Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 6156
Er det en lett måte og få bort røykelukt på en lett måte? ikke kom med svar som "Bare slutt vel"

Takk for svar
jamen yolo da.
luni's Avatar
Er det klær eller rom du sikter til da?
Er det rom, så kan en skål eddik visstnok fungere. I tillegg til lufting selvsagt.
tyggis i munnen hjelper
Hecci's Avatar
Trådstarter
72 2
Tenker mest på Klær, ånde. I den duren der..
En dusj med skrubbsåpe og skifte klær, pluss shampo i håret er nok det beste, finnes ingen mirakelkurer jeg vet om i hvertfall..
Etter en gåtur på 10-20 min er nesten all røykelukt borte ifra mine klær ihvertfall (pass på å ikke gå med noe utenpå plaggene du brukte da du røykte).
Tyggis eller pusse tennene funker til røyk-ånde.
Hecci's Avatar
Trådstarter
72 2
Ok, takk for alle svar
Du kan også ta på deg litt parfyme etter turen for å #overdøve" lukten litt.
Digital nomade
trippy's Avatar
parfyme blandet med røyk lukter bare fjortizz i lange baner ;p
Ta gress og gni det på hendene, og tygg på det og spytt ut, det pleier å funke hos meg i hvertfall.
Da lukter det ikke parfyre ihvertfall, det er så mistenkelig å komme hjem etter du har vært ute også lukter man overdrevet parfyme.
hmm lurer på det jeg også.
Pleier å røyke pipa ganske så ofte, lukter hybern min røyk da?
Personlig føler jeg ikke at den gjør det, men:P
som oftest når man røyker selv, klarer man ikke lukte at andre røyker eller sin egen røyk lukt ifra klær/hus
nå skal ikke jeg kritisere noen, men høres ut som det er mange her som pønsker ut forskjellige måter og skjule dette for foreldrene på. kan dere ikke bare si det hvis dere røyker? mest sannsynlig så vet de det allerede, men vil bare ha en bekreftelse fra deg, eller ta deg på fersken.

Må nesten komme med et tips fra mine barndomsår selv la en jakke ligge i boden, som du bruker når du er ute å røyker, og skift når du kommer hjem igjen + tyggis/fishermans friend

Sitat av Silhouette Vis innlegg
som oftest når man røyker selv, klarer man ikke lukte at andre røyker eller sin egen røyk lukt ifra klær/hus
Vis hele sitatet...
jo du lukter dette veldigh godt selvom, men du sjeneres bare ikke over det
Sist endret av SpARxXx; 13. februar 2009 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
haha, jeg bor alene heldigvis, derfor kan jeg røyke inne også hehe.
men tenker mest på når jeg får besøk osv hehe.
sånne nåler og skudd fra juletrær funker ganske bra.
ellers en det så hjelper det med engangs hansker
Ser jo megafett ut å stå på "hjørnet" med engangshansker xD
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
Ser jo megafett ut å stå på "hjørnet" med engangshansker xD
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det fett. Har du ikke sett alle de kule kidsa på vestkanten som står med buksa på knærne, mumlende en blanding av kebabnorsk og "hytten, stuen, portemoneen" mens de holder kistespikern med plasthansker på hendene. Jentene har til og med begynt å farge de rosa og Valentino kommer snart med en plasthanske-kolleksjon med pelskant og glitter i negleregionen
Tennvæske/5-56 på fingrene fjerner faktisk absolut all røyklukt, men er kanskje litt mistenkelig at det stinker tennvæske av hendene dine når du kommer inn om du er ute etter å skjule det for f.eks foreldrene dine.. :P
Hecci's Avatar
Trådstarter
72 2
er ikke tennveske etsende (syre) d =?
Han mente kanskje White Sprite? Hvis ikke så burde vel også det fungere.
Sist endret av ZaiRoX; 17. februar 2009 kl. 13:54.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
What is this White Sprite you speak of?

Du mener vel White Spirit.
Røkelse eller kruttlapper funker bra inne i rom.

Og skyll munnen med masse vadumecum
Ingen av tipsene hjelper hvis du skal skjule røyken for noen som er ikkerøykere.
Ta kjønnsoperasjon og dynk deg i parfyme.

Eller.. Finnes jo manneparfyme også, og for alt jeg vet kan du være jente.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Ta kjønnsoperasjon og dynk deg i parfyme.

Eller.. Finnes jo manneparfyme også, og for alt jeg vet kan du være jente.
Vis hele sitatet...
Hva har kjønn med dette og gjøre ?
Sitat av Hecci Vis innlegg
er ikke tennveske etsende (syre) d =?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg faktisk ikke.. Brukte det mye før i tiden før å merka aldri noe ubehag på fingrene som ble "utsatt".

Dette var forresten på båtturer vi var på så var ikke så mistenkelig å lukte litt tennvæske.. :P hehe

White sprit funker sikkert like godt.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Du bruker mye tennveske på båttur?
Sitat av christian.!.! Vis innlegg
Hva har kjønn med dette og gjøre ?
Vis hele sitatet...
Ehh.. Ingen ting, det jeg kom på etterhvert
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Du bruker mye tennveske på båttur?
Vis hele sitatet...
Bruker å dra til en bestemt plass så overnatter vi et gjeng der hele helga, å da blir det jo en del bålfyring/grilling.

Så jeg å en kompis brukte ofte unnskyldningen at vi skulle tenne bål når vi egentlig skulle ut å "smugrøyke" Funka som snus det.. hehe
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Har aldri skjønt meg på smugrøyking - hvis man først skal røyke bør man ha baller nok til å stå for det.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Bare si at du har vert hos en kompis som røyker eller noe...
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Har aldri skjønt meg på smugrøyking - hvis man først skal røyke bør man ha baller nok til å stå for det.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Så lenge man ikke har ekstremt strenge foreldre (type husarrest, straffearbeid osv. ), så burde det jo ikke være noe problem, nei!
Hvor gammel er du, trådstarter? (Om du ønsker å svare)

Litt offtopic, men ozonbehandling kan fjerne nærmest all lukt i f.eks. biler, rom osv. Om noen ikke visste dette
Sist endret av Izidorx; 21. februar 2009 kl. 00:21.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Izidorx Vis innlegg
Hvor gammel er du, trådstarter? (Om du ønsker å svare)
Vis hele sitatet...
Det står i profilen
"Alder
16"
Ahh, stemmer, overså det.
16, ja, da tviler jeg på at det er så big deal! En gang vil jo folk uansett finne ut av det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har nylig lagt fra meg siggen, og er nettopp blitt søtten. Frem til nyttår i fjor så var jeg storrøyker og det gikk glatt 2 rullings pakker i uka.

Det var aldri noen perfekt måte å skjule sigg lukten på, men noe som hjelper er rettåslett å suge på hender/fingre, du kan også svette litt, det fjærner også lukt fra hender/fingre. Når det kommer til klær/hår så lønner det seg bare å være ute, i en 30 minutters tid.. Da forsvinner det meste av røyklukten.

Det burde (For meg var det ikke) heller ikke noe problem å bare fortelle det til foreldre.
Det beste tipse du kan få er, fortell det til folka dine.. Når de vet det, så er det fullt mulig at de ignorer det, og setter pris på at du fortalte det. Det har side fordeler.
Det funker å bare vaske henda godt, være ute litt så klær blir luftet, tyggis/drops av no slag, og den siste gyldne regeln: når du røyker prøv å ikke få røyken på deg. Har klart fint å røyke en sigarett uten at det luktet av annet en høyre hånden min ved det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pleier å være å mekke i kjelleren, tar alltid en røyk imens, smører nevene inn med olje(dersom de allerede ikke er fulle i olje) så går jeg inn på baded vasker nevene med såpe 2-3 ganger, så vasker jeg fjeset med såpe. done...
Salo eller annet oppvaskmiddel for vask av henda.
Sitat av anxo Vis innlegg
Etter en gåtur på 10-20 min er nesten all røykelukt borte ifra mine klær ihvertfall (pass på å ikke gå med noe utenpå plaggene du brukte da du røykte).
Vis hele sitatet...
Det er fordi du røyker, og har nedsatt luktesans. og spesielt nedsatt for lukter du er vant til. Har du for eksempel en far du prøver å gjemme dette for, som ikke røyker, kan det godt hende han lukter det for det.
X-it. Eller X-it for tekstiler.
røyklukt sitter litt bedre enn en liten luftetur eller å åpne vinduet. hadde nettop flyttelasset mitt hos foreldrene mine som ikke røyker, og bare jeg dytta litt i posene mine så stinka det røyk i hele rommet. og da røyka jeg selv, men kjente det så godt når ikke det var røyk i rommet.
▼ ... flere år senere ... ▼
selv pleier jeg å ta en tyggys. det funker bra parfyme osv..
Ingenting som funker bra. så lenge du røyker kommer du til å lukte/stinke røyk til en viss grad. Du lurer ingen andre enn deg selv og eventuelt andre som røyker..