Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4182
La oss si at jeg fikk en bot på 10,000 kr for besittelse av 2 gram marihuana.
Er det noe vits å anke dette eller best og bare betale og bli ferdig?
Ja, alt for høy bot.
Selv fikk jeg 2500kr i bot for 2 gram hasj
Rektor
Trådstarter
Sitat av weed911 Vis innlegg
Ja, alt for høy bot.
Selv fikk jeg 2500kr i bot for 2 gram hasj
Vis hele sitatet...
Grunnen til at boten ble så høy var pga jeg ble tatt i et område med mye dealing kjøping osv osv.

Hva kan jeg forvente meg hvis jeg ikke godtar forelegg?
Jeg ville klaget.

Politiet gir ulovlig høye rusbøter i Oslo

- Oslo tingrett har i alle tre tilfellene slått fast at bøtepraksisen er ulovlig så lenge det ikke er åpent definert hva som er problemområder. Flerdoblingen kan heller ikke forsvares med allmennpreventive hensyn.
Rektor
Trådstarter
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Jeg ville klaget.

Politiet gir ulovlig høye rusbøter i Oslo

- Oslo tingrett har i alle tre tilfellene slått fast at bøtepraksisen er ulovlig så lenge det ikke er åpent definert hva som er problemområder. Flerdoblingen kan heller ikke forsvares med allmennpreventive hensyn.
Vis hele sitatet...
Takker for info. Hvordan går jeg fram hvis jeg skal klage?
Setter pris på svar
Jeg antar at du har vært en tur på Akerselva? kan fort bli dyrt det.
Sitat av Progyt Vis innlegg
Takker for info. Hvordan går jeg fram hvis jeg skal klage?
Setter pris på svar
Vis hele sitatet...
Du nekter å godta boten pga størrelsen på den, og kontakter advokat om nødvendig. Tingretten har jo slått fast at denne praksisen er ulovlig.
Rektor
Trådstarter
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Jeg antar at du har vært en tur på Akerselva? kan fort bli dyrt det.
Vis hele sitatet...
Hehe, nei. Tusla igjennom Oslo S da de kom bort til oss :P Fikk ikke engang sjangs til og forklare meg før dem hadde henda i lomma mi, sekunder senere med baggen i hånda. Har de i det hele tatt lov til å dra henda mine ut av lomma mi for så og ta sin egen hånd nedi for å sjekke uten grunn?

Sitat av Don Veto Vis innlegg
Du nekter å godta boten pga størrelsen på den, og kontakter advokat om nødvendig. Tingretten har jo slått fast at denne praksisen er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev under på ett ark på stasjonen der hvor jeg godtok straffeskyld og godtok forelegg FORLØPIG. De sa jeg kunne velge om jeg godtok boten eller ikke når den kom i posten, stemmer dette?
Sitat av Progyt Vis innlegg
Har de i det hele tatt lov til å dra henda mine ut av lomma mi for så og ta sin egen hånd nedi for å sjekke uten grunn?
Vis hele sitatet...
De har ikke lov til dette uten grunn, men om det foreligger "skjellig grunn til mistanke" så kan de det, ja.

F.eks. om du har blitt observert mens du kjøper, ser ruset ut osv.
Rektor
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
De har ikke lov til dette uten grunn, men om det foreligger "skjellig grunn til mistanke" så kan de det, ja.

F.eks. om du har blitt observert mens du kjøper, ser ruset ut osv.
Vis hele sitatet...
Aha, takk.

Noen som har noen råd om hvordan jeg går fram for å klage? Hvem skal jeg kontakte evt?
Sitat av Progyt Vis innlegg
Aha, takk.

Noen som har noen råd om hvordan jeg går fram for å klage? Hvem skal jeg kontakte evt?
Vis hele sitatet...
Har du motatt forelegget?Jeg ble tatt på nøyaktig samme måte og sted midt inne på oslo s ifjor,og da truet de med forelegg på 10tusen.De brukte og det samme argumentet om hvorfor jeg skulle få så høy bot.Jeg skreiv under på tilståelse,men sa jeg nekter og betale så mye.Fikk forelegget noen mnder seinere og da var det satt ned til 2500kr.
Det var ikke tifeldigvis 2sivilsnut,ei dame og en mann?
Sist endret av JayHova; 8. februar 2012 kl. 17:23.
Rektor
Trådstarter
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Har du motatt forelegget?Jeg ble tatt på nøyaktig samme måte og sted midt inne på oslo s ifjor,og da truet de med forelegg på 10tusen.De brukte og det samme argumentet om hvorfor jeg skulle få så høy bot.Jeg skreiv under på tilståelse,men sa jeg nekter og betale så mye.Fikk forelegget noen mnder seinere og da var det satt ned til 2500kr.
Det var ikke tifeldigvis 2sivilsnut,ei dame og en mann?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke motatt forelegget. Betjentene forklarte meg at jeg kunne godta forelegget forløpig, og når forlegget kommer i posten så sa de at jeg kunne velge å ikke godta, stemmer dette?. Det var ikke sivil, men 2 uniformete, en dame en mann. Damen hadde synlig arr på leppa.

BTW: Står det Politiet med logo på brevet jeg kommer til å få? Bor ikke hjemme men har adr hos mine foreldre, litt kjipern
Sist endret av Tombstonez; 8. februar 2012 kl. 17:45.
Sitat av Progyt Vis innlegg
Jeg har ikke motatt forelegget. Betjentene forklarte meg at jeg kunne godta forelegget forløpig, og når forlegget kommer i posten så sa de at jeg kunne velge å ikke godta, stemmer dette?. Det var ikke sivil, men 2 uniformete, en dame en mann. Damen hadde synlig arr på leppa.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer.Bare vent til boten kommer i posten,som sagt så sa dem at jeg også kom til og få 10lapper i forelegg,men det skjedde jo ikke.
Virker som dem prøver og skremme folk fra og kjøpe rundt oslo s,dem sa rett ut at jeg heller burde dra ett annet sted og handle.
Sitat av Progyt Vis innlegg
BTW: Står det Politiet med logo på brevet jeg kommer til å få? Bor ikke hjemme men har adr hos mine foreldre, litt kjipern
Vis hele sitatet...
Statens Innkrevningssentral står det på konvolutten med bota i.. Kaller de deg inn til videre avhør, kan det stå politiet, men jeg er nesten sikker på at personvernet er så godt der at konvolutten er anonym.. Kan jo evt bare bortforklare det med at du har kjørt for fort eller noe..?
Sitat av excubated Vis innlegg
Statens Innkrevningssentral står det på konvolutten med bota i.. Kaller de deg inn til videre avhør, kan det stå politiet, men jeg er nesten sikker på at personvernet er så godt der at konvolutten er anonym.. Kan jo evt bare bortforklare det med at du har kjørt for fort eller noe..?
Vis hele sitatet...
Tro om igjen,det står tydelig at det er fra politiet.
Rektor
Trådstarter
Sitat av excubated Vis innlegg
Statens Innkrevningssentral står det på konvolutten med bota i.. Kaller de deg inn til videre avhør, kan det stå politiet, men jeg er nesten sikker på at personvernet er så godt der at konvolutten er anonym.. Kan jo evt bare bortforklare det med at du har kjørt for fort eller noe..?
Vis hele sitatet...
takk for info. Er bare litt lame mtp at jeg for under en mnd siden ble ferdig med å nedbetale bot på 12.000. folka i huset liker ikke detta ser du
Sitat av weed911 Vis innlegg
Ja, alt for høy bot.
Selv fikk jeg 2500kr i bot for 2 gram hasj
Vis hele sitatet...
Jeg fikk 3000 kr for 0.8
Sitat av Progyt Vis innlegg
Hehe, nei. Tusla igjennom Oslo S da de kom bort til oss :P Fikk ikke engang sjangs til og forklare meg før dem hadde henda i lomma mi, sekunder senere med baggen i hånda. Har de i det hele tatt lov til å dra henda mine ut av lomma mi for så og ta sin egen hånd nedi for å sjekke uten grunn?
Vis hele sitatet...
Uten å ha håndfaste bevis, så tror jeg politiet har all grunn til å gjøre dette om de føler det er nødvendig. Var store medieoppslag for noen uker siden der politiet stoppet alle og en hver som kom ut fra t-bane stasjonene i Oslo området for ulovlige våpen osv. Antar at det var gjort med hjemmel i norsk lov.

Forøvrig ikke umulig det var denne aksjonen du ble offer for?
Rektor
Trådstarter
Sitat av sibbeee Vis innlegg
Uten å ha håndfaste bevis, så tror jeg politiet har all grunn til å gjøre dette om de føler det er nødvendig. Var store medieoppslag for noen uker siden der politiet stoppet alle og en hver som kom ut fra t-bane stasjonene i Oslo området for ulovlige våpen osv. Antar at det var gjort med hjemmel i norsk lov.

Forøvrig ikke umulig det var denne aksjonen du ble offer for?
Vis hele sitatet...
Var nok ikke det jeg ble offer for gitt. Dette var politi som bare tusla rundt og så etter crimes.

Noen som vet om hvordan jeg kan få post tilsendt en annen addresse enn den i registeret? Får penger fra NAV så kan ikke skifte addresse, da mister jeg stønaden. Kommer det i hele tatt brev fra politit ang saken eller bare brev fra statens innkrevnings sentral? Takker for svar
Sitat av Progyt Vis innlegg
Var nok ikke det jeg ble offer for gitt. Dette var politi som bare tusla rundt og så etter crimes.

Noen som vet om hvordan jeg kan få post tilsendt en annen addresse enn den i registeret? Får penger fra NAV så kan ikke skifte addresse, da mister jeg stønaden. Kommer det i hele tatt brev fra politit ang saken eller bare brev fra statens innkrevnings sentral? Takker for svar
Vis hele sitatet...
Dersom du selv anmelder noe vil du også få brev fra Politiet med deres logo osv. på. Si til foreldra dine på forskudd at du har blitt frastjålet mobil/visa/lommebok/whatever og når brevet kommer er det bare "en bekreftelse på anmeldelsen".
Rektor
Trådstarter
Sitat av m0nte Vis innlegg
Dersom du selv anmelder noe vil du også få brev fra Politiet med deres logo osv. på. Si til foreldra dine på forskudd at du har blitt frastjålet mobil/visa/lommebok/whatever og når brevet kommer er det bare "en bekreftelse på anmeldelsen".
Vis hele sitatet...
Takker!
Nok ikke svaret du er på jakt etter,men og ha adresse hos mor og far kan ha sine negative sider og.

Personlig redda det meg for mye pes,de sko på razzia hos meg og jeg var registrert på mor sin adresse hvor det dukka opp 3 velkledde menn og spurte etter meg. De fikk da beskjed om at jeg ikke bodde der og når dem gikk ringte min mor meg og sa hva som hadde skjedd,2min etterpå var de på døra

Så hvis du vil holde ting hemmelig for de hjemme bør man ikke ha adressen der,hvertfall ikke om man har blitt tatt med noe på seg nylig,onkel blå har en kjip tendens til og komme på hjemmebesøk etter noe slikt.

Nå vet jeg lite om hvordan politiet jobber og prioriterer i oslo,men greit og være på den sikre siden. Fikk 2,5k for å pisse positivt 2uker etterpå.
Usaklig,
jeg ble stoppa med en halv joint i lomma, kjørende. Jointen var fortsatt varm.
Hadde i tillegg 2 g sopp og ett halvgram røykings

Vedtok forelegge for besittelse og kjørte hjem,
resultat, 2000 spenn i bot.
(virker som det minste de kan gi)

Stod forøvrig kun den jointen på forelegget. (skal ikke klage) Så en snut i Oslo har hatt ei hysterisk cubensisghelg.