Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 6198
Så jeg tenker på å lage en applikasjon til et spill, og siden jeg ikke er stødig på koding kan jeg ikke lage dette selv, design kan jeg lage.

Den som kan gjøre det for meg vil få navnet sitt eller det han ønsker som reklamasjon på selve applikasjonen.

Applikasjonen vil sannsynligvis bli brukt av ca 500+ personer (www.mafiaenshevn.com), alt du trenger å vite står på dette bildet tror jeg, vis du vil vite mer kontakt meg via PM eller enda bedre, Skypen min som er: Anonym68970

http://w4.no/S86
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:27.
Hvor mye er du villig til å betale? 1500? 2000?
Den som kan gjøre det for meg vil få navnet sitt eller det han ønsker som reklamasjon på selve applikasjonen.
Vis hele sitatet...
Er da ikke så vanskelig og lage en enkel liten applikasjon for de som er kjente ved koding, og du/den som gjør det får en valgfri reklamasjon på en applikasjon som vil bli brukt av 500+, link til en side eller hva som ønskes.
Sitat av Anonym68970 Vis innlegg
Er da ikke så vanskelig og lage en enkel liten applikasjon for de som er kjente ved koding, og du/den som gjør det får en valgfri reklamasjon på en applikasjon som vil bli brukt av 500+, link til en side eller hva som ønskes.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke så vanskelig, men det tar fortsatt noen timer å få det gjort. Dersom du ikke er villig til å betale en utvikler 4-500 pr time (som absolutt minimum) så har du et problem. Flinke folk jobber ikke for peanøtter, og reklameeksponering for 500 brukere er rett og slett ikke verdt tiden det tar.
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:26.
Sitat av moridin Vis innlegg
Nei det er ikke så vanskelig, men det tar fortsatt noen timer å få det gjort. Dersom du ikke er villig til å betale en utvikler 4-500 pr time (som absolutt minimum) så har du et problem. Flinke folk jobber ikke for peanøtter, og reklameeksponering for 500 brukere er rett og slett ikke verdt tiden det tar.
Vis hele sitatet...
500 brukere var nå en liten undervurdering, spillet ca dagligt 500 brukere i gjennomsnitt hele tiden på, så er nok estimert total folk som bruker den ukentlig 1000 pr uke.
Skal ikke være altfor vanskelig det du beskriver, bare å lese litt rundt, så lærer du deg noe nytt også
Jeg kan gjøre det :P


For litt betaling vel og merke..
Sist endret av Magnisx; 8. april 2012 kl. 17:01.
Gjør det gratis.

All newfags vil få betaling for 3 lines of code? wtf.

legg meg til: MSN/ICQ

Btw,

Gjør det I VB6, kan bli ferdig på noen timer.

IKKE betal for det, dette er såpass enkelt, og er ikke verdt 500 - 1k
Hvis du fremdeles trenger en alarm kan du laste ned min versjon her.

http://desmond.imageshack.us/Himg269/scaled.php?server=269&filename=mafiahevn.png&res=landing
Den så nice ut, men hadde vært fett med litt plass til kanskje et design, og Mafiaenshevn klokken er stilt inn av seg selv, så kunne den legges inn der sånn man slipper og starte timeren?
Hva med en Android variant, virker mer praktisk IMO.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Anonym68970 Vis innlegg
Den så nice ut, men hadde vært fett med litt plass til kanskje et design, og Mafiaenshevn klokken er stilt inn av seg selv, så kunne den legges inn der sånn man slipper og starte timeren?
Vis hele sitatet...
Som sagt; hvis du ikke er fornøyd, kan du enten betale noen for å lage nettopp det du ønsker deg, ellers kan du ta til takke med eksisterende løsninger.

There's no such thing as a free lunch, spesielt ikke når du er frekk nok til å stille ekstra krav til det nærmeste som har dukket opp.
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:26.
Sitat av Anonym68970 Vis innlegg
Den så nice ut, men hadde vært fett med litt plass til kanskje et design, og Mafiaenshevn klokken er stilt inn av seg selv, så kunne den legges inn der sånn man slipper og starte timeren?
Vis hele sitatet...
Forstår ikke helt hvorfor du ønsker å tvinge inn design som gjør applikasjonen mye større. Programmet består kun av noen få funksjoner og et par knapper, og trenger ikke å være noe mer fancy enn det i mine øyne.

Jeg er på jobb for øyeblikket, så får ikke gjort noen endringer på det nå hvertfall. Kan godt fjerne "timer"-funksjonen fra programmet senere i dag.

Har noen forresten testet programmet og kan bekrefte at det virker som det skal?
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:26.
Update. har koden klar..
Den lager nå lyd 5sekunder 5min før hele time.
Holder på med ui´en atm.

Fekk ikkje redigert forrige innlegget.

Men ser slik ut til nå:
http://bildr.no/thumb/1152685.jpeg
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ikke for å blande meg inn, men hva med å vise hvor lang tid det er igjen også? Dette hadde jo vært praktisk.
Ikkje dumt Fleff

Update:
http://bildr.no/thumb/1152707.jpeg

Update:
Når programmet startes så aktiveres timeren.
Timeren gir automatisk beskjed hver time. 5min før hel time.

Så lenge programmet er åpent så vil den gi beskjed med pop-up og lyd (viss aktivert)
Har testet det på flere maskiner hos meg og fungerer strålende.

For øyeblikket venter jeg på svar ifra trådstarteren om han vil bruke koden min.
Tusen takk til alle som har hjulpet, det viser litt i forholdt til de idiotene som skal ha 500-1000, det er ikke de proffe som tar penger, det er det motsatte

Skal bruke alle bidragene, men takker mest til mrubenub som har laget denne som er stilt inn etter selve MH-klokka.
http://w4.no/SjJ
Sitat av Anonym68970 Vis innlegg
Tusen takk til alle som har hjulpet, det viser litt i forholdt til de idiotene som skal ha 500-1000, det er ikke de proffe som tar penger, det er det motsatte

Skal bruke alle bidragene, men takker mest til mrubenub som har laget denne som er stilt inn etter selve MH-klokka.
http://w4.no/SjJ
Vis hele sitatet...
Idioter som tar penger?

Du spør trossalt om noen kan lage et program for deg som DU kan gi ut(mot navnet til kodern på appen) og du forventer at folk gjør det gratis?

Hvorfor kunne du ikke lest deg opp og lagd det selv, siden du forventer at folk skal bruke påske og fritid på at du skal få creds for noe?
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:26.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Idioter som tar penger?

Du spør trossalt om noen kan lage et program for deg som DU kan gi ut(mot navnet til kodern på appen) og du forventer at folk gjør det gratis?

Hvorfor kunne du ikke lest deg opp og lagd det selv, siden du forventer at folk skal bruke påske og fritid på at du skal få creds for noe?
Vis hele sitatet...
Har ikke tatt creds for noen ting Eneste jeg har tatt creds for er GFX.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bruskork: Jeg kunne sikkert lagd den sjøl, og villig brukt litt påsketid siden jeg ikke har noe å gjøre og hadde vært litt morsomt å lage noe etterhvert.
Så bare vær stille å la de som gidder å gjøre noe gjøre det
Sitat av Anonym68970 Vis innlegg
Tusen takk til alle som har hjulpet, det viser litt i forholdt til de idiotene som skal ha 500-1000, det er ikke de proffe som tar penger, det er det motsatte

Skal bruke alle bidragene, men takker mest til mrubenub som har laget denne som er stilt inn etter selve MH-klokka.
http://w4.no/SjJ
Vis hele sitatet...
Hvis det bare er idioter som tar penger for å jobbe, så vil jeg gjerne vite hvor du jobber siden du tilsynelatende jobber gratis
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:26.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Hvis det bare er idioter som tar penger for å jobbe, så vil jeg gjerne vite hvor du jobber siden du tilsynelatende jobber gratis
Vis hele sitatet...
Han snakker om idioter som vil ha 1k for det.
Sitat av MrNoob Vis innlegg
Han snakker om idioter som vil ha 1k for det.
Vis hele sitatet...
Uansett hvordan man vrir og vender på det ender man opp med konklusjonen at noen bruker sin fritid på dette. Hvorfor i all verden skal noen jobbe gratis? Dersom jeg vil drive veldedighet jobber jeg heller for en veldedig organisasjon. Å forvente at en programmerer skal jobbe gratis bare fordi at "det tar jo så kort tid" er en jævla pikkholdning.
Sitat av Anonym68970 Vis innlegg
Tusen takk til alle som har hjulpet, det viser litt i forholdt til de idiotene som skal ha 500-1000, det er ikke de proffe som tar penger, det er det motsatte
Vis hele sitatet...
Du kan ikke komme å kreve at folk skal gjøre dette gratis, du spør faktisk om en tjeneste som er litt tidkrevende å lage. Face it, slik er virkeligheten. Kreditt til folk som har tatt seg bryet. Hadde du leid en konsulent ville du fort havnet opp mot ett par tusen..
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:26.
Utviklere trenger å trene og øve seg, og små oppgaver som dette er perfekte for ferske utviklere - så jeg synes også det er bra at det kommer slike forespørsler. Mange synes det er hyggelig å hjelpe til, og profesjonelle utviklere baserer seg vel ikke på å finne levebrødet sitt på forum som dette uansett?
Sist endret av tormaroe; 10. april 2012 kl. 23:08.
Stemmer det
For min del så såg jeg på det som en utfordring/lage noe målrettet :P
Sitat av tormaroe Vis innlegg
Utviklere trenger å trene og øve seg, og små oppgaver som dette er perfekte for ferske utviklere - så jeg synes også det er bra at det kommer slike forespørsler. Mange synes det er hyggelig å hjelpe til, og profesjonelle utviklere baserer seg vel ikke på å finne levebrødet sitt på forum som dette uansett?
Vis hele sitatet...
Det er et godt poeng, og jeg er enig i alt du sier, men det at trådstarter er et jævla kukkhode og kaller de som ønsker seg en gest for noen timers arbeid for idioter så sier det mer om han enn alle andre. Jeg kunne laget den applikasjonen, og det hadde vært fin trening, men man jobber ikke gratis, og det er alltid gøy å ha små, betalte oppdrag om en er nybegynner.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Det er et godt poeng, og jeg er enig i alt du sier, men det at trådstarter er et jævla kukkhode og kaller de som ønsker seg en gest for noen timers arbeid for idioter så sier det mer om han enn alle andre. Jeg kunne laget den applikasjonen, og det hadde vært fin trening, men man jobber ikke gratis, og det er alltid gøy å ha små, betalte oppdrag om en er nybegynner.
Vis hele sitatet...
Du sier du er enig, men så sier du egentlig at du er uenig, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Med fare for å bli kalt en penishjelm: Jo, man jobber gratis! I den grad dette lille oppdraget kan kalles jobb i det hele tatt da. Samfunnet vårt er tuftet på frivillighet og veldedighet - altså gratis arbeid. Data-verden også, med all den åpne kildekoden vi er avhengig av. Som profesjonell bruker jeg rundt 20 timer i uken uten om jobben på å bli en bedre utvikler. Om noe av det jeg gjør da gagner andre er det bare flott.

Nei, man kaller ikke folk idioter. Å kalle noen kukkhode gir heller ikke respekt.
Altså, man kan si hva man vil om programmerere, men en ting man i hvertfall ikke mangler er oppdrag enten det er mot betaling eller aksjeandeler. Hvorfor skal man kaste bort tid på noe som er ca ubrukelig og i tillegg har liten læringsverdi? Hvis man vil jobbe gratis for lærings skyld finnes det en hel haug med open source prosjekter som er langt mer interessante enn det ts kan tilby. Jeg kan godt forstå at noen blir provosert når ts nesten regner ned at noen vil gjøre arbeid gratis for ham.
Sist endret av lor3ntz; 11. april 2012 kl. 11:31.
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Jeg kan godt forstå at noen blir provosert når ts nesten regner ned at noen vil gjøre arbeid gratis for ham.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg kan se så var det i alle fall fire stykker i denne tråden som var villige eller til og med lagde en app til TS. Så i så fall blir folk provosert av virkeligheten...

Det føles godt å hjelpe folk, og i tilfeller som dette koster det svært lite. Anbefaler å prøve det
For hobbytullinger som meg, er i grunnen oppgaven TS kommer med ypperlig.
Muligens lært noe nytt, samt frisket opp i et språk det begynner å bli lenge siden jeg har jobbet med.

Måten TS begynnte å svare på etter etpar kom med spørsmål om betaling, gjorde at jeg gav blaffen dog.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
For hobbytullinger som meg, er i grunnen oppgaven TS kommer med ypperlig.
Muligens lært noe nytt, samt frisket opp i et språk det begynner å bli lenge siden jeg har jobbet med.

Måten TS begynnte å svare på etter etpar kom med spørsmål om betaling, gjorde at jeg gav blaffen dog.
Vis hele sitatet...
Det var akkurat det jeg prøvde å få frem som et hovedargument. Desverre kommer tormaroe som knuser meg med bedre retorikk og erfaring.
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Altså, man kan si hva man vil om programmerere, men en ting man i hvertfall ikke mangler er oppdrag enten det er mot betaling eller aksjeandeler. Hvorfor skal man kaste bort tid på noe som er ca ubrukelig og i tillegg har liten læringsverdi? Hvis man vil jobbe gratis for lærings skyld finnes det en hel haug med open source prosjekter som er langt mer interessante enn det ts kan tilby. Jeg kan godt forstå at noen blir provosert når ts nesten regner ned at noen vil gjøre arbeid gratis for ham.
Vis hele sitatet...
Har ikke krevd noen ting gratis, så foreslår du bygger argumentene dine bedre. Tilbudte også god reklame
Hvis man legger sammen alle timene en aktiv freaker bruker på å svare på inlegg, for å hjelpe folk så kan jeg LOVE deg at det får den lille tiden det tar å progge noe slikt til å se ut som en powernap.

Skal jeg kreve betalt neste gang en medfreak lurer på noe og jeg må skrive et litt lengre inlegg da?
-Svarer mot at det står 100 kr på PayPal kontoen min innen en time.

Er jo mange mennesker som gladlig gjør detta gratis. For morroskyld, for å hjelpe TS, for erfaring, hvem vet?
Syns det har kommet MANGE flåsete og lite gjennomtenkte inlegg igjennom denne tråden her, og må si jeg blir litt oppgitt..
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Hvis man legger sammen alle timene en aktiv freaker bruker på å svare på inlegg, for å hjelpe folk så kan jeg LOVE deg at det får den lille tiden det tar å progge noe slikt til å se ut som en powernap.

Skal jeg kreve betalt neste gang en medfreak lurer på noe og jeg må skrive et litt lengre inlegg da?
-Svarer mot at det står 100 kr på PayPal kontoen min innen en time.

Er jo mange mennesker som gladlig gjør detta gratis. For morroskyld, for å hjelpe TS, for erfaring, hvem vet?
Syns det har kommet MANGE flåsete og lite gjennomtenkte inlegg igjennom denne tråden her, og må si jeg blir litt oppgitt..
Vis hele sitatet...
Nå er det heller ikke det som er poenget. Greit nok, ser hvor du vil i forhold til forum o.l, men det er helt og holdent et eget valg. Men om noen spør meg om jeg kan gjøre noe, så sier jeg at jeg skal ha en slant, så er jeg brått en idiot? Det at trådstarter kaller brukere som ønsker seg en slant for idioter er bare helt på tryne. Og det er like ille å høre på dere som forsvarer han også. Akkurat som det er så jævla uremilg å få betalt for arbeidet.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Nå er det heller ikke det som er poenget. Greit nok, ser hvor du vil i forhold til forum o.l, men det er helt og holdent et eget valg. Men om noen spør meg om jeg kan gjøre noe, så sier jeg at jeg skal ha en slant, så er jeg brått en idiot? Det at trådstarter kaller brukere som ønsker seg en slant for idioter er bare helt på tryne. Og det er like ille å høre på dere som forsvarer han også. Akkurat som det er så jævla uremilg å få betalt for arbeidet.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at TS kanskje ikke er den kjappeste traktorn på jordet xD
Men som jeg skrev i innlegget mitt så har det kommet mange flåsete innlegg..
Men igjen, å påstå at det ikke er NOEN som gjør detta for under tusenlappen er jo et ganske merkelig utsagn..

Bra det ikke er noen regler for å slenge med leppa, for da tror jeg mange hadde levert sitt siste inlegg i den tråden her :P
Er du ikke villig til å gjøre det gratis, finnes det en tilbakeknapp på nettleseren din.

Og til TS: Ikke kall folk idioter, fordi de vil ha betalt.

Kan alle være venner nå? Snakk om å gjøre fjær til ti høns...
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Er du ikke villig til å gjøre det gratis, finnes det en tilbakeknapp på nettleseren din.

Og til TS: Ikke kall folk idioter, fordi de vil ha betalt.

Kan alle være venner nå? Snakk om å gjøre fjær til ti høns...
Vis hele sitatet...
Om du ikke har noe bedre å tilføye en ellers velgående diskusjon så kan du vel bare hoppe til neste tråd? Dette dreier seg ikke om hva jeg er villig til å gjøre, men hvordan trådstarter ordlegger seg, samt at flere i denne tråden synes det er helt greit å jobbe gratis, samt rakker ned på de som gjerne synes det er greit å få betalt.
Jurgen, kos deg med pengene du tjener på koding og la andre som føler for å gjøre det gratis få gjøre det gratis.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Anonym68970 Vis innlegg
Tusen takk til alle som har hjulpet, det viser litt i forholdt til de idiotene som skal ha 500-1000, det er ikke de proffe som tar penger, det er det motsatte
Vis hele sitatet...
Wait what...? Er ikke definisjonen på "proff", altså "profesjonell" at man tjener penger på det (har det som jobb)? Eller har jeg misforstått?
Følte bare for å påpeke det...

Ellers har jeg ingenting å tilføre diskusjonen annet en resirkulerte argumenter som
"Man burde kunne kreve betalt for å lage/gjøre noe for folk"
"Det er greit om noen vil gjøre det gratis som trening, men TS burde ikke forvente det, og ikke rakke ned på de som vil ha betalt"
Sist endret av meitemark; 23. september 2022 kl. 11:25.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av MrNoob Vis innlegg
Han snakker om idioter som vil ha 1k for det.
Vis hele sitatet...
er jo han selv som mangler respekt for andre mennesker... Han forventer at andre skal jobbe gratis for han, så han kan tjene penger på det, what a retard, no offence. Men serriøst? Det å gå inn på forum(s) å ville ha det han ber om, for så å få det gratis? Alt koster penger nå til dags, er bare dere som er så utrolige søte som hjelper til.