Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2230
Jeg prøver å undersøke litt rundt mulighetene for å være stedfortreder i en kriminalsak, som syndebukk og sone fengsel, mot å få betalt av den som egentlig "har gjort det".

Noen som har noen tanker rundt dette temaet? Noen som veit om hvilket sted man burde begynne å nøste?
Hva mener du med å nøste? Vil du vite hvordan andre har gjort det? Om det lar seg gjøre? What?

Kom med mer informasjon om hva du lurer på og hvilken type lovbrudd saken gjelder.
Skal du ta på deg skylden for en annen mot penger? I så fall må du nok havne litt i en tilfeldig situasjon. Tviler litt på at det er "jobsøknader" på å ta på seg skylden for andre.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Du burde kanskje tenke litt mer før du spør. Dette vil da komme på ditt permanente rulleblad, og kan være grunnen til at evt. du ikke får jobb der du ønsker i fremtiden.
Du må vel kjenne eller være del av noe organisert.

Du kan også legge ut annonse på inernett, hehe faktisk.
Skjønner ikke helt. Har du en konkret sak du tenker på eller tenker du på å tasse rundt og gjøre karriere som stedsfortreder i diverse kriminalsaker?
Sist endret av Sot-Jo; 1. november 2007 kl. 20:27.
Det han tenker på er at en person skal ta straffen til en annen mot betaling. Men da må de ikke vite hvem den siktetde er da.
Skal være rimelig greit betalt om det skal lønne seg for deg å sitte feks ett år i fengsel, i forhold til det du hadde tjent ved å feks være i full jobb.
Enig med det meste som er sagt.

Punkt 1: Om du skal få en slik "jobb" må du først få den tiltalte til å tilstå for deg, noe han sansynglivis ikke kommer til å gjøre. Eller du må være i et slikt miljø fra før.

Punkt 2: Det kommer jo på rullebladet ditt og om du gjør det fler enn 1 gang kan du risikere srengere straff enn det den skyldige ville fått.

Punkt 3: Du ville sansynligvis tjent mer i vanlig jobb. (Med mindre du tar støyten for en som har MASSE penger og et rykte han ikke vil ødelegge...)

Punkt 4: Det er jo mulig å gjøre det men du må sørge for at juryen tror deg. (Bevis på at det KAN være deg etc.)

Punkt 5: Don't drop the soap....


Alt i alt, ikke noe jeg ville ha satset på som yrke.
Jaja, noen synes sikkert fengselslivet er koselig
Men hvis du tar straff for noen kriminelle, er det en sjanse for at de IKKE betaler deg. For de er jo tross alt kriminelle. Så du bør fixe en 100% sikker betalingsmåte slik at du ikke blir snytt for penga.
haha, den svir....fem år etterpå, sorry borry, no money for you my friend.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dessuten er det vel dei aller alle færraste kriminelle som kan betale såpass at det faktisk hjelper? Dessuten må du kunne bevise utover rimelig tvil at det faktisk var du som gjorde handlinga. En tilståelse er ikkje nok til å bli dømt.
Mener å huske at jeg leste om en fyr som tok betaling for å sitte inne for andre. Han satt inne for folk med mindre straffer som promillekjøring o.l.
Han fortalte at fengselsvesenet ikke sjekket id når han ankom anstalten han skulle sone i.

Tror ikke det vil fungere i større fengsel eller alvorlige forbrytelser.
Det kan faktisk funke, men det høres helt føkka ut at de ikke sjekker id når man skal sone.
Sitat av Marcen
Det kan faktisk funke, men det høres helt føkka ut at de ikke sjekker id når man skal sone.
Vis hele sitatet...
Leste det i ViMenn for noen år siden, fengselsvesenet har muligens blitt mer nøye på hvem som blir satt inn bak murene nå enn de var før i tiden, ikke vet jeg
tror det er endel som misforstår her, og at det er det uflaks23 nevner trådstarter mener.

Regner med at det han mener er at de blir dømt - han soner. Men ja, det skal være endel penger før det lønner seg.
Sist endret av atomet; 10. november 2007 kl. 11:43.
Trådstarter
28 1
Sitat av Stickyshift
Du burde kanskje tenke litt mer før du spør. Dette vil da komme på ditt permanente rulleblad, og kan være grunnen til at evt. du ikke får jobb der du ønsker i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Det bare pirret min interesse. Er ikke så redd for det med jobb og sånt, ting har en tendens til å ordne seg. Men jeg tenkte, at om noen vet om noen miljøer dette foregår i, så kunne jo dette være et like bra forum som noe annet å legge ut en tråd i.

Sitat av LazySunday
Skal være rimelig greit betalt om det skal lønne seg for deg å sitte feks ett år i fengsel, i forhold til det du hadde tjent ved å feks være i full jobb.
Vis hele sitatet...
Det er nemlig det det skal. Men folk som har rævva fulle av penger er sikkert villige til å betale for å slippe et år i fengsel. Og da er jo ikke en million så mye å forlange. Dessuten er det jo en livserfaring å ta med seg. hehe

Sitat av Objective
Punkt 3: Du ville sansynligvis tjent mer i vanlig jobb. (Med mindre du tar støyten for en som har MASSE penger og et rykte han ikke vil ødelegge...)
Vis hele sitatet...
Er nok den jeg er nysgjerrig på, ja. hehe Og dette ville vært en engangsgreie. Kjenner et par som har vært i fengsel for mindre ting, og alle sier at det er en erfaring de ikke ville vært foruten. En av dem mente at den gangen han var i fengsel, var første gang han faktisk følte seg virkelig fri. Du veit, karriere, husleie, åtte-til-fire, blabla. Så joda, det måtte vært én gang, og fett betalt. En mill for ett år, tre mill for to. En eller annen rik fyr som er tatt for underslag eller noe greier. Men da blir jo problemet å overbevise noen om at den personen kunne vært meg da. Dette er egentlig ikke noe jeg nødvendigvis kunne tenke meg å gjøre, men tanken er litt pirrende Har jobba i samme jobben i sju år nå, og begynner å tenke at jeg er litt fengslet i min egen hverdag uansett. hehe
Om man f.eks kommer i kontakt med noen som har fyllekjørt og skal sitte 21dager i en åpen anstalt, og som ikke kan være borte fra jobb eller har ett rykte å ta vare på osv. så er vel ikke 20-30K så galt for 21 dager med pallespikring?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
28 1
Sitat av Popp
Om man f.eks kommer i kontakt med noen som har fyllekjørt og skal sitte 21dager i en åpen anstalt, og som ikke kan være borte fra jobb eller har ett rykte å ta vare på osv. så er vel ikke 20-30K så galt for 21 dager med pallespikring?
Vis hele sitatet...
Definitivt ikke. Men det er litt kjipt å få prikk på rullebladet for bare 20-30K, da ;-)
Sitat av Popp
Om man f.eks kommer i kontakt med noen som har fyllekjørt og skal sitte 21dager i en åpen anstalt, og som ikke kan være borte fra jobb eller har ett rykte å ta vare på osv. så er vel ikke 20-30K så galt for 21 dager med pallespikring?
Vis hele sitatet...
Øh jo? Er ca. så mange arbeidsdager i en måned, og det er ca. det jeg tjener i måneden, og jeg har ikke noe særlig til utdannelse eller noe. Skulle jeg gjort noe slikt skulle jeg hatt minst noen hundre. Men nå ville jeg aldri gjort noe slikt heller, da.