Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 5867
very impotent freak
Delusional's Avatar
Alle lærere som driver på med naturfag klager over hvor farlig røyk er og hva det gjør med kroppen. Jeg våknet opp og hadde fått det for meg, røyeking er det virklig så farlig da? Hvor mange kreperer hver dag av røyk? 1, 2? 10? Hvor mange dauer i bilulykker? Hvor mye bly, industrigasser, svovel og dritt puster du ikke inn en kald vinterdag i byen? Tør vedde på at folk nesten hver dag krasjer og blir lamme, hvordan skal man helbrede dette? Folk kan jo bli helbredet fra kreft. Jeg er forresten så godt som røykfri (kan ta en sigar eller en sigarett i blandt).

Bare tenkte at jeg skulle sette i gang en liten diskusjon på dette, både for og mot røyk, fortell hvor livsfarlig røyken er, eller alle de nydlige fordelene røyk har og hvor godt det gjør kroppen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Beklager om jeg skuffer deg men.. Ja, det er det..
Vi trenger vel ikke å diskutere om røyken er farlig eller ei. For det er den. End of story. Vitenskapelig testet og bevist.

Det er vel litt vanskelig og unngå å puste inn farlige drivhusgasser, mens det er enklere å ikke stappe en sigarett i kjeften.
"Årlig dør rundt 7 500 mennesker i Norge av sykdommer som skyldes røyking. En tredel av alle kreftdødsfall er røykerelatert. Det dør over dobbelt så mange nordmenn av tobakk som av narkotika, alkohol, mord, selvmord, branner, AIDS og trafikkulykker til sammen."
der har du den nakne sannhet.
kilde: http://www.tobakk.no/omstr/
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
En sigarett i seg selv er ikke så utrolig skadelig men når vi legger til at det faktisk er mer avhengighetsdannende enn heroin og at 40 røyk om dagen er 40 ganger mer skadelig enn en, så ja.
Better than thou.
"... sykdommer som skyldtes røyking..." Hvordan vet de egentlig det? Jeg mener, en kan da utvikle f.eks. lungekreft uansett om en røyker eller ei?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Anntar de ser at tilfeller av lungekreft er inntreffer mangfoldige flere ganger hos grupper som røyker enn hos de som ikke røyker?
Dessuten er det ikke bare større sjanse for å få en farlig sykdom... Det øker også sjansen for å få hjerteattakk og blodpropp. En får i tillegg nedsatt kondis og dårligere immunforsvar. Det er også mange andre lidelser som skyldes røyk som jeg ikke vet om... Jeg har to harde prinsipper i livet: Jeg skal aldri banne, og jeg skal aldri stappe en eneste stygg sigarett inn i kjeften min og forpeste meg selv.

Edit: Ble litt merkelig der i begynnelsen, men jeg håper dere forstår hva jeg mener...
Ja, det er farlig å røyke, men det skal litt til å overgå en kopp kaffe og en sigg.
Better than thou.
Men hvorfor nevner ingen de positive sidene ved røyking? De med lav blodprosent, f.eks., har godt av å røyke, fordi blodprosenten øker.
Og hva med at det ikke finnes ett eneste bevis for at røyk fører til lungekreft?

Det finnes faktisk en lege i USA som vil gi $10K til den første som kommer med et bevis på at røyk fører til lungekreft. Tilbudet har stått i noen år nå, og ingen kommer.

Har også hørt at en time i London tilsvarer ca. 3 sigaretter...

Men men. Er det farlig å røyke? Ja. Men gjør det noe? Nei.

Og faktum er...at staten tjener over 9 mill i året på røykerne. Vi betaler hauger med avgifter, bruker (bevist ved forskning) mindre av de offentlige helsetilbudene, og vi dauer fortere, så vi er med å redusere utgiftene med syke- og alders-hjem...
hehe. Tror ikke en med lav blodprosent har så godt av å røyke. Det finnes klart mer skånsomme medikamenter.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
HVORDAN I HELVETTE VET MAN AT DET ER RØYKEN SOM ER ÅRSAKEN TIL ALLE SYKDOMMENE? Folk røyker 40 for dagen i 40 år og dauer i "normalalderen". Hvordan vet man at det er røken som gjør det og ikke generelt livsstilen? Det er så jævlig lett å skylde på røyk når det er så utrolig mye annet som spiller inn. Folk eter alt som kalles forskning rått, å shit cannabis er livsfarlig, dette hevder forskning. Alkohol er farlig dette hevder forskning. Men vær klar overdette, når du dauer som 50-60 åring "grunnet røyking". Så har du kastet i deg så mye sukker mettede fettsyrer og gud vet hva! Jeg tør vedde på at alle de helsefrikene i landet drar opp statestikken fordi det lever så utrolig sunt. Det er faktisk ikke noe 100% bevis på kreftgåten. Nå sier ikke jeg at 40 for dagen er sundt, men det er utrolig mange som lever godt i dag etter å ha røykt siden de var små. Folk erså utrolig trangsynte, de ser bare en grunn til problemet, man må se tallene an, hvor mange i Norge røyker i forhold til hvor mange som driver med droger? Jeg bare tar et tall ut avluften, men la oss si at 1 mill av norges befolkning røyker. 0,7% av alle som røyker i norge går da bort hvert år, og de hadde mest sansynlig hatt 0-20 år til å leve dersom de ikke hadde røykt. 0,15% av Norge sin befolkning går bort hvert år pga. røyking.
Fordi de negative sidene er så utrolig mange flere enn de Positive?
Ærlig talt folkens. Trenger vi i 2003, å sitte å diskutere om røyking er farlig eller ei??
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Nå skal jeg ta et tall ut av luften, la oss si at det er 40 000 normenn som bruker droger som dreper. I 2001 var det 338 overdose dødsfall. Stemmer antallet av folk som brukerslike droger, er 0,845% av brukerene som dør hvert år, mot 0,7% av de som røyker!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Surrehu: Er bra å være kritisk vettu.

Jeg på min side syns rusen nikotin gir meg er alt for dårlig til i det hele tatt tenke på å være avhengig av et så labert rusmiddel. Greit nok at det kan være godt med en røyk i ny og ne men, det skal jeg være enig med, men uansett om det er så farlig som man sier at der er eller ikke, er det verdt det prismessig?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Surrehu
Ærlig talt folkens. Trenger vi i 2003, å sitte å diskutere om røyking er farlig eller ei??
Vis hele sitatet...
Er ikke det farlig å kjøre bil, drikke alkohol, være ute i båt, gå på rødt lys, gå ute om kvelden, spise usunn mat, spise vanlig mat, være i utlandet, skyte opp raketter, snakke i mobiltelefon, sykle uten hjelm, drive ekstremsport, svømme...

Det er så mye som er farlig, jeg bare skaper litt diskusjon her jeg, fordi folk følger staistikken helt slavisk. Det er 3 måter å lyve på, og en av de er faktisk statistikk.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Delusional: Jeg går ut ifra at du her ikke har lagt nikotin under droger som dreper? Vil bare minne om at nikotin faktisk er utrolig giftig, lager du ekstrakt av en tipakning så er jeg ganske sikker på (dog, kan ikke garantere noe, husker ikke tallene i hodet) at du ikke bare vil få et helvetes nikotinsjokk, du vil også dø.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Tias
Surrehu: Er bra å være kritisk vettu.

Jeg på min side syns rusen nikotin gir meg er alt for dårlig til i det hele tatt tenke på å være avhengig av et så labert rusmiddel. Greit nok at det kan være godt med en røyk i ny og ne men, det skal jeg være enig med, men uansett om det er så farlig som man sier at der er eller ikke, er det verdt det prismessig?
Vis hele sitatet...
Det er dyrt å ha bil, det er farlig å ha bil, det erfarlig for andre at du har bil. Det finnes alternativer.

Røyking er utroligt sosialt, hvor mange av de som røykte på ungdomskolen er ikke populære til en viss grad? Og hvor mange av de er usossiale?

Opprinnelig postet av Tias
Delusional: Jeg går ut ifra at du her ikke har lagt nikotin under droger som dreper? Vil bare minne om at nikotin faktisk er utrolig giftig, lager du ekstrakt av en tipakning så er jeg ganske sikker på (dog, kan ikke garantere noe, husker ikke tallene i hodet) at du ikke bare vil få et helvetes nikotinsjokk, du vil også dø.
Vis hele sitatet...
Vet at det er utrolig giftig, brukes til å drepe insekter med for eksempel, 70mg er mer en nok til å kverke en fyr. Og nei, jeg betegner kun droger som dreper med en mer eller mindre direkte virkning av drogen.
Sist endret av Delusional; 12. desember 2003 kl. 20:48.
dere som er for røyking, og sier at det er så mye annet farlig; ja, det er farlig å leve i seg sjøl, MEN. røyiking har faktisk INGEN fordeler. "farlig å kjøre bil". ja, men det er også ganske nyttig er det ikke? og man blir ikke gradvis svekket av det heller. the list goes on...
Delusinal: sier du at du vil avvise all statistikk?

Og hva har det å si om det er mange ting i verden som er farlige? Burde vi ikke prøve på å fjerne flest mulig av de? Derfor det f.eks. også fokuseres på at folk skal bruke bilbelter.

Man fjerner farene der man kan, og røyking er en ganske stor fare.
Idiotien har nådd nye høyder, om man VIRKELIG mener at dette er noe å diskutere er man enten røyker eller dum
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Blir du ikke sosial av å røyke da? Det er en virklig icebreaker,. Du blir avslappet, det gjør det mindre stresset.

Er bilen uerstattlig da? Du kan ta tog, båt, buss og det er da mye tryggere for deg, naturen, og for alle andre.
"Alle skal jo dø en gang, jeg røyker mens jeg venter.."

Utrolig at du kan sammenligne røyking og bil, forresten.
Hva i all verden er nytten med å røyke?
Alle skal dø av noe ja, så hvorfor ikke nyte livet menst det varer?
Røyking er nokk farlig, men det er nokk mange ting som er mye farligere ja...
Opprinnelig postet av Delusional
Du kan ta tog, båt, buss og det er da mye tryggere for deg, naturen, og for alle andre.
Vis hele sitatet...
NEI. det er nemlig ikke så vanlig at det går kollektivtransport akkruat når du vil. (eller i det hele tatt, noe som nesten er tilfelle hos meg. skolebuss, thats it)
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av GreyWanderer
Delusinal: sier du at du vil avvise all statistikk?

Og hva har det å si om det er mange ting i verden som er farlige? Burde vi ikke prøve på å fjerne flest mulig av de? Derfor det f.eks. også fokuseres på at folk skal bruke bilbelter.

Man fjerner farene der man kan, og røyking er en ganske stor fare.
Vis hele sitatet...
Sa ikke at vi skal avvise kritikk, men når statisikken sier at 7000 dør hvert år, må man tenke på:
- At det er mer enn 1 mill røykere.
- De som dør av røyking er ofte gamle som kan gi missledene statistikk.

Tenk på hvor stor prosent av alle mordere som forårsaker dødsfall du! Å sette tall opp mot hverandre er jo helt borte i tåken. 1 000 000 000 vindowsmaskiner crashet mot bare 10 000 000 linuxmaskiner, vil det da si at windows er mer usikkert? Nei, ikke nødvendigvis, man må tenke på hvor mange maskiner som kjører windows og hvor mange som kjører linux, og da kan man begynne å uttale seg.

Men jeg er enig at vi bør kutte ned på unødvendige dødsfaktorer, mn man må ikke bli paranoide å ødlegge livskvaliteten, jeg mener at viss du syntes at røyking er en av livets goder, så røyk da og lev i verstefall noen få år mindre en det de "andre sunne" menneskene gjør, man må leve livet til det fulle. Jeg dør gjerne 10 år tidligere for å leve livet slik jeg vil i stedefor å måtte passe på hele tiden å vike unna ting som er gøy og bra for din trivsel.

Geek: Jeg er vel bare en dum tulling jeg..?
Jo røyk er skadlig, men hvis du vil være sunn så husk at usunnt kosthold er MYE mer skadlig enn å røyke også inneklimaet på mange av landets barne og ungdomskoler er ifølge nye undersøkelser farligere enn røyking.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av OrioTecc
NEI. det er nemlig ikke så vanlig at det går kollektivtransport akkruat når du vil. (eller i det hele tatt, noe som nesten er tilfelle hos meg. skolebuss, thats it)
Vis hele sitatet...
Hadde færre kjørt bil hadde det vært flere kolektiv avganger. Jeg sier ikke at man skal kutte ut bil, jeg er for å gjøre livet enklere for alle inivider så lenge det ikke er til andre sin belastning, jeg kom igrunn til forslag til deg som er så i mot ting som dreper deg jeg.
Kritisk for kritikkens skyld?
Det er kjempefint å være kritisk til altmulig og slikt, men hva er vitsen med å argumentere pro tobakk?
Uansett: det er bevist (skjønt, man er ikke enige om hvor mye) at røyk er skadlig. Fakta. Uansett hvor mye dere vender på det så _ER_ nikotin et giftstoff og all dritten som finnes i tobakken skader. Men alikevel røyker folk, og det lar jeg dem få lov til. Flere av vennene mine røyker og slikt, kan ikke si jeg prøver å skrike noe om helseskadene hver gang de putter det i seg. Folk tar sine egne avgjørelser og jeg klandrer dem ikke for avgjørelsene; hvis de dør av kreft så er det et resultat av deres handlinger og de får lide straffen. Alle gjør slike valg.

Røyking kan være en ganske sosial ting og det slår meg at dette kan være et ganske stort problem. Tobakkindustrien er kynisk og man vet at ungdom starter tidlig å røyke nettopp pga - gruppepress, ja - og da har man et problem. Er det etisk riktig å gjøre ungdom til tobakkindustriens pengesekker ved å utnytte deres naturlige press? Jeg undres.

Og nevnte jeg at dette er en idiotisk tråd?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Kritisk for kritikkens skyld?
Det er kjempefint å være kritisk til altmulig og slikt, men hva er vitsen med å argumentere pro tobakk?
[...]
Vis hele sitatet...
Dette er på ingen måte en argumentasjon for tobakkindustriens kyniske fremgangsmåte, men jeg forsvarer røykeren, fordi folk overdriver hvor mye røyken dreper, og når folk nevner nikotin, nikotininnholdet i snus er ca. 6 ganger større i snus enn røyk. Så man trenger ikke å røyke 40 for dagen. Dessuten så blir ikke frortisene avhengig av røyk. Det tar mange år. Det er bare det a de sier at de er avhengig av røyk. Det er veldig få som er avhengig av røyk når de går ut av ungdumskolen.

Og Moiner jeg er ikke kritisk for kritikkens skyld, mitt poeng er at det er mye som er like farlig som røyking, men det er mange ting som er like farlig i prosent, om ikke tallene er like store.
Sist endret av Delusional; 12. desember 2003 kl. 21:38.
Opprinnelig postet av Delusional
Sa ikke at vi skal avvise kritikk, men når statisikken sier at 7000 dør hvert år, må man tenke på:
- At det er mer enn 1 mill røykere.
- De som dør av røyking er ofte gamle som kan gi missledene statistikk.

Tenk på hvor stor prosent av alle mordere som forårsaker dødsfall du! Å sette tall opp mot hverandre er jo helt borte i tåken. 1 000 000 000 vindowsmaskiner crashet mot bare 10 000 000 linuxmaskiner, vil det da si at windows er mer usikkert? Nei, ikke nødvendigvis, man må tenke på hvor mange maskiner som kjører windows og hvor mange som kjører linux, og da kan man begynne å uttale seg.

Men jeg er enig at vi bør kutte ned på unødvendige dødsfaktorer, mn man må ikke bli paranoide å ødlegge livskvaliteten, jeg mener at viss du syntes at røyking er en av livets goder, så røyk da og lev i verstefall noen få år mindre en det de "andre sunne" menneskene gjør, man må leve livet til det fulle. Jeg dør gjerne 10 år tidligere for å leve livet slik jeg vil i stedefor å måtte passe på hele tiden å vike unna ting som er gøy og bra for din trivsel.

Geek: Jeg er vel bare en dum tulling jeg..?
Vis hele sitatet...
Heh, du har tydeligvis ikke undersøkt denne statistikken særlig grundig. Man skal være kritisk til statistikk ja, men all statistikk er ikke løgn.

De tingene du snakker om er allerede tatt hensyn til. Resultatet av undersøkelsene er mer: "det er x ganger større sjanse for å dø før man er 60 hvis man røyker".

Hvis du mener skadevirkningene er verdt det, så er det ingen som hindrer deg fra å røyke hjemme eller på steder der det er tillatt. Bare ikke prøv å benekt eller bagatelliser de. Ja, det er mye som er farlig, men det betyr ikke at jeg oppsøker all slags farer fordi det er farlig å kjøre bil.
Røyk er også det eneste lovlig solgte produktet i Norge som det er ulovlig å reklamere for.
Noen hevder kanskje at alkohol også er rammet av forbudet, men senest i går så jeg en test på tv2 av 48 forskjellige jule-øller...ser man slike tester med røyk? Nei...og hvorfor?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av ninja5000
Røyk er også det eneste lovlig solgte produktet i Norge som det er ulovlig å reklamere for.
Noen hevder kanskje at alkohol også er rammet av forbudet, men senest i går så jeg en test på tv2 av 48 forskjellige jule-øller...ser man slike tester med røyk? Nei...og hvorfor?
Vis hele sitatet...
For det første er ikke det på tv2 reklame på samme måte som ikke reklamen på fotballkampen på NRK er reklame, jeg hørte på gullfisken i 1998? Programlederen si reklame for Prince, og nesten hver dag ser vi inndirekte reklam av folk som røyker på tv. Hvorfor ikke ha tester av røyk? Fordi det ikke er så mye å velge i, folk har stort sett "sitt merke".

Og man har ikke lov å reklamere for sex, som man seller i bøttevis. Man har ikke lov å reklamere for våpen, som man seller i stor grad.

Opprinnelig postet av GreyWanderer
Man skal være kritisk til statistikk ja, men all statistikk er ikke løgn.
Vis hele sitatet...
Man må se statistikken i perspektiv som jeg har påpekt tidligere. Og jeg har heller ikke hevdet at alt som er avstatistikk er løgn,jeg sa at det var en måte å lyve på.
Sist endret av Delusional; 12. desember 2003 kl. 21:45.
Opprinnelig postet av Delusional
Dette er på ingen måte en argumentasjon for tobakkindustriens kyniske fremgangsmåte, men jeg forsvarer røykeren, fordi folk overdriver hvor mye røyken dreper, og når folk nevner nikotin, nikotininnholdet i snus er ca. 6 ganger større i snus enn røyk. Så man trenger ikke å røyke 40 for dagen. Dessuten så blir ikke frortisene avhengig av røyk. Det tar mange år. Det er bare det a de sier at de er avhengig av røyk. Det er veldig få som er avhengig av røyk når de går ut av ungdumskolen.
Vis hele sitatet...
Bevist at man er avhengig av røyk etter å ha røyket ti om dagen i en måned. Da får man fysisk abstinens. Vet dog ikke om du tror på statistikk?
Angående snusen; du skader bare deg selv med snus og det er et mindretall som baker pris over tobakk.

Jeg er vel gal jeg?Fordi folkemassen har jo alltid rett. Det er derfor jeg er unormal og derfor det finnes så mage av oss, men nå er det jo dere normale som har ærklart oss forunormale.
Vis hele sitatet...
Du er ikke unormal. Du er ikke gal. Du er i mine øyne en idiot, men det er en annen sak. Hvorfor du lager en så hinsides dårlig topic "er røyking så skadlig?" (som dog kunne fungert sikkelig hvis den var formulert annerledes), og så redigerer din egen signatur for å vise _at_ du er opposisjonen og mindretallet som klarer å tenke selv er meg uforståelig. Sikkert gøy å leve i skallet slik, som den tøffingen du er
Sist endret av ivioyner; 12. desember 2003 kl. 21:52.
Opprinnelig postet av Delusional
Jeg våknet opp og hadde fått det for meg, røyeking er det virklig så farlig da? Hvor mange kreperer hver dag av røyk? 1, 2? 10? Hvor mange dauer i bilulykker? Hvor mye bly, industrigasser, svovel og dritt puster du ikke inn en kald vinterdag i byen? Tør vedde på at folk nesten hver dag krasjer og blir lamme, hvordan skal man helbrede dette? Folk kan jo bli helbredet fra kreft. Jeg er forresten så godt som røykfri (kan ta en sigar eller en sigarett i blandt).
Vis hele sitatet...
det er ikke et godt argument for og begynne og røyke, selv om "bare" 7500(eller noe sånt) dør av røyking i Norge vært år, betyr ikke det at det er helt greit og begynne med det. det at man kan dø av hva som helst i disse dager synes jeg egentlig ikke er et argument heller, det er jo ingen grunn til å framskynde døden?
At det er mye drit og forurensing i verden er ikke noe argument for å forgifte seg selv enda mere? Skulle da tro at du er heldig hvis du kommer gjennom alle gassene i live, men å trøkke enda mere drit ned i lungene? HAH!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Bevist at man er avhengig av røyk etter å ha røyket ti om dagen i en måned. Da får man fysisk abstinens. Vet dog ikke om du tror på statistikk?
Angående snusen; du skader bare deg selv med snus og det er et mindretall som baker pris over tobakk.


Du er ikke unormal. Du er ikke gal. Du er i mine øyne en idiot, men det er en annen sak. Hvorfor du lager en så hinsides dårlig topic "er røyking så skadlig?" (som dog kunne fungert sikkelig hvis den var formulert annerledes), og så redigerer din egen signatur for å vise _at_ du er opposisjonen og mindretallet som klarer å tenke selv er meg uforståelig. Sikkert gøy å leve i skallet slik, som den tøffingen du er
Vis hele sitatet...
At man er fysisk avhengig etter en måned med 10 for dagen høres for meg rart ut, ettersom jeg hadde en kompis som jeg var med hele sommerferien røykte ca. 10 for dagen, røkte når skolen og sluttet å røyke på dagen en dag. Uten problemeri det heletatt. Veldig mange fotballspillere og slikt som skader seg med snus, det er jo en grunn til at det er kommet på moten. Det er nok veldig mange som ser på meg som en dum person fordi jeg har et annet syn på ting og feil i deres øyne, jeg ser godt hva dere mener, men jeg er ikke ening. For meg kunne mange av dere virket dumme, men jeg har ingen fordommer, jeg er for at folk stiller seg kritisk til ting som for dem virker feil, det er slik man får fremgang, tør du ikke skille deg ut blir du et resultat av sammfunnet og ikke et resultat av dine egne tanker. Jeg respekterer folk som har et annet syn, men de må kunne argumentere for det, sier jeg at jorden er flat vil jeg ha bevis før jeg tror det (dette er ikke tilfellet for meg).
Du bommet på poenget mitt. Om vennen din klarte å slutte uten store problemer har ikke så mye å si for verken statistikken eller mine erfaringer, og de aller fleste blir avhengige. Noen mennesker har lettere anlegg for å bli vanedyr.
Og angående det med selvstendig tenking og individualitet: det var vel akkurat det som var poenget mitt, men hvis du leser setningene mine en gang til så finner du ut hva jeg virkelig kritiserte.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av bygg_bob
At det er mye drit og forurensing i verden er ikke noe argument for å forgifte seg selv enda mere? Skulle da tro at du er heldig hvis du kommer gjennom alle gassene i live, men å trøkke enda mere drit ned i lungene? HAH!
Vis hele sitatet...
Hadde røyking vært meningsløst, hvorfor er det da blitt så populært. Man skal alle dø av noe, ingen har evig liv, det er du som skal gjøre opp stats før du står ved perleporten, var det værdt å stumpe røyken? Hvor mye nyttig får du ut av de siste 10 årenedu har spart ved å ikke røyke når du sitter på aldershjemmet, meden sønn som ikke besøker deg, du husker ikke at du nettop spurde hvor my klokken var og når det var middag fordi du har alzheimer eller er senildement. Du sitter å fryser i bleiene som du nettop har tisset i, du merker ingenting fordi du er i en så uklar tilstand, og det er kanskje 1 time til en pleier skal skifte på deg. Stump røyken og få et flott liv på aldershjemmet!
Er kjempegøy når vennene mine ikke har råd til mat fordi de må har røyk.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av IvIoyner
Er kjempegøy når vennene mine ikke har råd til mat fordi de må har røyk.
Vis hele sitatet...
Jeg har en enda bedre en, en i klassen min, en skikkelig raring, hadde ikke kjøpt alle bøkene man måtte ha. Så læreren spurte hvorfor han ikke hadde kjøpt bøkene. Joda, han måtte ha røyk. Dæven søkke lærern tilta.

Edit: når fikk jeg 1100 poster?
Delusional: Når ser man røyking på TV? Aldri i talkshows. Aldri i forbindelse med noe positivt. De gangene man ser røyking på TV er det som regel bare når det er i sammenheng med en ny, diskriminerende røykelov, en ny anti-røykekampanje, eller en reportasje som handler om hvor farlig det er e.l.
I film er det som regel kun skurkene som røyker.
James Bond måtte stumpe røyken. I Pierce Brosnan's første Bond-film ser vi en kvinne som røyker...det viser seg selvsagt senere at hun er en skurk...

Andy Capp (tegneseriefigur) har alltid vært en røyker. Han måtte slutte for å fortsette å bli trykket i USA i 1985. Etter det gikk salget av tegneserien til avisene ned.
Lucky Luke måtte kutte røyken, og stappe et strå i kjeften i 1984. Etter det sugde Lucky Luke. Det eneste som ble igjen av røyken hans var bakpå bladene/bøkene, der han stod med en røyk. Dette ble først retusjert vekk i 1989, på en så elendig måte at man kunne se røyken frem til 1995. Da fikk han et strå i kjeften...som ikke kaster skygge...
En haug av folk i "Billy" røykte, men dette måtte fjernes. Er det realistisk at ingen i en militærleir røyker?

Beatles' siste plate "Abbey Road" har et ganske kjent cover, hvor medlemmene spaserer over et fotgjengerfelt. På det originale coveret har Paul McCartney en røyk i den høyre hånda. Hvis du kjøper denne plata i USA, så er røyken retusjert vekk...uten tillatelse fra McCartney.
Er det riktig?

Røykere blir diskriminert! Greit at folk ikke skal utsettes for passiv røyking, men måten ting blir gjort på nå grenser til historieforfalskning. Hvis folk ser en film eller tegneserie fra 2003 om hundre år, så vil de ikke se en eneste røyker...er ikke dette feil? Når vi vet at 1,3 millioner nordmen (f.eks.) røyker?

Anyway...nok offtopic...min konklusjon:
Røyk er farlig...driter forsåvidt i det...
Ikke vits å diskutere mer heller, for alle er enige i at røyk er farlig, i større eller mindre grad.
Trekker meg herved ut av diskusjonen, og oppfordrer alle til å fortsette å nyte sine kreftfremkallende, stinkende, blåsyre-eimende, avslappende, sinnsberoligende, deilige sigaretter
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Du bommet på poenget mitt. Om vennen din klarte å slutte uten store problemer har ikke så mye å si for verken statistikken eller mine erfaringer, og de aller fleste blir avhengige. [...]
Vis hele sitatet...
Dette erda virklig en sak om viljestyrke, min søster hadde sluttet å røyke etter 9 år, og hun begynte igjn etterå ha sluttet å røyke i 3 måneder. Klarer du å slutte å bruke data uten "abstinenser"? Man er avhengig av så mangt her i livet, men viss du innerst inne vil det kan du slutte. Begynner du å røyke igjen er det fordi du ikke vil slutte. Abstinenser er noe man overvinner, noen takler ikke motgang, andre bruker motgang til å gjøre seg selv sterkere. Jeg tolker det du sier på min måte og vica/versa. Din realitet/min realitet.
Og du har sluttet å røyke da, men argumenterer for det? Fakta er at for de fleste er det umulig å stanse etter å ha holdt på en stund, det handler ikke om om noen er svakere mennesker enn andre: biologiske forhold spiller minst like stor rolle som viljestyrken. Og hvis du påstår at jeg ikke har viljestyrke, hvordan forklarer du at jeg verken drikker eller røyker etter flere år på ungdomsskolen i drikkemiljøer?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av afen
Jeg har en enda bedre en, en i klassen min, en skikkelig raring, hadde ikke kjøpt alle bøkene man måtte ha. Så læreren spurte hvorfor han ikke hadde kjøpt bøkene. Joda, han måtte ha røyk. Dæven søkke lærern tilta.

Edit: når fikk jeg 1100 poster?
Vis hele sitatet...
(På denne posten http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=26134 fikk du 1100, grattis.)

Det finnes folk som bruker opp penger de skulle brukt på husleie på automater. Hva er ditt poeng? Den personen fant vel det lurere å røyke enn å kjøpe bøker, men kan godt bare være en unskylding fordi han rett og slett ikke har giddet å kjøpt bøker. Folk legger vekt på forsjellige ting, jeg mener ikke at det var en lur avgjørelse dersom den er sann, men det er mulig at den personen fant det lurt. Forresten hvem bruker 3k på røyk? Høres for meg merklig ut...
Re: Er røyking så farlig da?!?

Skarru ha hasj, røyk eller kaffe fårru klara dæ sjæl!

Forsikringene til røykere og folk som kjørerer røde sportsbiler er visstnok på vei opp...
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Og hvis du påstår at jeg ikke har viljestyrke, hvordan forklarer du at jeg verken drikker eller røyker etter flere år på ungdomsskolen i drikkemiljøer?
Vis hele sitatet...
Klarer du å slutte å bruke data uten "abstinenser"? Det var bare et spørsmål, har ikke påstått noe jeg...
" noen takler ikke motgang, andre bruker motgang til å gjøre seg selv sterkere. Jeg tolker det du sier på min måte og vica/versa. Din realitet/min realitet."
Du likestiller setningsdelene slik at de henspiller til hverandre: min realitet er visst motgang som jeg ikke takler, din er noe du bruker til å gjøre deg sterkere. Sier ikke nødvendigvis at det var intensjonen din, men den kan lett tolkes dit. Og hvis du vil ha på svar på spørsmålet ditt, ja, jeg kan slutte å bruke datamaskinen uten å få abstinenser.