Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1237
Har en 3 år gammel HP Pavilion dv2000 som har en tendens til å bli litt varm.
Legger ved et bilde der jeg målte temp under spilling. Selvsagt sank temperaturen etter jeg gikk ut av spillet, men dere ser på MAX hvilken temp den lå på under spillingen.
Problem solved:

http://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=200823
Trådstarter
11 0
Det er selvsagt en mulighet Men de temperaturene som jeg har tatt bilde av. Er de så høye at maskinen kan ta skade av det?
Sitat av smiley87 Vis innlegg
Det er selvsagt en mulighet Men de temperaturene som jeg har tatt bilde av. Er de så høye at maskinen kan ta skade av det?
Vis hele sitatet...
Jeg vil våge å påstå at 101 grader C er relativt usunt for et skjermkort

Edit: Så at dette var max når jeg kikket igjen. Men uansett vil jeg si at alt over 80 C begynner å bli skummelt
Sist endret av Derpmaster; 10. mars 2011 kl. 09:28.
vel, skjermkort på 101 grader under gaming, kan jo ikke være bra? Skru opp å rens (med mindre du har garanti e.l), så hjelper det nok. Laptoppen min ble sykt varm før, men så fort den blir løfta litt opp fra bakken, så blir det mye bedre lufting, et "coolpad" bord under, gjorde definitivt susen
Nja temprautrene er jo ganske høye, men hvis PCen din ikke skrur seg av har du ikke hatt noe problem med det enda.

Du kan jo blåse rent alt av vifter først, og funker ikke det så ha den på en vifte slik som thisisfifty sier.
Trådstarter
11 0
Har prøvd med luft på boks for å rengjøre litt uten hell. Mener selv at den har vært slik siden jeg kjøpte den, men det begynner å nærme seg 3 år siden.
Skjermkortet er av type NVIDIA GeForce 8400M GS 128mb. Det er kanskje ikke så rart at det blir varmt når jeg sitter og spiller COD MW2.

Men uansett så er det ikke verdens undergang om den takker for seg. Har sett ut meg en ny laptop, ASUS G73SW i7 osv... Noen som har en slik eller vet om den er "bra"?
Bra til gaming?

Du finner ingen bærbar som er "bra" til gaming. Ærlig talt.
Det mener jeg ihvertfall. JEg har ikke sjans til å game på bærbar. Kanskje bare en vane sak.
Trådstarter
11 0
Bra blir kanskje litt i overkant, men at den er grei til gaming hadde vært fint. hehe.. Men stasjonær blir ikke aktuelt enda på grunn av plassmangel så må nøye meg med en laptop i noen år til fremover.

Ble litt off-topic her nå. Men hva skjer hvis temperaturen blir for høy? Har dog forsikring(gjenstands-forsikring, gjensidige) på laptopen. Er dette noe som dekker svidd PC?
Jeg highjacker denne tråden i to sekunder; Min laptop har og tendens til å bli veldig varm. Den er to år gammel. Jeg blåste nettopp inn på vifta med munnen mens laptopen var på, og den hosta ut støv. Var dette dumt av meg? Jeg har veldig lite peiling på data, så å skru den opp er ikke aktuelt. Men det er vel et godt tegn å se den hoste ut støv så jeg vet det kom ut? Eller?

Jeg har en Packard Bell Easynote tr85
Sist endret av CharlieSabotage; 10. mars 2011 kl. 10:09.
Du kan jo også skru den av og blåse. Hvis ikke så blåser du jo mer inn i vifta OGSÅ i tillegg til at du blåser det ut.

Skru av PC og blås litt da også du
Jeg føler at det var bevegelsen i vifta siden laptopen var på, som gjorde at støvet føk ut når jeg blåste. Men ja, skal ta en runde når den er av og. Men jeg har med andre ord ikke gjort noe skadelig? :P
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Jeg føler at det var bevegelsen i vifta siden laptopen var på, som gjorde at støvet føk ut når jeg blåste. Men ja, skal ta en runde når den er av og. Men jeg har med andre ord ikke gjort noe skadelig? :P
Vis hele sitatet...
Nope. Er ikke noe stress. Men er lurt og ha den av.
HVis den er på vettu så får jo den tak i støvet og blåser det enda lengre inn i vifta. Men du burde først ha den av -> blåse og så skru på og så den blåser ut de siste 2 støv korna.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Bra til gaming?

Du finner ingen bærbar som er "bra" til gaming. Ærlig talt.
Det mener jeg ihvertfall. JEg har ikke sjans til å game på bærbar. Kanskje bare en vane sak.
Vis hele sitatet...
Jo, man finner bærebare pcer som er "bra" til gaming, selvom man kanskje må bla opp noen lapper. En kamerat har en slik som den til høyre på linken, og den drar det meste av spill som har kommet ut hittill.
http://www1.euro.dell.com/content/to...hs1&l=no&s=dhs
Trådstarter
11 0
Her er temp målingene etter enda en liten runde med gaming!
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
Jo, man finner bærebare pcer som er "bra" til gaming, selvom man kanskje må bla opp noen lapper. En kamerat har en slik som den til høyre på linken, og den drar det meste av spill som har kommet ut hittill.
http://www1.euro.dell.com/content/to...hs1&l=no&s=dhs
Vis hele sitatet...
Fortsatt ikke bra til gaming..
En bærbar kan da dra så mye spill den vil men vil ikke bli bra til gaming. Er alldeles ikke det samme å game på en laptop som det å game på en stasjonær.

Jeg har ikke sjansj til å game på bærbar og sånn er det.

Ikke misforstå. Det er ikke hardwaren sin feil, problemet er at den sitter i en bærbar maskin.
Trådstarter
11 0
Kan man bruke reklamasjon etter som laptopen blir så varm? Eller er det liten vits i det? Er jo ikke normalt at den skal være så varm......
Du kan jo prøve.
Trådstarter
11 0
Da er Asus G73SW bestilt Får ha den andre laptopen som skole pc til den takker for seg.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Fortsatt ikke bra til gaming..
En bærbar kan da dra så mye spill den vil men vil ikke bli bra til gaming. Er alldeles ikke det samme å game på en laptop som det å game på en stasjonær.

Jeg har ikke sjansj til å game på bærbar og sånn er det.

Ikke misforstå. Det er ikke hardwaren sin feil, problemet er at den sitter i en bærbar maskin.
Vis hele sitatet...
Du vet at du kan koble til skjerm, tastatur og mus til en bærbar ja?
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Du vet at du kan koble til skjerm, tastatur og mus til en bærbar ja?
Vis hele sitatet...
Hardwaren sitter fortsatt i en bærbar om du kobler til skjerm, tastatur og mus.