

Men vintersesongen her trives jeg ikke så altfor godt med, så da faller nok valget på Sør Amerika/Sør Øst Asia/Midtøsten eller Karibien.

Men må tilbake til påsken for den årlige fjellturen.

Marken, uten å gå nærmere inn på dette blir det galt å si at levestandarden i Dubai er høyere enn i Norge. Grunnen til økonomisk vekst der er ekstremt billig arbeidskraft.

Du kan spørra "gutta på gølvet" i Dubai hvordan de lever.

Er innvandrere fra U-land,primært fra Asia, som jobber for ingenting(som er langt mer enn de har i hjemlandet.)

Men for den jevne araber der(15 % av befolkningen) er levestandarden langt bedre enn for den jevne nordmann, sant det.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg er igrunnen veldig fornøyd med Norge, her har man alle de mulighetene man egentlig har bruk for. Likevel så er jeg litt reiselysten, kan gjerne tenke meg å bo noen år i Egypt, USA(Florida), Mexico eller en"Tilfeldig Stillehavsøy", men jeg kunne aldri tenke meg et permanent opphold i noen av disse landene. Grunnen er meget enkel, alle disse stedene har særdeles glimrende dykkemuligheter. Norge er bra det også, men for kaldt til at det er behaglig året rundt. Jeg har ingen annen god grunn til å flytte utenlands en å dyrke den hobbyen jeg virkelig elsker.

De tingene jeg kan finne negativt med Norge er sånne småting som ikke har noe relevans i den store sammenheng. Joda kan godt henne det er bredere bredbånd i Sverge, men hva har igrunnen det å si i den store sammenheng? Får man bedre livskvalitet av det?

Det viktigste for meg er hvor mye jeg kan ha råd til å ha fri. Fritid er nok en av de største godene man har ved å jobbe i Norge. En normal arbeidsuke i Norge er ganske mange timer kortere en i feks USA. (det blir førøvrig gjort mer per uke i Norge, men det er en annen diskusjon)

Pengene man tjener er igrunnen ikke viktig. Det som er viktig er hva man faktisk sitter igjen med etter at de vanlige innkjøpene er gjort. En middels britisk lønn i Egypt gir deg råd til det aller aller meste. Uten at man kan si du er velstående.

Det som man i Norge tar forgitt, som at landet er trykt er jo ikke noen selvfølge i resten av verden. Med trygg tenker jeg på sosial trygghet og på fysisk trygghet. Det er liten fare for å bli drept på gata eller i krig her på berget. Faren for krig er nok også ganske minimal i de fleste vestlige land (om du ikke velger det selv) likevel trenger de ikke være trygge i norsk målestokk. I Norge finnes det ingen plasser det er opplest og vedtatt at det er farlig å oppholde seg. Det finner du i alle større land. Det er steder i Paris du bare ikke går, om du ønsker å føle deg trygg.

btw joda det er stort sett bare i skandinavia man finner de riktig pene damene
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Sitat av Puddergutt
Du kan spørra "gutta på gølvet" i Dubai hvordan de lever.

Er innvandrere fra U-land,primært fra Asia, som jobber for ingenting(som er langt mer enn de har i hjemlandet.)

Men for den jevne araber der(15 % av befolkningen) er levestandarden langt bedre enn for den jevne nordmann, sant det.
Vis hele sitatet...
Som sagt: For innbyggerne i landet er det gode levevilkår. For den importerte arbeidskraften (sammenlign med polske jordbærplukkere i Norge som får 10 kr. i timen), er ikke kjøpekraften høy i Dubai. Men når de returnerer til hjemlandet vil de være langt mer velstående enn om han/hun ikke hadde tatt turen. Ta f.eks norske Au-Pairer fra Filipinene. De tjener 3000 i måneden og får gratis kost og losji. Nordmenn kaller dette forkastelig, men for filipineren tilsvarer dette en god legelønn i hjemlandet, og deres liv i Filipinene er deretter. Jeg ser ikke noe galt i dette.
Stedene jeg ikke liker:
  • Florida; østkysten av united bløff generelt
  • frankrike( tysen holdning til folk som ikke snakker fransk. )

Steder jeg liker:
  • Praha, Tsjekkia; fantastisk land, fin arkitektur, et land i oppgang.
  • Singapore/Malaysia, østens knutepunkt
  • LA; bare en laidback by som jeg liker godt, og har venner i.
Sitat av novastar
Virker som det er en del naive folk her. Mange som aldri har reist noen plass utenom Danmark og Sverige som argumenterer for at Norge er absolutt best. Jeg har reist en del, og jeg må si at kulturen i mange land er mye mer spennende enn i Norge. Snakker vi om penger og velferd er nok Norge et av verdens beste land, men hvis man skal tenke på folk og kultur, vil jeg nok påstå at det er utrolig mange land som er mye bedre. F.eks, latin-amerika(Brasil), Thailand eller Australia.
Vis hele sitatet...
Hei moroklumpen. Det er også endel av oss som faktisk har reist endel, og bodd noen år i forskjellige andre deler av verden som faktisk har kommet fram til at gamle furet værbitt ikke er så værst ille alikevel, selv om det absolutt er mange andre hyggelige steder rundt omkring også. Generelt vil jeg si at samfunnet i Norge fungerer utrolig bra, sammenliknet med mye annet jeg har sett. Jada, været kan være kjipt, og det er absolutt minuser her hjemme også, men alt i alt... tja, det er faktisk ikke uten grunn at vi kommer så høyt opp på diverse levekårsundersøkelser.

Enig med pecado - jeg blir her til jeg blir pensjonist, og kjøper nabokåken til pecado et eller annet sted ved middelhavet, så sitter vi sammen på verandaen og pimper metaxa, røyker tjall og mimrer om hvor mye bedre house det var når vi var unge
Jeg ville bodd i Kina. På en gård helt alene nordvest en plass. Med en vannbøffel.
Tross skatten synes jeg egentlig Norge er et greit land å tjene opp penger i. For en mellomklasse person er nok Norge et ganske gunstig land på mange måter. Men hvis jeg hadde hatt ~15 mill i banken ville jeg nok vurdert å kjøpe meg et hus med stor tomt og svømmebasseng i et fredelig land i sør-amerika (evt. Italia eller Hellas) og pensjonert meg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Danmark eller Tyskland ville smakt godt.
Kongeriket Norge.
Norge !!! Kunne godt hatt en timeshare leilighet i Usa, Spania evt Danmark
Hvis jeg hadde hatt råd til fantasien om å bo i et annet land, ville jeg ha bodd i Frankrike, næmere bestemt Paris. Tanken om å bo i en flott bakgård oppe på Monmart, med utsikt over Champs-Élysées over hele byen, bare tusle rundt, samle intrykk, bli kjent med seg selv og sansene sine, det å få se Sacré-Coeur hver dag, wow. Der kan jeg sitte å skrive bøker til mørke smyger på, så gå ut på en flott, liten restaurant og kose seg med et glass god rødvin. En dag så skal det skje, må bare vinne i lotto eller finne opp noe som kan selges på TV-Shop og aldri behøve å jobbe igjen. :P
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
canada,usa,phillipinene,spania eller australia....
England er koselig, liker meg godt der, men skolen kunne vært bedre
Sitat av Raymond
Hvis jeg ser bort i fra norge kunne jeg tenkt meg å bodd i japan, må selfølgelig kunnet flytende japansk først.
Virker som et spennende land, masse teknologi, spill, fantastisk kultur, anime og japsejenter.
Vis hele sitatet...
Hvordan i helvete vet du hva jeg skal si?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Norge! (Sverige hadde også vært greit å bo i.)
I følge en liste jeg så på wikipedia for litt siden var Norge på topp over hvilke land som er best å bo i, og på førsteplass hadde vi vært en del år og.
Sverige hadde også vært greit å bo i.
Jeg kunne tenkt meg å bo i enten Englad i en liten bygd utfor London, eller i frankrike, Paris. En av de plassene skal jeg flytte når jeg blir gammel.
Ville bodd i Irland eller Scottland. Er ikke helt sikker på hvorfor men en av grunnene er den kule dialekten.
Vil ikke bo i noe syden greire altfor varmt. har bodd i Tyrkia i 1 år.
Italia! I et stort hus, à la Don Michael Corleone med en italiensk kone... eller Jessica Alba... hakke bestemt meg ennå.

Godt og varmt der - liker italiensk mat.
Sist endret av Bagster; 11. september 2007 kl. 14:52.
En random ubebod øy med venner, eventuelt Alaska
Sitat av Sture Dingo
Hvordan i helvete vet du hva jeg skal si?
Vis hele sitatet...
Sier det samme til deg! Japan ser interesangt ut
Sist endret av oliilo1; 11. september 2007 kl. 15:34.
Jeg kunne ha tenkt meg å bodd i Andorra!
Ikke av noen spesiell grunn, det er bare det at det er så liiiite! =D
Jeg bor i Norge og jeg vil at det skal være slik. Sommerene er varme nok (for meg). Varmen nede i syden og de strøkene der blir alt for varmt. Kunne aldri tenkt at det ikke var snø i julen. Veldig mange positive sider med Norge, veldig få negative.

Jeg elsker Norge!

EDIT: Nå må dere huske at dyrere altslags ting betyr høyere lønn som tilsvarer prisene. Så bor du i et "billig" land tjener du såpass at du har råd til ting...
Sist endret av Arath.inc; 11. september 2007 kl. 16:03.
Dubai. Grunn: Bil!
Kunne tenkt meg og flyttet til Hawaii og Africa
Digital nomade
trippy's Avatar
amstedam . hellas er et flott sted, *drømmer over hvor flott det hadde vært og hatt en headshop i Amsterdam* *Sukk*
Sist endret av trippy; 11. september 2007 kl. 16:47.
Forlate Norges fjellheimer, skoger og tradisjoner? Ikke faen!
Norge er et ypperlig land, selv om vi har et par trangsynte idioter som legger opp lover og regler.
Vi har fantastiske levevillkår og en knusende overlegen natur.

Kunne selvfølgelig vært foruten en del lover og regler, men det er bare bagateller. Vi har en varm sommer (For varm nå for tiden), kald vinter, vakker høst og frisk vår. Ta deg en tur i en stor skog, en tur opp på de høye fjellene våre og spør deg selv; Kan jeg virkelig forlate dette ?
Sitat av trippy
amstedam *drømmer over hvor flott det hadde vært og hatt en headshop i Amsterdam* *Sukk*
Vis hele sitatet...
så sinnsykt enig!
Sitat av GothQueen
Jeg kunne ha tenkt meg å bodd i Andorra!
Ikke av noen spesiell grunn, det er bare det at det er så liiiite! =D
Vis hele sitatet...
Har du vært i andorra?
det "landet" er aaalt for lite.. der er egentlig bare en dal, med en gate hvor på den ene siden selger de gull, og på den andre selger de sprit.

Australia er vell det eneste landet jeg har vært i, så jeg kunne tenkt meg å bo i.
Sist endret av !mats; 11. september 2007 kl. 22:08.
Vel, egentlig Norge med tanke på hvor godt landet fungerer. Samtidig hadde det vært digg å bo på Jamaica.
Italia pga alle de fine bilene
Liker meg egentlig godt i Norge, bortsett fra det store antall idiotlover og døve tankegangen som er ute og går litt for ofte.

Skulle jeg flyttet nå hadde jeg vel mest sannsynlig flyttet til Canada med damen... Nærmt et helsike av et skisenter, ikke så langt unna Mt. Mammoth... Varmt om sommeren, og kulde og snø om vinteren (noe som ikke finnes i Bergen over hodet). Snowboard for meg om vinteren, riding for damen om sommeren...
Sitat av Arath.inc
EDIT: Nå må dere huske at dyrere altslags ting betyr høyere lønn som tilsvarer prisene. Så bor du i et "billig" land tjener du såpass at du har råd til ting...
Vis hele sitatet...
Jobbe i Norge og bo i syden? :-D
Det gjør onkelen min! HeHe, smarte mannen!
Sitat av Arath.inc
EDIT: Nå må dere huske at dyrere altslags ting betyr høyere lønn som tilsvarer prisene. Så bor du i et "billig" land tjener du såpass at du har råd til ting...
Vis hele sitatet...
Hørte jeg noen si polske gjestearbeidere? Kontantstøtte og barnetrygd er nok til å leve som konger i polen...
Sitat av GothQueen
Jobbe i Norge og bo i syden? :-D
Det gjør onkelen min! HeHe, smarte mannen!
Vis hele sitatet...
Lang vei til jobben hver morgen da eller?
Sitat av GothQueen
Jobbe i Norge og bo i syden? :-D
Det gjør onkelen min! HeHe, smarte mannen!
Vis hele sitatet...
Skikkelig miljø-mann som flyr frem og tilbake daglig?
Sitat av zipp
Lang vei til jobben hver morgen da eller?
Vis hele sitatet...
Sykler til jobben!
saudi osv har de ikke skatt.. greit å bo der noen år
Sitat av Grantax
Skikkelig miljø-mann som flyr frem og tilbake daglig?
Vis hele sitatet...
Jobbe hjemme, da :-P
Tror han er freelanser, eller noe slikt ;-)
For en tråd... :O

Jeg liker meg som mange andre her godt i Norge. Bor ikke langt fra Oslo, men allikevel på "bondelandet" har nok penger og lever fint... Når jeg blir eldre, så skal jeg (hvis jeg blir rik nok) flytte til Brazil og starte et hotell der, men det er foreløpig bare en drøm.