Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1651
Heisann.

Mitt seneste bilde. Brukte Photomatix for å få til HDR, noe som funket litt, kanskje ikke. Treet ser fucka ut selvom det bare er bakgrunnen som gjør det slikt, ellers er jeg sånn ca. fornøyd.

hus i solnedgang

- lundern
Fin plassering av sola. Er ikke så begeistret for denne typen HDR som gir en slags plastikk-følelse (spesiellt på gresset og huset). Himmelen var pen og godt valg av 1/3 bakke og 2/3 himmel.
Sist endret av ^ProXo^; 14. mai 2008 kl. 19:41.
Nydelig motiv. Nydelig bilde. Fins bildet i større oppløsning?
Trådstarter
Sitat av Sfun
Nydelig motiv. Nydelig bilde. Fins bildet i større oppløsning?
Vis hele sitatet...
Nei. det gjør det nok ikke. Beklager
Sist endret av Lundern; 14. mai 2008 kl. 19:43.
Det jeg syns ødela er at du kan se "liv". Altså jordet der er nettop pløyd og det er masse hus i bakgrunnen.

Himmelen var fin.
Ugh, veldig grelle farger og desverre ett litt kjedelig motiv. Beklager...
Øhm, hvor er alle skyggene? Vi kan se solen rett foran, men den kaster ingen skygge bak huset? Det gjør jo at bildet virker meget falskt. Også legger jeg merke til at solen er mørk, mens både gresset og huset er lysere. Bizarro?
Dritt bra bilde=) likte veldig huset og sola =)
sorry for den mest nerdete kommentaren idag, men det minte meg om Crysis. :S
Trådstarter
Sitat av marsboer
Øhm, hvor er alle skyggene? Vi kan se solen rett foran, men den kaster ingen skygge bak huset? Det gjør jo at bildet virker meget falskt. Også legger jeg merke til at solen er mørk, mens både gresset og huset er lysere. Bizarro?
Vis hele sitatet...
Lav sol, ingen skygge. Ellers er jeg enig med deg
Sikkerhetsklarert
Sitat av Lundern
Lav sol, ingen skygge. Ellers er jeg enig med deg
Vis hele sitatet...
lav sol, lange skygger.

Men grunnen til at du har fått huset så lyst på "skyggesiden" er HDR.
Fint bilde. Kunne kanskje vært litt mindre luft, siden jordhaugen ved siden av huset blir kutta rett før den slutter.

Off topic:
Er det like ved hamar?? Meiner å huske at jeg har sett det før. Ligger det ved E6?
Jeg likte det, fått til kjempefine farger, men motivet blir liksom litt vel oppbrukt, noe jeg egentlig tror du skjønner selv.

Ellers flott komposisjon osv.
Flott lys, motiv, spennende, komposisjon - vakkert!!
Jeg synes at du har tatt dette oppbrukte motivet og gjort noe kjempespennende.
Det eneste jeg er usikker på er horisonten, du har en dypere horisont på venstresiden enn høyresiden - kanskje vi skulle ha bikket det få grader med klokken.

Utenom dette så er det flott og strålende!
Jeg har alltid syntes at den mest populære variasjonen av Photomatix-HDR-manipulasjon har mest blitt brukt for å gjøre lite interessante bilder mer spennende ved hjelp av funky farger. Utover den umiddelbare «eh, her er noe rart»-reaksjonen, så vekker dette bildet – i likhet med de fleste andre i sin «sjanger» – lite affeksjon hos meg. Beklager.
fysj, for overdrevet hdr-bruk.
Har da sett mye værre eksempler på HDR enn dette. Dra inn skyggepartiene litt så blir det sikkert bedre...
Jeg liker bildet ditt Men jeg mener du må jobbe litt med farger!
Syns det var veldig bra jeg: )
bruker det som skrivebordsbakgrunn jeg, om det går greit?
Jeg har alltid likt bildene dine lundern, og dette er ikke et unntak
Likte komposisjonen her, men de overmettede fargene faller ikke helt i min smak, men absolutt et godt bilde. Prøv det som s/h? eller enda bedre...ikke kjør det gjennom photomatix og gjør det s/h ved å kontrollere fargene i konvertering. Just my opinion and advice. Digger sånne bilder som dette i s/h, de kan inneholde så mye tonalitet
Jeg digger slike HDR bilder. Men får det ikke til noe bra selv
Uansett: NYDELIG! KP

Edit:
Hvor mange eksponeringer?
Sist endret av Harp0; 15. mai 2008 kl. 08:39.
Beklager dobbelpost, men må bare spørre. Er Photomatix bedre å bruke til HDR enn for eksempel Photoshops merge to HDR? Lett?
Sitat av Harp0
Beklager dobbelpost, men må bare spørre. Er Photomatix bedre å bruke til HDR enn for eksempel Photoshops merge to HDR? Lett?
Vis hele sitatet...
Begge har fordeler og ulemper. Photoshop gir ikke de samme enkle stegene for tone mapping som photomatix gjør, men igjen så leverer ps mer støyfrie og naturlige resultater i de fleste tilfeller. De er egentlig helt forskjellige. Det beste er vel å merge bildene manuelt i photoshop, for å få maks kontroll.
De nyeste versjonene av photomatix er voldsomt forbedret når det kommer til støy og generel bildekvalitet.

Hvis du vil ha slike bilder som trådstarter postet, så er nok en tidlig versjon av photomatix det du leter etter.
Sist endret av patches; 15. mai 2008 kl. 16:31.