Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2658
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det var planlagt fra hans side, fant ut at han ga meg speed/ketamin stripe som gjorde at han fikk tak i tlf min siden jeg ble lam i kroppen. det startet med et lite kjøp av speed,xan og litt hasj, 4 dager etterpå er jeg 2500 kroner fattigere og tlf er stjålet.
havnet i psykose og har vært helt rar, hatt dødsangst, måtte på sykehuset osv.

så nå har jeg bestemt meg for å slutte helt med rus, dette var min wake up call til å skjerpe meg, for det er også min feil at jeg ble ranet. Men kan dere hjelpe meg se positivt på dette? hvis denne episoden gjør at jeg blir rusfri så er det verdt det, men synes det er litt vanskelig å ikke tenke negativt får plutselig hjertebank osv hvis jeg tenker for mye på det.

sorry hvis teksten er litt rar, men jeg føler meg fortsatt litt rar og vil bare komme sterkere og bedre ut av dette og slutte helt. vil bare drite i det jeg mista og lære av dette her.. setter pris på alle innspill. Det plager meg også at det er så lite jeg får gjort.. dra dit med balltre på døra er ikke noe jeg vil og kommer ikke gjøre noe lignende heller.

beste er vel å bare lære av dette? se på det som meant 2 be for at jeg skal slutte med rus og slutte oppsøke folk som dette? vil gjerne høre hvis noen har opplevd noe lignende.
Takk.
Det økonomiske tapet ditt var jo ikke så stort, men det at han utsatte deg for noe som sendte deg til sykehuset er mindre greit. Usikker på om jeg hadde klart å la den ligge.

Har blitt rana noen ganger når jeg har sovnet steder jeg har vært innom for å levere varer. Typiske steder der det er åpent hus og mye drittfolk som renner inn og ut dørene, hadde en periode der jeg sovna så snart jeg satt meg ned.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det økonomiske tapet ditt var jo ikke så stort, men det at han utsatte deg for noe som sendte deg til sykehuset er mindre greit. Usikker på om jeg hadde klart å la den ligge.
Vis hele sitatet...
så hva skal jeg gjøre da?.. det gikk til helvetet når jeg tok et bøttetrekk etter all syklinga denne uka, ja han utsatte meg for psykisk skade, men jeg fortsetter og klarer/klarte ikke slutte å ta mer.

men nå skal jeg aldri ruse meg igjen. idag har vært en så sykt dritt dag med abstinenser og masse angst. men dette skal jeg komme sterkere ut av og skal vise meg selv respekten jeg fortjener, for dette var så sykt dårlig gjort. men er viktig lærepenge tror jeg.
Ofte, eller i allefall ikke uvanlig at slike episoder som du beskriver gjør noe med ett menneske! Hørt utallige ganger at kjipe konsekvenser er største årsak til at folk slutter med rus. Inkl meg selv… Hadde en veldig lik episode tilbake i tid og det tar tid både å prosessere og bearbeide hva som faktisk skjedde, kanskje er ting helt svart og man ikke husker noen ting, kjenninger har beskrevet måneder med null minne. Det kan være skummelt og utfordrende og forholde seg til enkelte ting, men du bør snakke med noe helsepersonell el lignende hvis ting er kjipt. Du beskriver jo ting som kan være mentalt belastende..


Magefølelsen er fin også, men i russammenheng eller ved nedtur bør man bruke hue, helst sammen med noen.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel ikke for å være positiv, men heller se litt realistisk på det.

Om du vil være med på leken så må du tåle steken.
Kutt kontakt med slike typer, hvis ikke er sannsynlighete for at du blir sugt inn i dette igjen stor.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er et traume å bli dopet ned og frastjelt ting av noen man stolte på, derfor får du hjertebank når du tenker på det. Det er ikke dumt å snakke med en psykolog før traumet fester seg i kroppen din langvarig..
Men ja, dette er verdt det hvis du kommer rusfri ut av det. Jeg måtte gjennom en traumatiserende opplevelse for å endre livsstil selv og det å være rusfri er som å bli født på ny. Klisjé men ja...
Det var hardt det første året men så begynte jeg å fungere bedre og bedre så cluet er å holde ut så lover jeg deg at det er verdt det 100%! Når du fristes til å falle tilbake til gamle vaner så minn deg selv på at nå jar du prøvd det der i så mange år og det har ikke gitt deg noe godt tvert i mot, så på tide å jobbe hardt for å prøve en ny livsstil. Ikke sprekk og ikke tillatt deg å sprekke fordi du har vært "flink" en måned eller tre og tror du har kontrollen. En sprekk er 100% resett igjen og alt harde arbeidet kasta i søpla. Ha mål om å holde ut 12 mnd og når du kommer til det målet skal jeg love deg du føler deg klar for nye tolv mnd og nye tolv mnd. For hvert år som går jo mer får du igjen for det. Nå tenker jeg tilbake med sinne mot meg selv hvor idiotisk det var å ruse seg så mange år og gått glipp av så mange år med hvor bra jeg har det nå på alle plan, psykisk, følelsesmessig, fysisk, økonomisk alt.
Lykke til! Detta klarer du! Fuck han fyren og fuck det du tapte, rise above it & reborn
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er et traume å bli dopet ned og frastjelt ting av noen man stolte på, derfor får du hjertebank når du tenker på det. Det er ikke dumt å snakke med en psykolog før traumet fester seg i kroppen din langvarig..
Men ja, dette er verdt det hvis du kommer rusfri ut av det. Jeg måtte gjennom en traumatiserende opplevelse for å endre livsstil selv og det å være rusfri er som å bli født på ny. Klisjé men ja...
Det var hardt det første året men så begynte jeg å fungere bedre og bedre så cluet er å holde ut så lover jeg deg at det er verdt det 100%! Når du fristes til å falle tilbake til gamle vaner så minn deg selv på at nå jar du prøvd det der i så mange år og det har ikke gitt deg noe godt tvert i mot, så på tide å jobbe hardt for å prøve en ny livsstil. Ikke sprekk og ikke tillatt deg å sprekke fordi du har vært "flink" en måned eller tre og tror du har kontrollen. En sprekk er 100% resett igjen og alt harde arbeidet kasta i søpla. Ha mål om å holde ut 12 mnd og når du kommer til det målet skal jeg love deg du føler deg klar for nye tolv mnd og nye tolv mnd. For hvert år som går jo mer får du igjen for det. Nå tenker jeg tilbake med sinne mot meg selv hvor idiotisk det var å ruse seg så mange år og gått glipp av så mange år med hvor bra jeg har det nå på alle plan, psykisk, følelsesmessig, fysisk, økonomisk alt.
Lykke til! Detta klarer du! Fuck han fyren og fuck det du tapte, rise above it & reborn
Vis hele sitatet...
tusen takk.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
noen som vet hvorfor kvetiapin ikke funker på meg nå? tok 50 mg kl 23 sov kanskje 1 time, tok 25mg nå for 15 min siden men kjenner ingenting/er ikke trøtt. hva bør jeg gjøre for at det skal funke liksom?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
noen som vet hvorfor kvetiapin ikke funker på meg nå? tok 50 mg kl 23 sov kanskje 1 time, tok 25mg nå for 15 min siden men kjenner ingenting/er ikke trøtt. hva bør jeg gjøre for at det skal funke liksom?
Vis hele sitatet...
Eh, skulle ikke du slutte med rus?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Eh, skulle ikke du slutte med rus?
Vis hele sitatet...
Når ble kvetiapin rus? fikk det etter sykehusbesøket og bruker det til å få sove/gi faen å kjøpe meg noe hasj eller lignende, så er vel mer hjelpemiddel tenker jeg.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
sitter her med 1 øl, klamme hender og vondt i kroppen. tastaturet blir vått mens jeg skriver dette og føler meg skikkelig dritt, men det her skal jeg sitte å kjenne på til det går vekk. Det som skjedde var et spark i ræva til å slutte med dette og en skikkelig lærepenge. Nå er det nok! (har ikke mer øl altså). Prøver å gjøre meg komfortabel i denne posisjonen jeg er i nå, men det er litt vanskelig..
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sitter her med 1 øl, klamme hender og vondt i kroppen. tastaturet blir vått mens jeg skriver dette og føler meg skikkelig dritt, men det her skal jeg sitte å kjenne på til det går vekk. Det som skjedde var et spark i ræva til å slutte med dette og en skikkelig lærepenge. Nå er det nok! (har ikke mer øl altså). Prøver å gjøre meg komfortabel i denne posisjonen jeg er i nå, men det er litt vanskelig..
Vis hele sitatet...
Er det ikke vanskelig å sovne forran tastaturet? Ville prøvd å legge meg på en seng.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vel ikke for å være positiv, men heller se litt realistisk på det.

Om du vil være med på leken så må du tåle steken.
Vis hele sitatet...
Dette er ett veldig typisk utsagn fra den mer psykopatiske/sosiopatiske delen av bruker-miljøene *spyyyr*

Fy satan at det går an å forsvare sånne jwla sado-pigs *spyr igjen*

Du forsvarer vel NNPF (nå NNF) sine overgrep også? *ikke mer å spy opp, så himler med øynene*
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Er det ikke vanskelig å sovne forran tastaturet? Ville prøvd å legge meg på en seng.
Vis hele sitatet...
skjønner ikke helt? jeg er ikke søvnig, men chiller i senga. tok 1 kvetiapin 25mg som hjelper litt mot uroen. Noen som vet hvor mye jeg burde ta og hvor ofte?
Du må legge fra deg telefonen og andre elektroniske duppeditter og lukke øya når du ligger i senga for å sove.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Eh, skulle ikke du slutte med rus?
Vis hele sitatet...
Hvor finner du folk som ruser seg på det?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
hva burde jeg gjøre med Apple ID min nå som Iphonen ligger i en narkobule? vil få fjernet all personalia på den hvis mulig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva burde jeg gjøre med Apple ID min nå som Iphonen ligger i en narkobule? vil få fjernet all personalia på den hvis mulig.
Vis hele sitatet...
Sett den i mistet modus.
Du kan altså tracke telefonen?

Karen fortjener egentlig at du melder telefonen stjålet og gir lokasjonen til politiet, MEN.. sånne ting kan få kjipe konsekvenser for deg, så det er sikkert bedre å bare hente telefonen selv, de får jo ikke brukt den uansett regner jeg med så det blir neppe noe bråk.

Er generelt veldig i mot å involvere politi på alle måter bare så det er sagt, men jeg ser ikke den store forskjellen på å rane noen, eller å anmelde han som gjorde det.
Begge deler viser at du har null respekt for de som blir utsatt. I min mening er raningen mye verre, og alle som driver med slikt burde få alle konsekvensene slengt i trynet.

Har aldri gått så langt at jeg har tystet på noen selv, men når det gjelder slike søppeljunkier som livnærer seg på utnytting av bekjente, stjeling og svindling så fortjener dem det virkelig.
Dessverre er dette den værste typen du kan havne borti, de har absolutt ingenting å tape. Enten må man ta dem så hardt at de ender opp i rullestol eller så må man nesten la være.

Hvis du havner utpå igjen så prøv å forhold deg til skikkelige kriminelle. Da unngår man alt dette unødvendige unødvendige dramaet som utspiller seg i sosialboliger.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Sett den i mistet modus.
Du kan altså tracke telefonen?

Karen fortjener egentlig at du melder telefonen stjålet og gir lokasjonen til politiet, MEN.. sånne ting kan få kjipe konsekvenser for deg, så det er sikkert bedre å bare hente telefonen selv, de får jo ikke brukt den uansett regner jeg med så det blir neppe noe bråk.

Er generelt veldig i mot å involvere politi på alle måter bare så det er sagt, men jeg ser ikke den store forskjellen på å rane noen, eller å anmelde han som gjorde det.
Begge deler viser at du har null respekt for de som blir utsatt. I min mening er raningen mye verre, og alle som driver med slikt burde få alle konsekvensene slengt i trynet.

Har aldri gått så langt at jeg har tystet på noen selv, men når det gjelder slike søppeljunkier som livnærer seg på utnytting av bekjente, stjeling og svindling så fortjener dem det virkelig.
Dessverre er dette den værste typen du kan havne borti, de har absolutt ingenting å tape. Enten må man ta dem så hardt at de ender opp i rullestol eller så må man nesten la være.

Hvis du havner utpå igjen så prøv å forhold deg til skikkelige kriminelle. Da unngår man alt dette unødvendige unødvendige dramaet som utspiller seg i sosialboliger.
Vis hele sitatet...
Har gjort det jeg kan med å låse telefon osv. På ¨hvor er?¨appen så er det en rød lås som da ikke viser hvor den befinner seg som hjelper lite. og involvere politi frister veldig, men skjer nok ingenting med det uansett så det eneste jeg kan gjøre er å bli rusfri selv og heve meg over dette. ny telefon kommer via forsikring, håper virkelig de aldri får brukt telefonen/ser mitt innhold. også håper jeg karma kommer å tar han...
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sitter her med 1 øl, klamme hender og vondt i kroppen. tastaturet blir vått mens jeg skriver dette og føler meg skikkelig dritt, men det her skal jeg sitte å kjenne på til det går vekk. Det som skjedde var et spark i ræva til å slutte med dette og en skikkelig lærepenge. Nå er det nok! (har ikke mer øl altså). Prøver å gjøre meg komfortabel i denne posisjonen jeg er i nå, men det er litt vanskelig..
Vis hele sitatet...
Alkohol døyver shit der og da men gir mer nerver og tankekjør etterpå. Kutt det ut, minst for en lengre stund nå for å få huet på rett kjøl igjen.
Det er riktig at quetiapin 25mg brukes for innsovning og mot tankekjør og uro, du kan snakke med legen din om det du står i og få det på resept. Bare hver klar over om at du bruker daglig så kan virkningen avta. For meg var quetiapin en stor hjelp etter traumet jeg var gjennom og jeg har det fortsatt foreskrevet for ptsd, men anbefaler ikke å bruke det i flere år kun gjennom en fase. Det skal ikke erstatte rus og gir heller ingen rus men er en god hjelp når tankekjør og søvnvanskene er som verst
Har opplevd noe lignende, en jeg trodde var kompisen min dopa meg ned og rana meg for 5000. Jeg tok det som et tap og lærte leksa mi. Du kan anmelde eller prøve å ta saken i egne hender, men det kan fort eskalere saken. Det høres mye mer fornuftig ut å heller bruke dette som en motivasjon bli rusfri, så unngår du sånne situasjoner i framtiden.

Anbefaler deg å dra til legen eller å finne et lavterskel-tilbud i området ditt. Det er jævlig vanskelig å bli rusfri helt på egenhånd.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av intoxicated Vis innlegg
Har opplevd noe lignende, en jeg trodde var kompisen min dopa meg ned og rana meg for 5000. Jeg tok det som et tap og lærte leksa mi. Du kan anmelde eller prøve å ta saken i egne hender, men det kan fort eskalere saken. Det høres mye mer fornuftig ut å heller bruke dette som en motivasjon bli rusfri, så unngår du sånne situasjoner i framtiden.

Anbefaler deg å dra til legen eller å finne et lavterskel-tilbud i området ditt. Det er jævlig vanskelig å bli rusfri helt på egenhånd.
Vis hele sitatet...
har planlagt å være rusfri ganske lenge nå, går til psykolog og skal på utredning osv. Denne situasjonen ga meg bare motivasjon til å slutte med dette tullet. Nå sliter jeg med å sove, men det driter jeg i har ikke lyst til å fjerne de følelsene jeg sitter med nå så det får bare gå på sitt vis. Noen som vet hvorfor 50mg kvetiapin ikke funker? er det noe vits å ta høyere dose eller blir jeg bare mindre trøtt av det?
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har planlagt å være rusfri ganske lenge nå, går til psykolog og skal på utredning osv. Denne situasjonen ga meg bare motivasjon til å slutte med dette tullet. Nå sliter jeg med å sove, men det driter jeg i har ikke lyst til å fjerne de følelsene jeg sitter med nå så det får bare gå på sitt vis. Noen som vet hvorfor 50mg kvetiapin ikke funker? er det noe vits å ta høyere dose eller blir jeg bare mindre trøtt av det?
Vis hele sitatet...
Det er klart at 75 mg funker bedre enn 50 mg. Men om du ikke har noen høy toleranse på kvetiapin burde 50 mg være mer enn nok, er min erfaring.

Det jeg synes er litt spesielt med kvetiapin er at man ikke alltid føler seg så trøtt, så prøver man å lukke øynene og vips så er du i drømmeland

Lykke til!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har planlagt å være rusfri ganske lenge nå, går til psykolog og skal på utredning osv. Denne situasjonen ga meg bare motivasjon til å slutte med dette tullet. Nå sliter jeg med å sove, men det driter jeg i har ikke lyst til å fjerne de følelsene jeg sitter med nå så det får bare gå på sitt vis. Noen som vet hvorfor 50mg kvetiapin ikke funker? er det noe vits å ta høyere dose eller blir jeg bare mindre trøtt av det?
Vis hele sitatet...
Høres bra ut. Det er vanskelig å si hvorfor quetiapin ikke fungerer. Jeg har hatt resept på det tidligere og fikk beskjed om at jeg kunne øke til 75 mg om 50 mg ikke funket, men at det ikke var vits å ta mer etter det. Siden tretthet bare er en bivirkning, så er det ikke nødvendigvis sånn at høyere dose = mer tretthet.

Men det er helt normalt å slite med søvn i perioden etter man har sluttet med rus. For min del var det ingenting som hjalp, jeg måtte bare komme meg igjennom det. Prøv å ikke stress for mye med det, søvnen kommer til slutt.
Har du bestemt deg for at dette vil du kjenne på, huske, og bli ordentlig ferdig med så ville jeg latt være å ta noe i det hele tatt. Forbered deg på at søvn blir slit framover, og at ting ikke bedrer seg i morgen, dagen etter og uka etter. Og at det kan komme en god dag hvor du øyner håp, og så kommer drittdagene tilbake. Hold ut

Spis skikkelig mat, logg av sosiale medier, gjør andre ting enn å sitte foran skjermer. Gå turer, besøk no familie. Kvitt deg med narkislivet. Rydd og vask leiligheten.

La søvnen komme til deg på den måten. Trøst deg med at det du kjenner inni deg nå er kroppen din og hjernen din som omstiller seg, resetter og kvitter seg med gift. Det som skjer inni deg nå er bra selv om det føles aldri så jævli.

Synes forslaget om å sjekke ut lavterskeltilbud er smart.

Og tenk på hvor heldig du var trossalt. En telefon fattigere, det kunne endt langt mer fatalt. Han kunne satt en dødelig overdose på deg eller du kunne våknet opp revnet etter å ha blitt dopa ned og voldtatt.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
idag har vært en litt bedre dag utenom at jeg har dagdrømt masse om å knuse trynet på fyren. Så mange forskjellige måter å skade en jævel på, men shit makkan får ta stakkars isteden for meg. Så kan jeg fokusere på meg selv og bli en fet fyr, bare så dere vet det så har hasj vært mitt rusmiddel, har ikke brukt noe hardere stoffer utenom denne episoden hvor jeg fiksa makka til meg selv noe som er helt merkelig at jeg har gjort. for det er virkelig søppel, fuck this.