Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7653
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja, dagen etter første gang jeg prøvde det lå jeg bare på sofaen med en gigantisk nedtur og tenkte utelukkende to tanker: "Det er ikke vits å leve" og "Jeg vil ha mer knips". Og jeg klarte da ikke stoppe slik som du har gjort. Creds til deg.
Vis hele sitatet...
Heldigvis sluttet jeg sammen noen kompiser, så da ble det litt lettere. Om jeg tar det igjen tviler jeg på, men aldri si aldri. Jeg skulle jo bare prøve det én gang, men det ble selvsagt ikke slik. Jeg har ikke til dags dato hørt om noen som bare har prøvd knips kun én gang, og det sier litt om hvor glad man bli i det dopet... Jeg husker alltid at vi hørte om knips som skulle være "enda kraftigere/heftigere" whatever enn den forrige, og ofte stemte det også, derfor blir man jo mer nysjerrig også, for hver knips har sin egen rus.

Og alle jeg snakker med får fortsatt det "suget" i magen når man hører på turemusikk i etterkant, enten det har gått 1 eller 5 år siden forrige tur.

Men jeg angrer ikke på at jeg tok det nå, for en psykedelisk rus er en opplevelse man ikke kan lese seg til eller forstå seg på med mindre man har prøvd det selv. Man må bare klare å sperre ut de negative erfaringene og heller ta til seg de positive, for det finnes jo faktisk positive sider ved dette, noe man selvsagt aldri vil lese om i et informasjonshefte.
Hva er det dere som diskutere her på tråden er mest erfarne med, piller eller krystaller? Og har noen fått nystagmus (eye-twiggling) som følge av stor dose?
Sist endret av Miraculix; 15. januar 2011 kl. 21:00.
Har fått nystagmus mange ganger på knips,altså ecstasy-tabletter.Mener dette er en ganske vanlig bivirkning av mdma,mange av vennene mine har fått det og.
Ja ok, "godt" å høre jeg ikke er den eneste da. Men det var snakk om 0,7 gr krystaller... Har ingen kjente som har fått det, men de tok som regel endel mindre. Så forøvrig "lyn" samtidig, gjorde du/dem det?
Jeg vet ikke allverden selv, men det overrasker meg hvor farlig folk her anser MDMA.

Mange argumenterer for bredere bruk i psykiatrien, og på rangeringen dere alle sikkert har sett havner MDMA på 18 av 20 plass, mindre farlig enn bl.a tobakk, cannabis og alkohol. Jeg sier ikke MDMA er ufarlig, men jeg tror faktisk indoktrineringer og holdningskampanjer henger veldig godt igjen hos folk.

Den tidlige forskningen finansiert av Nixon-regjeringen under "just say no" er fortsatt beskrevet i litteratur og omtalt som harde fakta, selv etter at det har vist seg umulig å reprodusere resulatetene, og en av de mer profilerte forskerne ble tatt for å jukse med forsøk vedrørende skadevirkning av stimulanter i senere tid. Han nekter også å stille til intervju vedrørende andre resultater.
Mindre toxic enn cannabis? Der er du på jordet, cannabis er minnst toxic sammen med lsd og psilocybin. Men alkohol er mere giftig effektiv dose kontra dødelig dose. Muskat og datura er forresten mere dødelig enn alkohol og begynner å nærme seg Heroin. Mdma og kokain ligger litt høyere enn alkohol... DVS mindre toxic...

http://www.davinciinstitute.com/new/admin/content/FCKeditor/uploads/Drug%20Toxicity%20Chart.jpg
Sist endret av Miraculix; 15. januar 2011 kl. 21:52.
Sitat av Miraculix Vis innlegg
Mindre toxic enn cannabis? Der er du på jordet, cannabis er minnst toxic sammen med lsd og psilocybin. Men alkohol er mere giftig effektiv dose kontra dødelig dose. Muskat og datura er forresten mere dødelig enn alkohol og begynner å nærme seg Heroin. Mdma og kokain ligger litt høyere enn alkohol... DVS mindre toxic...
Vis hele sitatet...
Nå må du roe deg litt ned i nickersen her. For det første har jeg aldri sagt det var mindre farlig enn cannabis, men vist til en studie som konkluderte med det, nettopp for å illustrere at moderne forskning har et langt mildere syn på MDMA enn eldre forskning og majoriteten som har svart i tråden.

Hva som er differansen mellom effektiv og fatal dose er også et elendig mål på hvor skadelig fornuftig bruk er av et stoff.

Så takk til deg for at du tilbakeviste en påstand jeg aldri kom med, påpekte det selvsagte faktum at overdose på cannabis skal godt gjøres, og ellers bidro lite til noe som helst.

Vil heller si det er du som er på jordet.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jeg har spist sikkert 1000 ecstasy opp gjennom tiden, brukt MYE amfetamin,kokain,lsd etc.. Jeg har vert psykotisk utallige ganger, psyken min var ødelagt i årevis..

Nå 4-5 år etter at jeg sluttet er jeg helt frisk. I mitt tilfelle så er det tiden som har kurert meg..Ta deg en fjelltur et par ganger i uken, kom deg ut i naturen..Fokuser på andre ting, og hold deg unna rus, så skal du se du blir helt fin igjen.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Hverken MDMA eller SSRI-preparater påvirker serotonin-reseptorene på noen som helst slags måte.
Vis hele sitatet...
Veldig bombastisk uttalelse av noe som mest sannsynlig er feil. Mye forskning med serotonin receptor antagonister og MDMA viser at den også binder seg til 5-HT receptorer direkte.

Hvis trådstarter bare har tatt ecstasy 2-4 ganger så har han endten vært ekstremt uheldig, eller så er det ikke ecstasy (hvis det ikke var veldig urent) som har skylden i disse plagene.

Jeg skrev bacheloroppgave om MDMA og dens påvirkning av serotonin systemet i fjor, om både de akutte og langvarige påvirkninger i forhold til hjerneskade. Hvis det er noen som har lyst til å lese dette, og dermed forbedre sin forståelsen av hvordan MDMA virker, så gjerne ta kontakt!
Sitat av Skeid Vis innlegg
Veldig bombastisk uttalelse av noe som mest sannsynlig er feil. Mye forskning med serotonin receptor antagonister og MDMA viser at den også binder seg til 5-HT receptorer direkte.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det. Det er over et år siden jeg skrev det der, og kunnskapene mine var mye mer begrenset angående dette
Sitat av Afasar Vis innlegg
Jeg er klar over det. Det er over et år siden jeg skrev det der, og kunnskapene mine var mye mer begrenset angående dette
Vis hele sitatet...
Hehe, sorry. Så ikke at denne tråden var bumpet opp fra forrige tiår.

"Langtidsvirkningene til MDMA oppstår ikke bare som følge av skade på nerveceller, men også av nedregulering av både reseptorer og serotonintransportører."

Dette kan lett tenkes å være to sider av samme sak. Nettopp det har vært en av de viktigste argumentene for forskerne som er kritiske til MDMA induserte nerveskader.


Don Veto: Vet du ca forbruket ditt totalt i antall tabletter på det halvåret, sånn ca?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nå må du roe deg litt ned i nickersen her. For det første har jeg aldri sagt det var mindre farlig enn cannabis, men vist til en studie som konkluderte med det, nettopp for å illustrere at moderne forskning har et langt mildere syn på MDMA enn eldre forskning og majoriteten som har svart i tråden.

Hva som er differansen mellom effektiv og fatal dose er også et elendig mål på hvor skadelig fornuftig bruk er av et stoff.

Så takk til deg for at du tilbakeviste en påstand jeg aldri kom med, påpekte det selvsagte faktum at overdose på cannabis skal godt gjøres, og ellers bidro lite til noe som helst.

Vil heller si det er du som er på jordet.
Vis hele sitatet...
Hvilket studie viste du til? Ser ingenting... Du finner meg på jordet tidlig høst