Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5038
Heisan, lurte på om det er normalt å få "angst" / Noia av hasj?
Det jeg ble redd for var extrem hjertebank og kjente att hjerte gikk i 100.
Lurte bare om det var noenlunde normalt.
(Sorry for Skriveleif men er Svensk)
Ja, paranoia er normalt å få under en hasjrus. Ikke alle får det, men mange. Det går som regel på omgivelsene dine. Be alone, be with friends - be safe
Sist endret av Tengel; 12. april 2010 kl. 19:26.
Det er dog vist at typer som inneholder mye CBD i tillegg til THC oppleves som mer behagelig enn de med overvekt av THC, så variasjonen er stor for mange.
Ok, takk for svar. Jeg var hjemme på rommet klokken 3 på natten. Var redd for att mamma skulle finne ut av att jeg var rusa. Kanskje derfor jeg fikk noia.
Ikke bare paranoia men direkte angst er helt normalt å oppleve en gang eller ti i løpet av sin karriære. Enkelte sliter såpass mye med det at de bare må la være å røyke.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Gjør deg selv en tjeneste og se til at alt som kan stresse deg opp eller bekymre deg er tatt hånd om i forveien. Noen eksempler:
  • Om du er redd for at det skal lukte i rommet, røyk ved vinduet.
  • Om du er redd for at noen skal komme inn og forstyrre deg, røyk når huset skal være tomt i noen timer
  • Om du er redd for at folk skal ringe og mase, slå av mobilen
  • Om du er redd for at du skal dø, husk at ingen har gjort det før
Om du bare er uforklarlig redd, spis noe søtt for å begynne å komme ned. Slå av TVen eller PCen da de gir unødvendige og potensielt forstyrrende sanseinntrykk. Vurder også om eventuell musikk er beroligende eller stressende, og slå det av eller på musikk alt ettersom. Minn deg selv på at du har inntatt et stoff med virkninger som innen kort tid vil forlate kroppen din, og at angsten derfor er forbigående.

Det er hyggelig å røyke med andre mennesker. Om du har gode venner som ikke skaper kjip stemning er det lønnsomt for stemningen å ha de med seg. Det kan også hjelpe på noiaen å ha bra folk rundt seg som man kan prate med.

Håper dette var til hjelp!
Sitat av Mullah Vis innlegg
Om du er redd for at du skal dø, husk at ingen har gjort det før
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at et par stykker har dødd som konsekvens av narkotika. Det er nok få som har dødd under selve røykingsprosessen, men å påstå at ikke flere tusen har fått pivet sitt ødelagt er en underdrivelse.
Sist endret av Kyrios; 12. april 2010 kl. 20:53.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Jeg vil påstå at et par stykker har dødd som konsekvens av narkotika. Det er nok få som har dødd under selve røykingsprosessen, men å påstå at ikke flere tusen har fått pivet sitt ødelagt er en underdrivelse.
Vis hele sitatet...
Det er helt greit det, men når man har røket og man "tror" man skal dø, da gjør man det ikke. Det er poenget. Ikke langtidsvirkninger av cannabis eller andre narkotiske stoffer, men døden der og da grunnet rusen av cannabis.
Jeg skal love deg, uansett så fælt det virker så kommer det til og gå bra. Jeg har selv opplevd ekstrem noia når jeg har vært påvirket (merk; de første gangene) men det har gått over etter at jeg ble mer vandt til rusen å ikke røykte så mye.

Da jeg startet opp tenkte jeg "mere er bedre" å røykte ett gram på bong på en gang, å når det smalt smalt det noe jævlig.
Kroppen min bare forsvant å jeg lurte på hva jeg gjorde, fikk puste-anfall å bare satt meg selv i fosterstilling å begynte nesten og grine som en unge. Da jeg gikk å la meg fordi jeg var livredd at jeg og vennen min skulle bli oppdaget lå vi i samme seng, det rare er at jeg var livredd for å bli homo å at han skulle gjøre "rare" ting med meg. Lå der å bare skalv i redsel for frykten å bli homo..
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Jeg vil påstå at et par stykker har dødd som konsekvens av narkotika. Det er nok få som har dødd under selve røykingsprosessen, men å påstå at ikke flere tusen har fått pivet sitt ødelagt er en underdrivelse.
Vis hele sitatet...
Troll!

Dette er ikke akkurat noe å tenke over når man har røykt hasj. Ingen har dødd av hasj tidligere. Det er heller ikke noe som skjer på en kveld, men over lengre tid. Det går ikke an å bare feie det under en kam på den måten der...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Som andre har påpekt bommer du på saken her, Kyrios. Dessuten tillegger du meg meninger om saker jeg ikke har ytret noe om.

Nå legger vi denne ballen død og holder oss til trådens emne.
Sist endret av Mullah; 12. april 2010 kl. 21:42.
Jeg synes egentlig det er litt morsomt å få noia jeg. Før eller siden innser man at man er stein og at det bare er rusen i seg selv som kødder litt med deg, og da bryter man som regel ut i latter

F.eks. hvis man sitter med noen komipser i skogen og røyker på kvelden, og det er bekkmørkt rundt dere. Plutselig sier han ene "Hysj, jeg hørte noe, det er noen her" og plutselig får alle fullstendig noia i 5 minutter, så noia at ingen prater sammen en gang. Man får nesten dødstanker og tror man skal bli drept. Men så fort en begynner å fnise innser resten at de alle bare er for steine og kaster seg på fnisebølgen
ja,du får angst av å røyke. jeg fikk angst første gang jeg prøvde hasj.dette er 10år siden. den dag i dag går jeg enda på antidep piller pga angsten,og sliter med enda..det var første å siste gang jeg prøvde.....
Fikk av og til noia i starten av min paffekarriere, men etterhvert som jeg ble vant til rusen har det mer eller mindre gått helt vekk. Det er jo helt individuelt hvordan man reagerer, så du får vel finne ut av dette på din egen kropp.
Sitat av katarina77 Vis innlegg
ja,du får angst av å røyke. jeg fikk angst første gang jeg prøvde hasj.dette er 10år siden. den dag i dag går jeg enda på antidep piller pga angsten,og sliter med enda..det var første å siste gang jeg prøvde.....
Vis hele sitatet...
Veldig uheldig dette her, men det tyder jo på at du har hatt problemer med angst liggende latent, spesielt hvis du sliter lenge etter denne ene gangen. Husk bare at dette langt ifra er noen standard. Selv har jeg røyket mer eller mindre 3-5g hver dag i over 5 år, og har ingen plager med angst.

Sitat av Fuckman Vis innlegg
Jeg synes egentlig det er litt morsomt å få noia jeg. Før eller siden innser man at man er stein og at det bare er rusen i seg selv som kødder litt med deg, og da bryter man som regel ut i latter

F.eks. hvis man sitter med noen komipser i skogen og røyker på kvelden, og det er bekkmørkt rundt dere. Plutselig sier han ene "Hysj, jeg hørte noe, det er noen her" og plutselig får alle fullstendig noia i 5 minutter, så noia at ingen prater sammen en gang. Man får nesten dødstanker og tror man skal bli drept. Men så fort en begynner å fnise innser resten at de alle bare er for steine og kaster seg på fnisebølgen
Vis hele sitatet...
Dette er en annen type "noia" og kan ikke sammenlignes med angst som kan utvikles ved overdreven bruk, eller hvis du er disponert for det. Du har flere typer noia, f.eks ren paranoia (vrangforestillinger), sosial angst, ren angst og irrasjonell frykt. Alle disse er mulig å utvikle ved misbruk av rusmidler, men ikke alle er like vanlige. Det du har opplevd er en irrasjonell frykt som følger av stemningen, som går over ganske fort, og har lite med psykiske lidelser å gjøre.

Å bagatellisere "noia", altså angst, som noe som er gøy kan virke flåsete hos folk som lider av ekte angst.
Sitat av fetter Vis innlegg
Veldig uheldig dette her, men det tyder jo på at du har hatt problemer med angst liggende latent, spesielt hvis du sliter lenge etter denne ene gangen. Husk bare at dette langt ifra er noen standard. Selv har jeg røyket mer eller mindre 3-5g hver dag i over 5 år, og har ingen plager med angst.



Dette er en annen type "noia" og kan ikke sammenlignes med angst som kan utvikles ved overdreven bruk, eller hvis du er disponert for det. Du har flere typer noia, f.eks ren paranoia (vrangforestillinger), sosial angst, ren angst og irrasjonell frykt. Alle disse er mulig å utvikle ved misbruk av rusmidler, men ikke alle er like vanlige. Det du har opplevd er en irrasjonell frykt som følger av stemningen, som går over ganske fort, og har lite med psykiske lidelser å gjøre.

Å bagatellisere "noia", altså angst, som noe som er gøy kan virke flåsete hos folk som lider av ekte angst.
Vis hele sitatet...
Mente ikke å bagatellisere det. Jeg tenkte mer på om man får noia/angst under selve rusen (da kan man jo få noia bare noen ringer på døra). Jeg har selv angst fra tid til annen, så jeg vet godt hvor kjipt det er.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
fetter: Med tanke på hva tråden handler om er faktisk Fuckmans innlegg relevant. Tråden er startet av en førstegangsbruker som var redd for å bli busta av moren sin. Når du opplever at han bagatelliserer angst er det fordi du misforstått hva som diskuteres.
Sist endret av Mullah; 13. april 2010 kl. 14:01.
Sitat av Mullah Vis innlegg
fetter: Med tanke på hva tråden handler om er faktisk Fuckmans relevant. Tråden er startet av en førstegangs bruker som var redd for å bli busta av moren sin. Når du opplever at han bagatelliserer angst er det fordi du misforstått hva som diskuteres.
Vis hele sitatet...
Syns ikke hjertbank og angst som trådstarter nevner kan sammenlignes med å bli skremt og syntes det er gøy. Føler ikke jeg har misforstått noen ting.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Da synes jeg du skal lese igjennom det som er blitt skrevet i tråden en gang til. Skulle nesten tro du misforstår med vilje for du blåser nemlig dette ut av all sammenheng og proporsjon.

Det er en tydelig nok årsakssammenheng mellom ideen om å bli avslørt av moren sin og den påfølgende opplevelsen av hjertebank, samt reddselen som nevnes. Den sammenhengen er det trådstarter som påpeker. Dette har ingenting med psykiske lidelser å gjøre, slik som du antyder.
Fuckman beskriver omstendigheter hvor noia med påfølgende dødstanker oppstår (og dette relateres til trådstarters opplevelse), men hvor man etterpå innser at ens hode har spilt enn et puss og så bryter ut i latter. Således kan opplevelsene bli morsomme og bringe innsikt i ens sinn. Det at frykten kan snus på hode slik synes jeg er et viktig moment å bringe inn for trådstarteren som er uerfaren med cannabis!

Håper dette hjalp deg til å forstå hva som diskuteres!
Sist endret av Mullah; 13. april 2010 kl. 14:14.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Da synes jeg du skal lese igjennom det som er blitt skrevet i tråden en gang til. Skulle nesten tro du misforstår med vilje for du blåser nemlig dette ut av all sammenheng og proporsjon.

Det er en tydelig nok årsakssammenheng mellom ideen om å bli avslørt av moren sin og den påfølgende opplevelsen av hjertebank, samt reddselen som nevnes. Den sammenhengen er det trådstarter som påpeker. Dette har ingenting med psykiske lidelser å gjøre, slik som du antyder.
Fuckman beskriver omstendigheter hvor noia med påfølgende dødstanker oppstår (og dette relateres til trådstarters opplevelse), men hvor man etterpå innser at ens hode har spilt enn et puss og så bryter ut i latter. Således kan opplevelsene bli morsomme og bringe innsikt i ens sinn. Det at frykten kan snus på hode slik synes jeg er et viktig moment å bringe inn for trådstarteren som er uerfaren med cannabis!

Håper dette hjalp deg til å forstå hva som diskuteres!
Vis hele sitatet...

Det er fullt mulig trådstarter og fuckman opplevde ligner, men det var ikke mitt poeng. Det det vanligvis er snakk om når man bruker ordet noia om hasj er angst, og jeg ville bare klargjøre at er det forskjeller. Jeg var nok litt for rask med "rette-fingern", men syntes alikevel det jeg skrev er relevant for tråden.

Forøvrig er det ingen grunn til å være nedlatende, jeg vet godt hva som diskuteres.