Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 603
Har en Fujitsu Siemens Amilo Li 1718 Model MS2212 laptop som ved et uhell gikk i gulvet fra omtrent 30cm.

Når jeg nå starter den kommer "forsiden" med alternativer for F2 (setup) og F12 (Boot menu)


Er det noe jeg kan gjøre for å redde denne PCen? Har ikke formatering CD såvidt jeg vet..

Jeg lurer på om jeg kanskje greier å fikse det gjennom F2 tingen, men kompetansen min er ikke helt tilstrekkelig.

Noen hjelpende hender der ute?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser du HDD'en i BIOS i det hele tatt ?

Isåfall prøv å boote en live linux-distro av noe slag, se om du ser data på disken, isåfall redd det ut og bytt disk.
Om den ikke starter OS etter fall er harddisken død - MBR har i alle fall gått fløyten, og er det først fysisk skade på disken er den moden for pensjonering.

Som AtX sier kan du prøve å redde ut data vha. en Linux live-cd, men det er relativt stor sjangs for at dette ikke går.

Om du ikke har recovery-cd må du kontakte produsenten for å få dette - og du må sannsynligvis betale for det.