Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1411
Heisann!

Folka mine skal til USA for å besøke en svigersønn. I den forbindelse hadde jeg tenkt å få dem til å handle et par ting for meg. En hagle (og kanskje Nintendo WII?. Jeg regner med at hvis man skaffer en WII fra statene, så er man nødt til å importere spill derfra. Er det mulig å gjøre noe med dette? Modding? evt. funker europeiske spill på en WII fra USA?)

Anyways. Jeg lurer på hvordan det fungerer med toll og slikt ved kjøp av våpen i statene?
Er fortollingen dyr? Kommer det noen ekstra utgifter? Jeg antar det går greit å få med våpenet ut, men vil vite hvor mye jeg kan bruke for å få det mest lønnsomt.

Takker for alle svar!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er AFAIK ikkje toll på våpen, men du må ha innførselstillatelse fra tollvesenet, og våpentillatelse for å eige hagla. Har du det, og dei totalt bringer med seg reisegods for over 5000,- så vil du måtte betale MVA på den delen av reisegodset som overstiger 5000,-

Så bare å shoppe, men sørg for å ha våpenkort og innførselstillatelse i orden på forhånd.
Import/eksport av våpen er en meget lang og dyr prosess. Billigere å kjøpe samme hagle i Norge, går jeg sterkt ut i fra.

Edit, slashdot slo meg jah, og ga bedre svar!
Sist endret av giefprofitplix; 26. september 2008 kl. 18:24.
OK, det sier seg jo selv at det lønner seg.

Hvordan skaffer man seg en slik innførselstillatelse?
Tror det kan være lurt å spørre ditt lokale politikammer.


Står også noe her