Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 28503
Hei, dette er faktisk min første post på forumet, meldte meg faktisk kun inn pga. undergrunn delen

Lurte på om dere vet hvor en kan kjøpe plomberte våpen, helst pistol? Hvor mye dette koster og om en kun må være 18 for å eie dem?

Takker
google er din venn :P
Søker du på våpen replika eller plomberte våpen finner du en del.
Ingen lover rundt dette annet enn at du ikke har lov å bære det offentlig.
Ellers tror jeg faktisk det ikke en gang er aldersgrense på det..
Har googlet rundt endel, men finner liksom ikkeno bra.. Er ikke ute etter våpen fra 2VK og lignende, har lyst på mere moderne pistoler med mulighet for avtrekk og ladegrep..
topsecret.no har et lite utvalg i replikaer.
Nå deler diskusjonen seg her. Vil du ha en replika eller et plombert våpen?

Uansett har jeg sett flere på QXL.
Sitat av fremad
Hei, dette er faktisk min første post på forumet, meldte meg faktisk kun inn pga. undergrunn delen

Lurte på om dere vet hvor en kan kjøpe plomberte våpen, helst pistol? Hvor mye dette koster og om en kun må være 18 for å eie dem?

Takker
Vis hele sitatet...
Finn.no, QXL.no, nff og andre steder.
Jeg har noe dersom du er interessert. Jaktrifle (FN) 30-06, mulig å ta ladegrep og avtrekk.
Beretta M34 pistol, cal .32ACP, og-sikkert-noe-annet.....
Noe sier meg at du er ute etter noe som kan "re-aktiveres". Og da bør du gå etter plomberte våpen som er plombert etter de gamle reglene, for da er det kun løp/låskasse som er plombert slik at man ikke får kamret patronen, mens sleide/sluttstykke er helt.
I henhold til de nye reglene så kryss skjæres sluttstykke og tennstempel, så dette også er ubrukelig.
De våpen som er plombert etter de gamle reglene er fullt mulig å reaktivere, og er derfor som regel en del dyrere enn de som er plombert etter de nye reglene.

PM dersom det er mer du vil vite. Bilder eller annet.
Takker for svar M&G Mye lærerikt der...
Sitat av M&G
Finn.no, QXL.no, nff og andre steder.
Jeg har noe dersom du er interessert. Jaktrifle (FN) 30-06, mulig å ta ladegrep og avtrekk.
Beretta M34 pistol, cal .32ACP, og-sikkert-noe-annet.....
Noe sier meg at du er ute etter noe som kan "re-aktiveres". Og da bør du gå etter plomberte våpen som er plombert etter de gamle reglene, for da er det kun løp/låskasse som er plombert slik at man ikke får kamret patronen, mens sleide/sluttstykke er helt.
I henhold til de nye reglene så kryss skjæres sluttstykke og tennstempel, så dette også er ubrukelig.
De våpen som er plombert etter de gamle reglene er fullt mulig å reaktivere, og er derfor som regel en del dyrere enn de som er plombert etter de nye reglene.

PM dersom det er mer du vil vite. Bilder eller annet.
Vis hele sitatet...
Interessert i Beretta M34, har du bilder?? Pris?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av M&G
Noe sier meg at du er ute etter noe som kan "re-aktiveres".
Vis hele sitatet...
Blir vel å sette han i litt dårlig lys når han spesifikt søker ett plombert våpen

http://www.arma-agora.no/
http://www.mamut.com/dhv

Og på www.qxl.no på samlerobjekter-militæreffekter dukker det ofte opp mye bra
Jeg hadde tatt meg en tur til dette forumet: [ http://www.sluttstykket.com/ ]

..Dessuten tolker jeg det (kanskje feilaktig) som at når folk utannonserer "pent plomberte" våpen, så har det kanskje med videre bruksområder å gjøre; om det da ikke er i rent skjønnmessig forstand. =]


- http://plombertevaapen.tripod.com/
Sitat av snudebil
..Dessuten tolker jeg det (kanskje feilaktig) som at når folk utannonserer "pent plomberte" våpen, så har det kanskje med videre bruksområder å gjøre; om det da ikke er i rent skjønnmessig forstand. =]
Vis hele sitatet...
Ikke for å kritisere,men...Når folk skriver pent plombert i annonsene er det som regel at plomberingen ikke er synlig med sluttstykket i fremre posisjon,altså du slipper å ha ett for eks samlervåpen fra 2vk full i synlig sveis.......

Bare for å avkrefte en myte så er det ikke bare å kjøpe en plombert maskinpistol etc og en drill så kan du dra ut å skyte på hva du vil etterpå...Når ett våpen plomberes etter gjeldene regler skråslipes sluttstykket og det sveises en bolt gjennom løpet...Da må du kjøpe "nytt" sluttstykket og løp,noe som igjenn krever våpenkort og da er man jo like langt...Og når det gjalt drillen så var det til dere som tror en kan borre opp ett løp(bolten sitter nesten alltid ett stykke ut i løpet,altså ikke bare i kammeret),prøv så vil du oppleve løpsprengning
Sitat av TotenKopf
Bare for å avkrefte en myte så er det ikke bare å kjøpe en plombert maskinpistol etc og en drill så kan du dra ut å skyte på hva du vil etterpå...Når ett våpen plomberes etter gjeldene regler skråslipes sluttstykket og det sveises en bolt gjennom løpet...Da må du kjøpe "nytt" sluttstykket og løp,noe som igjenn krever våpenkort og da er man jo like langt...Og når det gjalt drillen så var det til dere som tror en kan borre opp ett løp(bolten sitter nesten alltid ett stykke ut i løpet,altså ikke bare i kammeret),prøv så vil du oppleve løpsprengning
Vis hele sitatet...
Du har hørt om noen som kanskje vet om noen som kan dette du!
Det er fysisk umulig å kamre en patron i et plombert våpen, det vil si at plomberingen sitter i *kammeret*! og ikke et stykke ut i løpet.

Og videre, dersom et våpen er plombert etter de gamle reglene, så er ikke sluttstykke/sleide kappet/skjært.
Om du tviler, så kan jeg godt vise deg bilde så du kan sammenligne et plombert våpen som er plombert etter de gamle reglene og et som er plombert etter de nye reglene.

Det du skriver beviser bare at du ikke har noen kunnskap om dette, men at du kanskje har lest et eller annet, eller at du har hørt om noen osm...

Merkelig at det skal være så mange av akkurat *de* der ute.
Ok, fra min side var det først og fremst en "teori" i trå med hvordan folk ellers formulerer seg når det handler om annonser som potensielt er i gråsonen / mørkere toner, -men-, det er fullt mulig at det i hovedsak handler om hvorvidt våpenet ser uforandret ut etter å ha blitt gjort disfunksjonabelt..

Sitat av M&G
Du har hørt om noen som kanskje vet om noen som kan dette du!
Det er fysisk umulig å kamre en patron i et plombert våpen, det vil si at plomberingen sitter i *kammeret*! og ikke et stykke ut i løpet.

Og videre, dersom et våpen er plombert etter de gamle reglene, så er ikke sluttstykke/sleide kappet/skjært.
Om du tviler, så kan jeg godt vise deg bilde så du kan sammenligne et plombert våpen som er plombert etter de gamle reglene og et som er plombert etter de nye reglene.

Det du skriver beviser bare at du ikke har noen kunnskap om dette, men at du kanskje har lest et eller annet, eller at du har hørt om noen osm...

Merkelig at det skal være så mange av akkurat *de* der ute.
Vis hele sitatet...
Når du anntar sånt blir jeg sint Jeg har 8 plomberte våpen selv...
MG-13,Luger P-08,Nagant M-39,Mauser K98,Kalasnikow AK-47,MP40,Sten gun MK2 og en DP-28..........De eneste av disse som har bolten direkte i kammeret er sten,ak`n og luger`n..På de 5 andre ligger de såpass langt ute i løpet at de ville ligge lengere foran i løpet enn selve prosjektilet...Og det jeg mente var SELFØLGELIG at du ikke skal prøve å borre ut plomba av løpet!!! Ikke at du skulle prøve å skyte ut en plombe som sitter ett godt stykke lengere inn i løpet enn kammeret

Forøvrig så er det mulig å kammre en skarp patron i alle de 5 jeg snakket og,eneste er at du ikke kan fyre dem av,pga tennstempelet er fjernet eller nedslipt...Og sluttstykket drar den heller ikke ut igjen,selfølgelig også pga skråslipningen.........
Tviler ikke på de gamle regla du snakker om,det meste var enklere før......
Sist endret av TotenKopf; 16. oktober 2006 kl. 16:45.
Sitat av TotenKopf
Forøvrig så er det mulig å kammre en skarp patron i alle de 5 jeg snakket og,eneste er at du ikke kan fyre dem av,pga tennstempelet er fjernet eller nedslipt...Og sluttstykket drar den heller ikke ut igjen,selfølgelig også pga skråslipningen.........
Tviler ikke på de gamle regla du snakker om,det meste var enklere før......
Vis hele sitatet...
I så fall så har du våpen som er plombert hjemme på kjøkkenet. For i alle tider hvor det har vært noe regelverk på plombering, så har kravet vært at det *ikke* skal være mulig å kamre en patron. Utover dette så var det ingen krav tidligere.

Så de aller fleste våpen plombert etter de gamle reglene kan man faktisk "bare borre ut" og skyte i veg. Selv om jeg ville hatt i bakhodet at jeg ikke skulle skutt max ladninger i det våpenet. Men et nytt løp på en borret låskasse er ikke noe problem, da det er løpet som tar det meste av julinga!

Bare spør om du vil se bilder av nye/gamle sluttstykker, og nytt løp til M98.

Skal du selge AK'n? Jeg er interessert dersom den ikke er ødelagt, og prisen er riktig.
De koster forresten 3200.- fra forhandlere.
Har kjøpt de fleste av våpnene mine på qxl,godt mulig mange av de er loft funn etc som bare har blitt plombert hjemme i boden...
AK`n har ligget tilsalgs på sluttstykket.com en stund nå,holder den av til en kar som er på ferie..Men kan ta kontakt med deg hvis han ikke skal ha den,skal ha 2000:- .
Den er ikke mere ødelagt enn hva plomberingen utgjør...Er forøvrig Sovjetisk produsert 1974 med hel kolbe og pistolgrep i brun plast,forskjeftet er i treverk..Den har pussestang,og ikke bayonettfeste...
▼ ... over en måned senere ... ▼
www.hobbex.se
Helt nederst i katogoriene finner du våpen og replikor.
Der selger dem blant annet, Beratta pistoler og AK'er.
Våpnene er laget helt nøyaktig som de opprinnelige dvs samme vekt, størrelse, ladegrep, avtagsbart magasin og kan klikkes med.
PM meg dersom det er interesse for plomberte våpen.
Som nevnt, så er det fritt salg på slike, og jeg kan skaffe en del forskjellig en stund fremover.
Rifler, hagler, revolvere eller pistoler.

Gis ikke bort, men selges til vanlig pris for plomberte våpen.

*kun* seriøse henvendelser, dvs. kun de som skal kjøpe seg plomberte våpen!
▼ ... over et år senere ... ▼
Gi en lyd om du fortsatt har noen våpen som er plombert etter gamle regler
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det viste jeg ikke at det var forskjell på ny og gammel plombering.
Men når du sier det så er har jeg en 22pistol som er like fin i tenstiften og den biten dær. men løpet er borret opp og sveist igjen..
Hvilken type og modell er det du har i .22 da?
En gammel 1 skudds Rozzi 22 LR
Har du bilde?
http://www.isennockauction.com/2005/...3/Mvc-016e.jpg

Den ligner på denne, men min er helt blank og den er svarte skjefteplater på den.
Men jeg skal ikke selge den.. litt tøff og ha på veggen..
Sist endret av The Kid; 20. mai 2008 kl. 21:35.
hehe nais
Noen som vet om hvor man kan få tak i nye ferdig plomberte AK-47 til under 4000?
sjekk dher om de kan ha noe av interesse.

http://plombertevaapen.tripod.com/index.html
http://www.hunt.as/

mener og ha sett det der en gang.
Noen som kjenner noen som selger plomberte våpen etter gammel standard?
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av Saitek
Noen som kjenner noen som selger plomberte våpen etter gammel standard?
Vis hele sitatet...
Dra på våpenmesse for andre verdenskrig, der finner du det du leter etter.
Tenkte på litt mere moderne våpen da men
Moderne våpen, plombert med gammel standard ? Du trenger en tidsmaskin, eller evnen til å forstå tid/rom aksen. Ellers blir det bare rot.
edit : Til opplysning så tenker du på våpen, hovedsaklig plombert før ca 1980..
Sist endret av pidget; 21. mai 2008 kl. 21:10.
Sitat av pidget
Moderne våpen, plombert med gammel standard ? Du trenger en tidsmaskin, eller evnen til å forstå tid/rom aksen. Ellers blir det bare rot.
edit : Til opplysning så tenker du på våpen, hovedsaklig plombert før ca 1980..
Vis hele sitatet...
........................



jepp
Sitat av piuu
www.hobbex.se
Helt nederst i katogoriene finner du våpen og replikor.
Der selger dem blant annet, Beratta pistoler og AK'er.
Våpnene er laget helt nøyaktig som de opprinnelige dvs samme vekt, størrelse, ladegrep, avtagsbart magasin og kan klikkes med.
Vis hele sitatet...
Vet noen om soft air pistolene derifra er noe bra?
Ligger jo en del pent ute på QXL.no og QXL.dk for tiden.

Ta et søk dær.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For ett stress. Er like greit å kjøpe(skaffe) en pistol vel?
Vet ikke om noen allerede har sagt det, men kan anbefale Pentagon i Oslo.

http://www.pentagon.no/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av M&G Vis innlegg
Finn.no, QXL.no, nff og andre steder.
Jeg har noe dersom du er interessert. Jaktrifle (FN) 30-06, mulig å ta ladegrep og avtrekk.
Beretta M34 pistol, cal .32ACP, og-sikkert-noe-annet.....
Noe sier meg at du er ute etter noe som kan "re-aktiveres". Og da bør du gå etter plomberte våpen som er plombert etter de gamle reglene, for da er det kun løp/låskasse som er plombert slik at man ikke får kamret patronen, mens sleide/sluttstykke er helt.
I henhold til de nye reglene så kryss skjæres sluttstykke og tennstempel, så dette også er ubrukelig.
De våpen som er plombert etter de gamle reglene er fullt mulig å reaktivere, og er derfor som regel en del dyrere enn de som er plombert etter de nye reglene.

PM dersom det er mer du vil vite. Bilder eller annet.
Vis hele sitatet...
Jeg har lenge værtpåutkikk av en Beretta M34.
Jeg er våpensamler.Orginale som ikke er blomberte er så F dyre. Om jeg da får taki en.
Leterogså etter en Beretta kal 22 der kun løperblombert/igjen sveiset
Pentagon har en del, masse fine AK'er og pistoler. Så du kan skremme venner. osv i tilleg har de all slags sværd kniver, og en 1928 a thompson, eller kjent som Tommy Gun.
Problemet med pentagon er at det er veldig dyrt der, spesielt hvis du skal kjøpe soft guns, eller luft pistoler osv.
Sitat av M&G Vis innlegg
Finn.no, QXL.no, nff og andre steder.
Jeg har noe dersom du er interessert. Jaktrifle (FN) 30-06, mulig å ta ladegrep og avtrekk.
Beretta M34 pistol, cal .32ACP, og-sikkert-noe-annet.....
Noe sier meg at du er ute etter noe som kan "re-aktiveres". Og da bør du gå etter plomberte våpen som er plombert etter de gamle reglene, for da er det kun løp/låskasse som er plombert slik at man ikke får kamret patronen, mens sleide/sluttstykke er helt.
I henhold til de nye reglene så kryss skjæres sluttstykke og tennstempel, så dette også er ubrukelig.
De våpen som er plombert etter de gamle reglene er fullt mulig å reaktivere, og er derfor som regel en del dyrere enn de som er plombert etter de nye reglene.

PM dersom det er mer du vil vite. Bilder eller annet.
Vis hele sitatet...
Hei.
Begynner å få en bra samling men jeg mangler blombert kal22 og 7.65. helst blombert der løpet er svaist men avtrekker mekanisme fungerer.Beretta har vært det ypperste. Noe på lager eller vet du om noen som har
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei
Jeg er på jakt etter blomberte Glock'er av div modeler som 17,17L,18C,26 eller 26Advance. Selfølgelig er andre ting og av intr. bare ta kontakt.
Min mail e:

Mvh Jan Ove E.
Sitat av M&G Vis innlegg
PM meg dersom det er interesse for plomberte våpen.
Som nevnt, så er det fritt salg på slike, og jeg kan skaffe en del forskjellig en stund fremover.
Rifler, hagler, revolvere eller pistoler.

Gis ikke bort, men selges til vanlig pris for plomberte våpen.

*kun* seriøse henvendelser, dvs. kun de som skal kjøpe seg plomberte våpen!
Vis hele sitatet...
Hei,jeg er på jakt etter Glock. Alt av intr. Kontakt meg på mail eller tlf 92661537

Mvh Jan Ove Egeland
Hiver meg innpå: Er det mulig å borre plomberte våpet opp?
Sitat av Feint Vis innlegg
Hiver meg innpå: Er det mulig å borre plomberte våpet opp?
Vis hele sitatet...
Dette er besvart før. Enkelt svar: Nei, ikke med dagens plomberinger.
Litt OT:
Jeg har en plombert pistol. Mitt spørsmål er om det går ann å bore den opp med en vanlig elektrisk drill, eller om du da vil ødelegge de "rillene" inni løpet som får kula til å snurre? :P
Og om jeg borrer den opp, kan jeg da få den registrert på meg selv og bruke den på baneskyting (er 16 år)?

EDIT: Vil tro at pistolen er fra mellom 50-70- tallet eller noe i den duren. Litt usikker. Og var vel plombert på tidlig 70-tallet eller lignende (min onkel fikk den plombert når han va på min alder eller ynger)
Sist endret av McLovin; 10. august 2009 kl. 20:55.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Litt OT:
Jeg har en plombert pistol. Mitt spørsmål er om det går ann å bore den opp med en vanlig elektrisk drill, eller om du da vil ødelegge de "rillene" inni løpet som får kula til å snurre? :P
Vis hele sitatet...
Ja de originale rillene vil være ødelagte.

Sitat av McLovin Vis innlegg
Og om jeg borrer den opp, kan jeg da få den registrert på meg selv og bruke den på baneskyting (er 16 år)?
Vis hele sitatet...
Nei du får den ikke registrert på deg selv da man må være 21 år for å eie pistol i Norge. Vil også tro du får problemer med å registrere en pistol som har vært plombert. Du må også ha deltatt i et skytterlag som har pistol i programmet i minimum 6 måneder for å få tillatelse til å eie pistol.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Litt OT:
Jeg har en plombert pistol. Mitt spørsmål er om det går ann å bore den opp med en vanlig elektrisk drill, eller om du da vil ødelegge de "rillene" inni løpet som får kula til å snurre? :P
Og om jeg borrer den opp, kan jeg da få den registrert på meg selv og bruke den på baneskyting (er 16 år)?

EDIT: Vil tro at pistolen er fra mellom 50-70- tallet eller noe i den duren. Litt usikker. Og var vel plombert på tidlig 70-tallet eller lignende (min onkel fikk den plombert når han va på min alder eller ynger)
Vis hele sitatet...
Nei du kan ikke borre den opp med amatørverktøy. Du trenger en dreibenk som er tilpasset våpenløp.
Om det er en skikkelig plombering (av nyere type) så vil løpet uansett bli ødelagt i forsøket.

Og nei, den kan ikke registreres. Du har gjort noe ulovlig ved å gjøre den funksjonell igjen, så du ville fått skikkelig smekk av politiet når du fortalte om hvor du fikk pistolen fra (dette går under loven om produsering av våpen, som kun fabrikker og enkeltpersoner med løyve kan gjøre).

Du KAN få den funksjonell, men det er best for din egen og alle andres sikkerhet om jeg ikke forteller

Heng pistolen over peisen igjen du.
Litt trist.. Blir vel en ny pistol som jeg kan bruke på bane senere, da. Plomberingen er forresten bare en klump metall. Kan se ut som elektrode-sveising eller noe sånt
Sitat av McLovin Vis innlegg
Litt trist.. Blir vel en ny pistol som jeg kan bruke på bane senere, da. Plomberingen er forresten bare en klump metall. Kan se ut som elektrode-sveising eller noe sånt
Vis hele sitatet...
Tja, det tryggeste og beste er om du tenker i retning av et lovlig våpen såklart.
Et lovlig og registrert våpen er du i alle fall ganske sikker på at er funksjonelt, uten at det sprenger i ansiktet ditt pga at løpet ikke var helt åpent.

Det er sannsynligvis gjort noe med tennmekanismen også, og ikke bare løpet.