Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 696
Har kjøpt laptop med vista home premium og har et aldri så lite problem.

Har jo selvfølgelig administratorkonto, men når jeg skal innstallere fra CD'er (som feks Telenor internett CD'n) får jeg bare opp at jeg ikke har rettigheter til dette, og må kontakte systemadministrator...
Har lest litt rundt her og på google, og har forstått at vista har en slags "gjemt" admin konto. Jeg har prøvd flere ganger nå å følge oppskriften for å aktivere den, uten hell, og er på god vei til å gi opp... Er det noen her som har litt mer peil på dette her en meg?

Takk for alle svar.
Hadde selv litt prolemer med å innstallere diverse ting på Vista. Har du prøvd å høyreklikke på "installfilen" eller cd'en og trykket "kjør som administrator"?

UAC går jeg ut ifra er deaktivert.

Om ikke dette løser problemet ditt, vet ikke jeg ihvertfall hva det er.
UAC er av ja... "kjør som administrator" er ikke blant valgene når jeg høyreklikker på CD ikonet
Trykk på windows tasten... Skriv cmd. Høyreklikk på cmd og velg kjør som administrator. Skriv net user adminisrator /active:yes og trykk enter. Da skal det ha kommet opp en bruker som heter Administrator når du velger brukere.

Hvis det ikke funker å velge kjør som administrator... funker det ikke tror jeg.
Litt annen sak, men jeg glemte passordet på administrator brukeren min.. Da "haxxet" jeg vista premium med et program som heter trinity resque.. Samt endel guiding over telefon fra en som visste hvordan dette skulle brukes.. Vet ikke om det hjelper deg men, programmet var ihvertfall enkelt og bruke og suverent til sitt formål
Sitat av http://www.neowin.net/forum/lofiversion/index.php/t537806.html

For Windows Vista Ultimate/Business/Enterprise:


1- Click Start, and type "secpol.msc" in the search area and click Enter. (You may receive a prompt from UAC, approve/login and proceed)
2- In the left list, choose "Local Policies", then "Security Options"
3- Set "Accounts: Administrator account status" to Enabled.
4- Set "User Account Control: Admin Approval Mode for the Built-in Administrator account" to Disabled.

For Windows Vista Home Basic/Home Premium:

1- Click Start, and type "cmd" in the search area, right click on "Command Prompt" and select 'Run as Administrator".

2- In the command prompt type "net users Administrator /active:yes" (Note the capital "A" in Administrator) and press Enter, you will get a confirmation as "The command completed successfully".

3- Click Start, and type "regedit" in the search area and click Enter, navigate to: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Policies\System]
Double click on "FilterAdministratorToken" and set it to "0"
Vis hele sitatet...
Husk å logg av etter at du har gjort endringene