Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1486
jeg har perioder hvor jeg får sterke closed eye visions når jeg lukker øynene, noe jeg finner svært ubehagelig til tider. jeg har enda ikke funnet ut noe mønster på dette, når og hvorfor det kommer osv, men det er ei stund siden nå.

jeg var ute på fylla en dag nå nylig og tok for første gang 4-5 5mg stesolid jeg hadde liggende. jeg tar vanligvis ingen tabletter, hverken smertestillende eller vitaminer, så de har nok kicka ganske bra inn. jeg var rimelig full da jeg tok dem (ikke alle på en gang, men ikke veldig lenge etter hverandre), så jeg husker ikke så mye. ble fortalt at jeg så helt pillefjern ut og de trodde ikke på meg da jeg sa det var stesolid jeg hadde tatt.

uansett, omtrent hver gang jeg lukker øynene i mer enn ti sekunder, kommer disse helt random cev'ene, nå etter jeg tok de tablettene. er dette vanlig? jeg liker det virkelig ikke, synes det er ganske skremmende, for jeg har ikke kontroll på det i det hele tatt. man prøver å sove også ser man bare masse dritt, alt fra syremønstre til diverse handlinger osv.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Kan du ikke bare slutte å ta de pillene når du drikker?
Virker som du har tatt mer enn stesolid.. Blanding av alkohol og stesolid fører vanligvis ikke til at du ser hallusinasjoner.
Men ja, avataret ditt forklarer situasjonen. Bare slutt å ta pillene når du drikker?
Er så mye pjatt om at stesolid (som forresten er det samme som valium, vival, nemlig diazepam) gjør noe helt annet enn de skal for tiden. Klart, dette er merkelig, men det er ikke livstruende eller noe, og det skal i utgangspunktet gå over etter stoffet har klarnet ut. Dessuten er ikke disse tingene engang på listen over effekter som KAN oppstå ved bruk av diazepam.

Har selv hatt mange space opplevelser på stoffkombinasjoner av denne typen (spesielt sammen med cannabis, og da ikke med diazepam, men med clonazepam), men det er ingenting å henge seg opp i, du er mest sannsynlig ikke syk og mest sannsynlig vil det ikke skade deg i lengden. Du kan jo la det gå en liten stund, også oppsøke legen hvis det ikke forsvinner.


Men et par ting jeg kunne tenkt meg å vite:
  • Har du erfaring med andre stoffer?
  • Har du vitaminmangler el.likn?
  • Sykdommer?
  • Nøyaktig hvor lenge er det siden du tok pillene?
  • Har du problemer med drømming, type gå i søvne, lucid "mareritt", søvnparalyse osv?

Jeg har hatt CEVs siden jeg var 4 år gammel, med andre ord så lenge jeg kan huske. I nesten-drømmeaktige tilstander, lik når man har lagt seg for å sove, kan jeg få så ekte og drømmelignende visuals at det nesten er litt skremmende, fordi jeg vet at jeg kan reise meg fra sengen (ehm... sofaen mener jeg) når som helst. Mine CEVs har blitt sterkere etter bruk av cannabis og psykedelika.

Hvis kroppen din mangler noe, eller du er syk, så kan det gi en rekke symptomer. I en periode da jeg var syk (ødelagt mage) hadde jeg ofte -sterke- CEVs som tok meg helt inn i en space drømmeverden bare jeg stod for meg selv på jobb og lukket øynene. Atpåtil skjedde det med åpne øyne også - helt klart noe alvorlig galt med kroppen min på den tiden.

Halvveringstiden til diazepam er 20-100 timer, det er også aktive metabolitter, bl.a. desmethyldiazepam (nordiazepam), oxazepam og temazepam. Temazepam kan visst i sjeldne tilfeller medføre hallusinasjoner.

Personlig tror jeg hodet ditt er instilt i en litt sløv modus ennå (somnolence på engelsk, en av bieffektene til alle benzodiazepiner) og at hodet ditt har mye lettere for å gå inn i en drømmelignende tilstand. Hvis jeg har rett, så er du sikkert fin igjen innen 10 dager.

[RIGHT]Men jeg må påpeke at alt dette kun er [COLOR="Red"]SPEKULASJONER[/COLOR] fra min side, og at nFF ikke er kvalifisert helsepersonell.
- Rottegift[/RIGHT]
user's Avatar
Trådstarter
20 1
hvis dere leste ordentlig gjennom, skreiv jeg at det var første gang og at jeg ikke ellers tar noen som helst tabletter. har ikke tenkt å ta dem igjen. og jeg vet at det er det eneste jeg fått i meg.

jeg får jo disse cev-opplevelsene i edru tilstand også, men ikke så voldsomt som nå og ikke regelmessig.

rottegift: det eneste jeg har rørt av rusmidler er poppers og alkohol, pluss disse stesolidene om man regner med dem. jeg er vegetarianer og har garantert en del mangler, så det kan hende det har en del å si mtp disse cev'ene jeg får? det er vel nå ca et døgn siden jeg tok dem, vil jeg tro. ja, jeg har opplevd både lucid dreaming, søvnparalyse og diverse..jeg synes det er ganske skremmende.

på skolen hadde vi et valgfag kalt "avkobling" hvor vi dreiv og "mediterte" etc, og jeg snakka en dag med læreren litt og fortalte om dette her. han mente jeg skulle se på det som en gave og at jeg muligens var en av få som kommer lett inn i et relativt dypt stadie av meditasjon..jeg vet ikke helt jeg, men. kjenner meg ganske igjen i det du skriver selv. vet du noe mer om hvorfor du har det?
Sist endret av user; 13. juli 2009 kl. 01:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
It's a gift hehe

Advarsel: alternativ-snakk incoming
Kanskje du har åpnet opp en ny naturlig sinnstilstand tidligere ukjent for deg selv... Du må ikke la deg skremme av slike ting, følg dem. Kanskje du finner eller konfronterer noe i "visjonene" du får. Husk at uansett hva som skjer så kan du ikke skades mer enn du lar ditt eget sinn ta det innover seg selv. Du kan du bare åpne øynene også er alt som sitter igjen et minne av det du så. Så er det opp til deg å behandle det.

Jeg er kommet til et stadie hvor jeg i de værste fall ser omriss av min egen leilighet og en annen fyr på besøk som tilbyr meg en kopp te. Eller de gangene da jeg sovner, våkner opp nedi stuen til en kompis av et ekstremt brak. Vi ser på hverandre, ingen skjønner dritten, også våkner jeg i sengen min igjen.

I første tilfelle har jeg vært våken, og det er bare å åpne øyene så er jeg tilbake, uten noen form for vedvarende frykt eller slikt. Det andre tilfellet jeg beskrev var noe skremmende, men jeg forstod fort hva som hadde skjedd. Til syvende og sist synes jeg etterhvert bare det at det er moro, det er jo tross alt "bare" fantasien som spinner og kjemikalier i hodet ditt som avgjør hvordan du skal se virkeligheten. Men jeg har over hodet ikke sluttet å hente inspirasjon fra det som skjer meg, jeg "tyder" det på en måte lik drømmer (og nei, jeg bruker ikke drømmetydingsbok, ffs)

Vitenskap
Som sagt så er halvveringstiden på stoffene dritlange. Du er vel kanskje ikke "tom" før om 3-5 dager eller noe i den dur.

Hvis det vedvarer... sååå ADVARSEL: ALTERNATIVPRAT se på det som en gave
Høres for meg ut som begynnelsen på en psykose. Alkohol og stesolid skal i teorien dempe slike anfall. Det kan også være kalium-mangel, noe som ga meg psykose.
user's Avatar
Trådstarter
20 1
vi opplever nok noe av det samme, rottegift, men jeg har som regel veldig korte "syn" og som skifter til neste etter et par sekunder, kanskje mindre. det er så vidt jeg ser ingen sammenheng i dem heller, ettersom (som sagt) det skifter fra å være psykedeliske mønstre til helt absurde handlinger med personer jeg vet jeg aldri har sett før. i går ble det også så virkelig at jeg følte jeg nesten hadde 3d-briller på og -var- der, ellers har det bare vært bilder i "øyelokket" om det gir mening for noen.

om det er en begynnelse på en psykose vet jeg ikke..håper virkelig ikke det. har lest at som vegetarianer eller om du har mangel på næringsstoffer, bør du ikke drikke alkohol. jeg drikker det nokså ofte og begynner å bli redd jeg virkelig har tatt skade av det ettersom alkohol faktisk ikke bedøver hjerneceller, me dreper dem. jeg skal ha et opphold fra alkohol i en måned nå for å gjøre opp for meg selv, noe jeg har gjort et par-tre ganger før.
Vel vil anbefale deg å ta noen blodprøver hos fastlegen din. Men kanskje du har "bedøvd" CNS så kraftig og over så lang tid med alkohol og benzo, at CNS blir overaktivt når du forsøker å slutte. Dette har skjedd med meg på GHB. I kombinasjon med kalium-mangel ble det en psykose, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver om CEV. Det er veldig ubehagelig å se helt syke ting som bare dukker opp når du har lukkede øyne og forsøker å sove.
user's Avatar
Trådstarter
20 1
det hadde nok vært det beste, ja. må igjen nevne at det var -første- gang jeg har tatt tabletter som det. det er år siden jeg har svelgt en vanlig paracet og, så dette er ikke noe jeg driver med slik det virker som dere har oppfattet det.
Har opplevd en lignende tilstand, men usikker på om det er CEV, da jeg ikke ser farger eller mønster. Før kunne jeg få det av en røyk, men nå som jeg er litt eldre oppstår det heller når jeg er veeeldig utbrent, som etter flere dager med lite søvn eller etter mange mislykka forsøk på å være kreativ. Føles som om alt flyter, former glir over i andre eller forstørres eller forminskes tusen ganger, prøver jeg fokusere på noe glipper det bare fortere og jeg får en trang til å "bryte ut"...rense hjernen så å si. Egentlig veldig lik en psykose, men uten den sterke følelsen av at NÅ..MÅ...NOE...GJØRES! Ser det mer utenfra og blir ikke så påvirka av det. Ser på tilstanden som et dypere stadie av bevissthet vi ikke er vant til å være i.

Bruker samme filosofi som for psykoser for å komme ut av det. Er litt som å klype seg i armen når du har vondt i foten. Gjør det verre. Jeg spenner alle musklene i kroppen, vrir, strekker og krøller meg i senga, hyperventilerer, gir meg noen rykninger....

Sjelefred...

Ja, vet jeg er gæern, men det funker, og ingen ser meg på soverommet...
Spørsmål av interesse.

Er det snakk om samme stesolid man gir til folk som har epileptiske anfall?
Sitat av user Vis innlegg
vi opplever nok noe av det samme, rottegift, men jeg har som regel veldig korte "syn" og som skifter til neste etter et par sekunder, kanskje mindre. det er så vidt jeg ser ingen sammenheng i dem heller, ettersom (som sagt) det skifter fra å være psykedeliske mønstre til helt absurde handlinger med personer jeg vet jeg aldri har sett før. i går ble det også så virkelig at jeg følte jeg nesten hadde 3d-briller på og -var- der, ellers har det bare vært bilder i "øyelokket" om det gir mening for noen.

om det er en begynnelse på en psykose vet jeg ikke..håper virkelig ikke det. har lest at som vegetarianer eller om du har mangel på næringsstoffer, bør du ikke drikke alkohol. jeg drikker det nokså ofte og begynner å bli redd jeg virkelig har tatt skade av det ettersom alkohol faktisk ikke bedøver hjerneceller, me dreper dem. jeg skal ha et opphold fra alkohol i en måned nå for å gjøre opp for meg selv, noe jeg har gjort et par-tre ganger før.
Vis hele sitatet...
Jada, høres helt "normalt" ut, så og si akkurat slik jeg opplever det, men i denne intensiteten har jeg hovedsaklig hatt det når jeg har vært syk. Rart at du skal begynne å få det etter alkohol og diazepam da, men hey, en dag må triggeren komme :P

Først kan du gå til legen, få tatt blodprøver og shit og se til at du får i deg det du trenger. Hvis ikke det hjelper... ville jeg bare slått meg til ro med det, det kommer nok ikke til å forværre seg, og det vil nok heller ikke plage deg (men jeg skjønner bekymringen i øyeblikket)...

Matthiesen: Ja.

Ja forresten, du kan vurdere å teste deg for allergier, matintoleranse og eksperimentere litt med kostholdet ditt. Det å være vegetarianer har sin pris, du vil lide selv for alle dyrene du ikke spiser frem til du finner den perfekte dietten
Sist endret av random25880; 13. juli 2009 kl. 19:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.