Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 9033
Jeg syns dette er kjempe flott jeg! Det gir allmennheten info om stoffene og folk får lettere for å snakke om sine/andres problemer/erfaringer.

Kjør på media, jeg heier på deg!
håper virkelig de gjør det samme med hasj snart.
Sitat av alphamale Vis innlegg
håper virkelig de gjør det samme med hasj snart.
Vis hele sitatet...
Å sammenligne hasj med steroider er jo helt på trynet, for det er vel det du prøver på her ? Du vet selv hvor feil det blir, regner jeg med. Hva tror du er mest/minst skadelig av de to nevnte?

Det er da også jevnlige negative oppslag om hasj og "hasjplanter" i mediene.
Sitat av alphamale Vis innlegg
håper virkelig de gjør det samme med hasj snart.
Vis hele sitatet...
det er noe av det dummeste jeg har hørt! hasj er ikke i nerheten like skadelig for kroppen som anabole steroider!

mener du de skal forby alkohol også??

Edit: pidget var litt raskere enn meg: )
Sist endret av bamsetid; 9. september 2009 kl. 22:12.
Typisk SV. Hva får dem til å tro at den norske befolkning ikke kan bestemme over seg selv? Greit nok at de fleste narkotiske stoffer er ulovlig, men anabole steroider har vært lovlig for bruk altfor lenge til at man bare kan forby det nå. Steroidene har ikke vist seg å være noe problem for noen - utenom de få som faktisk har klart å bli avhengig av dette stoffet. Ettersom det faktisk er lovlig for bruk så vet også de som bruker det risikoen. Anabole steroider er også veldig lite avhengighetsdannende.

Ryktet om at man får mindre penis av steroider er også bare tull.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Typisk SV. Hva får dem til å tro at den norske befolkning ikke kan bestemme over seg selv? Greit nok at de fleste narkotiske stoffer er ulovlig, men anabole steroider har vært lovlig for bruk altfor lenge til at man bare kan forby det nå. Steroidene har ikke vist seg å være noe problem for noen - utenom de få som faktisk har klart å bli avhengig av dette stoffet. Ettersom det faktisk er lovlig for bruk så vet også de som bruker det risikoen. Anabole steroider er også veldig lite avhengighetsdannende.

Ryktet om at man får mindre penis av steroider er også bare tull.
Vis hele sitatet...
Ja, det er kanskje sant, men steroider er ikke bra for hjertet og levra. dette kan være skadelig for de med dårlig hjerte. Veldig mange får angst, Depresjoner, agressjons problemer osv av bol..
Mye problemer relatert til anabole steroider er jo i dag konsekvens av at salg og innførsel er ulovlig. Bare se den nest siste linken til trådstarter. Mange kjøper dårlige underground-produkter der verken sterilitet eller renhet har blitt tilstrekkelig ivaretatt. Ikke helt pent å injisere dårlig testosteron med rester av nikkel og kadmium for eksempel...

For de av oss som har litt mer peiling på anabole steroider enn Ola Nordmann er det ganske åpenbart at det å gjøre enda flere mennesker kriminelle er helt latterlig. At noen går i baret og får alvorlige problemer skal ikke skyves under teppet, men analyserer man sakene er det stort sett snakk om veldig uvettig bruk eller særskilt dårlige preparater. At dopingbrukere er mer voldelige har gjerne noe med at voldelige folk ofte er av den typen som bruker steroider. Har vært borti ulike testosteron-estere, trenbolone, equipoise og en rekke andre, og kan ikke si meg annet enn fornøyd! Nesten skuffende hvor lite bivirkninger jeg merket...

En ting til ettertanke: En del anabole steroider er lovlig i Iran og Thailand. Førstnevnte henretter homofile, den andre henretter folk for narkotika.

bluefrog: Du kan ikke gruppere steroider og si at det ikke er bra for levra. Det er veldig avhengig av hva slags stoff vi snakker om og i hvilken form.
Sist endret av Nichotin; 9. september 2009 kl. 22:26.
Sitat av pidget Vis innlegg
Å sammenligne hasj med steroider er jo helt på trynet, for det er vel det du prøver på her ? Du vet selv hvor feil det blir, regner jeg med. Hva tror du er mest/minst skadelig av de to nevnte?

Det er da også jevnlige negative oppslag om hasj og "hasjplanter" i mediene.
Vis hele sitatet...
jeg sammenlikner de ikke overhodet. Hasj kan være skadelig og negativt for noen. Dermed håper jeg de gjør det samme. STOR og negativ fremstilling i media håper jeg på.-

Sitat av bluefrog Vis innlegg
det er noe av det dummeste jeg har hørt! hasj er ikke i nerheten like skadelig for kroppen som anabole steroider!

mener du de skal forby alkohol også??

Edit: pidget var litt raskere enn meg: )
Vis hele sitatet...
jeg sammenlikner ikke de to. Jeg MENER ikke at de burde forby alkohol, men det burde vel kanskje egentlig det? mtp annet som er ulovlig. det er skadelig, fører til vold/drap og død. Poenget mitt er vel at jeg mener at alle burde bestemme over seg selv. steroider, hasj og alkohol burde være lovlig i mine øyne.
Sist endret av alphamale; 9. september 2009 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Typisk SV. Hva får dem til å tro at den norske befolkning ikke kan bestemme over seg selv? Greit nok at de fleste narkotiske stoffer er ulovlig, men anabole steroider har vært lovlig for bruk altfor lenge til at man bare kan forby det nå. Steroidene har ikke vist seg å være noe problem for noen - utenom de få som faktisk har klart å bli avhengig av dette stoffet. Ettersom det faktisk er lovlig for bruk så vet også de som bruker det risikoen. Anabole steroider er også veldig lite avhengighetsdannende.

Ryktet om at man får mindre penis av steroider er også bare tull.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt - det er da usedvanlig veldokumentert at anabole steroider er sterkt helseskadelig, og øker sjansane for hjerteinfarkt og relaterte sjukdomer rimelig brutal, i tillegg til at det gir psykiske problemer.

Å bagatellisere det slik du gjer, og hevde at folk er klar over skadevirkningene er tullprat i mine auge. Eg tipper dei fleste som driv med doping bruker argumentasjonen "det gjeld ikkje meg", og bagatelliserer skadeverknadane i størst mogeleg grad.

Det er heller ikkje snakk om eit SV-forslag. Det er vel rimelig grei tverrpolitisk støtte for det:
Sitat av http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Tror-doping-blir-forbudt-909058.html
Jan Arild Ellingsen i Frp tror også det bare er snakk om tid før dopingbruk blir ulovlig.

– Det viktigste argumentet er helseproblemene det fører med seg. Driver en med idrett er jo doping også alvorlig juks, sier Ellingsen.
[...]
Høyre mener imidlertid at regjeringen bruker altfor lang tid på å gjøre noe med saken.

– Det er slått alarm om skadevirkningene for lenge siden, nå må det handles. At det kan bli en sovende lov som politiet ikke klarer å følge opp er et dårlig argument for ikke å gjøre noe som helst, sier Elisabeth Aspaker.
Vis hele sitatet...
Så kritikken din er fullstendig urimelig, og deler av det er beviselig feil. Så rull inn SV-hetsen din i denne saka, når alt fra SV til FRP støtter forbudet.

Les også http://en.wikipedia.org/wiki/Anaboli...iatric_effects
Sist endret av vidarlo; 9. september 2009 kl. 22:28.
Sitat av bluefrog Vis innlegg
Ja, det er kanskje sant, men steroider er ikke bra for hjertet og levra. dette kan være skadelig for de med dårlig hjerte. Veldig mange får angst, Depresjoner, agressjons problemer osv av bol..
Vis hele sitatet...
leverproblemer og hjerteproblemer? det er totalt avhengig av stoff og inntaksmåte.

OG:

Arbeidsgruppen utførte en omfattende evaluering av den viktigste forskningslitteraturen på området. Rapporten ble avgitt til departementet 8. januar 2004 (se vedlegg). Gruppens medlemmer var enige om følgende konklusjoner:

*

– Det kan anses som vel dokumentert at anabole steroider i doser opp til lave dopingdoser innebærer liten eller ingen påvirkning av personens aggresjonsnivå.
*

– Det er ikke dokumentert at det er årsaksmessig sammenheng mellom noe moderate doser anabole steroider og aggressivitet.


sitert fra stortinget. flott innlegg av nichotin.
Sist endret av alphamale; 9. september 2009 kl. 22:29.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ærlig talt - det er da usedvanlig veldokumentert at anabole steroider er sterkt helseskadelig, og øker sjansane for hjerteinfarkt og relaterte sjukdomer rimelig brutal, i tillegg til at det gir psykiske problemer.

Å bagatellisere det slik du gjer, og hevde at folk er klar over skadevirkningene er tullprat i mine auge. Eg tipper dei fleste som driv med doping bruker argumentasjonen "det gjeld ikkje meg", og bagatelliserer skadeverknadane i størst mogeleg grad.

Det er heller ikkje snakk om eit SV-forslag. Det er vel rimelig grei tverrpolitisk støtte for det:


Så kritikken din er fullstendig urimelig, og deler av det er beviselig feil. Så rull inn SV-hetsen din i denne saka, når alt fra SV til FRP støtter forbudet.

Les også http://en.wikipedia.org/wiki/Anaboli...iatric_effects
Vis hele sitatet...
Anabole steroider er medisin - et legemiddel. Det er ikke meningen at man skal ta for mye, som med det meste annet. Hvis man tar steroidene i normale mengder er det ikke farlig i det hele tatt, utenom kanskje med tanke på sterilitet. Det jeg prøver å si er at det er ikke mange nok som misbruker middelet til at det skal forbys. De fleste som bruker anabole steroider bruker det i normal mengder, og ødelegger ikke for seg selv eller noen andre ved å bruke det.

Og jeg beklager den politiske hetsingen min. Jeg leste bare til overskriften i denne artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=578283
Sitat av alphamale Vis innlegg
leverproblemer og hjerteproblemer? det er totalt avhengig av stoff og inntaksmåte.

OG:

Arbeidsgruppen utførte en omfattende evaluering av den viktigste forskningslitteraturen på området. Rapporten ble avgitt til departementet 8. januar 2004 (se vedlegg). Gruppens medlemmer var enige om følgende konklusjoner:

*

– Det kan anses som vel dokumentert at anabole steroider i doser opp til lave dopingdoser innebærer liten eller ingen påvirkning av personens aggresjonsnivå.
*

– Det er ikke dokumentert at det er årsaksmessig sammenheng mellom noe moderate doser anabole steroider og aggressivitet.


sitert fra stortinget. flott innlegg av nichotin.
Vis hele sitatet...
okei, her er noe jeg fant på nettet

Hjertet kan påvirkes av anabole steroider. Hjertet kan vokse i størrelse. Selv om dette kan gå noe tilbake når man slutter med anabole steroider, så kan dette være veldig farlig. Og vi har ingen kontroll over dette.

Vi har også snakket med flere leger og det viser seg at det er dokumentert at anabole steroider kan føre til en fortykkelse hjertets venstre ventrikkel. Det fører til at det blir trangere for blodet å passere. Dette kan ikke avsløres ved en EKG undersøkelse, men krever undersøkelse med ultralyd(ekko).

Dette kan gå noe tilbake hvis man slutter med anabole steroider. Men det er viktig å huske at dette kan være fatalt. Det er faktisk en sjanse for at man kan dø! Det er ikke sikkert at du merker det i tide.

Forskning har vist at inntak av anabole steroider gir høyere nivå av det dårlige kolesterolet(LDL), og senker nivået av det gode kolesterolet(HDL). Dette er ikke særlig gunstig for hjerte og karsystemet

Det kan føre til fettavleiringer og forkalkninger inne i blodårer. Et dårlig kosthold kan gjøre dette verre.


Steroidbruk fører ofte til høyt blodtrykk blant annet pga et høyere nivå østrogener som ofte fører til salt og væskeretensjon.
Sitat av bluefrog Vis innlegg
okei, her er noe jeg fant på nettet

Hjertet kan påvirkes av anabole steroider. Hjertet kan vokse i størrelse. Selv om dette kan gå noe tilbake når man slutter med anabole steroider, så kan dette være veldig farlig. Og vi har ingen kontroll over dette.

Vi har også snakket med flere leger og det viser seg at det er dokumentert at anabole steroider kan føre til en fortykkelse hjertets venstre ventrikkel. Det fører til at det blir trangere for blodet å passere. Dette kan ikke avsløres ved en EKG undersøkelse, men krever undersøkelse med ultralyd(ekko).

Dette kan gå noe tilbake hvis man slutter med anabole steroider. Men det er viktig å huske at dette kan være fatalt. Det er faktisk en sjanse for at man kan dø! Det er ikke sikkert at du merker det i tide.

Forskning har vist at inntak av anabole steroider gir høyere nivå av det dårlige kolesterolet(LDL), og senker nivået av det gode kolesterolet(HDL). Dette er ikke særlig gunstig for hjerte og karsystemet

Det kan føre til fettavleiringer og forkalkninger inne i blodårer. Et dårlig kosthold kan gjøre dette verre.


Steroidbruk fører ofte til høyt blodtrykk blant annet pga et høyere nivå østrogener som ofte fører til salt og væskeretensjon.
Vis hele sitatet...
heh. vet ikke hvor du siterer fra, men mye feilinformasjon, og ting satt på spissen. høye østrogennivåer og høyt blodtrykk er lett å motvirke og igjen totalt avhengig av hva slags steroider og inntaksmåte. Det er ikke dokumentert ____ET ENESTE____ dødsfall av steroider. NOEN GANG. finner også teksten din lite seriøs, da de bl.a setter utropstegn bak "du kan faktisk dø!"
Sist endret av alphamale; 9. september 2009 kl. 22:49.
Sitat av alphamale Vis innlegg
heh. vet ikke hvor du siterer fra, men mye feilinformasjon, og ting satt på spissen. høye østrogennivåer og høyt blodtrykk er lett å motvirke og igjen totalt avhengig av hva slags steroider og inntaksmåte. Det er ikke dokumentert ____ET ENESTE____ dødsfall av steroider. NOEN GANG.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om dette er noe tull du finner på selv. hvis ikke vil jeg gjerne høre hvor du har dette fra?

Du kan ikke si at en døde bare av en dose steroid, det vil jo bli det samme som og si at det ikke er et dokumenter dødsfall av røyk det...

selfølgelig er jo steroider med på og påvirke helsa..

uansett her er en link om en som døde pga steroider.
http://www.steroider.net/index.php?o...=112&Itemid=28

EDIT: flere lenker
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/07/459993.html
http://www.aftenposten.no/nyheter/sp...icle888422.ece
Sist endret av bamsetid; 9. september 2009 kl. 22:55.
Det er veldig mange tenåringsgutter som har lav selvtilitt, og føler seg usikker på kroppen sin, og de tror at steroider kan være en bra løsning på og få et bedre utseende. Fra det synspunktet så burde det helt klart bli ulovlig. Om det er nok for og overbevise meg vet jeg ikke enda.

Steroider trenger nødvendigvis ikke og være så veldig farlig, bare du vet hva du driver med - og det virker det som de fleste som driver av gjør nå. Leser rundt, vet hvilke stoffer som gjør hva for kroppen, og vet hva man kan ta for og forebygge mot bivirkninger etc. Og de fleste er fult klar over hvilke bivirkninger det kan føre med seg, og så lenge de vet det burde det være deres valg.

men så er det de unge tenåringsguttene igjen, som de fleste sikkert ikke har lest noen ting, og aner ingenting - utenom det dealern til en kompis av en kompis på 17 år sa. Og hvis de har fått høre alle bivirkningene er de ikke gamle nok til og ta en rasjonell og anvarsfull besluttning uansett. Og noe de kanskje heller ikke vet er at de er mye mer utsatt for enkelte bivirkninger.

Hadde det bare vært slik at unge gutter ikke fikk tak i det så lett, hadde alt vært greit.
Sitat av bluefrog Vis innlegg
uansett her er en link om en som døde pga steroider.
http://www.steroider.net/index.php?o...=112&Itemid=28
Vis hele sitatet...
hehe. du burde lese artikkelen.

POLICE have launched an investigation following the death of a former Swindon gym owner who injected himself with Ministry of Defence morphine.


han var forsåvidt en junkie og misbruker av kokain, amfetamin og mange andre medikamenter.

Mrs Borresen said she was aware he was taking cocaine and additional morphine unlawfully, before his death, using injecters from MoD supplies. The evening before his death he had injected morphine and taken cocaine.

A post mortem revealed numerous injection marks on his legs, hands and left arm. A toxicology report revealed his blood contained very high levels of morphine and cocaine, as well as a high therapeutic level of Diazepam.
Sist endret av alphamale; 9. september 2009 kl. 22:58.
Sitat av alphamale Vis innlegg
hehe. du burde lese artikkelen.

POLICE have launched an investigation following the death of a former Swindon gym owner who injected himself with Ministry of Defence morphine.


han var forsåvidt en junkie og misbruker av kokain, amfetamin og mange andre medikamenter.

Mrs Borresen said she was aware he was taking cocaine and additional morphine unlawfully, before his death, using injecters from MoD supplies. The evening before his death he had injected morphine and taken cocaine.

A post mortem revealed numerous injection marks on his legs, hands and left arm. A toxicology report revealed his blood contained very high levels of morphine and cocaine, as well as a high therapeutic level of Diazepam.
Vis hele sitatet...
jaja, du kan jo bare leve i den tro at steroider er bra for kroppen du!
lykke til i livet: )
Sitat av bluefrog Vis innlegg
jaja, du kan jo bare leve i den tro at steroider er bra for kroppen du!
lykke til i livet: )
Vis hele sitatet...
haha, jeg sier ikke at steroider er BRA for kroppen. Les mine innlegg på nytt. Jeg sier at ingen har dødd av steroider, og det er mange levende bevis på at folk har dopet seg konstant og/eller regelmessig i 30-40 år lever i BESTE velgående.

lykke til videre i livet med å argumentere og diskutere ting du har nada innsikt og kunnskap om!
Sist endret av alphamale; 9. september 2009 kl. 23:02.
Sitat av alphamale Vis innlegg
haha, jeg sier ikke at steroider er BRA for kroppen. Les mine innlegg på nytt. Jeg sier at ingen har dødd av steroider, og det er mange levende bevis på at folk har dopet seg konstant og/eller regelmessig i 30-40 år lever i BESTE velgående.

lykke til videre i livet med å argumentere og diskutere ting du har nada innsikt og kunnskap om!
Vis hele sitatet...
seff, men jeg er 100% sikker på at la oss si steroider ikke fantes. så ville det vert minder dødsfall i tidlig alder..

GOD NATT<3
Sitat av bluefrog Vis innlegg
jaja, du kan jo bare leve i den tro at steroider er bra for kroppen du!
lykke til i livet: )
Vis hele sitatet...
Det ene argumentet ditt ble vist ugyldig, og du responderer med noe som er like smart som "jammen du har ikke noe liv"? Burde du ikke heller... nei, glem det. Kanskje om noen år.
Det er sikkert ingen som har dødd på overdose fra testosteron nei, men man kan alikevel dø av steroider. Selvom jeg ikke har lest om noen dødsfall som jeg husker, er jeg alikevel hundre tusen % sikker. Du kan lese om historen til Ståle, han som driver steroider.net - Han holdte på og dø, som direkte oversak til steroider.

Det at man dør, det er kanskje ikke noen vanlig 'bivirkning' og skjer det med noen, er det med de som har brukt i flere 10år.

Alikevel, det at det ikke er registrert noen dødsfall på steroider er uansett ikke et bra nok argument.
Sitat av bluefrog Vis innlegg
seff, men jeg er 100% sikker på at la oss si steroider ikke fantes. så ville det vert minder dødsfall i tidlig alder..

GOD NATT<3
Vis hele sitatet...
hvordan kan du være det når du har minimalt med kunnskap om det? du synser jo bare.

Sitat av appel Vis innlegg
Selvom jeg ikke har lest om noen dødsfall som jeg husker, er jeg alikevel hundre tusen % sikker. Du kan lese om historen til Ståle,.
Vis hele sitatet...

Jeg har flere felles bekjente med Ståle, og det de fleste vet i dette miljøet, er jo at Ståle også var storforbruker av narkotika som amfetamin og kokain. Hans doser av steroider var jo også helt ekstreme. Hans tilfelle kan ikke direkte relateres til steroider, da han inntok så mange andre ting over lang tid samtidig.
Du kan ikke være 100.000% sikker på at det har vært dødsfall, for det har det ikke. Det heter forsåvidt 100% sikker.
Sist endret av alphamale; 9. september 2009 kl. 23:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Klart steroider ikke er bra for deg hvis du misbruker det. Og er vel ikke direkte helsefremmende ved moderat bruk heller. Men å si at du dør og får 10-14 år mindre levetid PGA. steroider er tull. Ståle fra steroider.net brukte flere andre narkotiske preparater og syke doser med steroider. Steroider og Narkotika blandet er en dødsbombe. Folk må huske på at kroppen allerede produserer testosteron og at du over en kort periode øker testosteron nivåene er ikke enormt farlig. Problemet er at det finnes mange unge folk som misbruker steroider pga de ikke har peiling. Og volden fra steroidebrukere er vel fordi at folk som er kriminelle og voldelige fra før av ofte begynner å bruke steroider.

Det som er ødeleggende for steroider er uvitheten blandt folk, samt de personene som misbruker eller ikke har peiling på hvordan å bruke steroider. Eller vet hva PCT er og nødvendigheten av dette samt pause fra steroider.


Han som vg snakker om som sier han har brukt 1 mill på steroider fra han var i starten av 20årene. Si 20 år og nå 34 år, altså 14 år. Selv om det sikkert er mindre? Javell 2500 mg testosteron koster fra 700 og nedover. Si en kur er 5000mg, altså maks 1400kr også tilsette et steroid til, pris: 2000kr max. + pct 700kr. Altså 4100kr. Og kuren varer da 10-12 uker + pct som skal tas 21 dager etter kur oftest, og varer ett par uker. Altså 84 dager (utennom pct) Og regelen er minst like lang tid av steroider som på for de som bruker mye.

Si en tar 84 dager steroider + PCT. 100 dager. Også 100 dager uten steroider. 100 dager på igjen. da har du tatt 2 kurer på ett år, og brukt 300 dager av året. Dette har kostet deg si 8500kr. Eller si 10-15 tusen hvis du bruker en 2-3 steroider + pct. Ta 3 kurer året 20 tusen kr. (to store en liten) Og da bruker du ganske mye. Si 14 år med ganske mye steroider = 280 000kr. Da vil jeg si du er misbruker av steroider. Og hvis han da som ifølge seg selv har brukt rundt 1 million på steroider. Så kan dere tenke dere selv hvor jævlig han har missbrukt det. På de 14 årene. Ergo en jævlig idiot.

Mener også å ha lest at han har brukt anadrol noe som mange "eksperter" innen steroider mener er det farligste steroidet som finnes og det anbefales sterkt å ikke bruke det. Og som kan forklare problemet grunnet det er tablett altså oralt og da går ned i leveren osv. Kommer vel til tarmen til slutt der det ligger å ødelegger. er jo 17a alkylert tablett bol (orale steroider) slik at leveren ikke skal klare nedbryte det så fort slik det får bedre virkning samt at kroppen skal frigi enten insulin eller igf husker ikke hva det var. Så han kan vel takke seg selv for den lille hjernen og ikke skylde på steroider, heller hans eget missbruk. Sprøyt misbrukelig høye doser heroin inn i kroppen i 14 år så skal du se om du lever da. (Siden det stod i ene linken at steroider var verre enn heroin)
Gode poeng, Neogeno.

En liten rettelse bare: Såfremt dosene er nøyaktige og alt annet blir passet på (ernæring, helse osv) vil de aller fleste fint kunne overleve 15 år med daglige heroininjeksjoner.
Jeg synes å forby de midlene her blir enda et slag mot vår personlige frihet, det er heller ingenting som indikerer at det er snakk om noe samfunnsproblem, som krever en så sterk reaksjon som et forbud, det er like ille som om vi skulle forby tobakk,det har færre positive og langt flere negative egenskaper, forskjellen er at brukergruppen er så stor at det ville ført med seg problemer.
Politiet og kripos har lenge vært imot et forbud, hvorfor vet jeg ikke, men de mener nok at det vill føre med seg mer problemer, kanskje tilogmed alt dette oppstyret vil føre til økt bruk.

Jeg kan nevne som eksempel at på begynnelsen av nittitallet, året før hunderasen pitbull var forbudt hadde Norsk Kennel Klubb noen-og-trevde registrerte individer av rasen, året etter da forbudet hadde tredd i kraft mente politiet det var mer enn 1000 ulovlig.
Alt oppstyret om farlig hund hadde gjort rasen populær blandt kriminelle og andre som trengte en penisforlenger.

Media blåser dette opp å sier det er livsfarlig, så viser de en feit tosk som var 140kg da da han brukte, samtidig som han skryter av at han har brukt 1 million kroner på steroider.
Klart det går galt da, det er det samme som å filme en med spiseproblemer,diabetes og dårlig hjerte. Mens de proklamerer at han ble syk av mat, samtidig lister de at han bruker like på mat, som en storfamilie. det er ikke maten(steroidene) det er FORBRUKET.

Viss man tar steroider, så bør man ha lest litt å dermed vite litt hva de forskjellige stoffene gjør med kroppen din. Det er medisiner, og som alle medisiner har de bieffekter. Men de er til å komme over, og viss du tar blodprøver, noe som blir oppfordret av alle som har litt peiling. Så er det virkelig ikke mye som kan skje med deg rent fysisk.
De psykiske effektene er også sterkt overdrevet, de som får kjemp nedtur har ofte noe de sliter med i begynnelsen av. Steroider kan ikke hjelpe deg å kurrere et allerede psykisk problem som dårlig selvbilde osv.

Dette med aggresjon er også mer nyansert enn hva som fremstilles i vg , jeg tror, det samme gjør politiet(dette er fra en bok de har om info ang. narkotika og steroider) og forskere at den økte aggresjonen som noen ganger er blitt observert heller kommer av macho effekten som kommer av å den nye muskelmassen man får på så kort tid.
Veldig bra skrevet Neogeno, du fikk fram alle poengene jeg hadde tenkt til å skrive i denne tråden.

Det som ødelegger steroidemiljøet her i Norge er nok ryktet det har fått på seg. 16 år gamle gutter ser på steroider som et mirakelmiddel; "Hiv i deg sprøyter og/eller tabletter og bli stor på 1-2-3!". De finner seg en kjøper, kjøper uten sikkerhet for at dette er trygge varer og trøkker det i seg uten noen som helst slags kunnskap innen temaet. Guttene trener hardt, men ikke nødvendigvis riktig, de spiser ikke nok for å oppnå kalorioverskudd, og de sover for lite. Dette ender med at de blir ikke fornøyde, og de innser at de kanskje har tatt for lave doser, dermed øker de dosene høyere enn hva som er anbefalt.

Dette kan føre til tre forskjellige skadelige faktorer.
  1. De kjøper fra en rød selger (de har ingen anelse på om produktene er ekte. Dette kan være svært alvorlig og helseskadelig, i verste fall dødelig.
  2. Eksempelet har jeg valgt å skrive at de er 16 år. Dette kan ødelegge kroppen for resten av livet med tanke på at i 16årsalderen så er fremdeles i utvikling, men ved å innta steroider, så stoppes denne utviklingen permanent. Dette kan medføre til helseskader
  3. De bestemmer seg for å øke dosene på grunn av ufornøyd resultat. Dette fordi de ikke eier kunnskap og har hatt dårlig ernæring under kur. Dette kan medføre til (flere) bi-virkninger og helseskader.

Så, vi ser for oss den verste situasjonen. De blir utsatt for bi-virkninger og kanskje helseskader. Familie og kjente oppdager bruk og ser på steroider som et svært helseskadelig produkt, som gir steroidene et svært dårlig rykte.

Vi har også de idiotene som kombinerer narkotika som heroin, amfetamin, LSD, ritalin og flere narkotiske midler med steroider. Dette gir nesten en garanti for at man utsetter kroppen for et ekstremt press og resulterer alvorlige skader på innvendige organer. Selvfølgelig så får steroidene skylden for dette også.
(Ta gjerne en titt på det ene intervjuet av eks-steroidebrukeren som fikk hjertesvikt på grunn av steroider, mener han på. Jeg er nok temmelig sikker på at kombinasjonen mellom steroidene og narkotika forårsaket dette)

Jeg så at noen nevnte tidligere i posten at hjertet ville vokse og danne problemer for kroppen ved bruk av steroider. Svaret er både riktig, men samtidig feil. Steroider er en betegnelse over en gruppe medikamenter/midler som blir brukt av kroppsbyggere. Det finnes mange midler under denne kategorien, og ettersom jeg vet, så finnes det bare et middel som gjør at indre organer kan vokse, og det er HGH (veksthormon). Dette er en svært farlig type steroide, og man må være svært forsiktig når man velger å utsette seg for en slik fare. Virkningene av denne typen steroide er individuell, og har forskjellig effekt på hver enkelt menneske.

Vi har også Anadrol, som nevnt tidligere. Dette er et av de mest populære typen steroide som finnes per dags dato. Ikke nødvendigvis i bruk, men i navn, og sitt rykte. Anadrol kan gi utrolige resultater på en kort kur på rundt seks uker, og man øker mye i vekt. Men mye av vekten skyldes væskeoppsamlingen anadrol forårsaker. Men som sagt, så er denne steroideprofilen svært skadelig, også farligere enn f.eks. dianabol og Winstrol, nemlig fordi oxymetolon ikke lett binder seg til androgenreseptorene som de to førstnevnte. For å få orden på dette, må du øke dosene for å få effekt, og dette fører til bi-virkninger. Man trodde en periode at Anadrol ville være ute av markedet for godt, siden det var en vanskelig type steroide å få tak i, men det ser ut til at det er i ferd med å komme tilbake, på grunn av økning av private laboratorier.

Så, disse to steroidene, er det jeg mener blir sett på som de mest skadelige. Heldigvis, så er de ikke like populær som de andre steroidetypene. Men jeg ser ingen grunn til å totalforby steroider av den grunn. Selv de to verste steroidene kan brukes, ved moderat bruk (lave doser).

Mirakelkur, er det som nevnt tidligere ikke. Mange ser på dette som juks, andre ser dette i likhet med narkotiske stoffer. Hvorfor? Fordi folk ikke har en anelse på hva de blander seg inn i, og ser for seg de verste faktorene som er mulige å forestille seg. Det er ikke ofte man leser i avisen, "steroidebruker frontkolliderte med personbil, alle omkom", eller "steroidebruker knivstakk uskyldig fotgjenger på Oslo S."

Ser for meg politiet som arresterer syklisten som valgte å ta en snarvei i sportskarrieren sin, enn en alkoholiker som forsøker å ta ny rekord i å kjøre på flest mulig røde lys uten stopp i Oslo sentrum.

Bare for å få det klart, nå forsvarer jeg ikke steroider som om det var en positivt tema, men det får da være makan til uvithenet blant folk der ute som hele tatt våger å åpne kjeften uten snøring på hva det dreier seg om. Og utifra det jeg har lest i media i det siste, så ser det ikke ut til at den politiske staben eller media heller har så mye peiling på hva de prater om, men de fleste av dem er så trang i pappen, at å bevise det motsatte er ikke vits før man opplever det på egenhånd, noe som er svært usannsynlig.
Er mange gode poeng i denne tråden, men det er er også mye tull og synsing som enkelte har påpekt!

For å få mest mulig info og forståelse for anabole steroider burde man holde seg langt unna steroider.net etter min mening. Den siden inneholder informasjon om anabole androgene steroider (heretter aas) som er forferdelig lite objektive.
Som de fleste vet så er det utrolig mange myter rundt aas. Det som er så merkelig er at de aldri blir avlivet! Mytene med damepupper og liten penis bare lever videre nettopp pga. uvitenhet og synsing.

Når man er på kur så er de vanligste bivirkningene meget mildere enn det som er beskrevet i media. Har mange venner som har brukt anabole steroider.
Disse har stortsett bare blitt litt kvisete etter kuren og fått økt kjønnsdrift under kuren. Samt "testobein" i startfasen, noe som er et meget vanlig fenomen.
Jeg har også brukt min del av steroider og syns dette er stoffer som fungerer helt fabelaktig for min del.

Har aldri følt meg bedre enn etter at jeg begynte.
Har ikke hatt noen nedturer etter kur og det er ingen av mine venner som har sagt at jeg har endret personlighet etter at jeg har spurt dem ut om de har merket noen forandring på meg.

Jeg er temmelig temperamentfull, men har aldri opplevd noe "roid rage" , på testo, dianabol eller begge deler godt blandet.
Har heller ikke fått andre bivirkinger enn midlertidig høyt blodtrykk og høyt kolestrol.
Høyt blodtrykk og kolestrol er jo en del av kuren. så fremt at det er orale midler med i bildet med tanke på kolestrolet.

Har tatt blodprøver og tester av kroppen min regelmessig. Alle testene viser at kroppen min fungerer helt normalt og at indre organer er i god form.

Tilegner man seg nok informasjon og kunnskap om hvordan en skal gå fram på en kur med aas og har oppfølging av en kompetent lege så går dette stortsett veldig bra.
Det som ofte er problemet med personer som skader seg ved å bruke steroider er at de gir faen i å spise og drikke riktig mens de sier: " Neh.. Jeg driter i å få i meg riktig mat! Kan heller bare kjøre dobbel dose med steroider istedenfor! "

Dette har selvfølgelig ingenting for seg!
Slike personer drikker seg ofte fulle under kuren. Dette er meget belastende for nyrer og lever i tillegg til at det kan være belastende for samfunnet å ha en full sofaboler brautende rundt i taxikøen på jakt etter et lett bytte akkurat som en slagbjørn midt i en saueflokk.
For begges vedkomne vil det mest sannsynlig få konsekvenser. For boleren i form av juridiske represalier eller at kroppen rett og slett blir lei seg.


Aas er ikk noe å kødde med! Dette er stoffer med voldsomt skadepotensiale som ikke burde brukes dersom du ikke vet noenting om hvordan de fungerer eller om det kan ligge alvorlig sykdom latent i din familie.
Dessuten er anadrol og trenbolone nokså stygge stoffer når det gjelder (mis)brukerens psyke! Dette er ekstra skummelt ettersom de er de mest potente stoffene når det gjelder økt styrke og muskelvolum.

Når det kommer til oppstyret i media tror jeg det rett og slett handler om politikk!
Anabole steroider bør være ulovlig, det er bevist på mange måter at det er meget helseskadelig.
Det kan også gi personen høyere temperament og det kan da bli lettere og oppføre seg voldelig, da kan det også gå ut over andre...

Dette er i alle fall min mening, skjønner at andre kan mene noe annet.
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Anabole steroider bør være ulovlig, det er bevist på mange måter at det er meget helseskadelig.
Det kan også gi personen høyere temperament og det kan da bli lettere og oppføre seg voldelig, da kan det også gå ut over andre...

Dette er i alle fall min mening, skjønner at andre kan mene noe annet.
Vis hele sitatet...
Det er bevis at det _kan_ være helseskadelig på mange måter.

Psyken har mye med utgangspunktet til brukeren/misbrukeren å gjøre.
Er dette en pubertal valp med hormoner som allerede løper løpsk sier det seg selv at han ikke skal proppe seg full av anabole hormoner.
Dessuten må man være så voksen som mulig for å unngå uønskede effekter.

Det er mange førstegangsbrukere som oppfører seg etter måten fordommene mot steroider har sagt at de kommer til å oppføre seg.
Det høres kanskje idiotisk ut, men det er litt på samme måte som et førstegangs alkoholkonsum.
Nei, jeg sammenligner ikke alkohol med aas!

Men av ymse årsaker er enig i at aas skulle vært forbudt!
Men uansett endrer dette ingenting.
Steroider kommer alltid til å florere i vårt samfunn uansett!
Det er alt for mye penger i bildet til at selgere kommer til å kutte ut salget.

I denne debatten i media, er syntetiske peptider nevnt enda? Dette er enda mere anabolt enn aas, men uten de mulige psykiske bivirkningene.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Anabole steroider er medisin - et legemiddel. Det er ikke meningen at man skal ta for mye, som med det meste annet. Hvis man tar steroidene i normale mengder er det ikke farlig i det hele tatt, utenom kanskje med tanke på sterilitet. Det jeg prøver å si er at det er ikke mange nok som misbruker middelet til at det skal forbys. De fleste som bruker anabole steroider bruker det i normal mengder, og ødelegger ikke for seg selv eller noen andre ved å bruke det.[/url]
Vis hele sitatet...
Anabole steroider, sosialt sett, er på akkurat samme nivå som narkotika. Samfunnet betaler sin skatt, og deler av denne skatten går til å helbrede skjødesløse vektløfteres helseproblemer som følge av steroidebruk.

Forskjellen på steroider og tobakk eller alkohol derimot, er at røykere og folk som nyter alkohol, betaler en avgift til staten, som en slags a-kontoinnbetaling for senskader.

Og dersom du kaller dette medisin, hvorfor trenger da sunne, veltrenede mennesker å bruke det?
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Mye problemer relatert til anabole steroider er jo i dag konsekvens av at salg og innførsel er ulovlig. Bare se den nest siste linken til trådstarter. Mange kjøper dårlige underground-produkter der verken sterilitet eller renhet har blitt tilstrekkelig ivaretatt. Ikke helt pent å injisere dårlig testosteron med rester av nikkel og kadmium for eksempel...

For de av oss som har litt mer peiling på anabole steroider enn Ola Nordmann er det ganske åpenbart at det å gjøre enda flere mennesker kriminelle er helt latterlig. At noen går i baret og får alvorlige problemer skal ikke skyves under teppet, men analyserer man sakene er det stort sett snakk om veldig uvettig bruk eller særskilt dårlige preparater. At dopingbrukere er mer voldelige har gjerne noe med at voldelige folk ofte er av den typen som bruker steroider. Har vært borti ulike testosteron-estere, trenbolone, equipoise og en rekke andre, og kan ikke si meg annet enn fornøyd! Nesten skuffende hvor lite bivirkninger jeg merket...

En ting til ettertanke: En del anabole steroider er lovlig i Iran og Thailand. Førstnevnte henretter homofile, den andre henretter folk for narkotika.

bluefrog: Du kan ikke gruppere steroider og si at det ikke er bra for levra. Det er veldig avhengig av hva slags stoff vi snakker om og i hvilken form.
Vis hele sitatet...
Det er helt ok at enkelte kan bruke steroider med måte, men kan du komme med et eneste fornuftig argument for at steroider burde være lovlig? Jeg kan ikke se for meg en eneste reel situasjon hvor folk faktisk _trenger_ steroider.
Sist endret av Petter Pan; 10. september 2009 kl. 15:36.
Sitat av bronsky Vis innlegg

Og dersom du kaller dette medisin, hvorfor trenger da sunne, veltrenede mennesker å bruke det?
Vis hele sitatet...
Dette er medisin for etterbehandling av kreft og brannsår for å nevne noe.
Så i bunn og grunn er bruk av aas misbruk på lik linje med andre saker som blir misbrukt.
Jeg har sett avisenes kampanjer, og dette er den sterkeste så langt. De prøvde seg tideligere i år også, snakket med div. folk som drev treningsenter og politi.

Viss dere husker, så var det en stor narko og doping ring som ble knust helt tideligere i året, doping for flere millioner samme med narko.
Da siterte avisene det lokale politiet der hovedmannen kom fra, en liten by på vestlandet, at de hadde merket økning at folk var blitt større og mer aggressive.

Dette var jo klart en effekt av steroider, det de ikke fokuserte på var de store narkobeslagene og hvor mye benzo de fant.
For dere som har erfaring rundt dette skjønner nok tegningen, for dere uten erfaring kan jeg si at store doser slike piller kan få mange til å gå amok.
De glemmer også å få med seg at denne byen til stadig havner i avisen å snakker om hvor seriøse narkotikaproblemer byen har.
Folk flest legger jo ikke dette på øret å glemmer hvilke andre problemer Førde har. Det er jo dopingen, det står i avisen, politiet sier de observerte det. Ja, det er jeg også temmelig sikker på, men jeg tror rusmisbruken er sakens kjerne, ikke steroidene. De sier jo seg selv at viss stedet har blitt oversvømt av doping, så har det også blitt oversvømt av narko.

Det media i år også har gått over er undergrunns labbene som spretter frem, dette er vel kanskje eneste punktet jeg er enig med mediene.
Likevel så har UG varene hatt noen positive sider også, det viktigste for min del er hormonene som ikke finnes som legemiddel vi har de mest kjente som Equipoise og Trenbolone.
Uten undergrunnsvarer ville ihvertfall ikke trenbolone vært å få tak i, å EQ ville vært så skjelden at det ikke var morro engang.

Prisen, ja, undergrunn er billigere enn apotek. Om ikke for deg, så ihvertfall noen ledd oppover. De har produkter hvor dosseringen er laget for atleter, ikke pasienter, mange av medisinene er i så lave konsentrasjoner at de er en last for brukeren å sette det. Det er også lettere å ungå forfalskninger.

De kjente merkevarene som schering plough og Organon forfalskes i stor stil av forskjellige grunner, mye pga bare å tjene raske penger, i andre tilfeller lages midlene på lisens av vestlige giganter, og de har ikke lov å lage flere enn et viss antal f.eks med tyrkisk primobolan.
UG varer forfalskes sjelden, av den enkle grunn det ikke er poeng i det og at viss noen blir tatt selge falske varer, vil som oftes de som blir forfalsket ordne opp.
Siste er tilgjengelighet, mens det historisk har vært lett å få tak i steroider i Europa, har EUs ekpanasjon østover med dets regler gjort dette vrient. Slik at steroidene har blitt mer og mer eksotiske, å langt dyrere å transportere.

Det negative er som Nichotin nevnte tideligere her, du har ikke clue på hva som finnes i steroidene. Viss vi begynner med produsentene av de aktive ingrediensene så finnes det her liten eller ingen kvalitetskontroll, du kan ende opp med giftige tungmetaller og annen drit.
At selgeren er kjent er absolutt ingen garanti for dette, i Norge garanterer det at steroidene virker og kanskje at ingen har blitt akutt syke.

Labratoriene oppfyller på ingen måte kravene som settes til legemiddelprodusenter når det kommer til sterilitet,kompetanse(dette kan sikkert i noen tilfeller være feil, men de fleste er nok ikke utdannet nok til å kunne jobbe med slik under kontrollerte former) og mangel på utstyr.
Jeg tørr vedde på at så godt som ingen labb har sterile rom+ alt de ekstremt dyre utstyret ogranon eller schering bruker.

Tilbake til steroider og dets skadevirkninger, at det ikke er direkte sunt vet jo.
Viss vi skal se på hva forskning sier, så sier det oss faktisk ganske lite, ofte fordi man alle studiene ikke har konkludert med det samme, ofte er også studiene gjort med doser som ikke representer normal bruk.

Noen ting vi vet er hva enkelte typer steroider gjør i flertallet av forsøksobjektene.
Vi vet 17aa steroider som er flesteparten av de orale steroidene(steroider du spiser) gir høyere leververdier, og viss brukt i ekstreme doser vil gi leverskade.

Ett av steroidene har de faktisk bevist kan gi leverkreft, men dette er i ekstreme doser av det styggeste steroidet som har vært i klinisk bruk, de som er være er kun et par, flesteparten har kun vært på tegnebordet å aldri vært laget engang, eller kun vært brukt på dyr.

Steroidet som var brukt på mennesker er det kjente anadrol(oxymetholone)
Dette ble brukt til å behandle en viss type blod anemi, dosene som brukes da, både på barn og voksene var på 1-5 mg på kg kroppsvekt.
Det vil si faktisk et halvt gram på for en person dagelig for en person på hundre kg.
Hos oss som bruker steroidet for å bygge muskler, pleier vi ikke gå over hundre mg, altså i nedre sjiktet av hva man kan bruke på barn for samme kar på 100kg.
Dette regnes som en høy dose og ofte brukes kun halvparten. De fleste styrer faktisk helt unna, dette selv om folk tar blodprøver å nøye kan følge med på endringene som skjer i kroppens biokjemi.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Steroidet som var brukt på mennesker er det kjente anadrol(oxymetholone)
Dette ble brukt til å behandle en viss type blod anemi, dosene som brukes da, både på barn og voksene var på 1-5 mg på kg kroppsvekt.
Det vil si faktisk et halvt gram på for en person dagelig for en person på hundre kg.
Hos oss som bruker steroidet for å bygge muskler, pleier vi ikke gå over hundre mg, altså i nedre sjiktet av hva man kan bruke på barn for samme kar på 100kg.
Dette regnes som en høy dose og ofte brukes kun halvparten. De fleste styrer faktisk helt unna, dette selv om folk tar blodprøver å nøye kan følge med på endringene som skjer i kroppens biokjemi.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest et sted at det har en sammenheng mot HIV/Aids. Stemmer ikke det?
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Jeg har lest et sted at det har en sammenheng mot HIV/Aids. Stemmer ikke det?
Vis hele sitatet...
Det stemmer veldig bra, i senere år har det vist seg svært effektivt i å behandle vektapet som aids fører med seg. Forsøket jeg linker til sier også det ikke var noe problem i den studien med levertoksitet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11365632

I behandlingen av anemi har man for det meste erstattet det med nyere stoffer.
Uten at jeg vet det helt sikkert, vil jeg anta at man i fattigere land fortsatt bruker anadrol, da det ikke lengre er lisens på det. Så hvem som helst kan igrunn produsere det.
Slikt er tilfelle for mange andre legemidler i NIC og den tredje verden, dette da prisen på nyere medisin er høyere, å skal man lage det selv, må det kjøpes dyre lisenser.
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Det er helt ok at enkelte kan bruke steroider med måte, men kan du komme med et eneste fornuftig argument for at steroider burde være lovlig? Jeg kan ikke se for meg en eneste reel situasjon hvor folk faktisk _trenger_ steroider.
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke å ha så mye med steroidene i seg selv. Det handler rett og slett om at steroider pr. dags dato er lov å bruke. Hvis det blir ulovlig kommer det garantert ikke til å ha noen positiv effekt, da det bare fører til flere kriminelle og ikke færre brukere. Om ikke annet driver man det enda mer under jorden enn i dag, og man høyner terskelen for at en del brukere skaffer seg nødvendig informasjon som trengs for å bruke det noenlunde trygt. Trodde vi hadde lært noe av forsøkene på å kontrollere narkotika...

Tror du altså at situasjonen kommer til å bli bedre ved å gjøre det ulovlig? Nå forsvarer jeg altså steroider fra et samfunnsmessig perspektiv, og ikke fordi det gir store muskler.
Nå kom det litt mer innlegg av brukere som har litt peiling. Forresten så finns det folk som naturlig skaper for lite testosteron og dermed får dette hos legen.

Dessuten vil jeg si at største risikoen for en steroide bruker som tar "normale" doser er: Gynokomasti (bitchtits) av steroider som aromatiserer til østrogen og skaper vannannsamlinger. Abscess (altså "infeksjon" danner seg mye dødt vev ved stikksted og byller opp med puss) Skjer hvis du har fått steroider som er sinnskyt dårlige og usterile, eller du ikke vasker stikksted godt før stikk og bruker sterile sprøyter, kanyler osv. Dette er vel di farligste bivirkningene for en som tar normale doser. Og for at dette skal forekomme må enten kroppen hans naturlig ha lett for å få gyno. Eller han ikke tar PCT mot østrogenrelaterte bivirkninger (nolvadex, clomid eller arimidex)

Under kur så er vel de vanligste bivirkningene: Forhøyet blodtrykk og kolesterol, kviser, "trebein" altså stive muskler der du setter sprøyta. Men det avhenger som sagt av hvilket steroid, doser og om det er injekt eller oral. Orale steroider er som sagt mer aggresive mot blodtrykk, kolesterol, leverskader, nyreskader.

Men som sagt har du hjerteproblemer fra før så kan dette bli farligere, akkurat som om du hadde tatt noe annet som kan øke blodtrykk osv. Og bruker du dette med narkotiske stoffer er det også som tidligere nevnt en farlig ting.
De som er noenlunde oppegående tar blodprøver før kur, ett par under kur og etter kur for å se til at alt går bra. Spessielt viktig hvis du tar Orale steroider, men BØR alltid gjøres uansett kur.

Problemet er også at det finnes mange useriøse selgere som bare vil tjene peng og selger til unge personer uten peiling, og gir dem dårlige råd.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det trenger ikke å ha så mye med steroidene i seg selv. Det handler rett og slett om at steroider pr. dags dato er lov å bruke. Hvis det blir ulovlig kommer det garantert ikke til å ha noen positiv effekt, da det bare fører til flere kriminelle og ikke færre brukere. Om ikke annet driver man det enda mer under jorden enn i dag, og man høyner terskelen for at en del brukere skaffer seg nødvendig informasjon som trengs for å bruke det noenlunde trygt. Trodde vi hadde lært noe av forsøkene på å kontrollere narkotika...

Tror du altså at situasjonen kommer til å bli bedre ved å gjøre det ulovlig? Nå forsvarer jeg altså steroider fra et samfunnsmessig perspektiv, og ikke fordi det gir store muskler.
Vis hele sitatet...
for ikke å nevne at politiet får ennå mer å gjøre, noe som kan være grunnen til at de ikke vil ha det kriminalisert.
Kan dere forestille dere hvor mye tryggere om folk hadde oppfølging av lege under en steroidekur? Forbudet løser ingenting. Forbud mot ting som rammer en selv er håpløse. Når skal folk innse det? Selvfølgelig blir det problemer med steroidebruk når man handler fra en okse på 200 kilo inne i en svett garderobe på et lugubert treningssenter, uten oppfølging eller hjelp. Hvis man kunne få resept på trygge steroider, lagd av et ekte legemiddelfirma, og ta kuren i samsvar med lege, hadde nesten alt av problemer med steroider opphørt. Hvorfor er ikke folk i stand til å tenke nytt?
Sitat av sofa Vis innlegg
Kan dere forestille dere hvor mye tryggere om folk hadde oppfølging av lege under en steroidekur? Forbudet løser ingenting. Forbud mot ting som rammer en selv er håpløse. Når skal folk innse det? Selvfølgelig blir det problemer med steroidebruk når man handler fra en okse på 200 kilo inne i en svett garderobe på et lugubert treningssenter, uten oppfølging eller hjelp. Hvis man kunne få resept på trygge steroider, lagd av et ekte legemiddelfirma, og ta kuren i samsvar med lege, hadde nesten alt av problemer med steroider opphørt. Hvorfor er ikke folk i stand til å tenke nytt?
Vis hele sitatet...
Ja det ville blitt betraktelig mye tryggere hvis man hadde fått oppfølging av en lege.
Hadde krevet stor omveltning, å det kommer aldri til å skje. Min personlige erfaring er at allmennpraktiserende leger har utrolig dårlig kunnskap om anabole steroider å hvilke funksjoner de har i kroppen.
Hos min gamle lege var det jeg som krysset av for hva som skulle testes for på blodprøvene, han bommet på flere ting, f.eks han mente det kun var nødvendig å se på totalt kolesterol når det faktisk som oftest pleier å være uendret.
Det er selve lipid profilen som blir mest påvirket.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Dette er medisin for etterbehandling av kreft og brannsår for å nevne noe.
Så i bunn og grunn er bruk av aas misbruk på lik linje med andre saker som blir misbrukt.
Vis hele sitatet...
My point exactly

Jeg er sikker på at det finnes medisiner for lidelsene som du nevner over, som er lovlige.
Sist endret av bronsky; 15. september 2009 kl. 12:58.
Hører det er maaangen som ikke har peil på steroider og bare hører på vg sine Bole "eksperter" som heller ikke har en smule anelse, greit går du til en lege så vill han sterkt advare deg mot å ta noe kunstiestoffer å tilføye kroppen ekstra, slikt som testo og vekst, men leser du disse artiklene, å har litt peil, så hører du at folk som blir som han ene som fikk utlagt tarm? dette er doser som arnold, cutler, coleman, osv brukte under kur, så vist du bruker steroider litt mer forsiktig, og ikke bare hører på folk som tror de kan, les deg til kunskap å jør som kids i inn og utland som dauer av bol og tar selv mord.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av bronsky Vis innlegg
Forskjellen på steroider og tobakk eller alkohol derimot, er at røykere og folk som nyter alkohol, betaler en avgift til staten, som en slags a-kontoinnbetaling for senskader.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kommer du med en paralell til røykere og alkoholikere? Alkohol fører til ekstremt mye indirekte utgifter for samfunnet (hærverk, økt kriminalitet osv) og er hvert år skyld i mange dødsfall. Røyk kan være "gratis", men en betydelig andel røykere blir uføretrygdet, dør eller trenger omfattende behandling og oppfølging.

Jeg vil veldig gjerne se dokumentasjon på påstandene til folk her. "Jeg ble ødelagt av steroider" funnet på vg.no er verdt ca like mye som "student døde av vannforgiftning" som argument for å få Imsdal avgiftsbelagt.

Noe som går igjen her er kriminalitet. Ja, alle vet sikkert om en lokal bolegjeng som er litt på feil side av loven. Men tror dere virkelig at de er kriminelle pga steroidene? Er man i et småkriminelt miljø blir plutselig størrelse en viktig faktor, tilgjengeligheten er der, og de er oftere enn andre innblandet i voldsepisoder.

Det dere glemmer er at de kun representerer en liten andel steroidebrukere. AIDS f.eks er veldig katabolt (muskelnedbrytende) så for å preservere muskelmasse får pasientene ofte steroider. Men pasienter med AIDS som får steroider har aldri blitt påvist voldeligere eller mer kriminelle etter påbegynt behandling. Om det faktisk skjer fysiologiske prosesser som gir individer en dragning mot kriminalitet ville man jo lett sett igjen mønsteret i pasientgrupper. Og ja, doseringene de gir ut er ofte høyere enn det folk bruker til kroppsbygging.


Så var det helse. Hvilken bivirkninger er det som skal dukke opp i ettertid for å tappe statskassen? Det meste er reversibelt og trenger ingen behandling. Når folk først opereres pga steroider er det sikkert 99% av gangene for gynekomasti (brystutvikling), og som regel må brukeren betale selv. Prisen privat på dette er et par tusen, og det trengs ingen oppfølging.

Om man derimot kriminaliserer steroider vil det bety en av 3 ting:
1) Utgiftene man trenger for å gjøre det til noe annet enn en "papirlov" overgår by far de minimale utgiftene steroiderelaterte problemer medfører og man må ansette ekstra folk for å jobbe med dette. (Som om det kommer til å skje.)

2) Politi og rettsvesen må prioritere. Synes dere virkelig politiet trenger flere ting å kaste vekk tiden sin på? I Storbritania har 20% av alle på treningsstudioene undersøkt brukt steroider. Med andre ord, man kriminaliserer en utrolig mye større gruppe enn de folk flest assosierer med steroider.

3) Det blir en papirlov verdt like mye som papiret det er skrevet på.

Sannsynligvis blir det en mellomting mellom to og tre, masse døfødte saker politiet bruker noen timer på for så å henlegge.

Og sist, for alle dere som kommer med subjektivt vås om at det er så mye værre enn lovlige ting. Det er selvfølgelig ikke en fasit, men den er mer kredibel enn noen her sin subjektive mening.

http://www.listology.com/list/top-tw...ng-bbc-horizon
Stereoider er veldig skadelig, det er en direkte årsak til mange voldelige hendelser og familie uro, ikke blir du spessielt smart av det heller..... jeg vet ikke, har personlig ikke noe imot at media rakker ned på det så lenge de holder seg til fakta.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av wolty Vis innlegg
Stereoider er veldig skadelig, det er en direkte årsak til mange voldelige hendelser og familie uro, ikke blir du spessielt smart av det heller..... jeg vet ikke, har personlig ikke noe imot at media rakker ned på det så lenge de holder seg til fakta.
Vis hele sitatet...
hva snakker du om?
skaper voldelige hendelser og familie-uro? det gjør utroskap og.

ikke blir spesielt smart av det? hva begrunner du dette med? hvordan mener du f.eks testosteron påvirker hjernen i negativ grad? kom med kilder.

sist gang media har holdt seg til fakta når det gjaldt noe som helst stoff som var ulovlig eller reseptbelagt husker jeg ikke engang.
Det store spørsmålet er hvordan dette skal håndheves. Kommer de til å sparke inn døra til folk med mistenkelig mye muskler?

For å få klarhet i dette med steroider og vold:
Man blir fort litt høy på pæra når man går på enkelte typer steroider. Det betyr allikevel ikke at helt vanlige folk finner på å klikke helt fullstendig. Saken er som regel omvendt, det er folk med voldelige tendenser som har en dragning mot midler som hurtig gir større muskelmasse. Her kan steroidene være med på å utløse situasjoner med vold, men dette er ofte personer som kunne funnet på å skalle ned noen i Taxi-kø i utgangspunktet.

Et stort tankekors er da: Tror noen virkelig at disse voldsmennene kommer til å bry seg om steroider blir ulovlig å oppbevare og bruke? Antakeligvis har de en god slump amfetamin og piller hjemme allerede, og kunne ikke gitt mer faen.

Vi følger den norske tradisjonen videre med å forby noe istedenfor å forstå. Forståelse hadde gjort at vi hadde hatt bedre forutsetninger for å motvirke de negative konsekvensene. Steroider generelt er langt fra ufarlig, men samtidig trenger man ikke pådra seg noen skader hvis man har gjort litt forarbeid. Godt kosthold, rene preparater, gode preparater og fornuftige doseringer. Fyren fra den første artikkelen er et godt eksempel på hvor til helvete det kan gå, men jeg tror ikke situasjonen hans hadde vært noe annerledes om preparatene han brukte var ulovlige. Den type folk lider av alvorlige komplekser slik som megareksi, og da er det ikke så rart at han hadde et enormt overdrevet og uvettig forbruk.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Typisk SV. Hva får dem til å tro at den norske befolkning ikke kan bestemme over seg selv? Greit nok at de fleste narkotiske stoffer er ulovlig, men anabole steroider har vært lovlig for bruk altfor lenge til at man bare kan forby det nå. Steroidene har ikke vist seg å være noe problem for noen - utenom de få som faktisk har klart å bli avhengig av dette stoffet. Ettersom det faktisk er lovlig for bruk så vet også de som bruker det risikoen. Anabole steroider er også veldig lite avhengighetsdannende.

Ryktet om at man får mindre penis av steroider er også bare tull.
Vis hele sitatet...
Er du fjern? Anabole steroider har da absolutt ikke vist seg å ikke være noe problem for noen, heller det stikk motsatte! Det er igjen og igjen påvist at folk blir mer aggressive av å ta det, og det gir massevis av helseskader (se f.ex. to av artiklene trådstarter linket til:
vold: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=573705
og helseskader: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=578398

Og hvem er det som ender opp med å måtte betale for helseskadene bolinga har påført, og evt også voldsofrenes helseskader? Jo, det er resten av oss. DERFOR er det gode argumenter for å forby anabole steroider.

Derimot må jeg bare kommentere litt på trådstarters nick. Alphamale. Ja, jeg tror nok at det er mange av bolegutta som gjerne skulle ønske at de var alfa, og som tror at de vil bli det bare de blir store nok, men når de samtidig helt tydelig sliter med dårlig selvtillit+++, så sier det seg selv at dette ikke er realiteten.

@nicho: å forby også bruk vil sannsynligvis stoppe ganske mange flere fra å begynne med det, andre kan bli stoppa før de gir seg selv (eller andre) varige helseskader.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
må bare skyte inn her, å bruke media og spesielt vg som kilder til potensielle bivirkninger av et stoff er helt latterlig.

skaff deg en troverdig kilde som ikke tjener penger på å skape sjokkerende nyheter og overskrifter.

at man kan bli mer irritabel (jeg bruker ikke ordet aggressiv engang) stemmer, men at man klikker totalt og mister alt av fornuft er så langt fra virkeligheten som man kommer.

på de mest potente steroidene kan man merke et økt temperament, i form av at man blir fortere irritert av småting.

mange merker dog ingenting.

på de vanligste typer steroider som f.eks turinabol eller dianabol er det vel de aller aller færreste som merker noe i det hele tatt.

og jeg sier igjen, det er IKKE som om man plutselig klikker mentalt og vil ta livet av alle rundt seg.
dog, i kombinasjon med alkohol og en allerede aggressiv personlighet kan det selvsagt oppstå problemer, men at steroidene har så stor påvirkning som folk, og spesielt media, skal ha det til, er bare håpløst virkelighetsfjernt.

om dette er begrunnelsen for å gjøre stoffene forbudt, bør man først ta steget å forby alkohol.