Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2068
I morgen blir IOS 5 presentert på WWDC. Hva slags features tror dere kommer med? Hva slags nye Features ønsker dere?
Sist endret av Infire0101; 5. juni 2011 kl. 23:10.
Det eneste jeg er temmelig overbevist om er at det nye OS-et vil bli så tungt at 3GS og kanskje også iPhone 4 vil ha problemer med å kjøre det problemfritt. Dette er et OS beregna for 4GS/5.

Ellers håper jeg de tar en grundig overgang av GUIen som begynner å bli håpløst gammeldags sammenligna med f.eks HTC Sense.
Selvom jeg er Apple fanboy, så mener jeg at mye må endres. Widgets, flere valgmuligheter, themes osv.. Er lei av å jailbreake hele tiden.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Slik som jeg ser det nå virker det som at min iPhone 3gs vil bli enda tregere en det den er nå. Den sliter nok med å dra ios4. Så må nok kjøpe meg en 4gs/5 når denne kommer ut.
Se denne videoen iOS 5 guided tour **Official Video**.

Virker som de har tatt seg sammen og hørt på brukerne.
når OS3 kom, hadde jeg en iPhone 3g, og det funket SVÆRT dårlig. det var alt for tungt.
er vel samme som blir å skje med 3Gs når iOS5 kommer.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av Skateward Vis innlegg
Se denne videoen iOS 5 guided tour **Official Video**.

Virker som de har tatt seg sammen og hørt på brukerne.
Vis hele sitatet...
De har da alltid hørt på brukerne. Det er bare at enkelte brukere (hint, hint) forventer at Apple skal implementere alt på en gang. Det er ikke slik at du vil klare å implementere flere funksjoner fortere ved å pøse utviklere på det.

Sitat av Spankyboii
Slik som jeg ser det nå virker det som at min iPhone 3gs vil bli enda tregere en det den er nå. Den sliter nok med å dra ios4. Så må nok kjøpe meg en 4gs/5 når denne kommer ut.
Vis hele sitatet...
Det trenger jo ikke nødvendigvis bli noe verre. Jeg ser ikke noen funksjoner som vil kreve så mye ressurser som introduksjon av multitasking gjorde. Jeg skal installere beta'en nå, så jeg kan si ifra hvordan det går (har 3GS). Kanskje det tom. blir bedre
Denne nye notifications system de har, der det kommer subtilt opp på toppen og man kan se alt hvis man drar ned, fantes det ikke en slik app tidligere? Mener å huske at jeg kanskje leste om den her på freak....
Overalt så minner det meg veldig om Android :P
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Ser faen meg ut som at iPhonen plutselig blir brukbar igjen
Sitat av Domm Vis innlegg
Denne nye notifications system de har, der det kommer subtilt opp på toppen og man kan se alt hvis man drar ned, fantes det ikke en slik app tidligere? Mener å huske at jeg kanskje leste om den her på freak....
Overalt så minner det meg veldig om Android :P
Vis hele sitatet...
Det stemmer, deler av notifikasjonssystemet de viste fram har eksistert på Cydia en stund. Jeg kommer ikke på i farten hva det het der, men utvikleren av denne cydia-appen ble faktisk ansatt av Apple for å hjelpe dem med å utvikle et bedre system enn det de har i dag.

Jeg er litt overrasket over at de har implementert noe som er så likt det som eksisterer på Android i dag. Om de har dratt inspirasjon fra det eller ikke er jo ikke så godt å si, men med tanke på at Apple selv er så harde på å saksøke andre som de mener kopierer iOS-funksjonalitet skulle man tro at de var mer forsiktige selv. Når det er sagt er det jo grenser for hvor mange måter man kan lage et slikt system på, og Apple er jo som vi vet ganske harde på at all funksjonalitet skal være utformet med brukervennlighet i fokus. Jeg vil tippe at de har prøvd seg fram med flere forskjellige tilnærminger, og kunkludert med at dette er den mest intuitive måten å gjøre det på.
Har lest litt på nettet og har ikke sett noen downloads som er for 3G, Virker da den for 3Gs på 3G'n?
Sist endret av Fusjon; 7. juni 2011 kl. 14:25.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Har lest litt på nettet og har ikke sett noen downloads som er for 3G, Virker da den for 3Gs på 3G'n?
Vis hele sitatet...
Jeg trodde de hadde sluttet å lage oppdateringer til iPhone 3G for lenge siden jeg?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg trodde de hadde sluttet å lage oppdateringer til iPhone 3G for lenge siden jeg?
Vis hele sitatet...
Ai ai ai . Dårlig gjort Apple!
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Ai ai ai . Dårlig gjort Apple!
Vis hele sitatet...
Vel, i dems forsvar så er jo telefonen rimelig utdatert da.
iPhone 3G begynner vel å bli rimelig utdatert ja, særlig med tanke på den økende hastigheten vi har på teknologifronten i dag. Apple er jo dessuten en av de få leverandørene som i det hele faktisk pusher oppdateringer til telefonene sine i relativt lang tid etter de slippes ut på markedet. Er du likevel misfornøyd finnes det en del uoffisiell firmware som implementerer enkelte nye funksjoner til de enhetene Apple selv har sluttet å støtte.
Se f.eks. http://www.whited00r.com/
Sist endret av probe; 7. juni 2011 kl. 16:20.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan bekrefte at det er nærmest verdiløst å installere iOS 5 på 3GS. Skaffet meg en dev-konto og fikk lastet ned og installert det igår. Det går veldig tregt, hakker endel på de "smoothe" overgangene, og når ting skal lastes inn.
Safari er blitt tyngre å dra også. iCloud og div andre snacks var på plass.

Men sånn ellers, dette ser veldig bra ut. Liker spes notification-systemet som er veldig forbedret.

Alt i alt, det ser pent og lekent ut - og med noen nødvendige forbedringer. Men man må minimum kjøre det på iPhone4 da 3GS blir for svak.
At det er en del ting som minner om android skulle bare mangle når man ser på hvor mye av ting apple kom med først android har implementert.

Er det f.ex. noen som tror at smartphones i det hele tatt ville ha vært der man er i dag, uten at iPhonen kom og "brøt isen"? Eller tilsvarende med iPad - denne ble jo dømt nord og ned av alt av "anti-apple-fanboys" når den kom, men det tok mindre enn et år før alle andre hadde kasta seg på bølgen, og raskt etter det har de gjort smertefulle (dyre) erfaringer med at folk faktisk ikke vil ha en litt oversized smartphone, de vil ha en helt egen gadget som er nærmere en liten laptop enn en smartphone i skjermstørrelse, .
Sitat av synthetic Vis innlegg
Kan bekrefte at det er nærmest verdiløst å installere iOS 5 på 3GS.
Vis hele sitatet...
Funker knapp på iPhone 4
Tror nok ikke det blir iOS 5 på meg med det første, selv om jeg tror iDevicen min kjører det glatt. (iPad 2)
Jeg har hatt relativt lite problemer med iOS 5 på både iPhone 4 og iPad 1, men husk at dette er beta programvare ment for utviklere slik at de kan tilpasse appsene sine, dette er ingen endelig versjon av OS'et, og burde ikke installeres på enheter en er avhengig av fungerer til daglig.
For dere som sliter med at det er sakte og annet, smør dere med tolmodighet og vent på senere betaversjoner, eller vent helt og holdent til det blir sluppet for allmenheten
Gleder meg til iPhone 4G / 5 kommer nå i oktober =)
iOS 5 får vente på seg til nyteste iPhone kommer ut for min del i allefall.


Nå er det vell slikt at iPhone 3Gs ikke vil få denne oppdateringen?
Følgende enheter støtter iOS 5: iPhone 3GS, iPhone 4, iPod touch 3G, iPod touch 4G, iPad og iPad 2.
Kilde: http://www.apple.com/ios/ios5/features.html
Sist endret av møkk; 20. juni 2011 kl. 16:32.
ååh, glede seg! min helt nye iphone 4 blir enda bedre!<3