Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 2672
http://www.clubpi.no/flyers/2007-08-31_electronicart.jpg

Tierra (radio skranglebass, klubba bubba)
nso (klubba bubba)
Jinxen (klubba bubba)

Electronic Art på Club Pi med hamrende techno utover de sene nattestider!

Som oppstart til en helaftens technohelg på Pi Nattklubb kjøres det igang et heidundranes 'Electronic Art' party med techno fra start til slutt. 'Electronic Art' har sin opprinnelse fra Radio Skranglebass og Tierra's technosessions hver onsdag, og skal nå kastes fra nettradioen til dansegulvet i en av Oslo's desidert beste nattklubber! Det vil bli servert minimal, progressiv, funky og tribal techno som vil gjøre oppstarten til en technohelg komplett!

Tierra har holdt seg i studio det siste halvåret og konsentrert seg om egenproduksjoner og jakter nå sin første utgivelse, han har ellers vært initiativtaker og arrangør av konseptet Klubba Bubba som hadde sine kvelder i Bergen sentrum i 2006 og har ellers kjørt pumpende technosett på Radio Skranglebass til faste tider i uken, nå står Oslo for tur!

Jinxen og nso har vært aktive sammen med Tierra i arrangeringen Klubba Bubba-konseptet i Bergen, og har sørget for at flere har fått ristet kroppen etter techno, house og electro. Nå blir de med på reisen over fjellet og skal formidle sine edle elektroniske lyder med Oslo's befolkning! Her kan man forvente hamrende fet musikk som vil få malingen til å prelle av veggene!

Vel møtt til en elektronisk helaften, ta med godt humør og noen solide dansesko!


http://www.myspace.com/tierraonline
http://www.myspace.com/technopaal
http://www.myspace.com/jinxen

Sted: Club Pi, Storgata 24 - OSLO
ID: 20 år
Covercharge: 50,-

Har du FaceBook-konto kan dere melde dere på eventen her:
http://www.facebook.com/event.php?eid=4210790418
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Fett som faen. Jeg kommer, helt klart!
Du setter meg opp på en vip liste sant?
Ser frem til mange timer med god musikk og god øl og hyggelige samtaler med alle 3 om det lar seg gjøre
Jeg gir dere sex om dere kan få. eh.. dokumentforfalsket meg inn.
Jeg kan spille munnspill i en sang eller noe, så går jeg som artist. coo'?

Jaja, skulle ønske jeg var eldre enn jeg er.
Sist endret av ulldott; 15. august 2007 kl. 14:31.
Jeg kommer glatt, tar med meg to teknoheads!
Blir vel nesten nødt til å ta turen selv om det ødelegger budsjettet :P
Kul musikk det her. Jeg kan ikke før om ett halvt år pga aldersgrensa.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Må vel nesten komme jeg også!
Sitat av nso
Må vel nesten komme jeg også!
Vis hele sitatet...
I am groupie! Abuse me!
original reprint
xaff's Avatar
Hehe, jeg har Electronic Art 001 liggende et sted. Dessverre runder jeg ikke tjue før fjorten dager etter. :/
Jeg vil også komme! *Springer ned til flyplassen, og tar første fly til Oslo*
Dette skal bli saker ja
teh bump!
Kan fort dukke opp jeg og.. Hadde jo vært helt texas å stå på gjesteliste med nick. Og litt pinlig, når man har hatt samme nick siden man var kvisete tenåring..

Hot tips: Jon Patron med "tribute to freakforum" er minimal og progressiv som få..!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Vanquish
Kan fort dukke opp jeg og.. Hadde jo vært helt texas å stå på gjesteliste med nick. Og litt pinlig, når man har hatt samme nick siden man var kvisete tenåring..

Hot tips: Jon Patron med "tribute to freakforum" er minimal og progressiv som få..!
Vis hele sitatet...
Ey.. Det er min sang.. Og om Tierra spiller den, så tror jeg at jeg dauer
Kommer nok til å klemme ivei med Prague tenker jeg

Men mer enn dette får dere ikke vite før det smeller utpå gulvet!


www.tierraonline.no/tracks/tierra_prague.mp3
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Looking forward to it. Går bare og tripper hele tiden jeg. Noe håp for at du kan klemme unna: Veracocha - Carte Blanche (Marcus Schossow Remix) og The Blizzard - Kalopsia? Er mulig at det ikke er heelt i samme sjangeren som Prague tho
Hm, intressant. Nso, har du lyst til å dra med deg en kvisete 16 åring backstage eller?
De som vet de vil komme på partyet og har lyst å komme på en gjesteliste/1337 VIP ACCESS kan sende meg en PM, så tar jeg en vurdering på det og sender tilbakemelding

Det at jeg ikke deler ut gjesteliste-pass til gud og hvermann på dette forumet sier seg vel egentlig selv

Men for all del, ikke vær redd for å ta kontakt angående partyet, og/eller å komme på gjestelisten.
Husk at aldersgrensen fremdeles er 20 år
hade man bara vart tillräckligt gammal så.. :/
Hehe jepp, ønsket var å kjøre det som 18-årsgrense, men det ble ikke så lett da det skal kjøres i en avdeling hvor det serveres sprit i baren
Da er det en uke igjen til det smeller, er det noen parate nFF-medlemmer der ute?
1(+3) her
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Jeg er spent.. Sitter og rister. Gleder meg så jævlig til dette.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
I'm there. Setter du meg på lista Trym?
Fikser den vettu
To dager igjen!
Club PI stiller i en klasse for seg selv Fett sted! Ett av de første utestedene jeg ble kjent med i Oslo!
Skal prøve å komme med litt info om PI til de som lurer. Sier ikke at dette er fasit, men jeg er innom rundt 10-12 utesteder i Oslo i uka (delvis grunnet jobb), og kjenner de aller fleste godt nok. I hvert fall har jeg et forhold/inntrykk av de.

Så litt om Club PI; Spør du en allmenn rimelig oppgående Oslo-ungdom så sier han" Club PI, er ikke det stedet med rave/house-arrangementer?". De er mest kjent for sine litt utenom-vanlige arrangementer (altså musikk for litt spesielt interesserte).

Veldig intimt sted. Inngangspartiet er en bakgate i Brugata, ser veldig shabby ut for folk som er vant til mer eksklusive trendy Oslo-utesteder. Stedet deler seg i to, en inngang til et mer "salsa"-aktig utested under, mens trappa opp går til PI. Inngangspartiet ser ut som et leilighetskompleks.

Stedet er preget av mørke. Det er generelt meget mørkt der. Sikkert fordi strobelys og discolights skal flashe best mulig, men det passer hvert fall i forhold til musikken. Det er nokså lite, intimt og mørkt. Det blir veldig fort varmt, veldig fort. I tillegg er det såpass høy musikk fra DJen som står rett ved "dansegulvet", at snakk må være rop for å kunne kommunisere.

Baren (i øverste etasjen) er nokså liten. Du får nok ikke blender og sourmix, men de har det man trenger. Whisky Cola, Vodka Martini, Gin Tonic osv. Det som derimot er problemet er at baren er liten og som oftest kun bemannet av en stresset person. Derfor går det generelt litt tregt. Det er greie priser, rundt 50-lappen for øl, og prisene følger beliggenhet og klintell.

De pleier å starte i toppetasjen (4. etasje) og deretter åpne under hvis det trengs. Var der en gang da de hadde kjørt rave i 4 etasjer (lenge siden, virkelig lenge siden), og det var meget kult. Ellers holdes det intimt over 1-2 etasjer, men blir hett og dirty på dansegulvet. Spesielt hvis dere er glad i å svinge dere litt. Synes også jentene som kommer er over-middels glad i å danse og de virket søte og glad i eurodancer og trance-freaks. Gutter (også gutter fra nFF) kan godt finne seg en potensiell kjæreste her. De virker også mer påvirket, enten piller eller alkohol eller hva som helst, men de er ikke grinete og bitchy, mer ville og våte. Dette er bare generelt inntrykk, men de er noe for seg selv.

Generelt så er det 20 år, med unntak av et par mindre arrangementer. Har selv vært innom 10 ganger i år. Det som kan være verdt å nevne er at dørvaktene er mye mer opptatt av sikkerhet enn de er av aldersgrense. Altså, de sjekker legitimasjon i 5 sekunder, og sjekker deg for våpen og flasker i 2 minutter. Dette er vel et mer eksponert sted for vold, men de gir deg full body-search, hvert fall gutter.

Fordelen er at jeg tror utestedet nede (ikke PI) har 18-års grense, og jeg så ikke dørvakter. Saken er at dørvaktene står i innganen til smuget og ikke foran selve utestedet. Altså har det virket som om de dørvaktene står dørvakter for begge steder. De bryr seg ikke om hvilket utested du skal til, de er mer opptatt av våpen og flasker. Kanskje 15 av 20 ganger det siste året har jeg hatt med en fyr under 20 (han er 18), og han har gått rett inn med eget oppriktig legg. Og han har deretter gått rett inn på PI. Derfra er det ingen sjekker, verken når du betaler CC eller i baren (spritbar).

Er du veldig keen på å prøve kan du komme med flere andre og late som du har vist legg og skal til "body-search". Det vil si; de sjekker først legg, så sjekker en annen fyr deg for våpen/flasker. Så om du går forbi når dørvakten ikke ser, så bryr ikke han andre seg om det (da han tror du har vist legg). Stempel får du av klubben etter å ha betalt CC. Deretter slipper du å vise legg, både i bar og inngang. Alternativ to er å "sleike-overføre" stempelet. Alternativ tre er å stille tidlig, kanskje før dørvaktene stiller også, men jo tidligere, jo lettere. Si du er broren til DJ, lat som om du allerede har vært inne og bare har vært ute, si du kom før dem, si du jobber der. Dette er for folk under 18 år, og dette er for folk som har tid og energi til å prøve. Mener det er minst fem ganger så stor sjanse for at det skal fungere her kontra andre steder.

Så mine tips:
1. Bor du i Oslo, i nærheten, og er under 20 år, så prøv. Kommer du ikke prøv å si du skal til det andre stedet, om ikke så kan du jo dra ut på byen i stedet. Verdt det, spesielt denne gangen med representanter.
2. Ikke still opp med skinnvest og cowboystøvler. Blir fort varmt.
3. Vær glad i musikkstilen (jeg kan ikke musikk, men det er ikke hip-hop og R&B de spiller).
4. Vær glad i å danse, det legges opp til mye wild rave-dancing.
5. Én do, mye kø.
6. Kom enten seint, eller vær klar til å holde på et par timer etter midnatt. Festen starter som regel litt sent.
7. Hør om det er ventet mange, hvis disse techno-gutta drar store mendger kan det hende de stenger dørene etter f.eks. kl. 00.00. Dette er dog ikke vanlig på dette utestedet, men vet ikke hvor "store" og populære Tierra og nso er.

Er et par måneder siden jeg var der mer enn 1 time, men det er et veldig greit sted. Skulle jeg anbefalt utesteder for folk fra nFF ville dette vært en av topp 5. Tror de fleste vil ha en god stund, og like stemningen. Veldig laidback og rolig med mulighet for å ta av på dansegulvet.

Mye kan ha forandret seg, utelivsbransjen er lett påvirkelig, men tror jeg skal ha klart å gi en helt grei beskrivelse av stedet.
Kan bekrefte opplysningene dine - og jeg kan følge på med at det er ventet endel mennesker såvidt meg bekjent

Hvorvidt det blir tidlig oppmøte på folk vet jeg ikke, men pleier være romslig frem til 00:00 ihvertfall

Takker forresten for en utfyllende anmeldelse av stedet!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Må jeg ta med slosshanskene eller? Faen.. Blir mer redd for og dra dit nå jeg.
Slipper nok slosshanskene

Vaktene er litt boletryner ja, men til gjengjeld har jeg aldri sett noe bråk der noengang hehe
Nei, det er et rolig sted. Klientellet er ikke main-stream, så da holder også bråkemakere seg unna. Det med våpenkontroll er jo bare nok en forsikring om at det ikke slippes inn "farlige" folk. Var forøvrig innom en kamerat på BI i dag, og så flyers til festen, så dere har enten vært flinke med markedsføringen eller fått noen fans på BI.
Skal være greit markedsført tenker jeg
Sitter da her med brekt ribbein jeg da.. Ellers skulle jeg kommet og rista litt løs :P
Jeg skal forsøke å komme! Har en date med en kamerat tidligere på kvelden, men skal forsøke å få ham med. Trenger ikke føre Stormen opp på VIP-liste - jeg bare slår meg inn uansett. Hehe
Kult om du stikker innom Stormen, du får hyle ut dersom du vil på gjestelisten så ordner vi det!
Jeg har en skikkelig forstua ankel, så spørs hvor mye jeg orker, men jeg kommer i alle fall. Det er slik å forstå at om man er på gjestelista slipper man CC right? Har ikke penger til mat en gang for tiden :P
Sitat av bakkus
I'm there. Setter du meg på lista Trym?
Vis hele sitatet...
så du ska gå utan mig?
Sitat av q_Werty
Jeg har en skikkelig forstua ankel, så spørs hvor mye jeg orker, men jeg kommer i alle fall. Det er slik å forstå at om man er på gjestelista slipper man CC right? Har ikke penger til mat en gang for tiden :P
Vis hele sitatet...
Er man på lista er det fri adgang ja
Og jeg antar alle du har svart på PM har du fått på listen? Just checkin
I dag smeller det tenker jeg! Heldige jævler! *sitte hjemme med brekte ribbein* Se om jeg drekker meg frisk og kommer en tur :-P
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitter hjemme og varmer opp med litt Electronic Art #10 på dagen. Bare slapper av litt. Gleder meg til at det smeller. Skal komme meg dit så raskt som mulig i kveld. Må få med meg alt.
Hehehe PI kan man fint ha for seg selv frem til 12-01 tida på en fredag Men kan jo være koslig det også Om man er ett par stykker..
Nei, dette var dårlige greier, folkens. Det var bare meg, serbern og magisk på hele greia.

Edit: Men jeg hadde det fett, da :P
Sist endret av Pantheon; 1. september 2007 kl. 12:18.
Kom det folk på slutten? Tok to øl med kompisene mine så stakk vi, ølen smakte forresten fy der!
Vanligvis pleier Pi å bli litt fullt etter kl. 01, men det var heller få der denne gangen, men det var gøy for det
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ja, var ikke akkurat trangt om plassen nei Men jeg fikk snakka sjit med nso og hilst på Tierra Pluss at damen hans og q_werty tvingte meg til og danse.
Det funka, men det skulle vært litt mer folk. Og tore-; ja, ølen der smakte faenskap.
Da var jeg ikke den eneste, og det var jo horepris på flaskeøl som vanlig.
Ja dette var dårlige greier as, gud vet hvor mange andre partys som skjedde den kvelden, men oppmøte på maks 15 pers totalt ellernoe var mye verre enn en skulle tro

Fikk høre at det var 3 eller 4 andre litt større konsepter gående den fredagen, da er det nok ikke så rart om vi ikke vant gjennom

Var litt artig allikevel, hilse på Magisk, q_Wertyen, tore-, og XeQtR Alltid en fryd å se dere! Synd med det dårlige trøkket på festen, men akk ja, kommer alltid en ny sjangse

Takk til dere som møtte opp! Jeg vil si at det var bedre å spille for et tomt lokale (utenom en særdeles danseglad q_Werty som eide gulvet), enn for et lokale stappet med russ, så dette klassifiserer jeg som den NEST dårligste spillejobben min

Koselig var det nå uansett!
Ja om jeg noen gang får barn kommer de til å bli dritflaue hver gang jeg danser :P