Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 708
hei alle sammen , jeg har da Nikon D90 og det hender ofte når jeg skal ta bilder at det kommer opp: F-- på displayet som er en idikator på at linsen ikke er ordenlig festet til kamerahuset eller at det er rusk eller støv på denne kontakten. dette er ekstremt irriterende når man skal ta bilder.

noen som har(eller hatt) samme problem?

jeg har ringt fotovideo (der jeg kjøpte kameraet) og de sa at det var standard feil på D90 og at jeg måtte levere den på verksted, noe som ikke er så fristende ettersom de da sikkert bare tørker av støv på kontakten og returnerer den til meg og problemet blir ikke løst.

Jeg har vel reklamasjonsrett til å få ett nytt kamera ettersom jeg kjøpte det for noen måndter siden?
Sist endret av random40348; 24. mars 2010 kl. 15:37.
Nei, reklamasjonsretten gir deg ikke automatisk rett på et nytt kamera.
Den gir deg rett til å få utbedret fabrikasjonsfeil, etc(f.eks. ditt problem). Gjør som Fotovideo sa, og følg retningslinjene.

Om du derimot må reparere kamera for samme feil tre ganger har du rett til å heve kjøpet innen reklamasjonstiden.
Hvis dette er en kjent feil på D90, så har de sikkert en ordentlig fix også.
Gjest
Trådstarter
mm ok. -.- ja får vel bare gjøre det:P
Hadde vel vært for litt for godt til å være sant å bare skulle få ett ny kamera, syns du ikke?
Og hva om det nye kameraet hadde samme feilen?

Men samme det, har ikke noe særlig å si.
Om du vil lære litt mer kan du forøvrig lese her:
http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1023964913.16
Gjest
Trådstarter
Sitat av hedningen Vis innlegg
Hadde vel vært for litt for godt til å være sant å bare skulle få ett ny kamera, syns du ikke?
Og hva om det nye kameraet hadde samme feilen?

Men samme det, har ikke noe særlig å si.
Om du vil lære litt mer kan du forøvrig lese her:
http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1023964913.16
Vis hele sitatet...
hehe ja kansje for godt til å være sant...

takk for link ! skal lese
Dra i butikken du kjøpte det å klag på det. Dette her skal ikke koste deg noe som helst.

Lykke til
Jeg har også hatt det problemet, og det pleier å løse seg ved å trykke på den knappen til høyre, bak på kameraet, ved siden av displayet. (husker ikke hva den heter, men du kan ta bilder med den). Pleier å være noe man kan ordne ved å forandre instillinger, men hvis det er produksjonsfeil så kan det hende jeg har det også
Merkelig, jeg har aldri merket noe til dette...