Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 6665
Jeg satt billett til hovefestivalen på ønskelisten min til jul, og er rimlig sikker på at jeg får den

For ganske klare grunner, så har jeg lyst til å være fjern mesteparten av tiden på festivalen, og jeg har snakket med noen kompiser som har vært der før om hvordan det er med hunder osv.

Tenkte å fortelle litt om hva planen min er, så spørre noen spørsmål til dere som har kost dere med litt weed på hove før

Jeg tenker at jeg skulle kjøpe meg 10 gram og en 20 pakk med røyk. Så skulle jeg lage meg 20 city joints, med 0.5g weed opp i hver.

Jeg skulle enten ta med røyk pakken på festivalen, og bare late som at det er en helt vanlig pakke, eller gjemme den utenfor festival område, og stikke ut hver gang jeg er keen på en liten paff.

For dere stoners som har vært på hovefestivalen før, hvordan har dere klart dere? Er det sant at det er hunder som går rundt å lukter, og er det farlig for meg å ta med en 20 pakk med city's inn på festivalen?
2 år på rad har vi holdt alt slikt utenfor festivalområdet, for slik jeg ser det har jeg ingenting å tape på å være på den sikkre siden. En liten gåtur er bare bra. Bare ikke vær langt ifra en utgang. Noe stoff har aldri vært innenfor portene.
Okei fett, så det er flere som velger å gjemme det et sted utenfor festivalen? synes dette virker som en ganske god ide.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg ville ikke tatt sjansen på å ta med meg noe. De to årene jeg har vært på Hove har en politihund sniffet seg forbi teltet minst en gang per festival, og det er når jeg har vært tilstede. I tillegg står sender politiet hundene inn blant køer inn og ut fra campen og festivalområdet. Så det er definitivt mye mer risikabelt å røyke på Hove enn på Roskilde.
Sitat av r3dshrapnel Vis innlegg
Okei fett, så det er flere som velger å gjemme det et sted utenfor festivalen? synes dette virker som en ganske god ide.
Vis hele sitatet...
stemmer det, sist år var det en som tok det med seg inn, så så han vofsen kom bak han etter fylte 15, min? noe i den duren det gikk ned på høykant for å si det sånn. kjipe å miste
Ja, veldig kipt. Da tar jeg og finner en passende sted å gjemme det før jeg sjekker inn i festivalcampen.

Takk for hjelpen!
09 var ikke noe stress... da satt vi bare i campen å røyka.
10 derimot var for jævlig.... Hunder som gikk og snuste hele veien. Så vi gjemte stashet vårt utenfor festivalen. Noe jeg ikke treger på,for det så ut som veldig mange blei tatt i år.
En hundepatrulje lukta seg frem til noen jointer i teltet til kompisene mine i år. Annet enn at de ble konfiskert fikk ikke situasjonen noen konsekvenser. Alikevel anbefaler jeg som alle andre å ta røykinga utafor campene. Det er jo flere veldig fine strender hvor jeg aldri har hørt om at noen har blitt busta på
De som jeg fikk med meg ble tatt mista festival bånd og måtte da kjøpe hele festivalpasset på ny hvis de skulle inn... Tror også de fikk sak mot seg eller no
I 2008 fikk vi besøk av en hyggelig rund kar i campen vår midt i festivalen. «Hvordan står det til her da gutta?» Joda, sto bra til, men tok ikke lang tid før vi så politidama som gikk bak rundtom telt med en hund. Morgenen etter var det en kamp som hadde satt opp et skilt: «Fikk 2000 i bot for cannabis så nå har vi ikke penger til resten av festivalen, har du en slant å dele er vi takknemmelig!» (Ikke helt ordrett, tror det var 2-3k.)

I 2009 var det flere som røyka i campen. De gikk med det på seg hele tiden. Ingen ble tatt, hørte ikke om noe heller, og så ingen hunder.

I 2010 var jeg på Roskilde :P

Tror jeg ville tatt gjemt det utafor området hvis jeg skulle tatt med dit. Rulle på rullestranda. :P
Er tross alt midt i bibelbeltet, husker jeg leste en avisartikkel om hvordan politiet i Arendal synes det var altfor mye fyll og narktotika på Hove.
FYI, det er ike lov å ha med hund på Hove. Så ser du en hund er den garantert på jobb.
Ah, tusen takk for det! skal huske på det med hunder, jævlig nyttig med sånne små ting å tenke på når man er balle fjern =P

Konge, tror jeg gjemmer stæsjet mitt godt i en busk noen 10 minutter unna. Kanskje på stranda til og med. Virker helt uaktuelt å ta med inn.
blir så trist av å vite at folk ser så ufattelig ned på cannabis, at de tar fra deg båndet, kaster deg ut fra festivalen og anmelder deg for å ta en joint. Men en tur på fylla er OK og er en del av det å "vokse opp" osv. Fy faen til bullshit.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
blir så trist av å vite at folk ser så ufattelig ned på cannabis, at de tar fra deg båndet, kaster deg ut fra festivalen og anmelder deg for å ta en jointt.
Vis hele sitatet...
det er jo fordi det er ulovlig?
where's the logic?
Derfor det er chill å bo i usa, ALLE røyker hasj hele jævla tida, og ingen ser ned på det!
Kan du ikke bake før du skal på festival?
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
blir så trist av å vite at folk ser så ufattelig ned på cannabis, at de tar fra deg båndet, kaster deg ut fra festivalen og anmelder deg for å ta en joint. Men en tur på fylla er OK og er en del av det å "vokse opp" osv. Fy faen til bullshit.
Vis hele sitatet...
En festival på den størrelsen må ta parti med den siden av loven som gir dem subsidier. Dette er ikke noe metafysikk, dette er cash.
Roskilde er tingen. Folk gir en fleksibel faen i hasj. Bortesett fra snuten, men da er det bare å gjemme jointen hvis de tilfeldigvis skulle gå forbi. Så de en gang i løpet av festivalen
Ja det er noe dritt at folk ser ned på det på hove.

Det skader ingen at man tar seg en fredelig jay på festivalen. Men å drikke til man besvimer derimot...

jaja, sån er det bare. Får tar meg en del turer ut av området da =)

Hvis en av hundene markerer på meg innenfor hove etter jeg har røyka utenfor festivalen, men jeg ikke har noe på meg, kan jeg få noe stress?
De kommer nok til å spørre om du har noe stoff på deg eller om du har tatt noe. Nekt for alt og det er lite de kan gjøre. Eventuelt si at du var på stranden eller noe med noen som røyket hvis det trengs.
Lol.. hvorfor si at du var på stranda med noen som røyka? Det er jo bare teit å angi en plass hvor folk mest sansynlig røyker under festivalen. Tenk på alle de som eventuelt blir tatt hvis man angir en plass? Ikke kult.. Si heller at det er en festival og at du ikke råder over hva folk har i sigaretten sin. Og at du mest sansynlig har stått i nærheten av noen som har røyka under en konsert eller noe. De kan ikke gjøre annet enn å godta det og gå videre.. ved mindre de har starta med slike narkotester på festivaler, slike som de skal bruke på bilister framover nå :S
de er sykt strenge på hove!
vet at de vaktene også er på utkikk og kontakter snuten med mistanke. kjente ei som jobbet der et år de ble helt ville bare de kjente lukten av hasj og var rene leteaksjonen for og finne varene.

jeg har aldri vært på hove men er jo helt lik standlinje hele veien fra Kristiansand til Kragerø nesten så og finne en fin spot i fjæra som er litt skjult burde være minste problemet og selv syntes jeg det er litt mer chill å sitte med bena i vannet og røyke enn inni et telt med noia for at hunden skal komme inn på besøk
Sitat av staalegn Vis innlegg
Derfor det er chill å bo i usa, ALLE røyker hasj hele jævla tida, og ingen ser ned på det!
Vis hele sitatet...
Gjør vi?
Kan ikke huske å ha drevet med det, gitt. Men han ene kremrullen som bodde over gata fikk politiet på besøk en dag.
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg
de er sykt strenge på hove!
vet at de vaktene også er på utkikk og kontakter snuten med mistanke. kjente ei som jobbet der et år de ble helt ville bare de kjente lukten av hasj og var rene leteaksjonen for og finne varene.

jeg har aldri vært på hove men er jo helt lik standlinje hele veien fra Kristiansand til Kragerø nesten så og finne en fin spot i fjæra som er litt skjult burde være minste problemet og selv syntes jeg det er litt mer chill å sitte med bena i vannet og røyke enn inni et telt med noia for at hunden skal komme inn på besøk
Vis hele sitatet...
Nå hadde jeg litt mere planer om å fyre opp utenfor, så rusle inn igjen. Men det kan hende jeg ombestemmer meg nærmere dagen. Om jeg føler det er veldig noia, så velger jeg heller å fyre opp så stikke til stranda, eller til byen eller noe.
Får se det ann, men jeg er fortsatt keen
Hva skal du på Hove uansett? Du har ikke levd før du har vært på Roskilde.

I hvertfall: Det meste som blir tatt med inn på området blir fort beslaglagt. Etter en dag eller to hersker en hasj-tørke uten like, og denne vil vare festivalen ut.
Det er vakter overalt, og disse vet godt hvordan hasj og cannabis lukter.
Ironisk nok var det nettopp av en vakt vi fikk kjøpt av i forrifjor. Og en same..
Men uansett: Hove er ikke en røykefestival. Du blir kastet ut og meldt til politiet hvis du så mye som er påvirket av det.
Roskilde er stedet, mann. Der er alle din beste venn.
Sitat av staalegn Vis innlegg
Derfor det er chill å bo i usa, ALLE røyker hasj hele jævla tida, og ingen ser ned på det!
Vis hele sitatet...
Wooord.
▼ ... over en måned senere ... ▼
hasjkake? kan man ikke lage det? eller lukter det å?
Det lukter vel fortsatt fra det. Kanskje ikke så mye, men tipper narkohundene kan plukke det opp.
Tru hvis Amsterdam hadde arrangert festivaler, så hadde det vel blitt en nFF treff der?
Sist endret av justastonedhuman; 31. januar 2011 kl. 11:22.
Sitat av staalegn Vis innlegg
Derfor det er chill å bo i usa, ALLE røyker hasj hele jævla tida, og ingen ser ned på det!
Vis hele sitatet...
jaja, er bare kjipt og bli busta der borte. Kjenner en som ble tatt med et par grammere og han måtte pisse i 5 år, fikk en megabot og måtte sone litt i fengsel. Usa er ikke så jævla fantastisk som alle tror. Men det er kanskje som du mente mer akseptert i blandt befolkningen

Sitat av tillasob Vis innlegg
hasjkake? kan man ikke lage det? eller lukter det å?
Vis hele sitatet...
Bikkjer lukter det ja Om du har det i en boks lukter det kanskje ikke første timen eller 2. Men om en bikkje stikker snuta inn i teltet dag 2 er du fucked
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av fustercluck Vis innlegg
I 2008 fikk vi besøk av en hyggelig rund kar i campen vår midt i festivalen. «Hvordan står det til her da gutta?» Joda, sto bra til, men tok ikke lang tid før vi så politidama som gikk bak rundtom telt med en hund. Morgenen etter var det en kamp som hadde satt opp et skilt: «Fikk 2000 i bot for cannabis så nå har vi ikke penger til resten av festivalen, har du en slant å dele er vi takknemmelig!» (Ikke helt ordrett, tror det var 2-3k.)

.
Vis hele sitatet...
hvis vi snakker om samme folk (ca 30år gamle menn som spilte gitar etc utafor teltet), fikk de 18000kr var det vel i bot.

bøtene er mye høyere enn vanlig på hove.


edit: svar på topic, ja gjem sakene utafor. nok av bikkjer der.
Sist endret av DildoJames; 31. januar 2011 kl. 17:17.
En kompis av meg fikk bot på 4-5 tusen kroner for 0.5g hasj >< Og han skulle bare se én konsert.
Så ergo; gjem stasjet på utsida og røyk det der, kaker funker ikke og det er 100% garantert at politiet og hundene dukker opp uansett?
Sitat av ilderen Vis innlegg
Så ergo; gjem stasjet på utsida og røyk det der, kaker funker ikke og det er 100% garantert at politiet og hundene dukker opp uansett?
Vis hele sitatet...
Ja. Er det hasj i browniesen din kan du banne på at hunden finner den.
Seriøst kompis, ønsk deg Roskilde-billett neste år.

Ifht Hove: Samme billettpris, samme reisekostnad (cirka), men billigere mat og øl, flere og bedre band, flere og kulere folk, bedre vær (nesten alltid), profitten går til en ideell stiftelse istedet for verdens største musikkindustrikonglomerat, osv osv osv.

Å ja, og så tåler de at du røyker deg en j hvis det er greia di.
Dropp hele Hove-festivalen og dra heller på Roskilde! Det koster ikke noe mer om du bestiller turen i god tid, og jeg garanterer at du vil ha det 10 ganger kulere. Alle som har vært på begge festivalene vet jeg at kan bekrefte dette ;-)

Når det gjelder røyking på roskilde, så er det bare å fyre på. Bare ikke sitt å mekk foran snuten, da må du nemlig tømme ut mekket, det har skjedd meg et par ganger. På Roskilde er det jo så mye drugs at snuten ikke kan fly rundt etter alle de tusenvis av røykerne, så det er aldri noe stress så lenge man er litt fornuftig og ikke akkurat vifter jointen opp i lufta. Bortsett fra på wutang-konserten, da var det flere jointer enn det var lightere i lufta

Har vært på Roskilde 5 ganger og Hove 2 ganger, og med mindre du har en jævlig god grunn til å dra på Hove er det bare å bestille Roskildebilletten istedet. Jeg kan garantere deg at du ikke vil angre
Dra til roskilde.
Grav ned shitten allerede nå. Eller få noen til å komme innom med båt, det er mange muligheter. Angående usa så er det helt sykt hvor godtatt det er blant befolkningen, mens politiet er helt nazi!
Sitat av Omaha Vis innlegg
Grav ned shitten allerede nå. Eller få noen til å komme innom med båt, det er mange muligheter. Angående usa så er det helt sykt hvor godtatt det er blant befolkningen, mens politiet er helt nazi!
Vis hele sitatet...
Vi fikk en til å komme med båt, når kysten var klar (pun intended)
og dro ut på båten å røyka. Men Roskilde er bedre, neste gang skal jeg ta med kofta mi (same) og loke på X hele roskilde.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg kan fortelle en liten historie om nettopp Hovefestivalen og reefer.

Første dag
En av mine nærmeste kamerater, som jeg bodde sammen med på campen, valgte å ta med seg stash på festivalen. I første omgang ble vi enige om å grave det ned utenfor campen, og heller gå ut av hele området for å røyke. Det ble derimot til at kompisen min oppbevarte sakene i noen CD-cover i en liten bekk som rant rett ved siden av der vi hadde slått oss til ro. Dette var rett ved siden av gjerdet som går rundt hele festivalområdet.

Jeg valgte denne uka å ikke bli med på noe røyking, pga. litt noia med tanke på at jeg hadde hørt mye om at stadig flere ble tatt for substanser inne på campen. Jeg var også vitne til at ei dame ble stoppet av en kar med bikkje, og måtte snu veska si. Jeg fikk ikke med meg om hu blei tatt for noe, dog.

Tiden var inne, kompisen min skulle hente disse ferdigrulla jointsa han hadde gjemt i bekken. Kysten er klar, ingen med "gul vest" er i sikte, og han tar steget ned i bekken. Det vi andre da blir vitne til, er at en sivilt-kledd vakt fra et eller annet vaktfirma ser dette, og stopper Kjell. Vi andre sitter 5 meter unna og får selvsagt en meget høy puls. Etterhvert skjønner vi at det ikke er politiet, og det hjelper jo litt på nervene. Vi hører here samtalen, og skjønner at vakten har oppfattet det som at noen kastet noe inn over gjerdet til vår gode venn. Han maser om å få sjekke oppi posen, men vår kompiss sier bare gjentatte ganger at det kun er noen CD cover han har i posen. Kjell begynner å gå, men vakta følger etter og nærmest kommanderer han til å vise ham innsiden av coverene. Kjell bestemmer seg da for å ta beina fatt, og vi sitter igjen som "sjokkerte vitner".

Etter en time kommer Kjell tilbake, i helt ny outfit. Det viser seg at han klarte å stikke fra vakta, fant et telt som var åpent, og kibba noe klær han fant. Han var altså heldig denne gangen!

Neste dag
Jeg har vært en tur på toalettet etter en konsert, og skal gå tilbake til plassen hvor vi ligger. Halvveis tilbake får jeg øye på at den samme typen jeg hadde sett dagen før som ransaket en dame, er ute med bikkja igjen og snuser rundt. Han er på vei mot stedet hvor vi ligger, og jeg bestemmer meg for å se hvordan dette forløper seg. I denne stund trodde jeg ikke at noen var i teltene våre, eller under partyteltet. Bikkja begynner da å snuse litt bak teltet til Kjell, gubben kikker litt bak, også går de bare videre.

Når jeg ankommer plassen hører jeg plutselig ei veninne og Kjell som sitter å ler og prater. Jeg titter inn, og røyken står ut av teltet. Sjokkert sier jeg; "Er dere klare over at det nettop var ei narkobikkje utenfor teltet her!?" Etter litt lettelse og noen gode latterkick så legger vi det bak oss. Jeg tenker bare; "Fy faen så flaks dere hadde nå". Kjell fortsatte røykinga hele uka, men nå på stranden utenfor festivalen. Det gikk fint!

Det jeg prøver å si er vel; Hold det utenfor festivalområdet, ikke gå med noe på deg, så går det bra.
huff... det må være kjipt å være på festival, og konstant stresset over bikkjer og styr. Reis til Roskilde og slapp av!
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Hele det teamet der gikk rett igjennom partyteltet vårt mens vi satt der!
Jeg var på Hove i 08 og 09. Siste gangen så jeg flere hundepatruljer der, men ble ikke tatt selv. Jeg gikk aldri med noe på meg, så hver gang jeg ville røyke tok jeg bare en tur rundt på campen til jeg fant noen som solgte nok til en jonas. Siden det ikke er lov med bikkjer på Hove, er det garantert snut om du ser noen. I 09 spurte jeg politimannen om hvorfor han gikk i sivil når han uansett gikk rundt med en bikkje som luktet på alle teltene. "Uniformen skremmer folk" var svaret.

Kom deg på Roskilde, himmel jord med fantastisk røykings.