Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3580
Dette skjedde meg for et par dager siden:

Jeg satt hjemme og fyra sammen med to kompiser. Vi hadde kjøpt en del helt kurant standard-beis, som vi røkte på ei crackpipe. Alle ble rimelig fjern, og var i godt slag. Men plutselig etter noen timer fikk jeg en intens skurring/susing i ørene. Jeg skjønte ikke hva som skjedde, og var sikker på at jeg skulle bli fullstendig døv. Ettersom susingen ble bare verre og verre for hvert sekund. Jeg røyste meg kjapt opp fra stolen og la da merke til at stemmene til de andre i rommet var helt forvrengt, og nesten umulig å høre. Jeg gikk så inn på badet for å få det stille rundt meg. Men nå hørte jeg bare en vanvittig skrapelyd. Det eneste jeg klarte å gjøre var å sette meg på badgulvet og holde for ørene. Men det gikk ikke lange stunden før jeg rett og slett sluknet.. Timene gikk, og gjestene stakk hjem.
Jeg våknet da lettet utpå morgenkvisten og oppdaget at alt var ved det normale igjen. Hørselen er akkurat som den var før.

Men lurer fortsatt på hva dette kan ha kommet av ?

Er det noen som har opplevd lignende ?
Sist endret av Quinquestriatus; 13. april 2010 kl. 11:43.
Har opplevd å få dotter i ørene når jeg har vært fjern og ble ganske nervøs noen min. for at trommehinnene mine skulle ryke. Men tviler sterkt på at det var særlig annerledes enn det har vært tidligere i edru tilstand. Men opplevelsen forandrer seg når du er fjern og du oppfattet trolig noe helt udramatisk som dramatisk. Tipper jeg.
Ja ser den. Men i dette tilfellet var det skikkelig høy og intens skurring i ørene.. :/
Jeg fikk kraftig øresus og synet blinket da jeg røyket veldig god sortings for noen uker sida.
jasså. Så da er det ikke bare meg.. Men tro hva som fysisk sett gjør dette ?
Sitat av Quinquestriatus Vis innlegg
Ja ser den. Men i dette tilfellet var det skikkelig høy og intens skurring i ørene.. :/
Vis hele sitatet...
En kompis av meg får dette av og til når han røyker. Plustelig holder han seg for ørene og sier at han tror de kommer til å sprenge når som helst, men etter 20-30 min blir han visst fin igjen
Har hatt et lignende tilfelle. Satt ute i..regnet... og røyket, 3 gutter under en liten presening med litt sitteplass på en liten trestamme, og etter å ha røyket litt på flaskebongen så reiste jeg meg opp, og fikk da en skikkelig svimmel følelse( forsåvidt normalt hvis jeg sitter lenge i sofaen hjemme og reiser meg brått opp), ihvertfall så ble den svimmelheten forsterka til de grader og synet ble helt cloudy, samtidig som jeg hørte fryktelig dårlig, da kompisene mine pratet til meg hørtes det ut som de var langt vekk fra meg.

Skummel episode, trodde blant annet jeg skulle dø, men er vel det som kalles for "bæding" regner jeg med. Så er nok ingenting å bekymre seg over
Sitat av Tortia Vis innlegg
Har hatt et lignende tilfelle. Satt ute i..regnet... og røyket, 3 gutter under en liten presening med litt sitteplass på en liten trestamme, og etter å ha røyket litt på flaskebongen så reiste jeg meg opp, og fikk da en skikkelig svimmel følelse( forsåvidt normalt hvis jeg sitter lenge i sofaen hjemme og reiser meg brått opp), ihvertfall så ble den svimmelheten forsterka til de grader og synet ble helt cloudy, samtidig som jeg hørte fryktelig dårlig, da kompisene mine pratet til meg hørtes det ut som de var langt vekk fra meg.

Skummel episode, trodde blant annet jeg skulle dø, men er vel det som kalles for "bæding" regner jeg med. Så er nok ingenting å bekymre seg over
Vis hele sitatet...
Ja dette høres ganske likt ut. Nei du har nok helt rett i at det er ufarlig.
Men syns fortsatt det var en jævlig opplevelse.. håper det ikke gjentar seg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tinnitus har en rekke årsaker, så det kan hende at folk her opplever det av forskjellige årsaker.
Alt fra placebo, medikamenter, sykdommer og økt nerveaktivitet i lydsenteret av hjernen kan forårsake tinnitus, så med mindre dere plages så mye at dere drar til legen og tar noen tester vil dere ikke finne noe svar her.

Personlig tror jeg blodtrykksendringer under cannabisrusen er en plausibel forklaring, om en av dere ikke tilfeldigvis har Ménière's syndrom, Multippel Sclerose, Tension Myositis Syndrome eller Fibromyalgia da.
Sist endret av Dodecha; 13. april 2010 kl. 13:30.
Fikk tak i no jævlig fet marok på Gran Canaria i forrige uke. Den siste dagen tok jeg rett og slett og spiste resten av den myke og gode klumpen og to-tre timer senere var jeg bøttefjern. Hadde også drukket to halvlitere i varmen før det kicka inn :P Hvertfall satt jeg på flyplassen og venta i denne tilstanden, hadde sittet på en stol en stund og hadde det egentlig ganske fint. Så reiste jeg meg opp og synet gikk helt i slow motion og jeg følte meg lett og tung samtidig. Det kribla i kroppen. Jeg hørte også en lett øresus mens det pågikk.

Var egentlig ikke så skremmende det her da. Virket som om beisen bare forsterka den ''reise-seg-opp-etter-å-ha sittet-lenge-følelsen'' noe veldig. Og det var gøy.
Ambulansene i Amsterdam ber forresten folk som opplever noe ubehagelig på cannabis om å få i seg noe søtt for å få opp blodsukkeret (hasj senker blodsukkeret), så ha en Cola tiljengelig. :P
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tinnitus har en rekke årsaker, så det kan hende at folk her opplever det av forskjellige årsaker.
Alt fra placebo, medikamenter, sykdommer og økt nerveaktivitet i lydsenteret av hjernen kan forårsake tinnitus, så med mindre dere plages så mye at dere drar til legen og tar noen tester vil dere ikke finne noe svar her.

Personlig tror jeg blodtrykksendringer under cannabisrusen er en plausibel forklaring, om en av dere ikke tilfeldigvis har Ménière's syndrom, Multippel Sclerose, Tension Myositis Syndrome eller Fibromyalgia da.
Vis hele sitatet...
Joda, det er vel ganske individuelt. Hadde bare aldri hørt om noen andre som hadde fått dette. Så jeg lurte på om dette kanskje var en sjelden "side-effect" eller noe sånt..

Det kan nok sikkert ha noe med saken å gjøre ja.
Sitat av Quinquestriatus Vis innlegg
Men det gikk ikke lange stunden før jeg rett og slett sluknet.. Timene gikk, og gjestene stakk hjem.
Jeg våknet da lettet utpå morgenkvisten.
Vis hele sitatet...
Du lå utslått på baderomsgulvet, og vennene dine bestemte seg for å dra hjem...? Venner er en god ting.
Det kan ha vært ørevoks, hvis du ikke har vært nøye på å vaske ørene godt
Får selv øresus fra tid til annen når jeg røyker, det kommer nå bare sånn av og til. Tror det er ganske normalt å oppleve.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Du lå utslått på baderomsgulvet, og vennene dine bestemte seg for å dra hjem...? Venner er en god ting.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja jeg hadde vist sagt i halvsøvne at de kunne dra.. Dessuten fikk de ikke opp døra.

Og til Searchfilter: Nei det var nok ikke på grunn av ørevoks
Jeg fikk det en dag jeg kjøpte av en helt tilfeldig neger i Oslo, aldri fått det før eller siden. Kan det være noen kjemikalier de dytter hasjen oppi som er med på å skape hodebry?
Uansett, så neste gang noen får øresus etc. så er det bare å tenke at det går over om litt Det er ingen grunn til å tenke at du skal dø eller bli døv. hahaha
Personlig tror jeg blodtrykksendringer under cannabisrusen er en plausibel forklaring.[/quote]

Har opplevd ganske ofte å få dotter i ørene, og jeg tror det er grunnen iallefall.
Hører plutselig omtrent ingenting, men det går fort over.