Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2591
Heisann

Jeg og en kamerat tenkte å eksperimentere litt med salvia divinorum. Én av grunnene er fordi vi sitter litt fast i en kreativ situasjon (litt personlig), i tillegg til at vi rett og slett har lyst til å trippe på noe som hverken er direkte ulovlig, avhengighetsskapende eller fysisk skadelig.

Uansett, problemet er at ingen av oss røkyer. Selv har jeg aldri tatt et eneste drag i hele mitt liv.

Vil det være umulig for meg å holde røyken inne lenge nok uten å måtte hoste den ut igjen?
Sist endret av Dodecha; 11. november 2009 kl. 13:42. Grunn: Fjernet suppplier
Først må du lære deg og trekke ned.
men såklart. Om ingen av dere røyker det, ville jeg heller intatt det oralt.

Altså spist det. Lag Salvia Brownise?
Sist endret av Dodecha; 11. november 2009 kl. 13:42. Grunn: Fjernet supplier
Hehe, det er vanskelig men nødvendig om du vil ha maksimal effekt.
Du burde holde i 30 sekunder, høres lite ut men er vanskelig
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Først må du lære deg og trekke ned.
men såklart. Om ingen av dere røyker det, ville jeg heller intatt det oralt.

Altså spist det. Lag Salvia Brownise?
Vis hele sitatet...
Salvia er ikke oralt aktivt, så det rådet der er ikke mye verdt.
Spiller ingen rolle, du kan ikke spise tinktur eller lage brownies med det uansett. Tinktur inntar man sublingualt.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Spiller ingen rolle, du kan ikke spise tinktur eller lage brownies med det uansett. Tinktur inntar man sublingualt.
Vis hele sitatet...
Viktigste er jo at det skal i kjeften!
Det viktigste her i gården er å formidle informasjon som det går an å benytte seg av.
Jeg er fullt klar over at det ikke skal inntas oralt (spises), men at det er mulighet for å tygges. Jeg har hørt at dette krever mye mer salvia, og er dyrere, samt gir en annen effekt enn ønsket.

Cartman Jr: Takk for link, men kan nok ikke overstige 200kr, p.g.a. toll. Nå har jeg ikke resept på produktet, og vil helst ikke ha det sendt tilbake. De 0,5 vi tenkte å bestille koster 130kr, og 0,5 gram er mere enn nok. Dette er ikke noe vi har planer om å praktisere gjevnlig, men kun teste for nevne grunner.

Går det an å øve på å innhalere røyk på en ikkeskadelig måte?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Curious Vis innlegg
i tillegg til at vi rett og slett har lyst til å trippe på noe som hverken er direkte ulovlig, avhengighetsskapende eller fysisk skadelig.
Vis hele sitatet...
det er ulovlig, selv om det igrunn ikke er noen stor strafferamme for å bli tatt med et reseptpliktig legemiddel uten resept.

om det er fysisk skadelig vet man heller ikke, det er ikke gjort noen vesentlig forskning på salvinorum som hverken kan bekrefte eller avkrefte kortsiktige eller langsiktige bivirkninger.

i'm just saying, og jeg føler det bør være sagt, selv om det ikke nødvendigvis er noe svar på spørsmålene dine.
Sitat av Curious Vis innlegg
Jeg er fullt klar over at det ikke skal inntas oralt (spises), men at det er mulighet for å tygges. Jeg har hørt at dette krever mye mer salvia, og er dyrere, samt gir en annen effekt enn ønsket.

Cartman Jr: Takk for link, men kan nok ikke overstige 200kr, p.g.a. toll. Nå har jeg ikke resept på produktet, og vil helst ikke ha det sendt tilbake. De 0,5 vi tenkte å bestille koster 130kr, og 0,5 gram er mere enn nok. Dette er ikke noe vi har planer om å praktisere gjevnlig, men kun teste for nevne grunner.

Går det an å øve på å innhalere røyk på en ikkeskadelig måte?
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte 5 gram derfra, du får ikke salvian i en pakke. Du får det bare i en vannlig brev konvelutt. Så det står ikke mye varen koster osv
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Curious Vis innlegg
Går det an å øve på å innhalere røyk på en ikkeskadelig måte?
Vis hele sitatet...
google "Vaporizer", usikker på om det er noe sunnere da jeg ikke har prøvd en selv eller vet noe spesielt om hvordan den fungerer i praksis.

om salvia overhodet kan brukes i en vet jeg heller ikke.

www.weedshop.no har sikkert å selge vil jeg tro.
somnium: Har lest litt rundt om å brukte vaporizer til salvia. Det virket som det ikke var anbefalt med mindre du har mye erfaring med både røyk, vaporizers og nøyaktig dosering. Tror jeg holder meg til bong, dersom jeg bestemmer meg for å røyke. Uansett, takk for linken.

Skulle gjerne hatt litt øvelse i innhalering. Nikotinohldige sigaretter er nok ikke et alternativ.

Noen tips?
Sitat av Curious Vis innlegg
Går det an å øve på å innhalere røyk på en ikkeskadelig måte?
Vis hele sitatet...
Nei, men med frukttobakk får du ikke i deg all den nikotinen og tjæren og all den andre dritten som er i vanlig tobakk.
Kunne øvet litt med vannpipe først da, kanskje?
Sitat av somnium Vis innlegg
det er ulovlig, selv om det igrunn ikke er noen stor strafferamme for å bli tatt med et reseptpliktig legemiddel uten resept.
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig så lenge det kjøpes fra et EU-land som ikke krever resept. Fordi vi er et EFTA-land er vi gjennom EØS-avtalen underlagt de samme reglene for konkurranse og de fire friheter som alle EU-landene. Det skal derfor holde med en kvittering fra forhandleren.
Sist endret av mentalmelt; 9. november 2009 kl. 00:16. Grunn: leif
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke ulovlig så lenge det kjøpes fra et EU-land som ikke krever resept. Fordi vi er et ETFA-land er vi gjennom EØS-avtalen underlagt de samme reglene for konkurranse og de fire friheter som alle EU-landene. Det skal derfor holde med en kvittering fra forhandleren.
Vis hele sitatet...
du har selvsagt rett, glemte å nevne EØS reglene.
Som nevnt tidligere, kunne det vært lurt å øve litt på å innhalere med en vannpipe og litt frukttobakk, eller er det bortkastet tid? Og er det egentlig så vanskelig å innhalere for første gang som jeg skal ha det til? Vil ikke overreagere, men vil heller ikke sløse med salvia.

Takk for all den raske responsen, folkens.

Kvalitetsforum.
Sist endret av Curious; 9. november 2009 kl. 00:18.
Quoter meg selv fra en PM.
Sitat av hedningen
Jeg tror heller ikke du trekker ordentlig ned.
Gjorde akkurat samme tabbe første gang jeg skulle prøve, da jeg aldri hadde røyke noe i mitt liv tidligere.

Dette gjorde jeg: sugde røyken inn i munnen, akkurat som ved sigarrøyking, og blåste deretter ut.
Skjønte fort at dette var feil, og prøvde derfor å trekke fra jointen mens jeg kontinuerlig pustet røyken ned i lungene. Det kilte og klødde noe for jævlig, funket dårlig og endte i hoste.

Det som derimot funket var å trekke røyken inn i munnen, og deretter ta et kjapt innpust som fikk all røyken ned på en gang. Da var det mindre ubehagelig og jeg kunne holde den nede lengre. Nå hoster jeg aldri, selv om jeg røyker ganske lite.

Litt som dette:
http://www.youtube.com/watch?v=nFUTQ...eature=related
Bare en random film jeg fant i farta, men du ser hvordan ho lar røyken ligge i munnen(og sløser ved å være "kul"), for så å gjøre et kjapt nedtrekk. Det er hva jeg mener.

Har hatt problemer med intoleranse for nikotin også, og kan anbefale lyseblå Kent til mekket. Den inneholder bare 0,1mg nikotin.
Vis hele sitatet...
Håper du får bruk for det
Tusen takk for det.

Skal prøves.
Første gang jeg prøvde å røyke salvia, endte det med at jeg klarte å hoste inn i bongen og deretter blåste ut all salvian som var igjen på bakken. Jeg har bare røyka sigaretter 2 ganger før, og vil derfor si at det ganske vanskelig å røyke det hvis du ikke har erfaring med røying fra før av.
Finnes det en salvia side som tar imot paypal?
Mens det er en tråd oppe :
La oss si man har 1g.. Hvor mye skal man røyke omgangen? Og er det lurest å blande det sammen med tobakk å røyke det som en joint ? ^^
Sist endret av OracIe; 10. november 2009 kl. 20:33.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke ulovlig så lenge det kjøpes fra et EU-land som ikke krever resept. Fordi vi er et EFTA-land er vi gjennom EØS-avtalen underlagt de samme reglene for konkurranse og de fire friheter som alle EU-landene. Det skal derfor holde med en kvittering fra forhandleren.
Vis hele sitatet...
What? Er salvia helt lovlig?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
What? Er salvia helt lovlig?
Vis hele sitatet...
Du har svaret på det i posten du siterte.. Er det noen vits i å poste da?

Det blir bare en meningsløs oppfylling av tråden, som vi godt kunne klart oss uten.
Å røyke sigaretter og bong er 2 helt forskjellige ting.

Når du røyker sigaretter så tar du det først inn i munnen, så puster du inn etter det, og det går ned i lungene.

Når du røyker bong så puster du det rett inn, bare hold munnen over pipa/bongen/whatever og pust på samme måte som du ville pusta inn på til vanlig.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
What? Er salvia helt lovlig?
Vis hele sitatet...
Les avsnittet Legal status i Den nye Salvia Divinorum-tråden hvis du lurer på noe mer.
Sist endret av mentalmelt; 10. november 2009 kl. 21:11.
fikk du salvian i konvolutt fra salviamonster ? :P
Om jeg ikke tar feil er det best å bruke bong. Ta så lite så mulig (spare ) Så ripper du. Holder den inne i ca 20-30 sekunder så..>

Men det jeg ikke vet. Skal man puste det inn helt til toppen av lungene?, slik som weed.
Har erfaring med Salvia så her er mine two cents:
1) Røyk det i bong (helst tørr) med en storm lighter eller mini torch da dette gir best effekt, eneste anbefalte effekt forsåvidt.

2) Røyker du hasj har du en fordel da det smaker utrulig jævlig å trekke ned, men det er overraskende lett å holde inne etter at du først har fått det ned, kan være en ide å sjekke at du ikke holder det inne for lenge å svimer av :P

3) Forvent å bli balle på trynet det øyeblikket du begynner å blåse ut (det er en opplevelse som ikke kan beskrives med ord, altfor altfor altfor heavy om du aldri har trippet på noe annet før i livet).

4) Det varer aldri lenger enn i ca 15 minutter, etterpå kan du forvente å føle deg oppkvikket og veldig "frisk" i kroppen.

Så, du får ha lykke til med en utrulig særegen opplevelse, men må si igjen at har du aldri trippet på noe før er det rett og slett for sterke saker.

Peace.