Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1636
Hvis det er -10 og du sovner ute(full)hvor stor sjanse er det at man overlever?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs på hvor man sovner.
Ødemarken: Liten sjangse
Byen: Stor sjangse
Det kommer helt an på blant annet:
  • Hvor full man er
  • Hvilken kroppssammensetning man har
  • Hvor mye klær man har på
  • Underlaget
  • Vind

Det er klart fullt mulig å omkomme dersom man er svært beruset og lettkledd.
Spørs jo hvor mye klær du har på deg. Men jeg vil absolutt fraråde deg å prøve det alene. Er du full i tillegg, øker sjansen betraktelig.
Trådstarter
15 1
Skal absolutt ikke prøve vi snakket om alkohol og vinteren og så kom diskusjonen om temaet opp XD
Om kroppen ikke har muligheter til å regulere varmen, enten pga sykdom eller rus så er nedre grense for overlevelse over tid gitt til 28 grader med nakent legemet. Dette ifølge et kurs jeg hadde når jeg var i forsvaret. Dette stemmer også overns med det jeg finner om hypotermi og overlevelse. Så da tenker jeg -10 grader og begrenset bekledning + alkohol er det overvektet sannsynlighet for død og fordervelse.
Trådstarter
15 1
Takk for svar
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor kaldt det må være vet jeg ingenting om, men jeg kjente ei dame som sovnet på trappa hjemme da hun antakelig lette etter nøklene i veska si etter en fuktig bytur. Mannen fant henne død på trappa på morningen.