Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1882
Hei,
er syk med diverse infeksjoner i kroppen og går på penicillin. Har fått streng beskjed av legen å ikke drikke, siden immunforsvaret mitt er så svakt. Da lurer jeg på om noen vet om grønt påvirker immunforsvaret negativt eller om det fortsatt er greit?
å røyke cannabis kan svekke immunforsvaret ditt, under selve rusen tror jeg. Men det skal gå helt fint å røyke for det om du går på penicillin-kur, bare ikke overdriv.
Freakforum er på ingen måte et sted hvor man ber om medisinske råd på den måten. Ring giftsentralen, eller hør med legen din. De har faktisk peiling!
ArbeidsledigProletar
Cannabis svekker immunforsvaret, men har i seg selv antibakterielle/virale effekter. - Du har da mer enn nok tid til å røyke etter kuren, du skal vel ikke gå på penicillin over spesielt lang tid?
Mine efaringer tilsier at immunforsvaret blir bedre når man bruker cannabis. Som f. eks. de få gangene jeg har hatt influensa så har skikkelig god cannabis kombinert med søvn vært den beste medisinen.

Den som smittet meg sist gang hadde vært syk noen dager før jeg ble smittet og likvel ble jeg frisk noen dager før han, og det ved hjelp av god cannabis og søvn.

En annen gang jeg hadde noe influensa lignende greier og høy feber så var løsningen også god cannabis og mye søvn.

Men bare så det er sagt så har jeg ikke peiling utenom mine egne efaringer.
Sist endret av skolms; 12. april 2010 kl. 19:27.
Jeg røyka også når jeg hadde feber, og fikk de villeste feberfantasiene! Jeg ble helt rar stein da, men på en veldig god måte...
Cannabis svekker immunforsvaret, men om det skjer i noen nevneverdig grad ved moderat bruk kan nok diskuteres. Etter sånn jeg har forstått det er svekkelse av immunforsvaret følger av overdreven bruk over lang tid.
Var såvidt innom dette temaet i en tråd tidligere. Der ble det og linket til relevant info hos erowid. Min konkluksjon (ehh, erowids kanskje..) er vel at i moderate mengder svekker ikke cannabis immunforsvaret.
Mtp at cannabis kan bli brukt medisinelt (smertestillende) for personer med sterke lidelser i noen land, så kan vell ikke det ha en altfor negativ virkning på imunforsvaret, men jeg er ingen lege så det blir bare min teori.