Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3731
Jeg har søkt og lett, men siste postene i hver topic, var noe gamle.
Det har kommet en del nye filmer under denne sjangeren, som jeg håper å få noe anbefalinger på.

Når jeg skriver verdens undergang og/eller menneskets undergang, mener jeg filmer som 2012 og evnt. zombie filmer... Hvor menneskets rase står i fare for utslettelse.


Jeg har nå sett en del zombie filmer, samt 2012, Day after Tomorrow, The Day the Earth Stood Still, Deep Impact, Klodens Kamp og Independence Day.

Jeg er på utkikk etter filmer nyere enn 2000.
Har fått overdose av dårlig dataanimasjon.


Er klar for spenning i kveld
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lurer på det samme kan komme med ''I am Legend''
Book of Eli. Se for deg... omtrentlig Fallout 3, bare filmatisert. Awesome.
'' The Road ''

Vet ikke om det er jeg som er hjernedød, men det var 2 timer uten en eneste mening i filmen.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
'' The Road ''

Vet ikke om det er jeg som er hjernedød, men det var 2 timer uten en eneste mening i filmen.
Vis hele sitatet...
...men for en film. Knallbra imo!
Tja, hva med Dawn of the dead, morsom splætter-zombie.
Eller 28 Days Later og 28 Weeks Later, allright(e) zombie filme(r) med storskala zombie outbreak.



Så doomsday i dag, og må ærlig si at det var omtrent den dårligste filmen jeg har sett i år. Anbefales ikke.. (i allefall ikke for penger...)
28 days later, Children of Men og 12 monkeys er de beste jeg kommer på i farten. Imdb er din venn, og stikkordene er apocalypse eller post-apocalypse
Mad Max 1-2 & 3 , waterworld, The postman.

edit: så ikke du søkte etter 2000
Sist endret av Onkel Smågodt; 6. september 2010 kl. 04:22. Grunn: Var stein
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
'' The Road ''

Vet ikke om det er jeg som er hjernedød, men det var 2 timer uten en eneste mening i filmen.
Vis hele sitatet...
Herregud...led meg gjennom den driten selv.
Sist endret av Fusjon; 6. september 2010 kl. 06:44.
Sitat av bobbo Vis innlegg
28 days later, Children of Men og 12 monkeys er de beste jeg kommer på i farten. Imdb er din venn, og stikkordene er apocalypse eller post-apocalypse
Vis hele sitatet...
Du har også 28 Weeks later
Sitat av Inpact Vis innlegg
Herregud...led meg gjennom den driten selv.
Vis hele sitatet...
Ja samme her.. Selvom det nesten ikke skjedde noenting, fikk det ihvertfall MEG til å tenke noe jævli på "tenk hvis det var meg i samme situasjon", og ble mer nervøs enn oppslukt av filmen :P
Klodenes Kamp(War of the Worlds) og Independence Day
The Quiet Earth. Riktignok fra 1985, men den er knall.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
'' The Road ''

Vet ikke om det er jeg som er hjernedød, men det var 2 timer uten en eneste mening i filmen.
Vis hele sitatet...
Mistet lysten til å leve i en uke etter den filmen..
For en film!
Planet of the apes....
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
'' The Road ''

Vet ikke om det er jeg som er hjernedød, men det var 2 timer uten en eneste mening i filmen.
Vis hele sitatet...
The road handler om en gutt og en far som prøver å finne en måte å overleve på. Faren forsikrer hele tiden sønnen om at om de kommer til havet blir alt bedre, for meg var dette en rørende film. Det var ikke en film full av zombier eller noe slikt, det var en realistisk nedbryting av en person som forstår at sønnen ikke kommer til å kunne vokse opp. Er en av de beste filmene jeg har sett..
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Mistet lysten til å leve i en uke etter den filmen..
For en film!
Vis hele sitatet...
Det utsagnet der var positivt for dere som kanskje trodde det motsatte.
''The Road'' er en av de beste filmene jeg har sett.
Sist endret av Bombasa; 19. september 2010 kl. 15:29.
Sitat av Dyrdal Vis innlegg
The road handler om en gutt og en far som prøver å finne en måte å overleve på. Faren forsikrer hele tiden sønnen om at om de kommer til havet blir alt bedre, for meg var dette en rørende film. Det var ikke en film full av zombier eller noe slikt, det var en realistisk nedbryting av en person som forstår at sønnen ikke kommer til å kunne vokse opp. Er en av de beste filmene jeg har sett..
Vis hele sitatet...
Fikk sjokk når de klatret ned i kjelleren til det ene huset, ekleste jeg har sett på lenge.
Zombieland!!! ufatlig lol
Planet Terror
The Matrix(...)
Ellers kan jeg ikke komme på noe so er vært å nevne.
Sitat av McVik Vis innlegg
Book of Eli. Se for deg... omtrentlig Fallout 3, bare filmatisert. Awesome.
Vis hele sitatet...

den filmen eier bortsett fra at er handling rundt en bibel-.-
children of men, sykelig bra film.
basert på at ingen kan føde barn lengre.
både aktivister og lovløse i filmen.

6'er fra meg
Sist endret av shallabaiz; 19. september 2010 kl. 18:22.
Veit ikke helt nå filmen kommer, men det manuset har blitt solgt veldig mye av. Tror filmen kommer til å hete "Bibelen"..
Doomsday!
The Road (som nevnt over, knallfilm!)
Resident Evil serien
Dawn of the dead
'' The Road ''

Vet ikke om det er jeg som er hjernedød, men det var 2 timer uten en eneste mening i filmen.
Vis hele sitatet...
ja filmen var ikke så god, men boken. det er den første gangen jeg har begynt å gråte av en bok. fy faen den er sterk!

men on topic igjen.
When The Wind Blows - veldig god anime post apokalyptisk film.
La Jetée- 28 mimuter lang sort hvit film veldig alternativ men verdt og sjekke ut.
12 Monkeys - moderne versjon av La Jetée ikke så god som orgianlen.
On the Beach- fra 1959 så for spesielt interesserte
Wall-E - veldig veldig god, litt barnslig. men artig

beklager at de er veldig alternative, men det er verdt å sjekke ut altså =) og det med dårlig data animasjon, ja da er det bare og unngå 80 tallet-90tallet eller unngå mainstream filmene =)
Sist endret av MintyTea; 23. september 2010 kl. 23:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jericho http://www.imdb.com/title/tt0805663/
Serie, men verdt å sjekke ut

Kom også på Survivors http://www.imdb.com/title/tt1258189/
Også en serie
Sist endret av pIRq; 4. oktober 2010 kl. 18:56.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Planet of the apes....
Vis hele sitatet...
Nettopp sett The Rise of Planet of The Apes, anbefales. Bra underholdning
IKKE "the happening" i allefall.... hahahhaha så elendig at jeg ler så jeg griner av tanken :P
Alle som likte filmatiseringen av "The Road", kommer til å elske boka. Faen meg en helt fantastisk opplevelse, og ekstremt mye mer nyansert og rørende enn filmen.

Har ikke noe særlig nytt å bidra med, men jeg satt veldig pris på "Delicatessen". Fransk, ganske merkelig postapokalyptisk film.
Hiver meg på her, og anbefaler "The road". Fenomenal film, med fenomenalt skuespill. Og noen fryktelig ekle scener!
Nerd på deltid
Må virkelig anbefale The Walking Dead det er en zombie serie, vet det høres litt rart ut, men er etter min mening en av de beste seriene som har kommet i senere tid. Er også verdt og nevne at sminken på zombiene er helt vill og serien fokuserer mye mer på personene enn masse blod og gørr.

Terra Nova er ikke akkuratt post apocolypse men vi si det er godt innenfor sjangeren du er ute etter. Personlig liker jeg historien og settingen mye bedre enn jeg liker handlingen men har fortsatt troa på at det skal ta seg opp.

Vil også anbefale Jericho som pIRc nevnte. Utrolig bra serie!
Vet den er nevnt før men jeg må bare fremheve hvor sinnsyk god filmen The Road er. Anbefales på det sterkeste.

NB! Ikke se den om du ikke liker god film.