Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  612 47940
Jeg mener politiuniformen skal være så nøytral som ovehode mulig. En hijab er ikke religionsnøytralt! Hva blir det neste? Turban? Så burka? Nei, tiden er inne for å være konsekvent! Hvis disse kvinnene ikke kan legge fra seg "regelen om å bruke hijab", hvilke andre religiøse regler kan de heller ikke forkaste? Tilslutt ender det vel med at politikvinnene ikke kan håndhilse på folk på gata!?
Eller de blir kanskje fornærmet hvis noen vinker til de med venstre hånda, for den er "skitten"!

Jeg ble imponert når jeg leste i avisen om de andre muslimske politikvinnene som allerede jobbet i politiet uten hijab. Hun ene fortalte at hun ble sur for at ingen hadde spurt om dems mening før det ble en stor diskusjon av dette. Hun mente altså at det ikke burde være noe problem å ofre hijaben for en politistilling. Hun ble sur fordi hun mente denne saken forverret ryktet til alle muslimske kvinner og de burde heller tie stillet istedet!

Jeg må også si at jeg er litt bekymret for disse kvinnene som skal jobbe i politiet med hijab. Det er garantert en del folk som blir provoserte av å se en politikvinne med sjal på hodet nærme seg. Det kan vel bli litt religions-kollisjon? Finnes jo endel ekstreme religiøse folk som kanskje ikke hadde blitt veldig "happy" av å bli anholdt en lørdagskveld i Oslos gate av en politikvinne med sjal.


Ikke for å være en pirkete drittsekk menne...
Burde politiunformen tillate Hijab ?
Vis hele sitatet...
Nå er det vel egentlig ikke opp til politiuniformen om disse damene skal få bruke hijab .
Sitat av Frk.Julie Vis innlegg
I enkelte muslimske land er ikke kvinner tillat i politiet...

Og jeg synes heller ikke det og sammenligne norge majoriteten av de muslimske statene er noe godt argument heller, fordi norge er et demokratisk samfunn, mens flere av de muslimske statene er diktaturiske, uten religions og ytringsfrihet.
Vis hele sitatet...
Jepp, det stemmer.. men uansett! Jeg har snakket med flere muslimer, og de mener til og med at dette er et idiotisk forslag fra flere ekstreme muslimske "ledere"

Norge er ikke et "prøveland", der folk kan komme å teste ut, vri, og tøyle grenser osv, det er noe alle burde forstå.
Teste, vri og tøyle grenser? Nå er det jo flere land som tillater hijab i politiuniformen, blant andre Sverige, Storbritannia og USA så noe grensesprengende er det ikke akkurat.

Og det at flere muslimer er mot forslaget er like irrelevant som at politiet selv er mot hijab.
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Norge er ikke et "prøveland", der folk kan komme å teste ut, vri, og tøyle grenser osv, det er noe alle burde forstå.
Vis hele sitatet...
Du har neimen ikke mye tro på konsepter som demokrati, frihet, integrering og selvutfoldelse for å nevne noen?

Misforstå meg rett; jeg er egentlig ikke for hijab i politiet, men jeg synes mange motstandere (og forsåvidt en del av de som er for) blander kortene utrolig mye.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du har neimen ikke mye tro på konsepter som demokrati, frihet, integrering og selvutfoldelse for å nevne noen?

Misforstå meg rett; jeg er egentlig ikke for hijab i politiet, men jeg synes mange motstandere (og forsåvidt en del av de som er for) blander kortene utrolig mye.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg legger ikke mye integrering i dette forslaget..
Men ja, jeg skjønner deg utmerket!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Du har neimen ikke mye tro på konsepter som demokrati, frihet, integrering og selvutfoldelse for å nevne noen?

Misforstå meg rett; jeg er egentlig ikke for hijab i politiet, men jeg synes mange motstandere (og forsåvidt en del av de som er for) blander kortene utrolig mye.
Vis hele sitatet...
Det eg synst er så fantastisk ironisk er at Siv Jensen, vår alles kjære HØGE BESKYTTER av VESTLIGE VERDIER og DEMOKRATI er imot ei utgreiing av denne saka. Ho vil at Storberget skal svare nei, uten å ha latt departementet og direktoratet utgreie saka. Det er ei... påfallande holdning når det kjem til forsvar av demokratiet.

For ei brei handsaming i direktorat, departement og storting kan vel ikkje skade? Gud forby om departementet kunne finne argumenter for!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det eg synst er så fantastisk ironisk er at Siv Jensen, vår alles kjære HØGE BESKYTTER av VESTLIGE VERDIER og DEMOKRATI er imot ei utgreiing av denne saka. Ho vil at Storberget skal svare nei, uten å ha latt departementet og direktoratet utgreie saka. Det er ei... påfallande holdning når det kjem til forsvar av demokratiet.
Vis hele sitatet...
Enda et eksempel på dette er hvordan de ikke vil kommunisere eller anerkjenne Hamas, tross i at de er demokratisk valgt. Veit dette er veldig offtopic, men akkurat dette er utorlig kritikkverdig når det gjelder FRP. Slagordet deres til høsten burde være; "demokrati etter FRP´s premisser".
Sitat av Skeid Vis innlegg
Enda et eksempel på dette er hvordan de ikke vil kommunisere eller anerkjenne Hamas
Vis hele sitatet...
Det er foredersk og galt så lenge Hamas hjemper for fred i midtøsten.
Heldig vis skjønner de fleste nok til å ikke bit på slik islamhatsk propaganda.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Enda et eksempel på dette er hvordan de ikke vil kommunisere eller anerkjenne Hamas, tross i at de er demokratisk valgt. Veit dette er veldig offtopic, men akkurat dette er utorlig kritikkverdig når det gjelder FRP. Slagordet deres til høsten burde være; "demokrati etter FRP´s premisser".
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det prinsippet om at de er demokratisk valgt være det eneste premisset for om vi skal snakke med dem eller ei?

Selv tror jeg løsningen ligger i å kommunisere med Hamas, men jeg kan fint forstå de sterke innvendingene mot å annerkjenne demokratisk valgte regjeringer som aktivt bedriver terrorisme og hatpropaganda mot jøder generelt.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Hvorfor skulle det prinsippet om at de er demokratisk valgt være det eneste premisset for om vi skal snakke med dem eller ei?

Selv tror jeg løsningen ligger i å kommunisere med Hamas, men jeg kan fint forstå de sterke innvendingene mot å annerkjenne demokratisk valgte regjeringer som aktivt bedriver terrorisme og hatpropaganda mot jøder generelt.
Vis hele sitatet...
1. Terrorismen foregår begge veier.
2. Når 90% av befolkningen har stemt frem et parti på demokratiske spilleregler akkurat som vi i vesten ønsker det, så burde det anerkjennes. Det er helt greit å være totalt uenig i hva de mener, men når man som prinsipp er for demokrati så burde man anerkjenne dem.
3. Isolere politiske grupper gjør vondt verre.
4. Slutt å avspore.
Ned på jorda folkens. Det blir ikke noe av ett slik idiotisk forslag - tro meg. Uansett er jeg enig med dem som synes det er frekt å foreslå det, viser en ganske intolerant holdning. De skal tilpasse seg oss for vi var her først. Den synes jeg holder stikk.
Problemet for oss antirasister på venstresida som er mot bruk av hijab i politiet, er at det så utrolig mange rasistidioter som også er mot hijab, med helt andre argumenter, som gjør at jeg er redd for å si hva jeg mener i frykt for å bli satt i samme bås som idiotene. Dette er et eksempel på at høyresida, ennå en gang, kupper diskusjonen og legger premissene for hvordan diskusjonen skal føres videre. Frp prøver å få diskusjonen om hijab, et hodeplagg, til å bli en diskusjon om "islamisering av samfunnet", noe som er fullstendig vanvittig. Men så lenge venstresida enten er handlingslamma og/eller sitter i regjering, strander diskusjonen opp, og Frp vinner. Igjen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Problemet for oss antirasister på venstresida som er mot bruk av hijab i politiet, er at det så utrolig mange rasistidioter som også er mot hijab, med helt andre argumenter, som gjør at jeg er redd for å si hva jeg mener i frykt for å bli satt i samme bås som idiotene. Dette er et eksempel på at høyresida, ennå en gang, kupper diskusjonen og legger premissene for hvordan diskusjonen skal føres videre. Frp prøver å få diskusjonen om hijab, et hodeplagg, til å bli en diskusjon om "islamisering av samfunnet", noe som er fullstendig vanvittig. Men så lenge venstresida enten er handlingslamma og/eller sitter i regjering, strander diskusjonen opp, og Frp vinner. Igjen.
Vis hele sitatet...
La meg bare få si at jeg føler veldig med deg, DonTomaso - selv om jeg er i den liberalistiske høyrefløyen selv. Jeg syntes også det var problematisk å si hva jeg mente, fordi jeg var redd for å satt i samme bås som FRP-tilhengerne. Men i denne saken mener jeg at man bare må distansere seg helt fra kulturkræsj/islam-debatten, og fokusere på det jeg mener er hovedpoenget her; nemlig viktigheten av at politiet er verdinøytralt. Og det har ingenting med islam å gjøre (jeg er like opptatt av at korset skal fjernes fra politi-uniformen).

(litt off-topic, men forøvrig mener jeg det blir feil å trekke inn rasisme her; det de fleste i tråden er i mot, er islam som religion og "islamifisering" - og det har ingenting med rase å gjøre. Ikke at jeg er enig i deres standpunkter, men jeg bare mener at ordet "rasisme" blir brukt altfor mye - og om feil ting)
Sist endret av Stormen; 23. februar 2009 kl. 00:56.
jeg er veldig enig i deg stormen, untatt en ting: hvorfor vil du fjerne korset? Det symbolet i helhet betyr jo ikke kristendom, men hinter så vidt til at norge er en kristen stat.
folk flest tenker ikke akkurat på at politiet er under en kristen stat når de ser det symbolet.
Kan jeg spørre deg om hva du tenker når du ser en politimann med det symbolet?
Sitat av sykofant Vis innlegg
jeg er veldig enig i deg stormen, untatt en ting: hvorfor vil du fjerne korset? Det symbolet i helhet betyr jo ikke kristendom, men hinter så vidt til at norge er en kristen stat.
folk flest tenker ikke akkurat på at politiet er under en kristen stat når de ser det symbolet.
Kan jeg spørre deg om hva du tenker når du ser en politimann med det symbolet?
Vis hele sitatet...
Politiet er ikke livssynnøytralt enn så lenge det er kors i uniformslua deres. Alle - muslimer som kristne - har krav på å bli møtt av et livssynnøytralt politi.

Det er ganske progressivt å hevde at også korset må vekk, og mange vil sikkert være uenig - men hvis man skal være konsekvent i denne saken, så må også korset vekk.

Tenk på det; hva skiller et kors i lua og en hijab? Ingenting - foruten at korset har vært der i 100 år, og ingen har tenkt på å fjerne det. Men tidene forandrer seg, og hvis man er i mot hijab i politiet, så skylder man sin egen samvittighet å også være i mot korset. Vel, i hvert fall om man argumenterer ut i fra et livssynnøytralt politi.

Selv om du selv mener at korset ikke "betyr" noe (dvs. at det bare er et tilfeldig symbol), så "betyr" det garantert kristendom for en muslim - og jeg mener prinsipiellt sett at staten skal være lik for alle, og ikke gi spesialprivilegiumer til f.eks. kristne.

Det at det har vært slik lenge, er ikke noe argument for at det skal fortsette å være slik.
Jeg er enig i det du sier om at "det har vært slikt lenge" ikke er noe argument.

Jeg kunne vært enig i å fjerne korset, men da skulle det vært forde Flertallet i norge ikke lengre tror på gud. Det hadde vært god nok grund men, vis du fjerner korset pga nøytralitet synes jeg dette blir feil. Forde flertallet tenker ikke kristendom når dem ser symbolet, de ser norge og de ser at politiet tilhører den norske stat og jobber for å holde orden i norge!
Skal du fjerne korset, må du ta bort hele symbolet og bytte det ut med det norske flagg...
Kunne ha gått å bytte det ut med det norske flagget, men må vi virkelig det forde flertallet ikke vil ha hijab?
fjerner du korset bare på politiuniformen så må du fjerne korset på alle like symboler over hele landet!
Sist endret av sykofant; 23. februar 2009 kl. 01:38.
En religionsnøytral uniform skal etter min mening heller ikke inneholde kors.

For meg er det en stor forskjell på kors og hijab. Hijab er for mange en religiøs PLIKT! Kors er ene og alene et SYMBOL.

Jeg tror heller ikke at kvinner som bærer hijab er den gruppen som helst velger politiyrke, men jeg skal være forsiktig med og dra alle over en kam uansett. Derfor tror jeg heller ikke at antall hijab-bærende politikvinner heller hadde vært særlig stort. Men jeg synes fortsatt at man trenger flere med minioritetsbakgrunn i politiet, de er en viktig ressurs, og det ER mangel på kvinner, og personer fra minioritetsbakgrunn, og jeg synes at dette forslaget kunne hjulpet til og rekrutere eventuelle gode kandidater som blir utelukket fra politiet, på bakgrunn av et enkelt hodeplagg.
Sitat av Stormen Vis innlegg
La meg bare få si at jeg føler veldig med deg, DonTomaso - selv om jeg er i den liberalistiske høyrefløyen selv. Jeg syntes også det var problematisk å si hva jeg mente, fordi jeg var redd for å satt i samme bås som FRP-tilhengerne. Men i denne saken mener jeg at man bare må distansere seg helt fra kulturkræsj/islam-debatten, og fokusere på det jeg mener er hovedpoenget her; nemlig viktigheten av at politiet er verdinøytralt. Og det har ingenting med islam å gjøre (jeg er like opptatt av at korset skal fjernes fra politi-uniformen).

(litt off-topic, men forøvrig mener jeg det blir feil å trekke inn rasisme her; det de fleste i tråden er i mot, er islam som religion og "islamifisering" - og det har ingenting med rase å gjøre. Ikke at jeg er enig i deres standpunkter, men jeg bare mener at ordet "rasisme" blir brukt altfor mye - og om feil ting)
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du redd for å bli satt i samme bås som FRP-tilhengerne? Selv den profilerte pakistanske mannen Aslam Ahsan er sterkt på høyre siden. Han har aldri sagt hvilket parti han holder med. Men vi har merket i flere saker at han er på FRP sin side. Som han sa i denne saken; og jeg siterer: "Latterlig hvis Norge åpner for politihijab når det ikke engang er mulig i Pakistan". Aslam Ahsan sa også at hvis hijab hadde, mot formodning, blitt tillatt i politiet; så hadde Norge blitt fremstilt som mer muslimsk enn den muslimske staten Pakistan.
Jeg er lei av å bli kalt rasist bare fordi jeg er FRP-tilhenger.

Viktigheten av at politiet er verdinøytralt har aldri vært noe problem før. For oss har det alltid vært nøytralt, og vi har rett og slett ikke brydd oss om et lite kors som vises på uniformen deres. Jeg skjønner ikke hvorfor dette lille korset plutselig har blitt et problem for så mange, nå som muslimene vil ha hijab i uniformen. Korset som er på uniformen idag, representerer ikke bare religionen. Den representerer Norge, og hva Norge står for. Norge er en kristen stat. Som sagt tidligere i tråden så har Norge en statskirke. Det korset symboliserer Norge og våre verdier.

Norge er og har alltid vært en kristen stat. At mange vil forandre på det faktum nå bare fordi muslimene kommer med rare forslag som å ha hijab i politiet er helt absurd.
Hvorfor er du redd for å bli satt i samme bås som FRP-tilhengerne?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi FrP er det mest latterlige og minst gjennomtenkte som går for å være et politisk parti i norge, og som garantert ville ha kjørt norge på dunken hvis de fikk gjennomføre halvparten av forslagene sine? For noen få år siden, mens økonomien fremdeles var på det heteste, så ville de f.ex. dele ut oljefondet, litt til hver person, istedet for å sette pengene på bok. Ah, det hadde jo vært genialt, da hadde vi ikke hatt noen penger til krisepakker nå, f.ex. Glupe FrP.
Nok en sosialist som sier og gjør alt for at FrP ikke skal komme til makten... Hva er dere redd for? FrP vil, og kommer til å gjøre det bra i regjering. Det du sier der er for øvrig løgn. De har aldri villet dele ut oljefondet. De ville bare bruke litt mer av det enn det vi allerede gjorde. Igjen ser jeg en sosialist som finner løgner for å sette sitt eget parti i bedre lys. Det gjør meg kvalm.
Sitat av atomet Vis innlegg
Kanskje fordi FrP er det mest latterlige og minst gjennomtenkte som går for å være et politisk parti i norge, og som garantert ville ha kjørt norge på dunken hvis de fikk gjennomføre halvparten av forslagene sine? For noen få år siden, mens økonomien fremdeles var på det heteste, så ville de f.ex. dele ut oljefondet, litt til hver person, istedet for å sette pengene på bok. Ah, det hadde jo vært genialt, da hadde vi ikke hatt noen penger til krisepakker nå, f.ex. Glupe FrP.
Vis hele sitatet...
Hehe... Ja, blant annet derfor ønsker jeg ikke å bli assosiert med FrP. Som liberalist er jeg enig i mange av forslagene deres, men samtidig er jeg i mot det totale fraværet av samfunnsansvar og ekstrem-populismen som de fronter.

Og Boo-Boo, Norge er i realiteten ikke lenger et kristent land - og det er heller ikke bygget på kristne verdier. Mange uskolerte personer tror at ting som f.eks. rettferdighet, likeverd og god moral er kristne verdier - men det er det ikke. Dette har kristendommen stjålet fra religioner og trosretninger som eksisterte lenge før kristendommen selv. Les f.eks Artistoteles sin Nikomakiske etikk, som ble skrevet til sønnen hans, ca 3-400 år Før Kristus. Her finner du igjen svært mange av de tankene som senere presenteres i DNT (Det Nye Testamente) - blant annet "Den gyldne middelvei".

Du burde også søke opp Mithras-religionen, som fantes før Jesus - og se de påfallende mange likhetstrekkene mellom denne religionen og den senere tids kristendom, med jomfrufødsel og "offer-tankegang".

Derfor blir jeg irritert når folk sier at dette er "kristne verdier" - for det er det ikke. Det er universelle verdier, som kristendommen av egoistiske grunner forsøker å ta eiendomsretten til.
Når sant skal sies, så står de aller fleste religioner på samme prinsipper. Det står nesten det samme i hver eneste hellig skrift som er nå til dags. Altså både i Koranen, Tanach og det nye testamentet står det mye av det samme. Det er nesten som samme bok som er tolket på forskjellige måter. Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere når jeg fant ut dette, i og med at jeg er en kristen person, og har ikke lyst til å tro på en bibel som er nesten lik muslimene sin. Men så skjønte jeg at vi står kanskje for det samme, men det er hvordan vi har tolket våre hellige skrifter som sier noe om vår religion.

Rettferdighet, likeverd og god moral er kristne verdier. De verdiene stammer kanskje ikke fra kristendommen. Men bare fordi en annen oldtidsreligion hadde de samme verdiene, så betyr ikke det at kristendommen ikke kan ha de samme. Det er forresten de verdiene muslimene og jødene bruker også. Bare at som man ser, så har ihvertfall muslimene tolket de verdiene på en litt annen måte enn oss. Det står i koranen, akkurat som i bibelen at rettferdighet, likeverd og god moral er viktige ting å ha i livet.
Sist endret av Boo-Boo; 23. februar 2009 kl. 13:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Boo-Boo: det er der synet ditt tryner brutalt. Muslimer har ikkje tolka det annsleis. Ekstremistiske muslimer har tolka det annsleis, på linje med at ekstreme kristne tolker boka si annsleis enn det du gjer.

Veldig mange sammenligner liberale kristne (som er majoriteten av dei kristne) med ekstremistiske muslimer (som er minoriteten av muslimane) og drar den konklusjonen at islam er barbarisk religion.
Sist endret av vidarlo; 23. februar 2009 kl. 13:56.
På grunn av useriøsitet i tråden om Siv Jensen og hennes uttalelser fikk jeg beskjed om at jeg ikke rakk å poste før den var blitt stengt. Dere må gjerne slette innlegget mitt om dere mener det blir for søkt å kopiere det inn her, personlig mener jeg det er relevant til denne tråden også.

Anyways:
Det som er et poeng er at snillismen kan ta overhånd, et slags "ensidig sammarbeid" med innvandrere der vi skal legge forholdene til rette og ikke kunne dømme de som ikke respekterer norske lover. Vi må ikke sy puter under armene på folk heller. Noe helt annet er å tro at hver eneste lille tilpassning for å intregrere våre nye landsmenn i samfunnet er selvdestruksjon av oss selv som nasjon, og at vi er naive brikker i en muslimsk konspirasjon om å nærmest kuppe vårt land. Det f.eks. Siv Jensen og Carl I. Hagen uttaler er farlig nært dette. Det skulle vel egentlig bare mangle at samfunnet tilpasser seg ny populasjon til en viss grad, du skal være ganske lettskremt om du ser på det som en reel trussel mot din egen etnisitet i et darwinistisk perspektiv. Jeg er lei av Siv Jensen og hennes arrogante og populistiske holdning. En ting er at hun mener at innvandrere burde assimilere seg vårt samfunn, framfor integrasjon, er en ting. Noe annet er disse lavpannede utspillene som prøver å spille på irrasjonel fremmedfrykt.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nok en sosialist som sier og gjør alt for at FrP ikke skal komme til makten... Hva er dere redd for? FrP vil, og kommer til å gjøre det bra i regjering. Det du sier der er for øvrig løgn. De har aldri villet dele ut oljefondet. De ville bare bruke litt mer av det enn det vi allerede gjorde. Igjen ser jeg en sosialist som finner løgner for å sette sitt eget parti i bedre lys. Det gjør meg kvalm.
Vis hele sitatet...
What? At du ikke husker dette vil ikke si at det ikke har skjedd. De har faktisk kommet med forslag i denne retning flere ganger. Google litt, så finner du det lett. F.ex. i 2006 kom det et forslag om å dele ut 80 milliarder som lommepenger: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/03/453668.html

På høsten i 05 kom det et liknende, litt mindre spesifikt, utspill: http://www.an.no/Innenriks/article1731374.ece

Kan sikkert finne fler også, dette var to av tingene som dukka opp på første side når jeg googla litt.

Men for all del, dette passer veldig bra inn i inntrykket mitt av FrP-velgere, de har rett og slett ikke noen som helst oversikt over hva slags idioti FrP jevnlig foreslår.
Sist endret av atomet; 23. februar 2009 kl. 19:56.
What? At du ikke husker dette vil ikke si at det ikke har skjedd. De har faktisk kommet med forslag i denne retning flere ganger. Google litt, så finner du det lett. F.ex. i 2006 kom det et forslag om å dele ut 80 milliarder som lommepenger: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/03/453668.html

På høsten i 05 kom det et liknende, litt mindre spesifikt, utspill: http://www.an.no/Innenriks/article1731374.ece

Kan sikkert finne fler også, dette var to av tingene som dukka opp på første side når jeg googla litt.

Men for all del, dette passer veldig bra inn i inntrykket mitt av FrP-velgere, de har rett og slett ikke noen som helst oversikt over hva slags idioti FrP jevnlig foreslår.
Vis hele sitatet...
Her misforstår du nok litt atomet. Forslaget i den første linken din lå i at en i FRP (ikke FRP som parti) ønsket å dele ut 80 milliarder til hver nordmann fordi ved utgangen av 2005 lå oljefondet an til å ha vokst med 80 milliarder kroner mer enn det myndighetene trodde da statsbudsjettet for 2005 ble vedtatt. Jeg forstår derfor FRP representantens utspill. Det var aldri snakk om å dele ut hele oljefondet, bare en liten del.
Jeg følte bare jeg måtte svare på dette tåpelige innlegget ditt, da det provoserer meg kraftig når folk regelrett lyver.
det er jo mulig at han trodde noe annet da og ikke juger...
Sist endret av sykofant; 24. februar 2009 kl. 00:04.
Til dere som mener at muslimene kommer bare hit for å kreve og klage og hijab og halal og fundamentalisme og snikislamisering og Malmø og slikt og snart er det ikke flere ordentlige nordmenn igjen i detta landet: Les denne artikkelen om hvordan vanlige folk opplever det:

http://www.aftenbladet.no/innenriks/..._stemplet.html
– Det er måten hun går ut på og skjærer alle under en kam. Og det er fryktelig langt fra halalkjøtt til muslimske fanger i norske fengsler til sharialover i Norge. Jeg jobber bare med nordmenn. Praten går på brakka, de har hørt Siv Jensen på nyhetene. Da er alltid byrden på meg. Det er jeg som må bevise noe det. Bevise det motsatte, sier Mehmet Zorlu.
Vis hele sitatet...
Byrden er alltid på dem, ja. Det er deres "folkeslag" som har fått rykte på seg. Det er noen av dem som driver med gjeng- og dopmiljøer. Og da er det, ihvertfall for meg, vanskelig å ikke kjære alle under en kam. Jeg vet at veldig mange er ærlige og redelige, og ikke gjør noe annet enn å være snill og koselig. Men jeg kan ikke noe for å være skeptisk hvis jeg møter en muslim pga alle ryktene, alle nyhetsendingene, og avisoppslagene som sier at muslimer gjorde det og det. Det har ingenting å si for meg at de er muslimer. Jeg hadde tenkt på nøyaktig samme måte hvis det hadde vært like mange nyhetsendinger, avisoppslag og rykter om mennesker fra Polen eller Tyskland.

Jeg vet ikke hvorfor, og ikke bryr jeg meg heller, men muslimer har faktisk en tendens til å komme opp i bråk. De muslimene som faktisk er ærlige og redelige, de må bevise at de er det. Det er de som får gå frem med et godt eksempel, og vise nordmenn at de faktisk er bedre enn de muslimene som befinner seg i kriminelle miljøer. Det er ikke min oppgave å sile ut de som ikke er kriminelle. Det får de bevise selv. De "snille" muslimene må få ryktene over på sin side, og vise nordmenn at muslimer flest ikke er så gale. Til de klarer å bevise dette, står jeg fortsatt på mitt, og er skeptisk til de innvandrerne som kommer.

Nå skal det også sies at fremmedfrykt kan være sunt, mens fremmedhat er en farlig ting. Jeg tror nordmenn flest gjør lurt i å være litt skeptisk til hvem vi tar inn i landet. Ikke på grunn av hudfarge eller religion eller noe sånt, det bryr jeg meg ikke om. Men innvandrere generelt, spesielt muslimer, har en tendens til å komme inn i kriminelle miljøer. Som sagt, inntil ryktene til innvandrerne blir bedre, så fortsetter jeg å være skeptisk.
Du og disse gjeng- og dopmilgjøene dine. Det er et helt surrealistisk bilde av situasjonen du har tatt inn over deg. Presentert stort sett av tabloid media. Er torpedomiljøer bestående av etniske nordmenn som samler på kneskåler og dårlig karma noe bedre? Er de en legitim grunn for å putte alle nordmenn i kriminellsekken, sånn som du anntyder at B-gjengen og Young Guns er for ikke etnisk norske mennesker?
Sist endret av DeMenT; 24. februar 2009 kl. 23:21.
Jeg må innrømme, at jeg rett og slett er fascinert over enkelte personers evne her på forumet, til å oppsummere og kaste lys over det de diskuterer på en måte som er både overbevisende og morsomt, like fult som de holder seg saklig!
Byrden er alltid på dem, ja. Det er deres "folkeslag" som har fått rykte på seg. Det er noen av dem som driver med gjeng- og dopmiljøer. Og da er det, ihvertfall for meg, vanskelig å ikke kjære alle under en kam. Jeg vet at veldig mange er ærlige og redelige, og ikke gjør noe annet enn å være snill og koselig. Men jeg kan ikke noe for å være skeptisk hvis jeg møter en muslim pga alle ryktene, alle nyhetsendingene, og avisoppslagene som sier at muslimer gjorde det og det. Det har ingenting å si for meg at de er muslimer. Jeg hadde tenkt på nøyaktig samme måte hvis det hadde vært like mange nyhetsendinger, avisoppslag og rykter om mennesker fra Polen eller Tyskland.

Jeg vet ikke hvorfor, og ikke bryr jeg meg heller, men muslimer har faktisk en tendens til å komme opp i bråk. De muslimene som faktisk er ærlige og redelige, de må bevise at de er det. Det er de som får gå frem med et godt eksempel, og vise nordmenn at de faktisk er bedre enn de muslimene som befinner seg i kriminelle miljøer. Det er ikke min oppgave å sile ut de som ikke er kriminelle. Det får de bevise selv. De "snille" muslimene må få ryktene over på sin side, og vise nordmenn at muslimer flest ikke er så gale. Til de klarer å bevise dette, står jeg fortsatt på mitt, og er skeptisk til de innvandrerne som kommer.

Nå skal det også sies at fremmedfrykt kan være sunt, mens fremmedhat er en farlig ting. Jeg tror nordmenn flest gjør lurt i å være litt skeptisk til hvem vi tar inn i landet. Ikke på grunn av hudfarge eller religion eller noe sånt, det bryr jeg meg ikke om. Men innvandrere generelt, spesielt muslimer, har en tendens til å komme inn i kriminelle miljøer. Som sagt, inntil ryktene til innvandrerne blir bedre, så fortsetter jeg å være skeptisk.
Vis hele sitatet...
Det du skildrer her, spesielt i det første avsnittet er mer eller mindre rasisme. Du motsier jo deg selv ved å si at du vet at majoriteten av muslimske innvandrere ikke er kriminelle, og at du veit at de ikke er farlige, men fortsatt er redd for de.

Det siste du skriver har absolutt ingen rot i virkeligheten. Det har ingeting å si om du er innvandrer, muslim, jøde eller svart (mørkhudet for dere sarte sjeler) ang hvorvidt du kommer inn i krminelle mijøer. Dette har noe med fattigdom, oppvekst og miljø generelt å gjøre.

Jeg kan love deg uten å ha tall på hånden at Nordmenn kommer opp i 10 ganger så mye bråk enn nordmenn med innvandrerbakgrunn. Det som skjer er bare at ser det du vil se. Du ser nordmenn med innvandrerbakgrunn som langer dop, er gale i hodet eller går rundt og leter etter bråk, ikke de 99 resterende prosentene som jobber og har et normalt liv som de aller fleste nordmenn.

Ang. trådstarters spørsmål så skal ingen religiøse eller andre typer plagg ha noe med noenhelst uniform å gjøre. Det ligger i navnet.
Sist endret av Skambank; 25. februar 2009 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Norge er og har alltid vært en kristen stat.
Vis hele sitatet...
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg vet at veldig mange er ærlige og redelige, og ikke gjør noe annet enn å være snill og koselig. Men jeg kan ikke noe for å være skeptisk hvis jeg møter en muslim pga alle ryktene, alle nyhetsendingene, og avisoppslagene som sier at muslimer gjorde det og det.
Vis hele sitatet...
Jeg vil at du skal gjøre en liten "mental exercise".

Fra nå av vil jeg at du gjør følgende når du ser på eller leser nyheter.
Siden Norge er en kristen stat vil jeg at du, på lik linje med hvordan media putter "muslimsk mann" i pretekst når noen fra et muslimsk land er nevnt i media, putter "kristen mann" forran når det reffereres til noen som har gjort noe gale og etnisitet/religiøs tilknytning ikke er spessifisert.

La meg ta noen eksempler.

"7/11 i sentrum ranet av knivdesperado" blir til
"7/11 i sentrum ranet av hvit kristen knivdesperado"

"En 32 år gammel kvinne må i fengsel etter å ha blitt tatt med 2 kg hasj på danskebåten" blir til
"En 32 år gammel hvit kristen kvinne må i fengsel etter å ha blitt tatt med 2 kg hasj på danskebåten"

"Jente (18) utsatt for gjengvoldtekt av 4 menn i leilighet på Gjøvik" blir til
"Jente (18) utsatt for gjengvoldtekt av 4 hvite kristne menn i leilighet på Gjøvik"

Ettersom norge er en kristen nasjon vil jeg påstå at du ved å prefikse etnisitet og religiøs tilknytning på denne måten vil få et mer balansert syn på hvem som gjør hva her i landet.
Sist endret av nso; 25. februar 2009 kl. 02:13.
OT : Hvorfor er norge en kristen stat når vi vet kristendommen er full av bullshit ?
Fordi det er en del av vår kulturarv. Vi har vært en kristen nasjon de siste 1000 årene og det er først nå nylig etter at Norge virkelig har blitt en del av verdenstoppen at vi har begynt å dra mer og mer mot et sekulært samfunn.
Min personlig mening om denne saken er jo at ved å ha på hijab, så vil plagget symbolisere religionen deres islam.
Som sagt, så skal jo politiuniformen vær nøytral og politiet skal tas seriøst. Ved å ha på hijab ville sannsynligvis ingen tatt politiet seriøst. I koranen så er det sagt at når kvinnene skal ut av huset så må de ha noe på seg for å dekke håret.

Men, utifra hva jeg har sitt, så har politiet hatter på seg. Jeg mener at hva er vitsen med å skape opp en stor debatt om at islamske kvinner skal få lov til å ha på seg hodeplagg altså "hijab" når de kan bare ha på seg de hattene som er en del av uniformen. Selve hatten dekker jo hode og de kan jo forsåvidt binde strikk bak håret vis håret viser. Og utifra koranen, så er det faktisk lov.

Men, først bør kvinner tenke over hvordan de har det i andre land. Vis vi ser ut ifra Pakistan som er ganske religiøst land, så har ikke kvinner som jobber i politiet hijab på seg.

Så først må de se hva folk har på seg i sine egne religiøse land, før de kommer her og vil ha det i politiet.
Lurte på å ta meg en tur ned til Pakistan...har ille lyst til å bli politi der. Med meg i kofferten har jeg bunad, sameklær, lusekofte og pub til pub sko. Som dessert har jeg vikinghjelm. I samme slengen tar jeg med meg brunost, kvikklunch, grovbrød, en elektrisk bil og en dverggris jeg har hatt noen år. Flotte dyr

Regner med at dette ikke blir noe problem...

Jeg er ikke kristen, men synes det er kjekt å bygge en kirke der også...sånn for prinsippets skyld.

Bare for å fullføre min egen tilværelse der nede, så tar jeg med meg et par cerwin vega høytalere, plasserer de på taket mitt, og et par ganger om dagen spiller jeg den den vinnende grand prix sangen til han Alexander, og avslutter hele sulamitten ved å rope ut svenskevitser før jeg legger meg.

Regner ikke med at det heller blir noe problem...jeg mener, vi skal være mot andre som vi ønsker de skal være mot oss. I denne situasjonen tror jeg ikke at jeg kommer langt, men for all del, vi er da snille nok til å la de drasse med seg ting til oss, så ser vel ikke at de ikke gjør det samme!

Gleder meg
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg vil at du skal gjøre en liten "mental exercise".

Fra nå av vil jeg at du gjør følgende når du ser på eller leser nyheter.
Siden Norge er en kristen stat vil jeg at du, på lik linje med hvordan media putter "muslimsk mann" i pretekst når noen fra et muslimsk land er nevnt i media, putter "kristen mann" forran når det reffereres til noen som har gjort noe gale og etnisitet/religiøs tilknytning ikke er spessifisert.

La meg ta noen eksempler.

"7/11 i sentrum ranet av knivdesperado" blir til
"7/11 i sentrum ranet av hvit kristen knivdesperado"

"En 32 år gammel kvinne må i fengsel etter å ha blitt tatt med 2 kg hasj på danskebåten" blir til
"En 32 år gammel hvit kristen kvinne må i fengsel etter å ha blitt tatt med 2 kg hasj på danskebåten"

"Jente (18) utsatt for gjengvoldtekt av 4 menn i leilighet på Gjøvik" blir til
"Jente (18) utsatt for gjengvoldtekt av 4 hvite kristne menn i leilighet på Gjøvik"

Ettersom norge er en kristen nasjon vil jeg påstå at du ved å prefikse etnisitet og religiøs tilknytning på denne måten vil få et mer balansert syn på hvem som gjør hva her i landet.
Vis hele sitatet...

vis du går vekk fra media og litt ned i alderen og ut på gata vil du fort se hvem som gjør hva.


Siterer meg selv fra et tidligere innlegg i tråden:
Og hva er det med muslimer/utledninger og respekt?
Utallige ganger har jeg fått folk "etter" meg pga jeg ikke har respektert dem, og da snakker vi om ting som å se for lenge, se på dama osv, så kommer dem bort å sier at du ikke respekterer dem og så begynner dem å dytte og er ute etter å sloss pga du stirra for lenge! er jo helt tullete spør du meg og gjerne skal dem ha med resten av familien sin også for å ta deg.
Jeg juger ikke når jeg sier at dette har skjedd meg over 10 ganger med totalt fremmede utlendinger, uten at jeg har gjort noe annet enn å sveipe blikket mitt forbi.
Har venner som har blitt banka så hefti at dem har liggi på sykehus i flere dager, av ingen grund... grunder som inneholder respekt og som ingen skjønner noe annet av en at de bare er ute etter å bråke. syns det er helt bak mål... og er så sinnsykt lei av det.
Så leser jeg det med at vi ikke respekterer muslimer pga hijaben.
Er det noen her som kan forklare meg tingen med respekt og utlendinger?
Sitat av sykofant Vis innlegg
vis du går vekk fra media og litt ned i alderen og ut på gata vil du fort se hvem som gjør hva.


Siterer meg selv fra et tidligere innlegg i tråden:
Og hva er det med muslimer/utledninger og respekt?
Utallige ganger har jeg fått folk "etter" meg pga jeg ikke har respektert dem, og da snakker vi om ting som å se for lenge, se på dama osv, så kommer dem bort å sier at du ikke respekterer dem og så begynner dem å dytte og er ute etter å sloss pga du stirra for lenge! er jo helt tullete spør du meg og gjerne skal dem ha med resten av familien sin også for å ta deg.
Jeg juger ikke når jeg sier at dette har skjedd meg over 10 ganger med totalt fremmede utlendinger, uten at jeg har gjort noe annet enn å sveipe blikket mitt forbi.
Har venner som har blitt banka så hefti at dem har liggi på sykehus i flere dager, av ingen grund... grunder som inneholder respekt og som ingen skjønner noe annet av en at de bare er ute etter å bråke. syns det er helt bak mål... og er så sinnsykt lei av det.
Så leser jeg det med at vi ikke respekterer muslimer pga hijaben.
Er det noen her som kan forklare meg tingen med respekt og utlendinger?
Vis hele sitatet...
Jævelig snålt. Jeg har bodd midt i oslo sentrum mer eller mindre hele livet mitt, og pleier ikke å være spesielt forsiktig i det hele tatt, og har aldri fått noe bråk. Dvs, jeg gikk på HiA i grimstad i noen år, og i løpet av tida jeg var der var det selvsagt et par rånere som skulle krangle (jeg var jo fra oslo).
jeg bor 3 mil unna oslo og må si jeg aldrig har opplevd det i oslo, men i drammen, asker, her hvor jeg bor og i sandvika og jeg er ikke den eneste som har opplevd det heller!
Hver eneste gang jatter di ivei om respekt og dritt, ser jo lett hvem som ikke eier respekt for andre mennesker når dem holder på sånn...
Ok, hvordan vil du da forklare at jeg aldri har hatt noe problemer sånn som du beskriver? Jeg bor så midt i oslo sentrum som det omtrent er mulig, rett ved Møllergata skole, der jeg også gikk når jeg var liten (har bodd noen år på vålerenga i mellomtida) - et relativt shabby strøk, Jeg har sjangla gjennom byens værste strøk dritings så mange ganger på vei hjemover at det ikke er vits i å prøve å telle, og jeg vil gjette på at det er godt over snittet med antall innvandrere her - så hvorfor har jeg aldri opplevd noe problem med dette?

Jeg heller faktisk til å tro at når det er enkelte personer som stadig vekk kommer opp i bråk, så er det et eller annet disse personene gjør, måten de oppfører seg e.l. som er grunnen.
Sist endret av atomet; 26. februar 2009 kl. 18:38.
vet ikke hvorfor du ikke har opplevd det, kanskje du ikke er så mye ute?
Jeg vet ivertfall at jeg og flere av vennene mine har opplevd det!

Ok, så du mener å dra blikket forbi et sted er en rar måte å oppføre seg på?

Kan nevne et eksempel her, satt på macdonnalds med noen venner og veninner, pluttselig kommer det en utlending bort til oss og begynner å spørre oss om hvorfor vi stirra så mye på dem og sånt, ingen av oss skjønte hva de prata om for vi satt bare der å snakket om filmen vi hadde sett og spiste!
jeg merker at det er noe i gjerde...
Når vi går ut kommer det en gjeng på 10 stykker og begynner å dytte meg, true osv og slenge meg rundt og sånt fordet vi ikke hadde respektert dem fordet vi hadde sett den veien de satt, noe vi heller ikke hadde gjort, eller... så kanskje et sekund den veien, men ikke pga at det satt noen utledninger der, er jo vanlig å ha blikket andre steder en på måten sin hele tiden!

Trenger du flere lignendes eksempler så bare si ifra for jeg har utallige andre eksempler

Blant annet en kammerat som ble utsatt for blind volt av noen utlendinger fordet dem ikke fikk komme inn på en fest, han som ble banket fikk ikke kommet inn selv og de trengte bare noen uskyldige til å få ut frustrasjonen sin på, de sparka han i bortimot 10min mens han lå NEDE på bakken, og etter, ja, hva sier dem da? du respekterer meg ikke... og han hadde aldrig sett dem en gang, de kom bakfra og tok han!

Skal jeg komme med flere?
Kan til slutt si at jeg ALTID prøver å unngå bråk og pleier somregel å spørre folk som er ute etter meg om hvorfor? og hva er vitsen med det? kan vi ikke bare være venner?
Hvorfor og hva er vitsen, sier jeg fordet jeg somrgel ikke har peiling på hvorfor det de skal bråke!

Skjenner 2 stykker som har blitt knivstikki av utledninger så og si uten grund!
Skjenner en som har blitt banka så hefti av utlendinger så han måtte ligge på sjukehus i 2 uker.
Og har selv blitt truet med kniv av en utlending som kom med det samme pisspreiket om respekt igjen, fordet jeg liksom ikke hadde respektert han når jeg gikk inn på et rom for å hente mobilen min, da er det rette i huet hans å finne fram kniv og begynne å dra i meg og true meg osv, er helt sykt spør du meg!
Hadde han holdt på et 1 min til hadde jeg knust skallen hans
Heh, du får si og tro hva du vil, men når samme person kommer i bråk IGJEN og IGJEN og IGJEN, så er det noe snodig.
selvfølgelig er det noe snodig her. Uten å gjør noe som helst vil ikke utlendinger begynne slå verken deg eller kompisene dine. De må ta det for drøyt når de snakker om utlendinger. Disse hendelsene som dere har gjennomgått er veldig opplagt når man ser hvordan andre opplever det. Iogmed at atomet har rett, så er det innlysende riktig.

Jeg vet at de fleste utlendingene er ute etter respekt, men det trengs ikke vær folk innnfor islam? Jeg skal ikke nevne hvem, men du burde ikke dra inn saken inn i hijab-saken?
Sist endret av raptor54; 26. februar 2009 kl. 21:32.
Hørt om fjæren som ble til 10 høns?
Lukter mye av det når jeg leser sånne "utlendings-historier", det er bare latterlig..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg mener at en hijab har ingenting i det norske politi å gjøre. Hvor mange etniske norske er muslimer? Hvor mange er ikke?
Jeg skjønner at selv om disse muslimske politikvinnene er i ekstremt mindretall skal de ha rettigheter, men vi må sette en grense. Vi er i Norge og må forholde oss til norske skikker og normer.

Jeg er for at kristendommen i Norge må bevares. At det er et kors i politilua er nærmest logikk.
Vi er et kristent land! Det har vi vært i snart 1000 år!
Norge er bygget på kristendom.
Hva hadde vel Norge vært uten kristendom? Er kanskje usaklig, men jeg mener vi bør holde på våre vaner og skikker som vi har arvet etter våre forfedre, de som bygget landet. Er det ingen som har en slik stolthetsfølelse?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Myrddin Vis innlegg
Vi er et kristent land! Det har vi vært i snart 1000 år!
Norge er bygget på kristendom.
Vis hele sitatet...
Er det no ein skal minne om korleis kristendomen vart innførd? Eg minns frå historietimane at det var ein del ting der som hadde fått 18-årsgrense om det hadde vore filmatisert.
Sitat av Myrddin Vis innlegg
Hva hadde vel Norge vært uten kristendom? Er kanskje usaklig, men jeg mener vi bør holde på våre vaner og skikker som vi har arvet etter våre forfedre, de som bygget landet. Er det ingen som har en slik stolthetsfølelse?
Vis hele sitatet...
Tingen er at det vi ser på som kristne verdier, som nestekjærleik, den gyldne regel og alt det der er universelt. Dei kristne fann ikkje på det - dei adopterte det frå andre, og eldre, trusretninger.
Fra andre trusrettninger? Nei, enda så brutale vi kan være så, så stammer nest-kjærlighet og gylne regler(Les: Moral og etikk) fra vår egen tankevirksomhet og fornuft. Som alt annet. Ideene ville - og har - oppstått uavhengige av hverandre verden over. Det er ikke noe spektakulært ved det.
Selv om det er adopterte verdier er det like fullt kristendom.
Men for å gå enda mer off topic; disse tankene kan vel være med på å motbevise Darwins teori?
Hvorfor skulle vi vise nestekjærlighet og annet som faller til andres fordel, hvis det er den sterkestes rett?
Bare tull, vil ikke se noen tjenestemenn/damer i noe hijab! eller burka. Kommer ikke til å gi dem som står tulla inn i tørkler noe respekt i det heletatt.

Skal dere bo i norge for dere faen meg oppføre dere som Norske