Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5577
Hvor mange dager i uka kan man røyke uten at man havner på kjøret? Hvor mange dager i uka røyker du? Flere ganger om dagen? Kom med input og synspunkter i denne tråden... Greia er at man ikke vil bli avhengig av hasj på den måten at hasjen blir din eneste lykke i livet, sant? Hasj skal helst være der for at man skal kunne slappe av og ha det gøy med gode venner, eller koble fra en dag i uka på et passende tidspunkt. Personlig synes jeg ikke det er noe smart å røyke hver dag eller flere ganger i uka. Jeg prøver å begrense forbruk til kun helger samt en eller annen passende ukedag. Hvor ofte røyker du? Synes du det er for mye, eller passe? I hvilke anledninger røyker du?
Det er ikke tidsbestemt, men en blås i helga er ikke noe problem
jeg røyker til tider flere mnder i strekk men har og kanskje 1 mndes pause uten problem.. så i mine øyne så blir du aldri avhengig av hasj/grønt.. så: keep up smoking and enjoy life, you only live 1 time .. når du merker hasj/grønt ikke har påvirkning lengre på deg.. HA DEG EN LAAANG pause ... så havner du aldri på kjøret..
Sist endret av labbetuss; 19. april 2010 kl. 23:26.
røyker hver dag, men har ikke sosiale problemer, å har det fett uten som med.. kommer veldig ann på hvordan man selv tenker på rusen, om man gjør den til sentrum blir den til sentrum, å hvis du hadde tenkt å spørre hvorfor hver dag, så er det fordi jeg liker det. =P
Kanskje en gang i mnd. Eller hvis jeg kommer over noe bra kjøper jeg gjerne masse og drar et par ganger i uka til jeg blir tom.
Røyker du flere ganger i uken vil jeg si du har et problem, det gjelder alle rusmidler. Hvis du ruser deg til hverdags har man krysset en ganske drøy strek.

Selv har jeg bare røyka et par ganger på fest.

Off topic: Er det bare jeg som synes det virker som folk som har røyket en del bruker ekstremt mye punktum? Har noen stoners på facebook, og de skriver sikkert 20 punktum i hver statusupdate, ofte etter hverandre.
Sist endret av drittunge; 19. april 2010 kl. 23:34.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Røyker du flere ganger i uken vil jeg si du har et problem, det gjelder alle rusmidler. Hvis du ruser deg til hverdags har man krysset en ganske drøy strek.

Selv har jeg bare røyka et par ganger på fest.

Off topic: Er det bare jeg som synes det virker som folk som har røyket en del bruker ekstremt mye punktum? Har noen stoners på facebook, og de skriver sikkert 20 punktum i hver statusupdate, ofte etter hverandre.
Vis hele sitatet...
hva slaks problem? om det ikke går ut over jobb, skole, familie, venner, sosialt liv? Vil mene at man har et større problem hvis man røyker sigaretter, det dreper, drikekr for mye, det ødelegger jo invollene. som sakt, kommer ann på hvor mye man gjør ut av rusen. klarer meg fett 2 uker uten, men why?
merker at hvis jeg røyker f.eks om kvelden 3 dager på rad, så er jeg fucka de dagene.. og litt uttover uka og. Slækk, liksom. Og dagen etter jeg har røyka er jeg som regel ganske tom i hodet og klarer ikke konsentrere meg om skolearbeid. Stort sett derfor jeg begrenser inntaket.
Vis man drar noe et par ganger i uka,har man litt problemer,Altså når man gjør røyker noe så ofte så begynner man å få et problem,kanskje ikke akkurat nå,men det kommer,Og det er bare å juge for seg selv og rettferdig gjøre at man bare røyker før fest for å få.Masse annet enn å røyke man kan gjøre for å ha det kult på bye.

Da er spørsmålet,hvorfor røyke for å få det kult?hva er grunnen for å røyke???
Når du gjør hasjrøyking til et (daglig) rituale, eller har et like løsaktigt forhold til hasjrøyking som runking (kanskje fordi du ikke gidder det uten å røyke) har du et problem. Folk er forskjellige, men de aller færreste greier asosial daglig røyking uten etterhvert å få sosiale problemer, selv om de fleste tror det.
Sitat av Miss Oslo Vis innlegg
Vis man drar noe et par ganger i uka,har man litt problemer,Altså når man gjør røyker noe så ofte så begynner man å få et problem,kanskje ikke akkurat nå,men det kommer,Og det er bare å juge for seg selv og rettferdig gjøre at man bare røyker før fest for å få.Masse annet enn å røyke man kan gjøre for å ha det kult på bye.

Da er spørsmålet,hvorfor røyke for å få det kult?hva er grunnen for å røyke???
Vis hele sitatet...
Hvorfor drikker du alkohol for å ha det kult?
Å røyke er avslappende, og ikke minst morsomt om man gjør det med venner eller evt. på fest. Så lenge man ikke tar av med det og røyker flere ganger i uka, så er det chill.

edit* man vet selv hvor grenser for en selv går.. når røykinga tar overhånd slik at man ikke klarer å lage rom for venner/konsentrere seg om jobb og skole o.l, da er det på tide å trappe ned. Dette er noe en er nødt til å finne ut av selv som enkeltindivid.
Sist endret av SlappyHours; 19. april 2010 kl. 23:47. Grunn: legge til
Sitat av drittunge Vis innlegg
Røyker du flere ganger i uken vil jeg si du har et problem, det gjelder alle rusmidler. Hvis du ruser deg til hverdags har man krysset en ganske drøy strek.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker vel egentlig hver dag, men ser ingen problemer i det. Jeg funksjonerer helt fint, ingen sosiale problemer. Storkoser meg med hasj.

OT:
I mine øyne er ikke cannabis et narkotika. Ingen har tatt overdose på hasj. Det er heller ikke kjemisk framstilt slik som de andre narkotiske stoffene.

Weed's a plant, it just grows like that, and if you should so happen to set it on fire there are some effects.
Vis hele sitatet...
offtopic: hehe. Digger det sitatet Hele opptrednen er vel egentlig fet
I løpet av 2 år, så røyker jeg gjennomsnittelig 2-3 ganger i mnden.
Jeg blir litt oppgitt over at alle skal mase om hvilke problemer man får og ditt og datt. Vis litt respekt, vi lever ikke i en perfekt verden og jeg er ikke perfekt - i alle fall ikke i alles øyne. Jeg mener rus er naturlig, vi har gjort det i tusenvis av år, dyr gjør det (katter og kattegress feks.), og jeg ser ikke at det er noe feil i å ruse seg hver dag. Det er ikke moralskt forkastelig, og gud vet hvor mange som gjør det. Å påstå at en så stor gruppe som andelen mennesker som på en eller annen måte nyter et, et eneste ETT rusmiddel hver dag er det noe galt med - det blir riv ruskende galt. Hvor mange nyter ikke alkohol jevnlig? Røyker? Drikker Kaffe? Smertestillende? Opiater? Kokain? Hasj? Amfetamin? Syre? Sopp? Khat? Diverse medisin? Andre rusmilder?

Så kan man selvsagt diskutere hvor bra det er å la seg bli avhengig av noe, enkelte stoffer har mye større negative virkninger på sinnet, kroppen, livet osv til at det er fornuftig å holde på med det noe særlig, men det blir en egen diskusjon. For vi nå prater vi om cannabis og thc, og jeg gidder ikke ramse opp noe fakta om det her for det gjør wikipedia veldig greit. Et uhyre mildt, relativt ufarlig, og vurdert langt mindre skadelig for kropp og sinn enn feks alkohol av de fleste oppegående rusforskere. Så lenge man holder seg til cannabis, vel og merke. Inn i hvilket miljø man kanskje tar veien, og hvor dette kan føre hen blir igjen en annen diskusjon - rett og slett fordi det ikke har noe med det faktum at cannabis i seg selv ikke ødelegger deg. Rammene vi har satt rundt cannabis, altså et forbud, har skapt "the gateway drug" problematikken, og de kriminelle miljøene som oppstår rundt de ulovlige rusmiljøene.

Så - et rusbruk er det i seg selv ikke noe galt i, og jeg mener at så lenge jeg holder mitt rusbruk innenfor fornuftige rammer, det vil si så lenge det ikke påvirker helse, jobb, sosiale forhold, sinn og så videre så skulle ingen kritisere meg for det valget! Mitt rusforbruk dreier seg om cannabis, mest hasj, ofte 5-6 dager i uka, 1-3 dager med røyking flere ganger om dagen, i lengre perioder, for så kanskje "trappe ned" til 2-4 dager i uka, og kanskje bare 1-2 dager med røyking flere ganger om dagen en periode. Så har jeg kanskje en ukes pause, to-fire uker, også begynner jeg igjen, gjerne med et par dager i uka også øker det på. Og vet du hva? Det går jævlig fint! Jeg har det utrolig bra, jeg har et rikt sosialt liv, kjempe gode venner (både folk som røyker og som ikke røyker), jeg har gode karrakterer fra vgs og kommet inn på et meget godt engelsk universitet, jeg er aktiv idrettsutdøver og konkurer i norgestoppen i min klasse, og jeg har det kjempe bra med meg selv, jeg storkoser meg når jeg røyker, og jeg har ikke noe problem med nyte livet når jeg ikke har røyka heller. Joda, mitt rusliv er en noe adskilt side av livet mitt som ikke så altfor mange vet om, men det må nødvendigvis være slik da det desverre ville vanket problemer i større eller mindre grad om det ble offentlig kjent, da det jo er ulovlig, og blandt mange en god del fordommer mot røyking. Men siden ingen vet at jeg røyker så er det heller ingen som har noe problem med meg, om jeg kan formulere det slik. Og siden jeg har et sosialt nettverk som ikke røyker, får jeg også sosialisert meg med "alle" og oppnår alle fordeler som en "vanlig" rusfri person gjør i samfunnet vårt. Et dobbeltliv, kan du vel si. Men sånn må man jo holde på om man skal komme seg noe sted her i verden, virker det desverre som.

Og ja, jeg har røyket i flere år. Det har fungert helt fint. Min omgangskrets som røyker består stort sett av helt vanlige folk som meg, som går skole, eller jobber for den slags skyld, som lever det samme dobbeltlivet som meg. Vi er ikke kriminelle, vi gjør akkurat det samme som andre vanlige "gode barn" i begynnelsen av tyveåra gjør på fritiden vår, og så røyker vi noen ganger ved siden av. Akkurat som mange andre ofte drikker øl mens de gjør noe på fritiden sin, være seg å se tv, pusse båten eller spille kort. Vi gjør akkurat det samme.

At det desverre finnes de der ute som fortsatt mener jeg har det problem, mener jeg skyldes fordommer og uvitenhet. Og jeg er smertelig klar over at disse ikke forsvinner med det første, selv om man tydelig ser at det er en økende toleranse blandt de på tretti og yngre, og det er gledelig.

Nå skal jeg være enig i at hva som er fornuftig rusforbruk for meg kanskje ikke ville fungert like godt for andre, men dette er individuelle forskjeller og bare fordi noen andre ikke takler det betyr ikke at jeg ikke kan klare det. Det lyder vel egentlig altfor ovenpå og selvsikkert til at noen tar meg alvorlig lengre, men det er faktisk alvorlig ment. Jeg takler livet like godt som alle andre, og antakeligvis et par hakk bedre enn en god del, og derfor ber jeg bare om litt respekt for valget mitt. Så lenge jeg ikke kjører livet mitt på dunken så får dere holde kjeft om hva dere mener om meg, livet mitt og holdningene mine. Gå og lev ditt eget liv, og la meg leve mitt.

(Og ja, jeg kommer selvsagt til å revurdere mitt rusbruk om jeg det skaper problemer for jobben, det sosiale livet mitt eller huet mitt. Akkurat som jeg vill vurdert å trappe ned/skifte med idretten/jobben om det tar knekken på helse, psyken, jobben eller livet mitt. Og nei, trekke røyk ned i lungene er selvsagt ikke sunt, men det er antakeligvis værre å røyke en ti-packning om dagen, hvertfall om vi tenker på hvor mye det statistisk sett forkorter livet (etter en ti-packning om dagen i et år så lever man en uke kortere). Og så mye råderett overlivet sitt burde man egentlig ha rett på synes jeg, selv om jeg i utgangspunktet ikke synes noe om vanlig røyking. )

Gawd, det ble mye tekst, haha.
Sist endret av emphi; 20. april 2010 kl. 02:26.
Dette er høyst individuelt. Noen mennesker røyker på daglig basis og fungerer helt fint, mens andre vil isolere seg, miste motivasjon osv. Er man ung er det kanskje ikke dumt å rette oppmerksomheten mot andre ting enn rus.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Det er heller ikke kjemisk framstilt slik som de andre narkotiske stoffene.
Vis hele sitatet...
Du kunne vel ikke funnet et mindre relevant argument? Opphavet til et stoff har absolutt ingenting å si for dets egenskaper.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
I mine øyne er ikke cannabis et narkotika. Ingen har tatt overdose på hasj. Det er heller ikke kjemisk framstilt slik som de andre narkotiske stoffene.
Vis hele sitatet...
Narkotika er og blir narkotika, uavhengig av hvor fælt du måtte syns det "klinger". At du har fått det printet inn med oppveksten at narkotika er dødelig gjør ikke definisjonen noe annerledes. Hasj er narkotika.

Sitat av drittunge Vis innlegg
Røyker du flere ganger i uken vil jeg si du har et problem, det gjelder alle rusmidler. Hvis du ruser deg til hverdags har man krysset en ganske drøy strek.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Jeg røyker hver dag, og trives med det. Jeg har samboer, leielighet, god jobb og et aktivt sosialt liv. Hvor er denne drøye streken jeg har krysset?
Sitat av exocytose Vis innlegg
Du kunne vel ikke funnet et mindre relevant argument? Opphavet til et stoff har absolutt ingenting å si for dets egenskaper.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt sant, men weed vokser i naturen. Det er naturlig, rett fra gode moder jord og det er et godt argument for mange.
Sitat av RapName Vis innlegg
Det er forsåvidt sant, men weed vokser i naturen. Det er naturlig, rett fra gode moder jord og det er et godt argument for mange.
Vis hele sitatet...
Fluesopp vokser også rett i fra moder jord. Med den tankegangen lever du ikke lenge!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av RapName Vis innlegg
Det er forsåvidt sant, men weed vokser i naturen. Det er naturlig, rett fra gode moder jord og det er et godt argument for mange.
Vis hele sitatet...
det er ikke et gyldig argument likevel.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Off topic: Er det bare jeg som synes det virker som folk som har røyket en del bruker ekstremt mye punktum? Har noen stoners på facebook, og de skriver sikkert 20 punktum i hver statusupdate, ofte etter hverandre.
Vis hele sitatet...
Tanta mi skriver ekstreme mengder utropstegn i hver jvla statusupdate. Sammenheng?

OnTopic. Jeg gav opp alt som heter grønt for noen år siden, men man skal ikke se bort i fra at det blir noen blås i året.

Det er vel smak og behag?
Røyker et par ganger daglig. Ligger vel på en grammer dagen i arbeidsuke og to grammere dagen i friuken. Skal ikke forsvare vanen min på noen som helst måte, det er veldig mye og det går ut over det sosiale (fordi jeg ikke liker å være stein med andre som ikke er steine).

Kan nevne at jeg er på pause bare for å se hvor lenge jeg kan holde meg, en uke så langt. Ferdig med kaldsvetting om natta, men tenker jo på bønne konstant.

Edit; grunnen til at jeg røyker så mye er fordi jeg liker rusen. Jeg sliter litt med angst og har spiseforstyrrelser (ikke kaste opp eller noe, jeg spiser bare ekstremt lite), så det veier kanskje litt opp i opp.
Sist endret av pannekake2k; 20. april 2010 kl. 11:52.
liker vel å si at jeg røyker 1 gang i uken, men uka er lang og det blir vel 2-3 ganger.. jeg merker at når jeg tenker at nå skal jeg IKKE røyke, så får jeg ikke sove og jeg føler meg tvunget til å gjøre det, men når jeg er hos kjæresten, som aldri kunne tenke seg å gjøre det, tenker jeg omtrent ikke på det i det hele tatt. tror kanskje lysten til å gjøre det blir forsterket av stedet du er når du gjør det. lykten, lyset og fargene, for eksempel, kan kanskje få hodet til å tenke mye på det.

jeg tror ikke middelet er noe farlig så lenge man ikke røyker om dagen egentlig, for da ser man jo verden på en helt annen måte som man ellers ville gjort. da blir det kanskje kjedelig å leve ellers?
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Tanta mi skriver ekstreme mengder utropstegn i hver jvla statusupdate. Sammenheng?

OnTopic. Jeg gav opp alt som heter grønt for noen år siden, men man skal ikke se bort i fra at det blir noen blås i året.

Det er vel smak og behag?
Vis hele sitatet...
Smak og velbehag
http://www.youtube.com/watch?v=GRixTEPSEoA

"Hvor mange dager i uka kan man røyke uten at man havner på kjøret?"


Du kan røyke All day, Every day, uten å havne på kjøret. Det blir også bevist i denne humoristiske dokumentaren. En komiker må holde seg clean i 30 dager for så å røyke så mye han kan i 30 dager. Verdt å se!
Legalize!
Sist endret av KulaKanon; 20. april 2010 kl. 13:30.
Sitat av fetter Vis innlegg
Narkotika er og blir narkotika, uavhengig av hvor fælt du måtte syns det "klinger". At du har fått det printet inn med oppveksten at narkotika er dødelig gjør ikke definisjonen noe annerledes. Hasj er narkotika.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Fordi det er ulovlig? Det har bare med kulturen vår å gjøre. Hadde alkohol kommet for 50 år siden ville det også blitt sett på som narkotika, garantert. Har ikke eksakte tall på hvor mange som dreper/skader mennesker i fylla på verdensbasis i løpet av et år, men vi vet alle at det er snakk om mange, mange tusen. Langt flere enn en cannabisbruker.
Sitat: Originalt skrevet av fetter :
"Narkotika er og blir narkotika, uavhengig av hvor fælt du måtte syns det "klinger". At du har fått det printet inn med oppveksten at narkotika er dødelig gjør ikke definisjonen noe annerledes. Hasj er narkotika."

Dette blir bare for dumt!!
Sitat av Fuckman Vis innlegg
Hvorfor det? Fordi det er ulovlig? Det har bare med kulturen vår å gjøre. Hadde alkohol kommet for 50 år siden ville det også blitt sett på som narkotika, garantert. Har ikke eksakte tall på hvor mange som dreper/skader mennesker i fylla på verdensbasis i løpet av et år, men vi vet alle at det er snakk om mange, mange tusen. Langt flere enn en cannabisbruker.
Vis hele sitatet...
Sitat av KulaKanon
Dette blir bare for dumt!!
Vis hele sitatet...
Hva er det dere ikke forstår?
For å sitere Wikipedia:
"Narkotika er ei nemning som i Noreg vert brukt særleg på stoff som står på den norske narkotikalista"

Hasj er på narkotika-lista. Dermed er det narkotika.

Det virker som dere på død og liv skal skille hasj ifra ordet narkotika fordi hasj ikke er dødlig, og det blir jo feil. Noen former for narkotika er ufarlige, andre er veldig farlige. Innse det.

Nå må dere huske at jeg er hardcore forkjemper for hasj, og enkeltmenneskets frihet til å gjøre hva man vil med sin egen kropp, men å si noe ANNET enn at hasj er narkotika blir å sukre sannheten!
Sist endret av fetter; 20. april 2010 kl. 14:19.
Sitat av Fuckman Vis innlegg
Hvorfor det? Fordi det er ulovlig? Det har bare med kulturen vår å gjøre. Hadde alkohol kommet for 50 år siden ville det også blitt sett på som narkotika, garantert. Har ikke eksakte tall på hvor mange som dreper/skader mennesker i fylla på verdensbasis i løpet av et år, men vi vet alle at det er snakk om mange, mange tusen. Langt flere enn en cannabisbruker.
Vis hele sitatet...
Hasj er narkotika, sammen med alt annet som står på lista.
Hvor farlig du eller jeg syns det er har jo ingenting å si. En gaffel er også et bestikk, selvom du syns det kan brukes som våpen..
Man kan like gjerne kalle sjokolade for narkotika om man er dum nok, og uviten nok, til å kalle Cannabis for narkotika. Men, man snakker som man har vett til, fetter!
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=GRixTEPSEoA

"Hvor mange dager i uka kan man røyke uten at man havner på kjøret?"


Du kan røyke All day, Every day, uten å havne på kjøret. Det blir også bevist i denne humoristiske dokumentaren. En komiker må holde seg clean i 30 dager for så å røyke så mye han kan i 30 dager. Verdt å se!
Legalize!
Vis hele sitatet...

Uff, det der må være den teiteste "dokumentaren" som finnes innen emnet cannabis. Rett og slett noe av det dummeste jeg har sett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KulaKanon Vis innlegg
Man kan like gjerne kalle sjokolade for narkotika om man er dum nok, og uviten nok, til å kalle Cannabis for narkotika. Men, man snakker som man har vett til, fetter!
Vis hele sitatet...
Sitat av Wiktionary
narcotic (plural narcotics)

1. Any class of substances or drugs, that reduces pain, induces sleep and may alter mood or behaviour.
2. Any type of numbing drug.
3. Certain illegal drugs.
Vis hele sitatet...
Cannabis oppfyller 1 og 3. Det er narkotika. Happy? Å begynne å diskutere definisjoner er uansett rimelig barnslig. Fetter har saklig sett heilt rett når han omtaler det som narkotika. At du ikkje liker det? Synd for deg, men majoriteten vil sjå på det som narkotika.
Hold dere til topic, da, folkens. Evt. opprett en ny tråd hvor dere kan diskutere hvorvidt cannabis er narkotika eller ikke. Hvem bryr seg om en dumm definisjon/label uansett.