Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 5868
Det siste der ble litt emosjonelt(De to postene før denne), et sted jeg jobbet sa jeg klart i fra.

Jeg driter ikke i matpakka til noen som røyker, mitt fornødende gjør jeg på do.
Kan dem som bare må ha nikotin bruke snus istede for å røyke på andre?
Det er som kjent langt mer hygienisk med æljebæsj enn stinky.

Det ble stille, jeg jobber ikke der lenger, men jeg lever et langt mer hygienisk liv.

[edit]
Jeg fikk heller ikke lov til å anmelde røykerne, det er vel en menneskerett å få jobbe uten forurensing?
[/edit]

Røykerne er vår tids offer for industrisamfunnet.
Sist endret av fxxked; 12. desember 2003 kl. 22:53.
Røyking går dessuten direkte utover personer rundt røykeren, såkalt passiv, og det er noe som ikke skjer med snus eller alkohol.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
For å gjøre det klart, mente jeg at du ser ting din måte og jeg på min måte.

-----------------------------------------------
Her avsluttes mine bidrag til posten.
Jeg vil riktignok forsvare meg dersom
det blir nødvendig.
-----------------------------------------------
jeg er kanskje dum, men jeg skjønner faktisk ikke hvor du ville hen..
Opprinnelig postet av Delusional
For å gjøre det klart, mente jeg at du ser ting din måte og jeg på min måte.
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Men poenget mitt var hvordan setningen var stilt opp; du kritiserte samtidig min egen dømmekraft der.
Opprinnelig postet av Delusional
Alle lærere som driver på med naturfag klager over hvor farlig røyk er og hva det gjør med kroppen. Jeg våknet opp og hadde fått det for meg, røyeking er det virklig så farlig da? Hvor mange kreperer hver dag av røyk? 1, 2? 10? Hvor mange dauer i bilulykker? Hvor mye bly, industrigasser, svovel og dritt puster du ikke inn en kald vinterdag i byen? Tør vedde på at folk nesten hver dag krasjer og blir lamme, hvordan skal man helbrede dette? Folk kan jo bli helbredet fra kreft. Jeg er forresten så godt som røykfri (kan ta en sigar eller en sigarett i blandt).

Bare tenkte at jeg skulle sette i gang en liten diskusjon på dette, både for og mot røyk, fortell hvor livsfarlig røyken er, eller alle de nydlige fordelene røyk har og hvor godt det gjør kroppen.
Vis hele sitatet...
Røyken blir ikke mindre farlig om det er folk som dør i bilulykker etc. Og ja; det er like stor fokus på bilulykker etc.

Beklager å måtte si det; Dummeste tråd ever. Du skulle vært premiert.

edit; har ikke lest de andre svarene.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
"Beklager å måtte si det; Dummeste tråd ever. edit; har ikke lest de andre svarene." - bullfr0g

Invandrere er dumme, edit: jeg har ikke sett en invandrer.

Mitt poeng er at fokuset på røykeskader er synsykt stort og de andre sakene blir stigmatisert. Det er faktisk mye mer som er like farlig om ikke farligere enn røking som helt blir glemt. Dersom de har en antirøkekampanje, hvorfor har de ikke da en antijunkfood kampanje. Dette kommer med tden sikkert til å skade like mange som røyking gjør om ikke mer.
Opprinnelig postet av Delusional
Det er nok veldig mange som ser på meg som en dum person fordi jeg har et annet syn på ting og feil i deres øyne, jeg ser godt hva dere mener, men jeg er ikke ening. For meg kunne mange av dere virket dumme, men jeg har ingen fordommer, jeg er for at folk stiller seg kritisk til ting som for dem virker feil, det er slik man får fremgang, tør du ikke skille deg ut blir du et resultat av sammfunnet og ikke et resultat av dine egne tanker. Jeg respekterer folk som har et annet syn, men de må kunne argumentere for det, sier jeg at jorden er flat vil jeg ha bevis før jeg tror det (dette er ikke tilfellet for meg).
Vis hele sitatet...
Altså, du kan mene hva du vil, men røyking er veldig skadelig. Dette er utrolig godt bevist. Du behøver ikke å være et resultat av samfunnet fordi du tror på bevis. Du høres ut som om du vil være forskjellig bare for å være det. Det er det ikke noe poeng i.

Derimot så tror jeg det med at passig røyking er like farlig som å røyke selv har blitt motbevist. Så ja, anti-røykerne har nok gått litt langt nå og da. Men det er allikevel ingen som tviler på at røyking er veldig skadelig for den personen som røyker.

Statistikken, hvis du undersøker den skikkelig, lyver ikke.

Du kan røyke om du vil, men da må du være forberedt på å ta konsekvensene.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av GreyWanderer
Altså, du kan mene hva du vil, men røyking er veldig skadelig. Dette er utrolig godt bevist. Du behøver ikke å være et resultat av samfunnet fordi du tror på bevis. Du høres ut som om du vil være forskjellig bare for å være det. Det er det ikke noe poeng i.

Du kan røyke om du vil, men da må du være forberedt på å ta konsekvensene.
Vis hele sitatet...
Jeg er sammfunnskritisk og sluker ikke alt media blåser opp, all informasjon jeg får, jeg undersøker, ser, erfarer og gjør opp egne meninger, du må gjerne tro at jeg har meninger for å være forsjellig, men det har jeg ikke, jeg har meninger fordi jeg bryr meg om ting, og at jeg vil vise flere sider av en sak. Ogdersom du vil være trangsynt og er redd for å bevege deg utenenfor det som er almet akseptert, greit for meg, men jeg må gjøre meg opp en mening i saker jeg bryr meg om, og dersom du mener at jeg er dum så respekterer jeg det og.

Legg frem en rapport som har 100% bevis på at røyking fører til lungekreft.

Opprinnelig postet av Delusional
Jeg er forresten så godt som røykfri (kan ta en sigar eller en sigarett i blandt).
Vis hele sitatet...
Og ja jeg vet hvilke konsikvenser det har, syntes at deter meste er greit i moderasjon. Ingentinger bra i store mengder. Men vil folk røke 40 for dagen så respekterer jeg de, og jeg ser ikke ned på de, jeg ser hva de vil med det. Folk vet hvilke konsikvenser deres handlinger kan få, og de har valgt å leve med det.
Sist endret av Delusional; 13. desember 2003 kl. 00:16.
Jeg skjønner ærlig ikke talt hva pokker du vil fram til. At røyk er farlig akkurat som mange andre ting? At flere ting er sånn er ikke akkurat et argument for at man skal ignorere samtlige; det rettes jo i disse dager også fokus på junkfood og slikt gjennom tvangsmerkingen som skal settes i gang. Skjønner ikke helt hva som er vitsen med å forsvare synspunktet "røyk er ikke farlig, eller jo, men det er andre ting som er farlige" i en egen tråd du opprettet. Sikkert veldig fint å være samfunnskritisk og slikt, men gjør deg selv en tjeneste og kritiser der samfunnet faktisk tjener på at noen er kritiske.
-> Delusional && IvIyoner

Dere gir oss en overdose av sentimentalt svada, har vi fortjent dette?
Spesifiser sentimentalt svada fra min side er du snill.
Men hjelpes meg da kjære Delusional. Du vet vel like godt som alle andre at Anti-kræsj-med-bil-kampanjer holdes i gang ? Anti ditt og anti datt ? Dessuten, det er nok farlige å røyke enn å spise en burger på MacDonalds. Håper du klarer å forstå det, ellers vet jeg ikke hva som skal til.
Du vet også like godt at denne tråden er latterlig.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
reultat av MacDonalds? diabetes, blodpropp, høyt blodtrykk, hjertesykdommer vare for å nevne noen. Mac Donalds dreper(?), det er bare det at dette står ikke i fokus i media. Er klar over senk farten kampanjen.
Legg frem en rapport som har 100% bevis på at røyking fører til lungekreft.
Vis hele sitatet...
Hvis du anerkjenner WHO ( ) så er dette en start:
WHO (1)
WHO (2)
WHO (3)
WHO (4)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
pwned!
latterlig thread..
Du kan ikke unnskylde røyking med at folk dør av andre ting også.

er enig i at man skal være litt kritisk til hva man får servert gjennom mediene osv. men akkurat røyking har jeg problemer med å tro at ikke har negativ-innvirkning på kroppen..
Nei, hoff! Jeg tror jeg tar meg en røyk!
Opprinnelig postet av PNuT
latterlig thread..
Du kan ikke unnskylde røyking med at folk dør av andre ting også.
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg har vanskelig fra å se saken fra andre sider enn et hygienisk ståsted.
Man går da ikke rundt og er svett!

Da kan man trekke parallellen: man går da ikke rundt og lager stank!
Opprinnelig postet av Delusional
reultat av MacDonalds? diabetes, blodpropp, høyt blodtrykk, hjertesykdommer vare for å nevne noen. Mac Donalds dreper(?), det er bare det at dette står ikke i fokus i media. Er klar over senk farten kampanjen.
Vis hele sitatet...
Vel, den er grei. Men er følgene av at du tar en burger på MacDonalds lungekreft ? Skader du andre og de rundt deg med "passiv spising" ? Maten går kun utover deg, om du overdriver det. Du trenger ikke å overdrive røyking før andre kan ta skade av det.
Det er ikke alle som skader andre ved røykingen.
Mange røyker ute forran sitt eget hus,og kanskje jobber de et sted med røykerom,kanskje de ikke drar på utesteder(Ingenting å si neste år)

Nå har man jo vært flink å dra inn andre skadelige ting i denne tråden,så jeg nevner at røykerne betaler for all skaden de gjør gjennom avgifter.
Det er det ikke mange andre ting som ender med død gjør.
Hva skjer når man tar sin første røyk?
Jo, man hoster, kroppen prøver å bli kvitt det.
Men (desverre?) tilpasser kroppen seg og venner seg til det faktum at lungene fylles med giftige stoffer og lite oksygen, etc.

Hvorfor påføre seg selv lidelser?
Det er jo det man i utgangspunktet gjør, å skylde på at bil er like farlig blir på en måte feil, siden man i utgangspunktet ikke vil skade seg selv, men komme seg fra A til B.
Ja, biler forurenser, men etterhvert som teknologien blir bedre vil bilene også gjøre det, man har allerede noen biler som går på strøm.

Husker ikke hvem som sa det, men hvis biler hadde blitt oppfunnet idag hadde de blitt forbudt.
Dette er retningen samfunnet beveger seg i, "positiv utvikling" med minst mulig forurensing. Hvorfor ellers har vi avtaler om hvor mye utslipp man har lov å ha av diverse avfall, og lignende?

Vet ikke hvor du har vært den siste tiden, men McDonalds har også fått gjennomgå for den fete og "raske" farlige maten sin.

Og at røyking er sosialt vet jeg nå ikke helt, hvor gøy er det å være en "utstøtt" gruppe?
Man må gå ut å røyke, tata, der står det visst noen andre å røyker, da har man plutselig noe til felles, da er det enklere å gå å spørre om man har fyr ellerno. Sånn fungerer det jo ellers også, hvis man har noe til felles som man kan snakke om så er det jo lettere å bryte "isen".

Er det ikke også litt egoistisk å begynne å røyke? Skal man KUN tenke på seg selv?
Før det første er det ubehagelig for de som ikke røyker, og når man i tillegg risikerer en tidligere død, så påfører man noe på sine nærmeste også. Ikke på samme måte som hvis man blir gammel, da er man litt mer forberedt på det.

Som nevnt litt tidligere, så er det ikke bare røyken som får gjennomgå, McDonalds, atomkraftverkene, pelsoppdrettere, osv.
Det er bare at du kanskje blir mer provosert av den negative omtalen rundt røyk enn at engelske barns tenner er fulle av noe radioaktivt fra et atomkraftverk.

Røyk er på tur ut, det passer ikke inn i det "nye" samfunnet.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
"Husk hjelm" sier no jeg! Mitt poeng er at man ikke kan beskytte seg mot alt som erfarlig, mang går rundt hele livet og er redd for å dø, man lever ikke livet til det fulle, og hver gang man søler blekk på seg så får man panikk og løper til vasken av panikk fordi man må vaske vekk det før man får blodforgifting. Folk er så redd for døden at de glemmer å ha det gøy, men man kan ikke stoppe døden, man kan utsette den noe, men før eler siden innhenter den deg, av dårlig gener en bilulykke, eller at du blir kvelt i søvne av at systemene bare lukkes igjen, røykinger en dråpe i havet av alt som kan drepe deg, hvorfor skygge unna ting som er gøy og avslappende fordi det gjør deg mer dødlig, akkurat som biler og slikt gjør fremskritt i å bli mindre farlig for naturen, gjøres det fremskitt som gjør behandlig av alt røyk angivlig forårsaker. Er man redd for døden skal man selvfølgelig ikke røyke da skal man leve i et isolat og få servert maten sin proppfull av vitaminer og mineraler, og maten er sellvfølelig i puddingform, slik at man ungår å bli kvalt aveventuelle bein eller ting i kjøttet. Noen våkner før eller siden opp og tenker har jeg levd livet eller har jeg gått rundt som en paranoid tulling og irritert meg fordi jeg har innhalert røyk fra en dum person som går forran meg? Du hadde blitt sjokkert over hvor myegiftige ting du puster inn iløpet av en dag, men kroppen tilpasser seg, jeg takker alle som røyker, og dør og muligens dør et par år tidligere, de hindreroverbefolkning, de skaper arbeidsplasser i uland, de skaper store inntekte i i-land.

Scoodey jeg må til slutt spørre deg, hvilketnyttsamfunn? Det nye samfunnet som fortsatt tror på gud? Det nye samfunnet som fortsatt diskriminerer folk som er anderledes? Det nye samfunnet som fortsatt spiser usunn mat? Det nye samfunnet som forsatt utrydder dyr, ell i så fall slakter dem ned til et minimale? Vi er ikke et nytt samfunn, deterbarenoe vi liker å tro, vi har fått ny innpakning på alt, og fått noen nyskapninger som gjør det enklere å gjøre det vi ville gjøre for 10 000 år siden.

Og til alle som er redd for passiv røyking, du skal ha rimelig mange røykende venner for å få en virkningav det, og står du deralle de andre røykerene står har du deg selv å takke, og er det røykere på din arbeidsplass har du loven på din side, og du kan ha det helt røykfritt.
Om noen stryker med pga passiv røyking, så tviler jeg på at han/hun blir frisk av at røykerene betaler en avgift til staten. Det handler om prinsipp.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg skjønner hvor du vil Delusional, men hvis dette virkelig var poenget ditt så burde du startet en tråd om nettop dette og ikke en tråd om hvorvidt røyking er skadelig eller ei, noe som i bunn og grunn er noe vi har visst i årevis. Hvor skadelig det er kan jo såklart diskuteres, men at det er skadelig er greit...

PS: Heh, er litt rart å tenke på at du går gjennom alt dette uten å selv røyke...
PSPS: Du bør ta å sjekke tastaturet ditt, ser ut som du har -litt- problemer med mellomrom av og til.
Opprinnelig postet av Delusional
Scoodey jeg må til slutt spørre deg, hvilketnyttsamfunn?
Vis hele sitatet...
Scoody plz.

Et samfunn der alt er "sunt". Sånn som jeg tolker det som skjer så er det målet for politkerne og de med "makt og innflytelse".
Det er bare sånn jeg ser det for meg, ikke at jeg nødvendigvis mener det selv.
Blir Dagfinn Høybråten statsminister en dag så er vi langt på vei mot et sånt samfunn
Blir Høybråten minister så stikker jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det er nok farlige å røyke enn å spise en burger på MacDonalds.
Vis hele sitatet...
Neppe, men du spier vel ikke 20 burgere på macern dagli' .... gjør du?
Man ser jo hvor skadelig røyk er hver dag. Du har sikkert sett tv-kampanjen som gikk for ei stund tilbake. Det er bare en brøk-del av hva røyken egentlig gjør med kroppen din...
Tenk over det neste gang du tenner en røyk
Opprinnelig postet av toolate
Ja, det er farlig å røyke, men det skal litt til å overgå en kopp kaffe og en sigg.
Vis hele sitatet...
Aldri vært mer enig
jeg har en ganske fin situasjon, snuser i hverdagen og røyker når jeg drikker! Trener også hver dag utenom i helgene. Så jeg merker svært lite av ulempene med sigaretter! Jeg kan ikke se for meg å åpne en kald pils uten å ha en pakke med sigaretter å nyte mens jeg drikker! Dessuten er det utrolig godt med en sigg etter et godt måltid som taco, lasagne osv.

//Negativt

- Dårlig kondis
- Vondt lukt (ånde / klær / kropp)
- Stort pengeforbruk
- Dårlig tannhygiene
- Sjanse for impotens

//Positivt

- Sosialt
- Smaker godt
- Avslappende
- Ta deg en røyk mens du venter på bussen! får tiden til å gå!

Men, hold røyken til festanledninger! Alle kan hvis de bare vil!
axl`: For ikke å glemme etter julemiddagen!!!

Det er som han sier... Dårlig kondis... Koster alt for mye osv... Men fy faen så godt det er med en røyk av og til
axl` du er en vis mann!
Fyfaen, det er digg etter julemiddag osv!
Hoh! Men tilbake til topic, det er fortsatt farlig :P
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Konklusjon, røyk er farlig, men det er mange andre ting som er farligere og like farlig, dersom folk mener at det er verd å røyke bør de røyke, å ta en røyk i blandt er omtrent like farlig som å ta seg en tur i byr en gang i blandt.

Eller noe i den gaten.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, klart det ikke er så usundt med en røyk, det er når det blir 20-30-40 om dagen man er i faresonen. Men for all del, bare røyk.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Delusional
Konklusjon, røyk er farlig, men det er mange andre ting som er farligere og like farlig, dersom folk mener at det er verd å røyke bør de røyke, å ta en røyk i blandt er omtrent like farlig som å ta seg en tur i byr en gang i blandt.

Eller noe i den gaten.
Vis hele sitatet...
oh yee of little central processor unit
Opprinnelig postet av Tias
En sigarett i seg selv er ikke så utrolig skadelig men når vi legger til at det faktisk er mer avhengighetsdannende enn heroin og at 40 røyk om dagen er 40 ganger mer skadelig enn en, så ja.
Vis hele sitatet...
Jeg NEKTER å tro at røyk er mer avhengighetsskapende enn heroin, det må isåfall være etter 40-50år med røyking, og tviler på at det er så mange som bruker heroin i 40-50år for å si det sånn...

Men skjønner ikke hvorfor vi som røyker ikke kan få røyke om vi vil det? Det er ett nytelsesmiddel og folk burde få lov å bestemme over sin egen kropp (argumentet imot er alle helsekronene norge sparer visst ingen røyker). Det med at uteplassene skal være røykfrie kan jeg til en viss grad forstå fra de som jobber der sin side, og tror ikke folk kommer til å gidde å gå ut for å røyke. Røyken er nok ikke kommet for å bli, vi får nyte den så lenge vi kan!

(litt usammenhengende kanskje? jaja..)
Opprinnelig postet av Delusional
Konklusjon, røyk er farlig, men det er mange andre ting som er farligere og like farlig, dersom folk mener at det er verd å røyke bør de røyke, å ta en røyk i blandt er omtrent like farlig som å ta seg en tur i byr en gang i blandt.

Eller noe i den gaten.
Vis hele sitatet...
Konklusjon, røyk er som å spise litt uran og tjere blandet med nikotin nå og da.
Opprinnelig postet av Delusional
Konklusjon, røyk er farlig, men det er mange andre ting som er farligere og like farlig, dersom folk mener at det er verd å røyke bør de røyke, å ta en røyk i blandt er omtrent like farlig som å ta seg en tur i byr en gang i blandt.

Eller noe i den gaten.
Vis hele sitatet...
No va du smart, no va du vældi smart, ka?
Opprinnelig postet av Toast
Jeg NEKTER å tro at røyk er mer avhengighetsskapende enn heroin, det må isåfall være etter 40-50år med røyking, og tviler på at det er så mange som bruker heroin i 40-50år for å si det sånn...
Vis hele sitatet...
Øh,Hvis Tias sier at det er mere avhengihetsdannende enn heroin,så betyr det at du FORTERE blir avhengi og MERE,så du kan vell egentlig ikke si"det må isåfall være etter 40-50år med røyking"...

...hvis det Tias sier er rett
uansett hva han mente så er jeg uenig
kan man egentlig sammenligne heroin og nikotin?

Visste dere forresten at nikotin ble sett på som ett ypperlig insektsmiddel i gamle dager? Det kan umulig være sunnt for oss, så en dokumentar der de slapp en dråpe ren nikotin på nebbet til en fugl, og den døde momentant.. Slutte å røyke blir vel nyttårsforsettet mitt i år også
Opprinnelig postet av ninja5000
Og faktum er...at staten tjener over 9 mill i året på røykerne. Vi betaler hauger med avgifter, bruker (bevist ved forskning) mindre av de offentlige helsetilbudene, og vi dauer fortere, så vi er med å redusere utgiftene med syke- og alders-hjem...
Vis hele sitatet...
Staten bruker mer penger på behandling av røykere enn de tjener på avgifter på sigaretter. Det som har ført til massive kampanjer som man nå kan se, bla. forran sigarettpakkene.
Opprinnelig postet av Toast
uansett hva han mente så er jeg uenig
kan man egentlig sammenligne heroin og nikotin?

Visste dere forresten at nikotin ble sett på som ett ypperlig insektsmiddel i gamle dager? Det kan umulig være sunnt for oss, så en dokumentar der de slapp en dråpe ren nikotin på nebbet til en fugl, og den døde momentant.. Slutte å røyke blir vel nyttårsforsettet mitt i år også
Vis hele sitatet...
En dråpe ren nikotin (la oss si ca. 150ml kanskje?) dreper nok deg også. Ren farlig farlig farlig gift det.

Fra http://www.textfiles.com/magazines/ABBA/pfa6.txt
----------------------------------------
Phile #: 1
Author: Dr. Menace
Title: Pure Fucking Nicotine!
Date: 5/10/94


----------------------------------------

Alright guys...this is a recipe for one of the most popular
drugs in the world if not THE most...nicotine. For you absolute
idiots, this is the addictive substance in cigarettes.

First, you'll need some tobacco. Measure out approximately 100
grams of the shit. Soak it for a week. (Half a fortnight for
you UK'ers. Hahahahah. I'm such an asshole.)

The resulting substance will be brown and look kind of like
shit. Strain off the tobacco, and simmer the stuff until the
liquid vaporizes away, leaving about 2 teaspoons of unpleasant
looking material. Now take it.


If you did that...


You are now dead.


Don't you feel stupid? That's more than enough to kill you
dude! You'll have to figure out exactly how much to take based
on what kind of smoker you are, so I'll leave you guys up to
that one.
Vis hele sitatet...
Greit nok røyk er farlig, men ikke så farlig som folk vi ha det til å tro, Oi, Du har fått mye fett i blod årene dine! SPIS hvit løk, renser alt, Kondisen ? Det er jo så som så. Må trene å da..
Men Det som biter mej hardt i ræva er jo att nå har jo dem funnet ut av man kan få kreft av potetgull, Så jeg vil jo tro att man nesten kan få kreft av alt..
Det er iallefall min mening...
Jeg er sikker på at hvis røyk hadde vært ulovlig,så hadde vi hatt en del mennesker på gata som skal kjøpe seg en "sigg" eller en "femmer",og de ville stjelt og gjort (minst) like mye faenskap som de som tar heroin.

Edit:Min post 500. Jippi
Opprinnelig postet av Mantus
Jeg er sikker på at hvis røyk hadde vært ulovlig,så hadde vi hatt en del mennesker på gata som skal kjøpe seg en "sigg" eller en "femmer",og de ville stjelt og gjort (minst) like mye faenskap som de som tar heroin.

Edit:Min post 500. Jippi
Vis hele sitatet...
tja, skjønner poenget ditt. Men får en snikende følelse av at det å sammenligne det med heroin i den forstand bare blir fjas.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det jeg sier kommer egentlig fra en artikkel i Ill.vit og selv om jeg i dag ikke direkte husker hva den sa så husker jeg omrisset. Det var altså en artikke om hvordan vi alle leker med rusmidler for å få lykkefølelse eller diverse andre følelser som er koselige å få, uten å egentlig ha gjort noe i det virkelige liv som gir oss grunn til å få en slik følelse, td. sex.

De hadde også lagt med en flott liten sammenligning mellom de forskjellige stoffer på avhengighet, psykisk og fysisk tror jeg det var + muligens noe mer. Nå husker jeg ikke helt hvilken bås nikotin kom inn under, men tar jeg ikke helt feil var det i psykisk den scorte best da den lå rett under kokain som lå på førsteplass og over heroin som lå på 3. eller 4. plass.

Tar jeg ikke helt feil så var det denne artikkelen:
http://www.illustrertvitenskap.com/C...a=1217&id=7763

Jeg får desverre ikke sjekket da jeg ikke er abonnent men hvis noen andre får lastet det ned og lagt ut på nett så hadde det vært fett.


Edit: Ligger en omfattende artikkel om nikotin på DrugsTV: http://www.drugstv.com/Nictotine.htm
Masse relevant info der.

Hvis noen tror at jeg er skikkelig anti-røyk nå så kan jeg informere om at jeg røyker når jeg blir tilbudt røyk men gidder ikke kjøpe selv .
Sist endret av Tias; 30. desember 2003 kl. 18:06.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
jeg røyker en 20-pakning om dagen, og kan lett konstatere at det egentlig er noe forbannet tull. Det koster meg grovt av studielånskronene, og kondisen blir bare verre og verre. I tillegg røyker jeg en god del cannabis. Mine lunger begynner sannsynligvis å få en nydelig svartfarve. jeg er heldigvis begunstiget med hva man kan kalle gode røykegener, med tre besteforeldre og en far som samtlige har røyket som skorsteiner siden 16-års alderen. ikke et tilfelle av KOLS eller lungekreft registrert så langt. Likefullt er jeg stadig full av selforakt over at jeg ikke klarer å slutte med faenskapet, men det er så altfor lett å finne seg en bedriten unnskyldning for å ta nok en sigg.

Det er ren idioti å føre en diskusjon om hvorvidt røyking er farlig, og det samme kan sies om det å kjøre bil. Ja! det er farlig. Forskjellen er at når man tar en røyk får du ingen gevinst. Når man kjører bil derimot, kan du snakke om en kalkulert risiko kontra det du vil oppnå. rask forflyttning fra punkt A til B. Den eneste gevinsten du oppnår av røyking er økt fare for livsstils-sykdommer, hvilket må karakteriseres som en mektig kjip gevinst.

Jeg har forbannet meg på å slutte dette året, men nå gidder jeg ikke skrive mer. jeg skal nemlig ta en sigg......
Apraksin: Hvor jæævlig godt er ikke det å sette seg ned å ta seg en sigg av og til da? Etter maten? I lag med en pils på en god å varm sommerdag? Det er nokk det som driver oss... Det lille der.... Det lille herlige mot alt det "onde" med røyken som får oss til å drive med det...