Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 13892
Hei...

Jeg vurderer og ta en tattovering på brystet eller på overarmen.
Vill ha en liten sak.
Enten ett kinesisk tegn, eller et kult symbol med noe flammer og greier.

Det jeg lurer på er om noen vet om noen nettsider hvor en kan finne bilder av tattoveringer???

Har søkt på google etter bilder, men da finner jeg bare tattoveringer som er på folk lissom!

vill bare se bilde av selve tattoveringen!
Um... det er vel ikke en tatovering når den ikke er på huden, da er det vel strengt tatt bare en tegning?

Jeg foreslår at du får noen som er flinke til å tegne, til å tegne en til deg. Da er det i hvert fall ingen som går rundt og har en tatovering som er lik til din, og du får den slik som du vil ha den.
Sist endret av Siri; 28. juli 2003 kl. 00:46.
buzz's Avatar
Trådstarter
40 0
riktig d. men det jeg mente er at jeg bare vil se en skisse av hvordan tattoveringen ser ut! vill ikke se den ferdig tattovert!

see??
Opprinnelig postet av buzz
Hei...

Jeg vurderer og ta en tattovering på brystet eller på overarmen.
Vill ha en liten sak.
Enten ett kinesisk tegn, eller et kult symbol med noe flammer og greier.

Det jeg lurer på er om noen vet om noen nettsider hvor en kan finne bilder av tattoveringer???

Har søkt på google etter bilder, men da finner jeg bare tattoveringer som er på folk lissom!

vill bare se bilde av selve tattoveringen!
Vis hele sitatet...
Det virket litt for meg som om du er ute etter tatovering på måfå; et dårlig utgangspunkt hvis jeg skal få lov til å si noe. Du bør ikke få deg et permanent merke på kroppen din hvis ikke du er fullt og helt klar og forberedt for det.

Impulsive avgjørelse rundt å ta en tatovering eller ikke er en ting, men å lete etter en tatovering FOR å lete etter noe man skal ha blir litt sånn.. Ja, jeg vet ikke helt om du følger meg på den, men for meg hadde det blitt litt for tåkete.

Jeg tok min fordi jeg følte at jeg var litt knyttet til det symbolet, og at det styrket meg. Og så er det jo en rekke andre grunner jeg liker å forbinde den med.
buzz's Avatar
Trådstarter
40 0
Jeg er med på hva du mener.

men saken er den at jeg har bestemt meg for og ta tattovering. men jeg vet ikke rikti hva jeg vill tattovere.

derfor spurte jeg etter sider med bilder!
Jeg spurte ikke etter andres meninger!!!!!
Better than thou.
Forøvrig kommer du til å angre som en motherfucker på at du tok en sånn "kul" tribal eller kanji-tatto om 5 år (hvis du da ikke er en av de kara som bleker håret og har det i spikes, hører på den fresheste musikken på Topp20 og går etter damer 10 år yngre enn deg.).
Hvis du prøver en av sidene på www.tattoo.com så er det ganske sannsynlig at du vil finne en del tegninger et sted.
buzz's Avatar
Trådstarter
40 0
ok
Sist endret av buzz; 28. juli 2003 kl. 00:57.
Better than thou.
Ikke av erfaring, som du insinuerer.
Enhver tættis-sjappe har som regel en feit katalog med tættiser de kan tatovere på folk, og ettersom tribal greiene er den nyeste moten har de også en egen katalog for dette (alle sjappene jeg var innom i sommer hadde det i hvertfall). Er forøvrig enig med Carlo, om du ikke vet hva du skal tatovere er det egentlig litt meningsløst.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Snakk med Ninja5000! Han er tatovør og vet sikkert hva som er kult
http://www.starlighttattoo.com

Der tok jeg min i hvertfall, dritflinke folk!
Opprinnelig postet av Jisatsususha
Jeg tok min fordi jeg følte at jeg var litt knyttet til det symbolet, og at det styrket meg. Og så er det jo en rekke andre grunner jeg liker å forbinde den med.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få lov til å spørre om hva motivet er Jisatsususha ?
Noen tips/tanker om tattoo:

1. Unngå kinesiske tegn osv. Er det noe som er harry, så må det være akuratt det. Greit nok at folk har forskjellig smak osv. men er du interessert i å springe rundt med "maskulin", "styrke" eller for den saks skyld "hamburger" på overarmen resten av livet? Jeg mener...kinesiske tegn er _litt_ oppbrukt...

2. Hold deg unna "Temptation Island-tatoveringer". Noen som har sett programmet? Omtrent alle de single gutta: Stygge bånd i form av piggtråd eller dårlig tribal rundt overarmene. Bola og jævlige.

3. At tattooen skal symbolisere noe...vel...det er jo forsåvidt greit det. Så lenge du vet hva den symboliserer. Personlig driter jeg egentlig i det. Jeg har en svær karpe på leggen. Greit nok, jeg har ikke noe imot det den symboliserer, men det var absoultt ikke derfor jeg tok den. Jeg liker karper. Jeg liker tradisjonelle japanske motiver, og jeg synes den passer fint der. Konsentrer deg om det du skal ha passer og ser bra ut.

4. Tegn selv, eller gå til et custom tattoo studio (f.eks. Empire i Stavanger). Da slipper du å ende opp med noe 100 andre har. Går du inn i et hvilket som helst studio, og finner en fin flash, og tar den, så kommer det inn andre folk som gjør det samme, og du får en masseprodusert drit-piece som "alle" andre har.

5. Slå fra deg tanken om at du "vil ha en liten". Det er en av de største feilene folk gjør. De har en tendens til å tenke at "jeg tar en liten først, så får vi se". Grunner for dette kan være økonomi, at de ikke vil "ødelegge" kroppen "så mye" osv. Finn/tegn deg en tattoo du vil ha heller, så ser du etterpå hvor stor den er. Dessuten er det vanskeligere å få små tattoo's fine, og linjene har en tendens til å flyte litt ut/sammen med årene.

6. Snakk med tatovøren! Bli kjent med ham/henne, og hør litt hvilke motiver han liker. Hvis du går til en fyr som er jævlig god på portretter, så kan han suge på tribals, og dermed ender du opp med et halvhjerta resultat...finn en tatovør som "passer deg".

7. Ikke tatover deg i utlandet. Gå til en lokal sjappe der du bor. Da kan du komme tilbake hvis det er noe. Påfyll av farge, touch-up's osv.

Og en ting til: hvis du ikke vil finne tattoo's på folk, bare tegningene når du søker, søk på "Tattoo Flash/Flash Tattoo" o.l.

...kommer sikkert en [edit] med litt tilføyelser senere...må mekke fõr nå...

[edit]

Her er forøvrig noen tatovører jeg kan anbefale:

Richard - Empire - Stavanger
Tattoori - Empire - Stavanger
Marius - Leading Light - Stavanger
Elias - Siste Stikk - Molde/Kristiansund
Henny - Witchy Bitchy - Bergen
Gjermund - Classic Tattoo's - Oslo

[edit2]

8. En annen ting som er jævlig viktig er hvor tatoveringen sitter på kroppen. Den må følge kroppens linjer, på en måte. Da mener jeg ikke slavisk, men...well...du forstår hva jeg mener når du ser en som sitter der den skal i forhold til en som ikke gjør det. Se f.eks. på den som "Idol-Gaute" har på overarmen. Den sitter ikke slik den burde ha gjort (i tillegg er den drit stygg)... Størrelsen må også stemme i forhold til kroppen.

[edit3]

9. Og enda en ting...når folk sier "ååå...tenk når du blir gammel. Tenk hvordan du kommer til å angre".
Vel...vil jeg nå det? Jeg mener...jeg vil jo forstatt stå inne for det jeg har gjort. Om det er en av tatoveringene som jeg ikke akkurat ville tatt igjen når jeg er 80, så kan jeg se på den å tenke: jaja...jeg var ung og dum...men men. Det var sånn det skulle være den gangen...
Og er en 80 år gammel kropp så jævla fin i utgangspunktet?
Virker som folk ikke forstår at jeg er den samme om 60 år som jeg er nå. Det er liksom ikke sånn at jeg vil slutte å høre på Pantera og Meshuggah, og begynne å høre på Evert Taube og Vikingarna...

10. Og bare for å få det på det rene: har sagt det før og jeg sier det igjen, bare for å slippe debatten...Det finnes ikke noe aldersgrense på tattoo/piercing i Norge. Det er opptil hvert enkelt studio å sette den grensa de føler er bra. Mange setter 18 år ved tattoo og 16 ved piercing (18 v/intimpiercing)...(de tenker ikke på at en piercing kan utgjøre JÆVLIG mye mer skade enn en tattoo hvis personen som bærer den ikke gjør det han skal med den...)
Sist endret av n5k; 28. juli 2003 kl. 22:57.
Opprinnelig postet av Simple
Kan jeg få lov til å spørre om hva motivet er Jisatsususha ?
Vis hele sitatet...
Det er en drage basert på "The Sleeping Dragon"-symbolet til the upcoming (og SOM vi gleder oss ) Broken Sword 3.

Jeg husker bare det symbolet så godt fra noen måneder i livet mitt, og så ble det til at jeg fikk det tegnet opp på en litt annen måte, slik at det ikke ble identisk med spill-logoen.

Hvis det virker merkelig så kan jeg jo trøste dere med at.. Det ikke spiller noen rolle for dere, og at man har sine grunner for alt man gjør. Utover det vil jeg si at jeg er fornøyd med den (fikk den i Praha), men tenker meg et påfyll av farger om ikke så alt for lenge. (Kom til meg Studielån.. Kom! )
Sist endret av Jisatsususha; 28. juli 2003 kl. 19:10.
spørsmålet er nesten hva du selv er sugen på å skaffe.. og da mener jeg størrelse, motiv, farger eller svart/hvit.. skal det symbolisere noe, eller bare for show off?

Jeg har min ide og en kompis av meg skal jobbe med den sammens med meg..(deler den ikke) han er tegner og den skal dekke meste parten av min rygg.. custom flash som jeg ber artisten makulere etter arbeid..

Må bare håve inn 10-15k først, men det er gjort i løpet av august
...custom flash som jeg ber artisten makulere etter arbeid..
Vis hele sitatet...

That reminds me...

Hørte noe om at de som tatoverer har copyright på verket de utfører når de er ferdige. Stemmer dette?
og tattoveringer har en tendens til å bli grønn ettervært hvis du ikke fikser på dem.
gammle folk med grønne tatoveringer er noe av det styggeste jeg vet.
kanskje det er grønn farge i tatten da! før var det mest grønnt og få tak i!
Fargene har blitt mye bedre i det siste. Ikke sånn som de var for 10-15-20 år siden.
Henny - Witchy Bitchy - Bergen
Vis hele sitatet...
det er den som ligger der med fløybanen (100 meter fra i en slags bakgate) ikke sant?

tetra
Opprinnelig postet av tetra
det er den som ligger der med fløybanen (100 meter fra i en slags bakgate) ikke sant?

tetra
Vis hele sitatet...
Ja, det er riktig..
Gaten heter forøvrig nikolaikirkeallmenningen, tror det fins et kart på hjennesiden til witchy bitchy ( http://www.witchy-bitchy.no/ )
joa vet hvor den er, har gått forbi den mange ganger (siden min bror bor rett i nærheten. Ska ta tattis der om ikke alt for lenge.
ska enten ha en ulv eller en indianer av en la an form.
Kanskje jeg som ekte bergenser sku tattovert Hansa logoen på, harry ja, men...
takk uan

tetra
buzz's Avatar
Trådstarter
40 0
ok

takk for rådene alle sammen.

ninja 5000, du vet hva du snakker om.

må tenke meg litt bedre om, så får vi se hva det blir til!

*adios*
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Den nederste der var noe av det mest harry jeg har sett. Temptation Island tattoo. Den øverste var ca. bittelitt bedre.

Hvorfor ikke være litt original med tattooene sine, istedenfor noe slikt søl?
Hmm..

Tviler paa att dette er saa altfor on topic, men eg antar eg kan nemne det. Eg er eit stk. 18 aaring. Har bestemt meg for aa annskaffe ein tattoo ein gang i framtida. Siden eg er den kunstneriske typen har eg bestemt meg for ivertfall aa lage den forst sjolv. Saa naa venter eg egentlig paa at eg blir flink nok til aa lage noke eg vil ha paa huden til eg dor.

Eg liker aa ha ei naturlig grense eller kriterie eg maa oppfylle for eg tatoverer meg. Saa ungaar eg "krampe tattisen" saa mange tar.

Tenkte eg berre skulle lufte "min" personlige metode aa preferanse.
jeg tok min tattis på empire i stavanger, litt dyrt, men meget(!!) bra service! jeg fikk tegna opp motivet mitt (forøvrig en skorpionhale i nakken) og alt gikk helt fint med tatoveringen.

Det er mulig å prute litt og hvis du bruker en hyggelig tone, men man får jo litt dårlig samvittighet uansett med tanke på den fine servicen dem gir deg
http://www.ivarsoy.as/

Her finner du en god del tegninger i forskjellige kategorier.
Men er sikkert for det meste ting andre har fra før, og det er ikke noe tøfft.

Ville ikke brukt noen av disse siden de mest sannsynlig er ganske mangen andre som allerede har de, men er ofte greit og se på bilder for og få ideer.

Forøvrig tror jeg du må høre på ninja5k, virker som han vet hva han snakker om..

Er uansett viktig å gjøre som alle sikkert allerede har sagt; bruke lang tid og ikke gjøre noe før du er _helt_ sikker på ett motiv.

Har gått rundt og villet gjøre det i snart tre år nå, men har ikke klart å bestemt meg for noe motiv jeg liker 100%.
Jeg har det i hodet men får det ikke ut.
Gjør ikke noe før jeg er helt sikker.
Ninja, når man lager skisser til tattoos er det noe man må ungå? Som for tette streker eller for mye farge, eller noe?

Buzz, ikke for å være pimpete , men jeg har en skisse liggende med noen flammer å noe, den skal passe rett ved siden av brystet. Om du vil kan jeg prøve å få tatt bilde av den og lagt den inn her.

edit: Altså om noen skisser er umulige å få over på kropp?
Opprinnelig postet av DJ ozon
jeg tok min tattis på empire i stavanger, litt dyrt, men meget(!!) bra service! jeg fikk tegna opp motivet mitt (forøvrig en skorpionhale i nakken) og alt gikk helt fint med tatoveringen.

Det er mulig å prute litt og hvis du bruker en hyggelig tone, men man får jo litt dårlig samvittighet uansett med tanke på den fine servicen dem gir deg
Vis hele sitatet...
Hvem var det som tatoverte deg? Richard eller Tattoori?
Det som er greia med Tattoori/Tori (min bror) er at hvis han syns det er en kul tattoo, som er gøy å tatovere, så blir det billigere. Hvis det er noe drit, kjedelig, f.eks. en tribal over hele armen, så skrur han opp prisen, fordi det suger

Jeg for min del har det fint på Empire...trenger ikke betale
Hallo. Har funnet et tatovering jeg liker. Motiv, ikke no mote eller china tegn. Men hvordan finner jeg ut hvor på kroppen den passer? Kun egen smak og behag? Tror forresten jeg skal ta den på sjappe i Bergen..ligger i Gågaten, navnet litt langt vekke akkurat nå. Kjenner du til den? Har den no positiv/negativt rykte på seg?
Er det meg du spør?
Har ikke peiling på tattoo-sjapper i Bergen. Eneste jeg har hørt er at Witchy-Bitchy er bra.

Når det gjelder plassering så kan du først begynne med et sted du har lyst å ha den. Se den for deg der, og se for deg hvordan det vil ta seg ut. Hvis det ikke passer med kroppens form og linjer, så kan du kanskje endre størrelsen?
Det beste er å ta den med inn til en tatovør, og snakke med ham/henne. De (hvis de kan det de bør kunne) vet hvordan den bør sitte. Desverre er det alt for mange fuckheads i tatovør-norge (og ikke-norge for den saks skyld) som ikke har helt peiling.

Husk...det er viktig med et godt forhold mellom kunde og tatovør. Ikke tatover deg hos noen du ikke føler deg komfortabel rundt!
Så er det fint at det finnes forskjellige meninger. Man trenger vel ikke høre på ninja selv om han sikkert har peiling.. Men det du sier er sikkert sant, ninja. Selv om jeg digger tribals
Men du ninja Hva tror du om å tattovere seg så nærme sommeren? Snakket litt med Frank`s tattoo ellerno sånt..
Han sa: "Du må bare passe på at tatoveringen ikke blir skadet de første to tre ukene.
Når det gjelder sol, så skal den ikke ha sol de to første ukene. Sol bleker farge. Etter det så kan du sole deg så mye du vil hvis du bare bruker litt solfaktor på den."
Er det fakta?

Og jeg lurer på om det er noe problem med trening og dusjing. Trener nemlig 2x dagen.
Sist endret av s0lberG-; 26. mai 2004 kl. 17:35.
Bruk sunblock helst. Det er det beste. Ellers bør du unngå klorvann de første par-tre ukene.
Når det gjelder soling er det lurt å unngå de første par-tre ukene. Du trenger ikke holde deg inne, liksom, men ikke ligg i sola i timesvis. Smør med sun-block så er det fint.
Dusjing er ikke noe problem.
Trenging har jeg ikke peiling på, men jeg kan ikke se for meg at det skulle være noe problem det heller. Måtte være hvis du tatoverer på bicepsen, og så pumper den opp til dobbel størrelse eller noe isåfall
Opprinnelig postet av ninja5000
Trenging har jeg ikke peiling på, men jeg kan ikke se for meg at det skulle være noe problem det heller. Måtte være hvis du tatoverer på bicepsen, og så pumper den opp til dobbel størrelse eller noe isåfall
Vis hele sitatet...
Men det er vel kanskje slik jeg trener :P Så du vil ikke fraråde meg å ta nå før sommeren? Men kan jo snakke med han kisen som jobber der også...

Edit: Og hvordan fungerer det med "fargen". Har sett tattoveringer som er HELT svarte, som jeg ikke har sansen for.. Er det noe jeg må si fra om, før jeg tar..? Og hva er det som er "vanlig"?
Sist endret av s0lberG-; 26. mai 2004 kl. 18:21.
Fargen lager "du" jo slik du vil ha den.
Helt sorte tribals er kjedelig som regel. Et alternativ kan være å blande inn litt hvitt, grått, eller litt vann, og fade osv. og få litt mer "stein-aktig" eller metallisk look...hvis du skjønner.
Dette er noe du må diskutere deg fram til med tatovøren din...
Ninja5000: Jeg har tatt en tatto, det var hos en privat person men han er flink. Men jeg har fått flekker i den, så jeg ringte å fikk påfyll, han sa at det var to-tre plasser han var spent på om jeg fikk flekker på nytt, å det fikk jeg. Jeg har fått betennelse disse to-tre plassene, er dette MIN feil? Jeg har IKKE plukket på tattisen, og jeg har vasket den 4-5 ganger om dagen, og smørt den godt etter hver vask. Kan det være at jeg ikke tåler fargen? Jeg må jo refreshe denne tatooen, men jeg vil heller vente med det etter sommeren. Hvor driver DU på med tatto forresten?
Opprinnelig postet av s0lberG-
Men det er vel kanskje slik jeg trener :P Så du vil ikke fraråde meg å ta nå før sommeren? Men kan jo snakke med han kisen som jobber der også...

Edit: Og hvordan fungerer det med "fargen". Har sett tattoveringer som er HELT svarte, som jeg ikke har sansen for.. Er det noe jeg må si fra om, før jeg tar..? Og hva er det som er "vanlig"?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ha en black & gray tatovering kommer jo tatovøren til å bruke en shade-nål (en tattoo-penn med tre nåler, som lager ulike svarte/gråe shades), eller hva det heter, og da blir den jo ikke "helt svart" og "kjedelig". Tatoveringen min er black/grey, men den ser ikke på langt nær kjedelig ut;

http://www.freakforum.nu/galleri/sho...t=1&thecat=500

Det bildet er tatt rett etter at den ble ferdig, slik at det ser ut som den er rød, men det er bare blod.

Om du skal ha en biomech-tattoo eller noe i den gata er Leading Light og Jonathan i Sandvika å anbefale, utrolig proff, dyktig og en jævlig hyggelig fyr.
Human-Xit:

Jeg er ikke tatovør.

Om han karen din er flink er en ting, hygiene er en annen...
Betendelsen kan komme av forskjellige årsaker. Hygiene i sjappa, etterbehandling, osv.

Tviler på at du er allergisk, med mindre du er allergisk mot alt annet, hvis du skjønner hva jeg mener.

Flekkene kan komme av at han trykker nåla for langt inn, roter for mye rundt med den o.l. Kan også komme pga. kroppslige reaksjoner e.l.

AnaMorph0s|s: En "shade-nål" som du kaller det trenger ikke nødvendigvis ha tre nåler. Det kommer jo ann på ønsket effekt, størrelse på motiv osv. Jeg har blitt tatovert med både 3, 5, 7 og 12 nålers. (måtte bare pirke...)
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Hvordan blir man/utdanner man seg til tatovør?
Hørte av en kar på jobben som hat tatovert seg at man ikke burde gjøre det før sommeren siden den trenger god tid til å "sitte" og at man ikke kan bade med den med det første.. stemmer dette? Tenkte jeg skulle ha OPEL utover ryggen men er ikke helt sikker..
Bare rush nedover og tattover opel du .. Mange som får seg tattis på våren og sommern .. Jeg tok meg en for 4 - 5 uker siden...

Den satt godt den, datt ikke av liksom
Bare ikke gni/klø på den når den er ny.. Vent en 3 uker før du begynner og klø..

Jeg har 0 problem nå, alt er helt fint
hvor mye koster det for en normal tatovering på overarma? ikke så veldig stor, kanskje bredde 6cm og lengde 10cm
kommer jo litt an på hvor vanskeli tatoveringen er og hvor mye tid/farger tattismannen må bruke! En kamerat av meg tok en "temptation island" tattis på overarmen og den kostet 1400 kroner. Dette ble gjort på tattoo world i stavanger! flink mann han der!