Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1571
Ja, jeg og noen andre folk prøver å lage et simpsons community.
Kom gjerne med ros/kritikk, og det er bare å melde seg på forumet
Er ikke jeg som står for koding osv.. Er bare en stakkars kar som poster her for litt konstruktiv kritikk

www.simpsonfans.com
Sist endret av kazoo; 24. august 2003 kl. 01:41.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Joda, grei nok den. Men jeg ser ikke hvorfor dere har så mange kategorier på forumet som har ingenting med The Simpsons å gjøre. Jeg mener, samfunnet deres er fortsatt meget lite, så å floode forumet med en haug av subfora kommer ikke til å se bra ut. Kutt heller ned på emnene, slik at det i første omgang bare omhandler Simpsons og kanskje >ett< Off topic forum. Hvis samfunnet blir så stort at dere får bruk for flere subfora, så legg det til. Ikke før. Det finnes altfor mange inaktive fora der ute i små samfunn som skal omhandle alt og ingenting. Ikke gå i den fellen.
Offtopic: Hmm, liker lixom ikke når det er kun norske folk også snakker alle engelsk og alt er på engelsk, blir så slitsomt.. men men. .
Så ikke så dum ut den der igrunn, men jeg tror nok dere har mye bedre lykke hvis dere lanserer siden på norsk istedenfor. Dette da det selvfølgelig allerede er så utrolig mange simpsons sider/communities/forums. Sjekk ut http://www.simpsons100.com så finner du mange linker til mange sider. De kunne ihvertfall kanskje gi deg litt inspirasjon.
Engelsken på sida er ikke veldig dårlig, men på ingen måte veldig habil heller, så jeg tror også dere med fordel kunne ha gått over til norsk. Hvor mange andre norske Simpsons sider finnes det egentlig? Tror ikke jeg har sett noen, så der har dere sjansen.

Det skal også nevnes at dere bør skrive all tekst på siden selv. Jeg er ganske sikker på at teksten dere har 'lånt' fra Simpsons.com er copyrighted.

Litt off-topic, men fant denne sida først nå, sjennialt:

http://www.csupomona.edu/~jelerma/sp...map/index.html
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg ville absolutt ikke anbefale dere å gå over til norsk. Med engelsk har dere en målgruppe på ca 500 millioner nettbrukere. På norsk har dere en målgruppe på ca. 1-2 millioner. Så kan dere spørre: Hvor mange i de respektive målgruppene er potensielle besøkende til siden?

500 millioner synker til 2 millioner, og de maks 2 millioner norske potensielle besøkende synker til 30-40.000.

Derfor syntes jeg - hvis målet er å gjøre sidene tilgjengelige for et størst mulig publikum, uten nødvendigvis å tjene penger - at det smarteste er å gjøre sidene på engelsk.

Et par ting å tenke på tho:
- Dere får ikke så mange besøkende før om 2-3 måneder. Dette fordi søkemotorene ikke vil indeksere dere før dette - mens dere vil kunne surfe på en bølge av medgang etter dere. Jeg laget f.eks for en stund siden en side som het www.dirtyosama.com - en side som utga seg for å være Osama Bin Ladens personlige hjemmeside. Den første måneden gikk det tregt; men så "eksploderte" det - og jeg hadde ca. 100 besøkende hver dag fra diverse søkemotorer; i tillegg til folk som kom gjennom andre linker.

- Designet deres er utrolig dårlig. Det er ikke det at sidene er stygge, men jeg mener; dere skal lage en Simpsons-side. Hvorfor tar ikke designet deres hensyn til det da? Det eneste dere har en Homer-figur helt øverst, mens resten av designet er sand-farget. Si meg: har dere noen gang assosiert sand-fargen med Simpsons? ... Ikke jeg heller. Det kunne vært en ide å gjøre menyelementene i lyseblå og gul, samt å inkludere flere simpsonsfigurer i designet. Se www.gotfuturama.com for et godt eksempel på hvordan designet tar hensyn til hva sidene forsøker å formidle - såkalt konseptrettet design.

- ...Og ikke for å klage, men hva er greia med ":: menu ::"??? De der prikkene foran og bak menynavnene er ute for ca. 4 år siden - og ser bare helt tullete ut. Fjern dem asap zulu

- Som en siste greie vil jeg anbefale dere å gjøre sidene mer levende med bilder, polls, nyhetsbokser, faktabokser og lign. Nå virker de mer sterile enn et sykehus!

Når det er sagt, så syntes jeg det er en morsom ide dere har - og dere virker som genuine Simpsons-heads Det kan være den drivende faktoren til at dere lykkes i et mettet marked. Ønsker dere lykke til
Ikke så ille den, men du må fikse på rammegrafikken så de stemmer med bakgrunnsfargen. Ellers har HTML'n 126 feil
Offtopic: Hvor lenge vil thesimpsons.no stå ledig?
Dere sier at siden skulle vært på norsk (noen av dere) og at det er liten vits i å snakke engelsk når det bare er norske der...

Vel... før jeg redesignet siden, og ved et "lite" uhell fikk nullstillt databasen, hadde vi 101 registrerte brukere, rundt 50 artikler av forskjellige slag, 340 poster ca. i forumet, (pluss svar da) og alt...

Men som den dusten jeg er, tok jeg ikke backup av databasen før jeg startet på den nye siden og dermed er alt startet på nytt...

Men erfaring fra før nullstillingen, viste at det var nesten like mange "ikke-norske" i community'en som norske...

BTW: Siden er allerede registrert på simpson100.com

og den over meg som sa at siden var mere sterilt enn et sykehus...: Vel, da jeg laget designet, syntes jeg at det begynte å se ganske bra ut, men jeg er enig i at den er litt "DØD" til å være en fanside for en tegneserie og skal se hva jeg får gjort med det framover...
Sist endret av ZtilongZ; 31. juli 2003 kl. 04:07.
Den ser ikke helt bra ut i Mozilla.
Elizabeth Taylor, Michelle Pfeiffer, Johnny Carson, Danny De Vito --og-- Bob Hope. and that's just a little piece.

Huhu, en og har lurt seg in der gett
Opprinnelig postet av ZtilongZ
BTW: Siden er allerede registrert på simpson100.com
Vis hele sitatet...
Ja, jeg så siden deres listet der, men jeg sa i form av inspirasjon til nytt design, med tanke på at du og andre her sier det ser rimelig dødt ut. Dere trenger tydeligvis en ny start etter det jeg leser på simpsons100.com. Med stjålet innhold på sidene blir det ytterst vanskelig å følge hva dere skrev i side profilen: "A site that is trying to bind the community more together!" Bør vel igrunn bare skifte ut den. Hadde dette vært en oldskool side så kunne dere brukt den, men det passer ikke til en forhåndsvis nyskapt side. Fokuser mer på Simpsons innholdet, ta alle tips og forslag over i betraktning, start over med egenskrevet/egenskapt innhold, og lykke til
Takk for tipsene... men det første vi må gjøre... (jeg må gjøre) er å lage et design som representerer litt mere "Tegneserie feeling" :P Det er jo tross alt for The Simpsons...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sånn ser det ut i Mozilla med 1280x1024

http://www.ondsofa.org/simpsons.jpg
Ser ikke helt bra ut med opera heller...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Skal gi dere ett lite tips fra jeg og en kamerat drev ocanonymous.com (noen som husker??) Vi anmeldte hardware og sånn til pc. Det vi gjorde var at vi sendte mailer og kontaktet alle de største nettstedene og produsentene, og før vi visste ordet av det var vi linket til fra ocshoot.com hardocp.com virtual-hideout.net amdmb.com og amdzone.com dette gjorde at vi fløy opp i 12000 brukere pr dag... og det er MYE. I tillegg har vi opprettet kontakter innenfor blant annet ThermalTake og Guillermo (tror det var det firmaet het)

Poenget er ihvertfall: kanskje dere burde snakke med noen nettbutikker og høre om dere kan anmelde dvd-er med simpsons osv, kanskje prøve å fikse ett intervju med en av skaperne av serien, få linker til siden deres fra andre sider osv...

Bare ett par tips
Lykke til!
rekylvinyl.no
arrg..

"This site is designed for Internet Explorer 5.0 and higher"

forsøk litt hardere før du gir opp som webdesigner.
Engelsken er ikke så veeeldig bra, nei.. Du kunne kanskje fått noen til å hjelpe deg med det..
kazoo's Avatar
Trådstarter
Nå har det skjedd en liten oppdatering.
Hva synes dere? Ble den bedre?
Veldig mye bedre, syntes jeg

Fint at dere har brukt relevante figurer til de forskjellige kategoriene.

Eneste jeg lurer på, er hvorfor dere har 5 BR før midtinnholdet begynner? Nå er det et veldig stort luftrom over nyhetene... Det ser litt wacky ut
Ser veldig fin ut nå! Ryddig og pen design
kazoo's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Stormen
Veldig mye bedre, syntes jeg

Fint at dere har brukt relevante figurer til de forskjellige kategoriene.

Eneste jeg lurer på, er hvorfor dere har 5 BR før midtinnholdet begynner? Nå er det et veldig stort luftrom over nyhetene... Det ser litt wacky ut
Vis hele sitatet...
Jo, kanskje det. Det var meningen at det skulle komme noe der hvor det var tomt..
Sist endret av kazoo; 7. august 2003 kl. 00:03.
Opprinnelig postet av metrom
arrg..

"This site is designed for Internet Explorer 5.0 and higher"

forsøk litt hardere før du gir opp som webdesigner.
Vis hele sitatet...
Hehe... ja, jeg er enig der...

Må inrømme at det var litt slapt og bare slenge inn en slik linje....

Men men, vi får se hva som skjer fremover, men jeg fikk da hvertfall ordna så det ikke så så veldig sterilt ut lenger kanskje!!!?
▼ ... over en uke senere ... ▼
kazoo's Avatar
Trådstarter
Flunkende nytt design nå!
Kom med litt konstruktiv kritikk!
Lars som har fiksa
Sist endret av kazoo; 24. august 2003 kl. 01:39.
One of the good guys
2rs1's Avatar
I like it. Likte disse fargene bedre enn de forgie.

Det eneste jeg savnet var bilder av personen på "The People" og ikke bare tekst.
Veldig bra det nye designet må jeg si. En stor forbedring, eneste jeg har å utsette er at nyhetene burde ha sorte rammer for å passe med menyen.
Hmm, det er kanskje litt enkelt å kjøre abuse på registrerings-skjema deres til forumet. Ingen mailbekreftelse, ingen word/kode inntasting eller noe som trengs et menneske til for å gjøre, altså kan et script lett registrere masse users uten videre, med mindre du har et eller annet i koden din som forhindrer dette.
Slik ser jeg det, men hva vet jeg?
Siden det ikke har vært et problem enda, og heller ikke tror vil bli, så har jeg ikke laget noe slikt, MEN om noen begynner med det, skal vi jo selvfølgelig legge inn en sperre...

Forøvrig gjør det ingenting om noen regger noen brukere ekstra