Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 757
Jeg så på først på sist i dag, og det var spesielt ett innslag som fanget opmerksomheten min.
Det kom en ann som hadde finni opp en form for brukketing som man kunne operere inn i mennesker, så ble de i stand til å kontrolere for eksempel en robothånd, ved å bevege sin egen hånd!
Og ikke nok med det. Man kunne også sende impulser tilbake, fra robothånda, til mennesket. Slik at når robothånda holdt noe og møtte motstand, så føles det ut som om du også møter motstand...

Slik som jeg forsto det, var at dette hadde mannen prøvd på seg selv, og han snakka av er faring, hva som faktisk hadde skjedd.

Er dette sant? Finnes slik teknologi?
Nei, de bare løy til alle som så på
Hehe..
Jeg bare lurer på hvor vidt det er sannhet, og hvor mye det er framtidsfantasier fra en overentusiastisk mann...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Hvorvidt han snakker sant blir vel vanskelig for folk flest her på forumet å ha noen pålitelig formening om. Tviler dog på at NRK hadde hatt han som gjest om det ikke var noe bekreftede kilder på arbeidet som er gjort.
Han er en proffesor i kybernetikk ( Cybernetics ) ved et engelsk universitet (University of Reading) som faktisk er ganske annerkjent Så tviler på dette er noe tull. Han har også sin egen hjemmeside med interessant stoff om det han fortalte om på FØRST OG SIST (Først på sist ??? )
http://www.kevinwarwick.com/
Har sett en reportasje om det for noen år siden, da kunne armen "bare" flyttes, man merket ikke om den var kom borti noe eller ikke.
Tror de opererte noen nerver som man hadde lite bruk for opp til huden og utenpå huden festet man noen følere som merket når man sende signal til de nervene og da bevegte armen på seg.

Flere sånne "usansynlige" hjelpemidler som har dukket opp de siste årene, bla.a CI(cocoleia-inplentat tror jeg det står for)som gjør at døvfødte og døvblitte kan høre igjen.
(kort fortalt går det ut på at man sender strøm direkte på hørselsnerven)
Folk trodde dette bare var tøys når det kom på 70-80 tallet(?) men siden begynnelsen av 90tallet har de utført denne operasjonen i norge også.
sorry men FØRST PÅ SIST!!!?? HAHAHAHAHA den var god
Jeg ser at noen hang seg veldig opp i at jeg skrev "Først på Sist", og ikke "Først & Sist".
Hvis dette har skapt veldig store frustrasjoner hos enkelte, så beklager jeg dette på det sterkeste.

Ellers takk for mange gode svar
Jeg fant nå ut at mannen heter Kevin Warwick (noe jeg ikke fikk med meg gjennom Først & Sist). Hvis man skriver Kevin Warwick inn i søkefeltet til google, og trykker enter, så popper det opp masse informasjon om denne fyren og hva han driver med. Dette bør alle ineresserte prøve.
Arbeidet hans med å koble en chip til menneskets nervesystem pågår enda. Selv hadde han en chip i armen i 3 mnd. Men foreløpig er han nok et stykke unna å erstatte tapte kroppsdeler med robotdeler koblet til nervesystemet..