Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 709
Hey hey

Hver gang jeg skal lage timelapse, må jeg filme i en time, også ta alt i rask film. For å få timelapsen til å se fin ut, må jeg ta den timen jeg har filma i så rask film som mulig, deretter rendere også åpne den nye film filen å gjøre det samma opp igjen mange ganger, til den timen blir 20 sec.

Dette er veldig tungvindt, og kjedelig når jeg klør etter å redigere film, men det finnes en raksere metode vet jeg.

I sommer møtte jeg på en fyr som lagde timelapse, han brukte en funksjon på kameraet sitt, slik at det tok et bilde per min, og når han hadde filma ferdig, la han det enkelt over på pc'en og hadde en ferdig fin timelapse.

Spørsmålet er:
Noen som vet hva denne funkjonen heter? Eller andre lignende funksjoner/måter som jeg kan lage en fin timelapse?

Kameraet jeg bruker er Canon MV5i

Takker for all hjelp jeg kan få
Sist endret av gillebo; 4. oktober 2006 kl. 18:49.
Den funksjonen kalles ofte for "frame rec", "time laps" eller rett og slett "Animation".

Så vidt jeg vet har ikke ditt kamera denne funksjonen. De billigste kameraer har som regel ikke dette, da må du litt opp i pris.

Hva skal du filme?'

Det finnes programmer som kan gjøre dette på pc.
Sitat av Frozk
Hva skal du filme?'
Vis hele sitatet...
Filmer ikke noe spess. Bare skyer, veier(med mange biler som kjører), sol opp/nedganger og mye annet som kan passe i introer til ski/snowboard filmer jeg lager

Sitat av Frozk
Det finnes programmer som kan gjøre dette på pc.
Vis hele sitatet...
Hvordan funker det?
Det funker f.eks slik!