Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3266
Hei, jeg har ett lite spørsmål som noen av dere kanskje eventuellt kan hjelpe meg med å redegjøre.

Har prisen med snus økt i det siste? Kjøpte meg nylig en General lös på Rimi, noe som kostet hele 94kr!
Sist jeg handlet er jeg rimelig sikker på at det "bare" kostet 75kr, er det hold i mine antagelser?

Litt nysgjerrig på kilder siden iikke fant noe selv.
Statsbudsjettet legger jo opp til at prisen på både snus og alkohol skal opp.
Men det skal ikke trå ikraft enda så vidt jeg vet.
trodde ikke prisstigningen skulle tre i kraft før over nyttår..? Det er forresten en tråd om prisøkningen som skal skje, her fra før, søk på den, kanse de har svar til deg.
Tviler ikke på at noen har allerede innført det for å tjene noen ekstra kroner.
Priser går jo bare en vei her til lands, ganske rett opp.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Tviler ikke på at noen har allerede innført det for å tjene noen ekstra kroner.
Priser går jo bare en vei her til lands, ganske rett opp.
Vis hele sitatet...
kan det være lovlig da?
Sitat av Tothep Vis innlegg
Priser går jo bare en vei her til lands, ganske rett opp.
Vis hele sitatet...
Hva er det du vil fram til? Jeg skal love deg at det er bra at prisen på tobakksvarer går opp, hvis du ser på lønnsnivået her i Norge!
94 kroner er jo like my som på en på en bensin stasjon !
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Hei, jeg har ett lite spørsmål som noen av dere kanskje eventuellt kan hjelpe meg med å redegjøre.

Har prisen med snus økt i det siste? Kjøpte meg nylig en General lös på Rimi, noe som kostet hele 94kr!
Sist jeg handlet er jeg rimelig sikker på at det "bare" kostet 75kr, er det hold i mine antagelser?

Litt nysgjerrig på kilder siden iikke fant noe selv.
Vis hele sitatet...
Dersom jeg har forstått deg rett, så spør du om snus har økt i pris, selv om du egentlig vet at den har gjort det?
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Hva er det du vil fram til? Jeg skal love deg at det er bra at prisen på tobakksvarer går opp, hvis du ser på lønnsnivået her i Norge!
Vis hele sitatet...
Jeg leste nettopp at lønnsnivået til uføre muligens skulle kuttes med mange tusen. Så det er ikke alle som er med på "oppturen"
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Dersom jeg har forstått deg rett, så spør du om snus har økt i pris, selv om du egentlig vet at den har gjort det?
Vis hele sitatet...

Er vanlig å lure litt når prisen ikke skal øke før etter nyttår. Sist jeg sjekka er det ei stund til vi er i det nye året!
Ser ut som butikkene her har kasta seg på og endra priser allerede. Brusen er jo oppe i 15,- for halvlitern! Regner med at schnausprisene er gått opp og, men siden jeg ikke snuser sjøl så skal jeg ikke være helt bråsikker.
Jeg betalte 76,- tror jeg for en general xtra sterk løs for en uke siden...

Molykun: Halvliteren har kostet 16,- (rettelse, 14,90+pant) her en god stund...
Hvorfor MÅ lønningene gå opp? For meg virker det som det er en slags "allmenningens tragedie" hvor fagforeningene bare konstant presser på for å få lønningene opp. Hva om vi dobler alle sin lønn? Får vi dobbelt så god råd? Selvfølgelig ikke. Jeg sier ikke at vi må tilbake til pari-politikken på 20-tallet, men dersom vi ikke normaliserer prisnivået vårt i forhold til resten av verden gjør vi oss selv en bjørnetjeneste på lang sikt.
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Har prisen med snus økt i det siste? Kjøpte meg nylig en General lös på Rimi, noe som kostet hele 94kr!
Vis hele sitatet...
Kødder du med meg? 94 kroner? Betalte 72 kroner for en boks i sta på spar.. Herrejesus, kommer det til å bli så dyrt over alt etter nyttår?
94 kroner for en jævla snusboks?! Ser ut som om det blir en del harryturer neste år gitt...

Greit nok at vi "tjener så jævla mye mer enn alle andre", men dette begynner å gå over stokk og sten imo.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg leste nettopp at lønnsnivået til uføre muligens skulle kuttes med mange tusen. Så det er ikke alle som er med på "oppturen"
Vis hele sitatet...
Har heller ikke skrevet noe om noen opptur.

Skal vi sammenligne prisen på tobakk i et land som for eksempel Slovakia. Her betaler man 25 kroner for en 20'er med Marlboro(19). Her i Norge betaler vi 77 kroner for den tilsvarende pakken. Men ser vi på lønningene, så er det faktisk dyrere for folk fra Slovakia å kjøpe tobakk enn for oss nordmenn. I Slovakia er det vanlig å tjene 3-4 euro timen som tilsvarer 25-33 kroner. Dette var visst en vanlig lønn nede i Slovakia. Så da må en nede i Slovakia jobbe sånn cirka én time for en pakke med sigaretter. Her i Norge tjener nok de fleste over 100-lappen i timen, og da ser man at prisen på sigaretter ikke er feil!
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Har heller ikke skrevet noe om noen opptur.

Skal vi sammenligne prisen på tobakk i et land som for eksempel Slovakia. Her betaler man 25 kroner for en 20'er med Marlboro(19). Her i Norge betaler vi 77 kroner for den tilsvarende pakken. Men ser vi på lønningene, så er det faktisk dyrere for folk fra Slovakia å kjøpe tobakk enn for oss nordmenn. I Slovakia er det vanlig å tjene 3-4 euro timen som tilsvarer 25-33 kroner. Dette var visst en vanlig lønn nede i Slovakia. Så da må en nede i Slovakia jobbe sånn cirka én time for en pakke med sigaretter. Her i Norge tjener nok de fleste over 100-lappen i timen, og da ser man at prisen på sigaretter ikke er feil!
Vis hele sitatet...
Vi snakker ikke om sigaretter - Men derimot snus.

Snus har alltid vært en del billigere enn sigaretter, noe jeg synes er rimelig. Og når da snusprisene begynner å nærme seg 100kr/boks faretruende fort, er det ikke rart folk reagerer på det. Snusen er nå over dobbelt så dyr som i Sverige. Harryturer ftw.. Gir heller en kamerat bensinpenger til sverige og handler inn en større batch enn å kjøpe 1 boks i Norge, som jeg for samme pris kunne fått 2 (i underkant 3) bokser i sverige. 3 bokser i Norge = nesten et tårn i Sverige. You do the math.
Sist endret av Lille Nikotin; 20. november 2010 kl. 00:30.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Hey, here is a thought; slutt og snus.
Sist endret av Snipes; 20. november 2010 kl. 01:15.
Sitat av Erlend55 Vis innlegg
Hva er det du vil fram til? Jeg skal love deg at det er bra at prisen på tobakksvarer går opp, hvis du ser på lønnsnivået her i Norge!
Vis hele sitatet...
Og hva er det DU vil fram til? Jeg skal love deg at folk røyker uansett hvor høyt de kommer til å stige prisene, forresten vil dette forværre tilstanden til de som ikke tjener så mye eller er arbeidsledig. Blinde Norge.
Sitat av Snipes Vis innlegg
Hey, here is a thought; slutt og snus.
Vis hele sitatet...
Lettere sagt enn gjort.
TS: jeg betalte faktisk 87 kroner for en General løs ekstra sterk her om dagen på en tilvfeldig daglivare butikk: Rema eller Bunnpris eller noe i den duren...
Det syns jeg er latterlig dyrt
Kjøpte meg en tipakning sigg og en boks porsjonssnus i stad til den nette sum av 107 kr. 63,5 for snus, og 43,5 for røyk. Synes da ikke det er ille?
Virker som om staten vil at vi skal handle mer i Sverige, de skal få det som de vil hvertfall.
Sitat av laksir Vis innlegg
Kjøpte meg en tipakning sigg og en boks porsjonssnus i stad til den nette sum av 107 kr. 63,5 for snus, og 43,5 for røyk. Synes da ikke det er ille?
Vis hele sitatet...
Heldig du. Er vel ikke lange tiden før 107kr er det du må ut med for ÉN av de to, slik prisøkningene har vært så langt.

Og dere som ikke har noe annet enn "men så bare slutt da" å komme med, kan like gjerne bare holde dere fra å poste i det heletatt. Dere bidrar ikke med en dritt.