Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2915
Hei,

Er så jævla lei av ørepropper som slutter å fungere etter 3-4 mnd, og er derfor på utkikk etter noen ørepropper som er laget for å vare litt.

Som regel virker det som om det er koblinga helt nede ved jacken som ofte går til helvete.

Noen som vet om noen gode? Skal helst ha ganske bra lyd også.
Har du tenkt noe over at det kan ha noe med deg å gjøre ? Eller rettere sagt din bruk av kablene.
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Nei. Har mobilen i lomma med jacken kobla til, regner med at det går innenfor vanlig bruk.
Jeg har et par med Koss portapro som har sånn slitesterk kabel. Funker fint
kjøp en kabel strømpe
Synes ikke koss generellt tåler så mye, har noen skullcandy propper(ikke de med best lyd, men...) som har en ganske slitesterk kabel!
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av Diox Vis innlegg
Hei,

Er så jævla lei av ørepropper som slutter å fungere etter 3-4 mnd, og er derfor på utkikk etter noen ørepropper som er laget for å vare litt.

Som regel virker det som om det er koblinga helt nede ved jacken som ofte går til helvete.

Noen som vet om noen gode? Skal helst ha ganske bra lyd også.
Vis hele sitatet...
Har hatt mye av det samme problemet. Riktignok har mine holdt 1-1,5 år før jeg må bytte...
Men nå kjøpte jeg meg nettopp nye "a-Jays Four".
Disse har flat kabel, som forhindrer at de krøller seg i lomma, og bøyd plugg slik at den ikke stikker opp fra telefonen/ipoden/whatever. Den har også mikrofon og kontrollknapper som vertfall støttes av iphone.

Jeg er godt fornøyd med lyden. Det eneste jeg har å utsette på dem er at kabelen virker veldig massiv i starten, men det er jo prisen å betaler for å ha noe som tåler mer.

De kan forøvrig også kjøpes på Teknik Magasinet dersom du ikke liker eller har tålmodighet til å kjøpe på nett
Sist endret av ChS; 18. april 2011 kl. 10:19.
Jeg ble så lei av at kontakten ved høyttaler og jack var dårlig, så jeg bytta liksågodt hele greia. kosta heller ikke mye å gjøre det. Dette var et portapro-headset som hadde sett bedre dager.

Bare å kjøpe seg et greit headset/propper og slitesterk kabel i ønsket lenge for å så klippe av originalkablene og lodde på de nye. Helt nede ved pluggen, ja så kjøper du en helt ny jackplugg, som er vinklet og ilke stikker rett opp og forsterker dette. Da har du et nesten selvlagd og slitesterkt headset designet av deg og til ditt bruk
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Hørtes morsomt ut, Eplegutten. Tror jeg likevel prøver meg på ChS sitt forslag

Takk for alle svar
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Synes ikke koss generellt tåler så mye, har noen skullcandy propper(ikke de med best lyd, men...) som har en ganske slitesterk kabel!
Vis hele sitatet...
De gamle var helt forferdelige ja, men ser ut til å ha forbedret seg veldig. Det er sånn tau-aktig greie rundt kabelen
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av ChS Vis innlegg
Har hatt mye av det samme problemet. Riktignok har mine holdt 1-1,5 år før jeg må bytte...
Men nå kjøpte jeg meg nettopp nye "a-Jays Four".
Disse har flat kabel, som forhindrer at de krøller seg i lomma, og bøyd plugg slik at den ikke stikker opp fra telefonen/ipoden/whatever.
Vis hele sitatet...
Jeg vil legge til at jeg personlig synes disse sitter forferdelig i øret. Ikke behagelig, og de er så løse at de kan falle ut. Har prøvd med flere størrelser på ørestykket, men for min ørekanal funker ikke disse spesielt bra.
Jeg har akkurat samme problem som deg. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ødelagt headset til flere tusen på grunn av brudd i overgangen mellom ledning og plugg. Løsningen min ble så enkelt som å kjøpe en forlenger, slik at pluggen som blir ødelagt sitter på en egen kabel som jeg bare bytter ut. Det er noe billigere å bytte ut forlengere enn det er å bytte ut headsetet
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Tenkte å bare poste en oppfølging til denne.

Kjøpte meg a-Jays Three, som fungerte utmerket. Disse hadde vel og merke ikke mikrofon og kontroll-knapper.
Etter 3 dager klarte jeg å miste disse på fylla, så kjøpte meg et sett med a-Jays Four.

a-Jays Four har elendig lydkvalitet, ikke noe bass, og er mer eller mindre kun laget for bruk som handsfree.
Anbefaler å ikke kjøpe a-Jays Four om du skal høre på musikk, her er det absolutt INGEN bass
Sitat av Diox Vis innlegg
Tenkte å bare poste en oppfølging til denne.

Kjøpte meg a-Jays Three, som fungerte utmerket. Disse hadde vel og merke ikke mikrofon og kontroll-knapper.
Etter 3 dager klarte jeg å miste disse på fylla, så kjøpte meg et sett med a-Jays Four.

a-Jays Four har elendig lydkvalitet, ikke noe bass, og er mer eller mindre kun laget for bruk som handsfree.
Anbefaler å ikke kjøpe a-Jays Four om du skal høre på musikk, her er det absolutt INGEN bass
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at du har plassert de feil inni øret ditt, jeg har prøvd A-Jays Four og det var god lydkvalitet og god bass.

I følge VG sin test så hadde de god bass, så det er enten noe galt med ørene dine, eller så har du fått et DOA produkt.
Jeg hadde samme problemet, det endte med at jeg lodda på en "monsterkabel" på headsettet mitt...
Du kan kjøpe en lignende kabel her: Stereo audio cable - 2.5 m 3.5 mm Male to Male

Roland har god kvalitet, men det mer mer til studiobruk.

Ellers vet jeg av erfaring at AKGjackene blir ødelagt av ingenting uansett hvor jævlig forsiktig man er.
Alt av koss har jeg bare dårlig erfaring med, sony har jeg ingen formening om.

Men sennheiser har noen ganske bra plugger på lefdal til rundt 400kr som er ganske bra. Om kablen er dårlig vet jeg ikke, men en jeg kjenner har hatt de et ås, og de funker bra enda.
Sjef
Diox's Avatar
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
I følge VG sin test så hadde de god bass, så det er enten noe galt med ørene dine, eller så har du fått et DOA produkt.
Vis hele sitatet...
Da har jeg nok fått et DOA-produkt. Hadde som sagt a-Jays Three og de hadde veldig bra bass. Håper jeg klarer å finne kviteringen, så jeg får byttet de. Er så tamt å høre på musikk uten bass