Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2376
Noen her som vet om noen filmer som man får helt klaustrofobi av å se?
Action filmer eller noe, som er helt syyyk?

Takker for alle svar ^^
Er ikke action-filmer stort sett ganske befriende, og ikke klaustrofobisk, i all den tid de frigjør vår trang til handlings-utfoldelse?

"Thriller" er vel sjangeren du leter etter isåfall, da de mer spiller på at man ikke får frigjort handlinger slik en vil/bør.

Saw?
Se7en?
The Silence of the Lambs?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Har ikke sett filmen enda, men virker klaustrofobisk:

Exam

Exam på IMDB
Trailer på YouTube
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Har ikke sett filmen enda, men virker klaustrofobisk:

Exam

Exam på IMDB
Trailer på YouTube
Vis hele sitatet...
Exam er til å anbefale. Veldig god film, skjønner omtrent ingen ting før slutten. Umulig å skjønner hva som vil skje
Buried kommer på kino i USA i høst, og fra traileren vil jeg tro at den vekker klaustrofoben i deg.
The descent vil jeg anbefale. Ikke tulle-oppfølgeren, den første. Utrolig god film, som jeg har sett utrolig mange ganger nå. Jeg føler meg like innestengt og klaustrofobisk hver gang jeg ser den.
Trådstarter
Sitat av Nekran Vis innlegg
The descent vil jeg anbefale. Ikke tulle-oppfølgeren, den første. Utrolig god film, som jeg har sett utrolig mange ganger nå. Jeg føler meg like innestengt og klaustrofobisk hver gang jeg ser den.
Vis hele sitatet...
Har lastet den 1 og 2 eren ^^
Drit gøye filmer ^^
Haze. Japansk kortfilm fra 2005 (50 minutter).

IMDb.
YouTube.
The cave? *titegn*
Sitat av pIRq Vis innlegg
Exam er til å anbefale. Veldig god film, skjønner omtrent ingen ting før slutten. Umulig å skjønner hva som vil skje
Vis hele sitatet...
Jeg leste posten din, og tenkte "hey, jeg gir den en sjanse".. DU skylder meg en og en halv time!

Exam er den dårligste filmen jeg har sett på lenge. Den er forutsigbar, latterlig pinlig dialog, og med karakterer som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt! Og jeg sier dette med godviljen framme.


Da vil jeg heller anbefale
Das Experiment
Den er bra, og tidvis klaustrofobisk.
Sitat av Hackett Vis innlegg
The cave? *titegn*
Vis hele sitatet...
Uff den er dårlig Litt klaus kanskje, men gud for et vrak av en film.

Quarantine gir klaus Noen over nevnte Cube serien, de er klimax klaus. Ellers er vel Poseidon, 2012 og Day after tomorrow noen katastrofefilmer som gir klaus om de liker slikt.
THE EXPERIMENT 2010 !!!!!

så akkurat på den, den virka ganske " klaustrofobisk whatever " aktig film
"The Shining" er for min del en film med brilliant klaustrofobisk tilsnitt.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Cube, Cube²: Hypercube, Cube Zero, med et snev av mindfuck.
Dykket er jo en norsk klassikker.
Var virkelig ikke klar over at en fobi kunne filme, men hva var det den filmet? Eller, utifra hvordan du har skrevet tittelen på tråden så filmet vel klaustrofobien når du startet den. Helt klart en god nok grunn til å starte en tråd, for hadde jeg sett en klaustrofobi (så hadde jeg også startet en tråd!) og HVERTFALL hvis den filmet!

Orddeling er en dødssynd.

MVH,
Kizzy deWiz
▼ ... over en uke senere ... ▼
kill bill, når hun blir begravd levende i en kiste.
Filmen The cell. Husker den ikke helt, men syntes den var bra for mange år siden, selv om j-lo er i hovedrollen, he,he.
Handler iallefall om noe som må være alle klaustrofobikeres mareritt, nemlig det å bli sperret inne i noens hjerne!

Eller hva med Being John Malkowtich ? Som handler om folk som kommer seg inn i ditt hue. he,he

Battle royale er bra!
Sist endret av huldrabuldra; 3. september 2010 kl. 15:37.
Sitat av Kizzy deWiz Vis innlegg
Var virkelig ikke klar over at en fobi kunne filme, men hva var det den filmet? Eller, utifra hvordan du har skrevet tittelen på tråden så filmet vel klaustrofobien når du startet den. Helt klart en god nok grunn til å starte en tråd, for hadde jeg sett en klaustrofobi (så hadde jeg også startet en tråd!) og HVERTFALL hvis den filmet!

Orddeling er en dødssynd.

MVH,
Kizzy deWiz
Vis hele sitatet...
Ikke klar over att en fobi kan filmes?
Folk kan jo ha fobi mot nettopp film tillogmed.

420 poster, dette må jo feires på den rette måten.
Sist endret av Aaatcho; 3. september 2010 kl. 15:41.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Panic room ? Ikke skummel, men de er jo innelåst i et ganske lite rom hele filmen omtrent En god film vil jeg påstå at det er også.
Minte meg på en annen klausfilm, 1408!