Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 6985
Jeg så på Vil du bli milionær her om dagen, og tenkte for meg selv. Er det mulig å jukse?
Og jeg har tenkt på det en liten stund nå, og funnet ut. Det er ikke så lett(trur jeg ;D)

1. Vil anta at det er mye vakter der
2. Kamera
3. Sikkert ikke mulig å få signaler inn(mobil osv)

Har også hørt at folk har blitt tatt for å prøve å jukse.
Så man kan ikke sitte å hoste 3 ganger for C. og 4 Ganger for D hver gang

Så etter det jeg trur er eneste muligheten for å jukse er å ha folk i salen til å hjelpe deg.

Så hadde vært veldig korslig om folk kom med litt forkjellige måter man kunne ha lurt "Vil du bli milionær"

Jeg kommer ikke på noe, som faktisk er mulig å utføre

(Nei, jeg skal ikke på vil du bli milionær, jeg kjenner heller ingen som skal ;D)
Var jo noen i england som brukte hosteteknikken for en stund siden, og de hadde med et par personsøkere inn tror jeg. Så de fikk i hvert fall signaler inn.
Hosteteknikken er brukt flere steder.
Ettersom dere vet om Hosteteknikken, så vil jeg anta den ikke gikk så bra?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Ta med deg en trådløs vibrator som du planter godt opp i anus, så kan noen andre ha fjernkontrollen og gi deg et lite rist for rette svar.
Om man har et fint system med flere forskjellige varianter som man kan bytte på etterhvert som de blir brukt. Muligens flere mennesker som utfører de forskjellige variantene.

Må si at jeg syntes Devine sin hørtes litt vel ukomfortabel ut (kanskje ikke for alle)
Sitat av Devine
Ta med deg en trådløs vibrator som du planter godt opp i anus, så kan noen andre ha fjernkontrollen og gi deg et lite rist for rette svar.
Vis hele sitatet...
haha, teit, men faktisk smart. Har senderen lang nok frekvens...æsj!
Sitat av Mjirt
haha, teit, men faktisk smart. Har senderen lang nok frekvens...æsj!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man ha et støt for hvert riktige svar da? Da er deg gjerne litt forsent.

Enkleste måten å jukse på:

Hjelper med mobil, sender SMS med spm, får svar fra kar som sitter med leksikon el.
Sender får svar, sender gir signal til spiller...

Signalet? Hmmm...

BTW:
Er det noen som husker spørreprogrammet til Tande P, det som det bare var med trøndere på? Som skulle konke med VDBM
Nå vil jeg ikke tru det er så veldig enkelt for tilskuerene å drive å sende sms i hytt og pine.
Sitat av Devine
Ta med deg en trådløs vibrator som du planter godt opp i anus, så kan noen andre ha fjernkontrollen og gi deg et lite rist for rette svar.
Vis hele sitatet...

Man sitter som regel og tenker høyt. Vurderer de forskjellige alternativene, og når man kommer til det som viser seg å være rett, får man et lite rist.
Deretter kommer man til konklusjonen og avgir endelig svar.
Mja... Slik som jeg har skjønt det så sitter deltakerens kjente bak den aktuelle deltakeren. Altså bare ukjente foran. Dermed kan man ikke bruke feks teknikker som "klø seg i skrittet" og "tommelsutting". De er forøvrig svært avanserte

Devine glimrer med sitt nærvær, tror det må bli den mest aktuelle. Om da ikke man blir "renser" for elektroniske duppeditter på vei inn.
- Uansett forutsetter dette at personen med den trådløse senderen kan svaret
1. Vil anta at det er mye vakter der - feil, eren vakt/oppvarmer tilstede
2. Kamera - mener du som filmer deg? det er heller få kamerar som filmer publikum
3. Sikkert ikke mulig å få signaler inn(mobil osv) - nei, sist jeg var der gikk det helt fint ann..

grunnen til at jeg veit dette var at klassen min var publikum for 100kr pr pers. for og sammle penger til polen tur.. har pint meg igjennom utallige timer med vil du bli millionær
Sitat av BuzzR
1. Vil anta at det er mye vakter der - feil, eren vakt/oppvarmer tilstede
2. Kamera - mener du som filmer deg? det er heller få kamerar som filmer publikum
3. Sikkert ikke mulig å få signaler inn(mobil osv) - nei, sist jeg var der gikk det helt fint ann..

grunnen til at jeg veit dette var at klassen min var publikum for 100kr pr pers. for og sammle penger til polen tur.. har pint meg igjennom utallige timer med vil du bli millionær
Vis hele sitatet...
Fint, da har du sikkert litt inside da

Så det var ingen vakter, og ingen kameraer som fulgte med på publikum, og du ble ikke fra tatt telefon?

Da er det vel egentlig ikke noe stress å få jukset til seg en mil eller to?
Kan jo personen som sitter forran sitte med en eller annen sender(audio), og en mottaker(audio)?
Las Vegas er flinke på å jukse; støtmetoden. Blir jo bare en videreføring av Devine sitt foralsg, men akk så mer behagelig Dessuten tar ikke slike apparater stor plass. Kan plassere apparatet som gir deltakeren et lite støt under sokken, f.eks.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Dere har kanskje sett Lock, Stock & Two Smoking Barrels? Der sender Barry the Baptist morsekode til Harry the Hatchet gjennom en trådløs dings som Harry har festet nede på leggen for å jukse i kortspill.
Ja, et slikt opplegg bør jo være mye bedre enn å hoste 3-4 ganger hvert 4. minutt, ettersom det bare er 4 svar alternativer. Men da bør man ha noen smarte karer som publikum
Mulig at personen som skal bli spurt blir sjekket før han/hun skal frem på scenen.
Isteden for å sende meldinger i hytt og pine, det er bare å ha Google på WAP, slik at en søker seg til svaret. En børr selvsagt ha litt "google-trening", men det ordner seg.
Og selvfølgelig den "vibrator-i-anus"-greia slik at en kan fortelle den i stolen hva som er rett
Skjekket under sokken ? Eller i anus ?

Det er sikker mulig å jukse, men det kommer som regel ut at du har jukset i etterkant da. Tenker når det er flere personer innblandet. Og det er vel folk fra tv2 som sitter å se på programmet og leiter etter signaler som kan tilsi at personen jukser.
Sitat av drwho
Mulig at personen som skal bli spurt blir sjekket før han/hun skal frem på scenen.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler egentlig på det... Med mindre det er klippet til i ettertid, ser det ut til at de som er raskest til å svare går rett fram til "podiet".
Har dere bra syn, lær dere håndalfabet (tegnspråkalfabet) - og dem kan dere bruke mens dere holder ansiktet Tror ikke at det er blitt gjort før - men dere får håpe at ingen kan håndalfabet.

Ellers er flaggsignal et annet alternativ - dere må ta med en del flagg og stå opp og vise signalene deres Håndalfabet er nok mer diskre - eller kan dere lage egne tegn -> Mindre risiko å bli tatt...
Hva med blåtann på telefoner?
Får noen til å mekke et program som får telefonen/dingsen i lommen til å vibrere på signaler fra den som har leksikon eller hva det måtte være... 1 vib for A, 2 vib for B osv...

en liten blåtann mottaker og vibrator/støter (slik som i lighter, uten at den trengs å trykkes inn, aktiveres av signaler) skulle da ikke være store bryet...

med mindre det er samme policy som dop og flyplass når det gjelder mobiltelefoner blandt publikum...
Sitat av marsboer
Har dere bra syn, lær dere håndalfabet (tegnspråkalfabet) - og dem kan dere bruke mens dere holder ansiktet Tror ikke at det er blitt gjort før - men dere får håpe at ingen kan håndalfabet.

Ellers er flaggsignal et annet alternativ - dere må ta med en del flagg og stå opp og vise signalene deres Håndalfabet er nok mer diskre - eller kan dere lage egne tegn -> Mindre risiko å bli tatt...
Vis hele sitatet...
Fyr som står å vifter og veiver med to flagg, joda, diskré
Støt i sokken/skoen er mer realistisk
Hva med å gjemme en støtgreie eller en vibrator i en stor sko?
Da er det god plass til å gjemme støteren/vibratoren under sålen slik at tv2 ikke ser noe mistenkelig når de titter nedi skoen
Kan gjøre slik noe folk gjør i Las vegas for å telle kort på poker. Har en sånn liten dings i skoa som sender antall elektriske små-støt, ville ha funka fett. Men, den personen som sender signalene må jo vite svaret 100% også, og man kan ikke akkurat stå med leksikon blandt publikum heller tror jeg
Sist endret av Dice; 1. februar 2006 kl. 17:36.
Jeg tror en del folk her glemmer det faktum at de sikkert holder oversikt over publikum, for å nettop se om noen bruker mobiltelefon eller andre ting. Dem er ikke HELT dum heller.
Han som ble avslørt for bruk av hosteteknikken, mener jeg da å huske ble anmeldt for svindel, noen som kan bekrefte/avkrefte?
han som hosta, han vant vel pengene gjorde han ikke? men dem fant ut at han hadde juksa senere.
Sitat av Dice
Men, den personen som sender signalene må jo vite svaret 100% også, og man kan ikke akkurat stå med leksikon blandt publikum heller tror jeg
Vis hele sitatet...
Nemlig. Så la oss diskutere hvordan man skal få svaret, fordi det å fortelle deltakeren hva som er rett, er jo lett.. Forslagene er mange, og går nok som en lek. Men hvordan kan en i publikum få fatt i svaret?

Han som ble tatt for hostingen.. Der var karen i salen en professor (i et eller annet) og hostet når han var sikker på et spørsmål..

Så skal en deltaker sitte med pocketpc og google ting?

Spørsmål til deg som hadde vært i studio:
Fikk dere i salen lov å hviske til hverandre, uten at vaktene ble sur?
Har man langt hår kan man jo få tak i lit sån Spy ting. Kjøpe en sån øreplugg som man graver et stykke inn i øret, så fester man en mic på slipsnåla, eller på en pins elns. Og vips så er man i god rute for å vinne 2 mill. Så kommer jo spm. om man blir skannet for radiosignaler eller om de har jammere som forstyrrer evt. radiosignaler. Noe jeg tviler _veldig_ sterkt på.

Har sett 4 sesonger av Alias på 3 døgn, er i skrivende stund veldig påvirket av "ha en plug i øret som sender lyd til deg, og en mikrofon i briller/slipsnåla/smykket/ringen/klærne som fanger opp all lyd. Så sitter det 2 stk i en varebil med en pc og nettilkobling og hører alt, og gir deg tilbakemelding" filosofien. Så vist det ble for cia aktig, så beklager jeg.
Man kan ikke bruke visuelle jukse-metoder, deltakeren kan lett sees å jukse dersom han snur seg mot publikum hver gang han er usikker. En annen ting man bør huske på, er at ved å jukse så kan deltakeren lett glemme seg bort, å si svaret uten noensomhelst resonering (dette virker mistenkelig), så programlederen spør han om noe rundt det aktuelle spørsmålet (noe han ofte gjør), dersom deltakeren ikke klarer å svare for seg, så kan dette fort virke mistenkelig.

Det jeg ser for meg som kunne ha fungert, er en videreutvikling/modifisering av en personsøker, og en sender. Da tenker jeg i den rettning at deltakeren har "personsøkeren" i sokken, og hjelperen har "senderen" i hånden i lomma.
Senderen og personsøkeren skal fungere slik at hjelperen kan sende en melding til deltakerens personsøker ved ved et knappetrykk, og personsøkeren vil vibrere.
Dersom hjelperen f.eks. er sikker på at alternativ C er det riktige svaret, så sender han 3 meldinger etterhverandre.
Dersom han er usikker, men tror at alternativ C er det riktige svaret, så sender han 3 meldinger etterhverandre, venter 5 sekunder, og sender 1 melding.

For å kunne bruke denne metoden så forutsetter det at deltakeren er flink til å holde seg rolig, resonere på alt han kan resonere på, og spille bra dersom han bestemmer seg for å "gamble"/"gå for magefølelsen" sin.
Dersom du ikke har en hjelper som er ekstremt smart, så kan det lønne seg å ha flere hjelpere, bare at de ikke begynner å sende meldinger likt (da blir det problemer), men at de klarer å samspille. Det er ikke noe problem å få tre hjelpere blandt publikum til å kunne samspille ved diskrète visuelle bevegelser.
Sist endret av Jh_; 3. februar 2006 kl. 10:54.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Det er jo tatt opp en stund før det blir sendt da.. Ettersom han som blir oppringt, dersom du velger "ring en venn" ikke skal vite spørsmålet før han blir spurt av deltakeren. Ellers er det jo bare å alliere seg med en som sitter foran leksikonet og slår opp alt da, så ringer du han når du sliter...
Er nok ikke utenkelig at de blir sjekka/ransaket før de går opp på podiet..
-totto
Her er andre, mer kreative metoder:

1) Telepatisk kommunikasjon mellom en synsk dame og hennes datter
2) At personen som sitter i stolen har lært seg til å høre lyden av en hundefløyte (som går over frekvensen et menneskeøre kan plukke opp) - og så kan bare en person i salen sitte og plystre svarene
3) Betale Fritjof Wilborn under bordet for å løfte på øyenbrynene - 1 gang for A, 2 ganger for B, 3 ganger for C
Ha en liten vibrator av noe slags, en person søker eller noen sånt som vibrerer, teip den på låret så langt opppe at dem ikke sjekker.
1 vibrering a
2 vibrering b osv osv.
Sitat av Stormen
3) Betale Fritjof Wilborn under bordet for å løfte på øyenbrynene - 1 gang for A, 2 ganger for B, 3 ganger for C
Vis hele sitatet...
Nå får faktisk ikke Fridtjof Wilnorn vite svaret før deltageren har avgitt sitt endelige svar. Og jeg tror ikke Fritjof er den første jeg ville betalt masse penger for å svare på spørsmålene, da ville jeg heller "kjøpt" meg en prfessor eller noe.

Som BuzzR sa så er det ikke noe spesielt vakthold eller annet i studioene der oppe. Heller ingenting som "scrambler" signaler osv.
Sist endret av kuroger; 3. februar 2006 kl. 14:12.
Kuroger, jeg er indignert over din nedsettende omtale av Norges største mann, Fritjof Wilborn.
Sitat av Devine
Ta med deg en trådløs vibrator som du planter godt opp i anus, så kan noen andre ha fjernkontrollen og gi deg et lite rist for rette svar.
Vis hele sitatet...
dette gjelder i hvertfall ikke for kåte kvinnfolk eller homser.


jeg har et spørsmål om hosteteknikken. hvordan fikk dem som "hostet svaret" rett på hvert spørsmål?

hvis dere ikke skjønner hva jeg mener.. dem som hostet; hvordan kunne dem ha svaret på hvert spørsmål?
det er jo bare og dra igang de gode gammle juksetriksene fra las vegas morrse motaker, nede i skoen eller på låret
Sitat av handy.
dette gjelder i hvertfall ikke for kåte kvinnfolk eller homser.


jeg har et spørsmål om hosteteknikken. hvordan fikk dem som "hostet svaret" rett på hvert spørsmål?

hvis dere ikke skjønner hva jeg mener.. dem som hostet; hvordan kunne dem ha svaret på hvert spørsmål?
Vis hele sitatet...
Var vel noen smarte menn da vel, som bare svarte på det de kunne 100\99%
Sitat av JuZt3r
Var vel noen smarte menn da vel, som bare svarte på det de kunne 100\99%
Vis hele sitatet...
Nei, han som hostet satt å kommuniserte med en person utenfor bygget ved hjelp av ett eller annet jeg ikke husker. Personen utenfor satt med bærbar pc og fant ved hjelp av den ut av svaret.

Problemet med denne metoden er vel det at den kan ta ganske lang tid på enkelte spørsmål. Han som satt i stolen og ble stilt spørsmålene gjorde i tillegg en stor feil. For hver gang spørsmålene kom, måtte han hale ut tiden for å vente på svaret fra medhjelperne. For å gjøre det sa han at han ikke var helt sikker, og måtte tippe. Dette gjorde at han til slutt tippet på hvert eneste spørsmål, men allikevel fikk rett. Litt enkel sannsynlighetsregning tilsier at det er rundt 0,000000093% sjanse for å tippe rett på alle spørsmålene. Det sier seg selv at opptakene ble nøye gjennomsett i etterkant. Og når man først la merke til hostingen, var det ikke så veldig vanskelig å finne en sammenheng.
Hva med røyksignaler?
Enn man later som man er mongoloid(men er en hjelper) som klapper svaret A=1 klapp B=2 klapp
sånn i tide å utide
haha, den var bra.
en metode kan jo være at det er 4 tilskuere som er med i fanteriet som sitter i salen på 4 forskjellige steder. 2 på hver side og 2 fordelt på midten. alltså: 1---------2--------3--------4
siden tilskuerne sitter i en "panorama form". og som derfor gir deltageren en slags surround oppfatning av de forskjellige lokasjoner om i salen, og vil da (forhåpentlig) høre hvor signalet kommer fra slik: 1(a)-------2(b)-------3(c)---------4(d). for å gi deltager signal er det bare å innta masse gassfremkallende mat evt. drikke. dersom deltager ikke tar opp signalet gjennom hørsel, kan alltids en annen sans brukes. nasan alltså. men om nasan har surround er uvisst. så det er bare for tilskueren å trøkke på.
Kan vel bli litt flaut om det ikke er så digg med denne vibreringen. Ikke sikkert du klarer å sitte rolig. Så blir du ferska da.

"Nei du skjønner at jeg hadde så innmari lyst til å vinne en slant i "vil du bli uforskammet rik" at jeg liksågodt døtta et vibrerende egg opp i rompa, for å la han idioten der borte trykke med en fjernkontroll hver gang jeg skulle si det ene eller andre. Desverre fikk jeg plantet den litt for nærme prostata slik at hvert trykk kjentes ut som om noen dro ballene ut rasshølet med en olja vinylhanske.

Da trur jeg Fritjof hadde sagt, "det var hyggelig å ha deg med; vakter!!!"
Sist endret av Reven; 6. februar 2006 kl. 00:25.
jeg har en sånn vibrator med fjernkontroll. noen som har peil på sport og historie som vil vinne en mill?
Sitat av pho
jeg har en sånn vibrator med fjernkontroll. noen som har peil på sport og historie som vil vinne en mill?
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke spørre hvor og hvorfor du har kjøpt en sånn
Men du bør spørre etter folk som kan litt filmhistorie også, mener å huske at det er noen "hvem spilte i filmen trallala fra 19noe tallet" spørsmål også
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har kommet på en liten idé.. (så jeg tar opp en gammel trådxD)

Om du har en dårlig kalkulator (en du har fått fra skolen) så kan du ta ut ei lita "rute" (av noe plastikk av noe)

En slik plastikk-type kan man lage, bare at det skal være en linse (snakk med et linse-firma:P)
Deretter så kan man bruke en á la laser, der man lyser 1, 2, 3 eller 4 (A, B, C og D) (som såklart ingen ser om dem ikke har samme "linse"/En skjerm fra en kalkulator..

Altså den laseren skal inneholde samme metode som en kalkulator har (slik at den ikke sees om den "plastikk-skjermen" ikke er på..)

Dette kan selvfølgelig koste noen kroner å lage, men verdt det (for å vinne 2 millioner tenker jeg på)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
The small catch: det glasset er et polariserande filter om eg ikkje tar heilt feil.

Kamera har ofte polariserande filter.

Det kunne sjå artig ut på tv dog... "Wow, lasershow!"
Jeg har en ide å legge til i denne diskusjonen.

Hjelperen som sitter i salen har mobil med øreplugger, som han har på seg, men så er problemet at mikrofonen antagelig ikke er god nok til å fange opp spørsmålet og svar alternativene. Men hvis man har en så god mikrofon, så kan mobil mannen ha kontakt med en utenfor som sitter på en PC og søker frem alle svarene.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har peiling på hva som skjer på audition til dette programmet?
Men er det noen som kan bekrefte/avkrefte om det mulig å motta signaler i det rommet ?