Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 785
Hei !
Noen som vet om noen firmaer i Norge som kjøper og selger "gull"? Jeg skal nemlig ha penger satt inn og ut av en e-gold konto, og for å gjøre dette mest mulig sikkert vil jeg gjerne ha et norsk firma som mellomledd? Noen som har noen forslag..
Finner ikke noe på google..

Mvh Ludde
Hva er vitsen med dette? Dersom du ikke stoler på e-gold.com ville jeg latt være å bruke tjenesten. Det er vel ikke noe vanskeligere å overføre til e-gold.com enn til et eventuelt norsk firma som siden bare overfører pengene på akkurat samme vis som du ville gjort, og i tillegg tar betalt for tjenesten de utfører?
Ludde's Avatar
Trådstarter
57 1
Ok, jeg skjønner hva du mener. Men, er det ikke slik at for å få noe penger ut av e-gold og inn på min konto er jeg nødt til å bruke et mellomledd. E-gold stoler jeg på, det er så utrloig mange som bruker denne tjenesten så det skal ikke være noe problem. Jeg har bare forstått det sånn at det ikke er mulig å sette penger rett inn på e-gold siden de kun operer med såkalt "gull".

Mvh Ludde
▼ ... over et år senere ... ▼
Det er ikke mulig å sette inn penger på en e-gold konto, eller for den saks skyld ta ut fra e-gold.

Eneste måten å få e-gold-penger på, er å få de overført fra en annen e-gold-konto, mot at man betaler den andre kontoholderen med annen valuta. Og likeledes må man selv selge sin e-gold til en annen bruker for å få fysiske penger.

Dette kan, som du riktig påpeker, gjøres ved å bruke en mellommann, som for eksempel et e-valuta-vekslefirma. Eller man kan trade med andre e-gold-brukere direkte, via ulike fori. Sistnevnte er risikabelt, da det er mange kjeltringer der ute. Selv har jeg vært offer for to av dem.

En nokså trygg måte å kjøpe e-gold på er gjennom f.eks. ebay, men der blir kursen nesten alltid meget stiv, da det er mange som byr på det.
Hei!

Det er ikke en norsk tjeneste, men jeg har selv brukt icegold.com og det fungerte strålende (sendte penger fra bank konto), det er også veldig mange som bruker denne.. Anbefales
Hvorfor dra opp en tråd fra Mai 2006?