Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 472
Heisan, har veldig lyst til å studere i USA.
Har gått 2 år på videregående og 2,5 år i læra. Det jeg lurer på er om jeg kan komme inn på college da eller om jeg må ta ett almen påbygg år?

Takk for svar!
Hei.
Er et ganske kronglete system, men det skulle være mulig, hvertfall ved noen skoler. Kan anbefale ett år ved American College of Norway (gikk der selv for 1 år siden, studerer i California nå). Der forbereder dem deg på det amerikanske skolesystemet og hjelper deg med å søke skoler, samtidig som du opparbeider deg "credits" (noe ala. studiepoeng, som brukes i graden din når du blir overført til en skole i USA) Tror det gikk noen der som ikke hadde fullført VGS når jeg gikk der. De er veldig rause på hvem de tar inn etter min erfaring, og tar inn så og si alle som søker (logisk nok. privat skole. klarer de fylle opp alle plassene tjener de mer)

Du må foresten gjerne sende meg PM om du har noe spørsmål, da jeg muligens ikke kommer til å sjekke denne tråden igjen.
Sist endret av elz; 27. januar 2011 kl. 22:40.