Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4862
Heisann (ja, jeg har søkt bittelitt)

Sitter og spiller poker på Pokerstars, og har funnet ut at det kanskje hadde vært lurt å fått litt guiding av et program som regner ut sannsynligheten for meg.

Har selv litt peiling på hva som er bra også videre. Men noen ganger glemmer man alt av pokerregler, når man har gode kort. Derfor har dette programmet vært digg og hatt, så det hadde holdt meg på bakken i forskjellige situasjoner.

Noen som har noen programmer som er tillatt for bruk på Pokerstars og i tillegg er simple, og samtidig leser av Pokerstars sin klient.

Fyr av din anbefaling; og gjerne skriv hvorfor og hvor jeg kan finne den!
Tviler på at de godtar at man spiller systematisk.
Vis alle hadde spilt sånn hadde ikke nettpoker eksistert.
Jeg bruker Sit And Go Shark, google it kosta ca 300 spenn, men tjente det inn igjen på noen dager. Funker bare på sit and go turneringer!!

Forresten, det finnes utallige poker odds kalkulatorer du kan laste ned, men de gjør ikke ting automatisk for deg, så du må trykke på kortene i programmet liksom
Sitat av www2 Vis innlegg
Tviler på at de godtar at man spiller systematisk.
Vis alle hadde spilt sånn hadde ikke nettpoker eksistert.
Vis hele sitatet...
For en latterlig påstand. Det er ingenting som tilsier at pokerselskapene ikke får rakene sine, selv om noen bruker litt mer tid enn andre på sannsynlighetberegningen.


Prøv denne: http://www.freedownloadmanager.org/d...tars_software/
Sitat av www2 Vis innlegg
Tviler på at de godtar at man spiller systematisk.
Vis alle hadde spilt sånn hadde ikke nettpoker eksistert.
Vis hele sitatet...
De godtar det.

Forresten, jeg vet at jeg må trykke selv. Vil bare få et "realitetsbilde" av situasjonen når jeg spiller, hva sjansen for å vinne er.
I mine øyne faller jo hele moroa ut om du skal sitte å spørre et program hva du skal gjøre hele tia!
Lær deg poker strategi, og ta pauser når du tilter.. værre er det ikke.
Sitat av fetter Vis innlegg
I mine øyne faller jo hele moroa ut om du skal sitte å spørre et program hva du skal gjøre hele tia!
Lær deg poker strategi, og ta pauser når du tilter.. værre er det ikke.
Vis hele sitatet...
Programmet skal jo være med å gi meg enda mer erfaring i poker. Orker ikke å lære av å tape penger. Så da kan heller programmet hjelpe meg å fortelle når det er smart å calle floppen o.s.v
Sitat av starpowah Vis innlegg
Programmet skal jo være med å gi meg enda mer erfaring i poker. Orker ikke å lære av å tape penger. Så da kan heller programmet hjelpe meg å fortelle når det er smart å calle floppen o.s.v
Vis hele sitatet...
Etter mange år erfaring i poker og mange tusen i pluss, anbefaller jeg deg IKKE å bruke programmer, skal komme med litt kritikk Du vill da gjøre:

1. Dårlige calls
2. Miste den læren ved å faktisk tenke deg fram til hva motstanderen har.
3. Gå etter kortene dine ved %, med min erfaring, er dette noe som er jeg ikke anbefaler. Og skal sies at det ikke tar en månde med poker, så tror du at du "kan" poker. Er mye mer arbeid bak enn det du tror, og ett program vill bare fucke opp hele spillet ditt. "Poker takes 5 minutes to learn, and a lifetime to handle".

Ble kanskje litt rotete, men anbefaler deg heller å søke rundt på nettet, etter så mye informasjon som overhode mulig. Er mange sider der ute, som sier hva du skal calle med fra starten, ut i spillet og slutten.

Legger til en link jeg liker veldig godt: http://www.pokertips.org/strategy/starting-hands.php
Jeg er enig i det der, utenom KJ og 10J, og AJ spørs hvilken posisjon du er i, da du er lett for å bli dominert. OG ikke spill pockets for hardt, uten om AA KK QQ og kanskje JJ. Og når du spiller pockets, bare call for å se en billig flop, bommer du så kast lett!

Og Er du redd for å tape penger, anbefaler jeg deg ved å vente eller spill freerolls + pokerstars.tv er en fin side og lære mye.

PS: Ikke bli sur hvis du ikke går i pluss første året!

Lykke til!
Sist endret av eskil2k; 5. mai 2010 kl. 15:33.
ALLE proffesjonelle pokerspillere bruker pokertrackere. Ikke hør på folk som sier at du ikke trenger det. For å forbedre spillet ditt MÅ du faktisk gå gjennom hendene dine.

Ikke hør på NOE av det eskil2k sa.
Først kommer @eskil2k med den innholdsrike posten, også får jeg beskjed om å ikke hørepå den?
Haha, nå ble jeg bare enda mer forvirra.
Jeg er enig med begge de to over. Pokertrackere kan være kjekt for å se sannsynligheten du har for å vinne, noe du kunne for å være en god pokerspiller. Alikevel hater jeg slike programmer da jeg syntes det ødelegger spillegleden, samtidig som jeg over tid har fått et rimelig solid inntrykk av hva oddsen min er. Man kan vel si det slik at etter flere hundre pokerspill, begynner man gjerne å skjønne oddsen du har for hver hånd.

Å bruke en pokertracker kan godt hjelpe deg de første månedene, og at du raskere lærer deg å ta det litt på feelingen. Dog, personlig liker jeg og spille live også, så derfor foretrekker jeg å «lese og lære», fremfor et automatisert program. Do what you feel is best
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
ALLE proffesjonelle pokerspillere bruker pokertrackere. Ikke hør på folk som sier at du ikke trenger det. For å forbedre spillet ditt MÅ du faktisk gå gjennom hendene dine.

Ikke hør på NOE av det eskil2k sa.
Vis hele sitatet...
Du sa det jo selv, PROFFESJONELLE bruker pokertrackere, og så langt jeg kan se er ikke trådstarter en proff. Når man, spesielt er nybegynner, så er ikke pokertracker noe å anbefale, da man mister mye av basicsn i poker. For all del, sier ikke at han ikke skal gå igjennom hendene, men når han går igjennom en hånd, så er det ikke bare prosent man må tenke på, men hvordan hele hånden ble gjennomført, er ikke bare gå etter % hele tiden. Men det orker jeg ikke å gå mer inpå nå. Og jeg vill selv si at jeg er proff, og har ingen sans for pokertrackere, selv i denne tid. Har brukt det en del ganger før, men vill si det fucker opp spillet mitt og gjør dårligere calls.

Og du kan komme med bedre grunnlag til hvorfor han ikke skal høre på meg.
Sist endret av eskil2k; 5. mai 2010 kl. 16:26.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Jeg bruker Sit And Go Shark, google it kosta ca 300 spenn, men tjente det inn igjen på noen dager. Funker bare på sit and go turneringer!!

Forresten, det finnes utallige poker odds kalkulatorer du kan laste ned, men de gjør ikke ting automatisk for deg, så du må trykke på kortene i programmet liksom
Vis hele sitatet...
Sit and go shark er ikke lovlig på pokerstars.
http://www.pokerstars.com/poker/room/prohibited/
sad but true
Du kommer med så mange latterlige påstander her eskil2k at jeg begynner å tvile på om du i det hele tatt har spilt poker. Å kun limpe/calle pre-flop med småe pockets er en av de dårligste tipsene jeg har hørt. Vinnende spillere raiser uansett hvilken hånd de har tenkt å spille med. Dette er for å kamuflere hvilken hånd de har (er rimelig enkelt å gjette seg til hvilke kort motstanderen har hvis han limper/caller med pockets hele tiden), samt begynne å bygge en pott i tilfelle man skulle treffe et sett på floppen.

Folk som vil bli vinnende spillere blir ikke bedre av å spille freeroll. Hvis du i det hele tatt har spilt en freeroll så vet du hvor useriøst dette er.

Alle som begynner å spille poker taper penger i begynnelsen (så lenge du ikke heter Tom Dwan), og dette er i seg selv en viktig erfaring.

Selv bruker jeg PokerTracker hver gang jeg spiller. Dette er for å kunne analysere hendene etter en endt session, slik at jeg vet hva jeg kan gjøre bedre hvis jeg kommer i en lignende situasjon der jeg enten har kunnet vunnet mere penger eller tapt mindre. Man får også statistikk over hvor mange hender motstanderen spiller, raiser, stjeler blinds, 3-better osv. Slik vil man finne svakheter til motstanderen man kan utnytte. Man kan f. eks begynne å 3-bette en motspiller som stjeler mye fra button.

En av de viktigste årsakene til hvorfor mange er tapende i poker er mangel på BRM (bankroll management). Man SKAL alltid ha minst 30 buyins eller mer på det nivået man spiller på. Hvis man spiller på 1$/2$ (NL200) så er det en buyin på 200$ på vanlige bord. Det vil si at man bør ha 200$*30= 6000$ for å spille på det nivået. Dette er for å kunne ha en bankroll som tåler varianse, noe det er mye av i poker. I lengden er det dog kun ferdighetene som avgjør om man er vinnende eller ikke. "Luck evens out" er ett bra begrep som illustrerer det. I løpet av 100k hender så vil man ha like mye flaks som uflaks, og da er det kun måten man spiller på som avgjør om man går i pluss.

Til slutt så vil jeg anbefale deg å bli medlem på cardrunners eller en lignende side hvis du tar poker seriøst. Der legger folk som lever av poker ut masse opplærings videoer der man kan se at de spiller live og kommer med forskjellige tips og strategier på hvordan man bør spille mot forskjellige folk.
Sist endret av S3MT3X; 5. mai 2010 kl. 17:50.
Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Du kommer med så mange latterlige påstander her eskil2k at jeg begynner å tvile på om du i det hele tatt har spilt poker. Å kun limpe/calle pre-flop med småe pockets er en av de dårligste tipsene jeg har hørt. Vinnende spillere raiser uansett hvilken hånd de har tenkt å spille med. Dette er for å kamuflere hvilken hånd de har (er rimelig enkelt å gjette seg til hvilke kort motstanderen har hvis han limper/caller med pockets hele tiden), samt begynne å bygge en pott i tilfelle man skulle treffe et sett på floppen.
Vis hele sitatet...
Latterlige påstander til en nybegynner? Mine påstander er til turnerings spill og meste parten av det jeg skriver er på starten av en turnering, såklart man skal raise opp for å stjele blinds senere i en turnering med pockets, men da varierer jo det selvfølgelig fra posisjon og hva de bak deg før har gjordt. Det du snakker om er cash game spill, noe som jeg vill si er TOTALT annereledes enn turnerings spill, helt annen strategi og spill (Noe jeg regner med at du ikke kan spille turnerings poker, da du kommer med at mine påstander er latterlige). Og limpe eller raise opp en pocket, varierer veldig fra hvilken posisjon og hvor stor blindsa er forhold til avarage og stack. Så du mener han skal raise x3 med pocket 3 utg? Jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om, hvertfall ikke for turnerings spill. Og at en person ALLTID raiser opp med vinnende hånd, det vill jeg si at man taper på i lengden, kanskje ikke på cg, men hvertfall turnering.

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Folk som vil bli vinnende spillere blir ikke bedre av å spille freeroll. Hvis du i det hele tatt har spilt en freeroll så vet du hvor useriøst dette er.
Vis hele sitatet...
Helt på jordet du! Freerolls er en fin måte der man kan prøve seg fram og teste seg med forskjellige hånder. Så klart folk kan bli vinnende spiller ved å lære seg opp via freerolls? Husker selv når jeg var under 18 og spilte freerolls, lærte en del basics ved å spille og beste av alt: Det var gratis! Og takke være freerolls ble jeg bedre og bedre.

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Selv bruker jeg PokerTracker hver gang jeg spiller. Dette er for å kunne analysere hendene etter en endt session, slik at jeg vet hva jeg kan gjøre bedre hvis jeg kommer i en lignende situasjon der jeg enten har kunnet vunnet mere penger eller tapt mindre. Man får også statistikk over hvor mange hender motstanderen spiller, raiser, stjeler blinds, 3-better osv. Slik vil man finne svakheter til motstanderen man kan utnytte. Man kan f. eks begynne å 3-bette en motspiller som stjeler mye fra button.
Vis hele sitatet...
Det du skriver her er litt meningsløst for en nybegynner. Jeg skriver at jeg anbefaler å ikke bruke programmet som nybegynner, da man mister mye av hvordan man skal lese sine motstandere og man mister mye av basicsn som har med poker å gjøre, men det skjønner vell ikke du? Du går vell bare etter % og tall, så gjør du dine handlinger etter tall og hvis du tapte, så gjorde du en riktig call pga pokertrackeren sa så? Dette er jo helt feil! Men såklart, har jo ett "bedre" utgangspunkt på spilleren, men som sagt for en nybegynner, så er ikke pokertracker noe bra, før man har spilt poker en stund og vet hvordan man skal håndtere spillere, som tar en del tid. Jeg henger meg på Restyle som skriver Les og Lær.
Og spill mye poker uten noe jævla program som leder deg på villspor og det kommer til å ta mye lengre tid til å bli en god pokerspiller, hvis du bruker programmet.
Sist endret av eskil2k; 5. mai 2010 kl. 18:36.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Latterlige påstander til en nybegynner? Mine påstander er til turnerings spill og meste parten av det jeg skriver er på starten av en turnering, såklart man skal raise opp for å stjele blinds senere i en turnering med pockets, men da varierer jo det selvfølgelig fra posisjon og hva de bak deg før har gjordt. Det du snakker om er cash game spill, noe som jeg vill si er TOTALT annereledes enn turnerings spill, helt annen strategi og spill (Noe jeg regner med at du ikke kan spille turnerings poker da du kommer med at mine påstander er latterlige). Og limpe eller raise opp en pocket, varierer veldig fra hvilken posisjon og hvor stor blindsa er forhold til avarage og stack. Så du mener han skal raise x3 med pocket 3 utg? Jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om, hvertfall ikke for turnerings spill. Og at en person ALLTID raiser opp med vinnende hånd, det vill jeg si at man taper på i lengden, kanskje ikke på cg, men hvertfall turnering.



Helt på jordet du! Freerolls er en fin måte der man kan prøve seg fram og teste seg med forskjellige hånder. Så klart folk kan bli vinnende spiller ved å lære seg opp via freerolls? Husker selv når jeg var under 18 og spilte freerolls, lærte en del basics ved å spille og beste av alt: Det var gratis! Og takke være freerolls ble jeg bedre og bedre.



Det du skriver her er litt meningsløst for en nybegynner. Jeg skriver at jeg anbefaler å ikke bruke programmet som nybegynner, da man mister mye av hvordan man skal lese sine motstandere og man mister mye av basicsn som har med poker å gjøre, men det skjønner vell ikke du? Du går vell bare etter % og tall, så gjør du dine handlinger etter tall og hvis du tapte, så gjorde du en riktig call pga pokertrackeren sa så? Dette er jo helt feil! Men såklart, har jo ett "bedre" utgangspunkt på spilleren, men som sagt for en nybegynner, så er ikke pokertracker noe bra, før man har spilt poker en stund og vet hvordan man skal håndtere spillere, som tar en del tid. Jeg henger meg på Restyle som skriver Les og Lær.
Og spill mye poker uten noe jævla program som leder deg på villspor og
Vis hele sitatet...
Ja, snakker om cash game. Turneringsspill er som sagt noe helt annet så det skal jeg ikke uttale meg om. Spiller kun 6 max og heads up.

Nei, man kan ikke bli en vinnende spiller bare ved å spille freerolls. Å bli en vinnende spiller krever hundrevis av timer ved bordene med real money. Å spille freerolls er så lite poker som man kan få det til, da folk ikke bryr seg om å spille bra, men om å fortest mulig doble seg opp ved å gå all in med 4-8.

Hele poenget med å bruker PokerTracker er NETTOPP for å lære seg å analysere hender. Man går gjennom de viktigste hendene etter en endt session for å se hva man kan forbedre seg på. Les hva jeg skriver! Man bruker programmet for å forbedre seg.
Man bruker programmet for å lese spillere. Hvis en spiller har en VP$IP på 40$, og en PFR på 30$ så er det utallige måter man kan utnytte det på.

Å bruke et program for å si hva oddsene er uten å ha reads på spilleren er det lite vits i... og det har jeg aldri sagt. Jeg bruker kun programmet for å se hvor ofte motstanderen stjeler, 3-better, raiser fra position osv.

Alle som tar poker seriøst og vil bli vinnende analyserer sitt eget og andres spill. Og PokerTracker er ett av de beste verktøyene for å gjøre nettopp det. Det er en grunn til at alle de proffe på f. eks cardrunners anbefaler at man bruker ett slikt program.

Men ja, tipper du har rett. Du har tross alt tjent "tusenvis" av kroner, så man bør vel heller høre på deg enn å ta i mot tips av folk som lever av poker.
Sist endret av S3MT3X; 5. mai 2010 kl. 18:48.
Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Ja, snakker om cash game. Turneringsspill er som sagt noe helt annet så det skal jeg ikke uttale meg om. Spiller kun 6 max og heads up.
Vis hele sitatet...
Men da har vi to helt forskjellige spillestiler, så da dropper vi med å dømme hverandre, er du ikke enig?

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Nei, man kan ikke bli en vinnende spiller bare ved å spille freerolls. Å bli en vinnende spiller krever hundrevis av timer ved bordene med real money. Å spille freerolls er så lite poker som man kan få det til, da folk ikke bryr seg om å spille bra, men om å fortest mulig doble seg opp ved å gå all in med 4-8.
Vis hele sitatet...
Tror du har missforstått freerolls. Han er nybegynner og da er freerolls en fin måte og bygge seg opp, kanskje ikke den beste, men bedre enn å få panikk over å tape tusenvis av kroner, uten engang å vite hvordan man skal spille riktig. hvertfall på starten og da man ikke kan så mye. Og ja, da mener jeg at freeroll er en fin start og lære seg opp (med mindre man har tusenvis av kroner og sløse bort.)

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Hele poenget med å bruker PokerTracker er NETTOPP for å lære seg å analysere hender. Man går gjennom de viktigste hendene etter en endt session for å se hva man kan forbedre seg på. Les hva jeg skriver! Man bruker programmet for å forbedre seg.
Man bruker programmet for å lese spillere. Hvis en spiller har en VP$IP på 40$, og en PFR på 30$ så er det utallige måter man kan utnytte det på.
Vis hele sitatet...
Er helt enig, men ikke for en nybegynner, da man MISTER mye basics av hvordan man skal lese sine motstandere. Men senere, er pokertracker sikkert en veldig fin ting og ha, selvom jeg ikke har noe sans for det, med mindre jeg sitter på 12 bord og ikke har kontroll på spillerne mine.

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Å bruke et program for å si hva oddsene er uten å ha reads på spilleren er det lite vits i... og det har jeg aldri sagt. Jeg bruker kun programmet for å se hvor ofte motstanderen stjeler, 3-better, raiser fra position osv.
Vis hele sitatet...
Ja, men hva er vitsen med det pokertracker for en nybegynner, når han ikke kan basics? Og basics, kan man lære seg fint uten programet som gjør hodet ditt surrete.

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Alle som tar poker seriøst og vil bli vinnende analyserer sitt eget og andres spill. Og PokerTracker er ett av de beste verktøyene for å gjøre nettopp det. Det er en grunn til at alle de proffe på f. eks cardrunners anbefaler at man bruker ett slikt program.

Men ja, tipper du har rett. Du har tross alt tjent "tusenvis" av kroner, så man bør vel heller høre på deg enn å ta i mot tips av folk som lever av poker.
Vis hele sitatet...
Ikke undervurder meg, lever av poker selv, og jeg spiller aldri cg, så skal ikke utale meg om dine erfarende skills på dette. Så vill jeg spørre, les nøye: anbefaler du for en nybegynner og bruke programmet, når han ikke vet hvilken hånder han skal calle med engang? Da er det bedre og vente med pokertracker.
Sist endret av eskil2k; 5. mai 2010 kl. 19:30.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Men da har vi to helt forskjellige spillestiler, så da dropper vi med å dømme hverandre, er du ikke enig?



Tror du har missforstått freerolls. Han er nybegynner og da er freerolls en fin måte og bygge seg opp, kanskje ikke den beste, men bedre enn å få panikk over å tape tusenvis av kroner, uten engang å vite hvordan man skal spille riktig. hvertfall på starten og da man ikke kan så mye. Og ja, da mener jeg at freeroll er en fin start og lære seg opp (med mindre man har tusenvis av kroner og sløse bort.)



Er helt enig, men ikke for en nybegynner, da man MISTER mye basics av hvordan man skal lese sine motstandere. Men senere, er pokertracker sikkert en veldig fin ting og ha, selvom jeg ikke har noe sans for det, med mindre jeg sitter på 12 bord og ikke har kontroll på spillerne mine.



Ja, men hva er vitsen med det pokertracker for en nybegynner, når han ikke kan basics? Og basics, kan man lære seg fint uten programet som gjør hodet ditt surrete.



Ikke undervurder meg, lever av poker selv, og jeg spiller aldri cg, så skal ikke utale meg om dine erfarende skills på dette. Så vill jeg spørre, les nøye: anbefaler du for en nybegynner og bruke programmet, når han ikke vet hvilken hånder han skal calle med engang? Da er det bedre og vente med pokertracker.
Vis hele sitatet...
En mye finere og bedre måte å lære seg basic i poker på er å ta ett deposit på 60$ slik at man kan spille på 0,1$/0,2$, eller 150$ for å spille på 0,2$/0,5$.

Hvorfor har du ikke sansen for PokerTracker? Det er jo en ypperlig måte å analysere spillet sitt på, finne leaks, poste hender på diverse forum for å få tips osv. Hvordan skal man ellers analysere spillet sitt?

Bare ta en titt her: http://www.cardrunners.com/cr_forums...splay.php?f=70

Å poste hender på slike forum er ett must for folk som vil bli bedre. Her får man tips av profesjonelle pokerspillere. Hva i all verden kan være negativt med det?

"PokerTracker imports the hand histories that poker sites write to your computer. It then parses the hands and stores statistics/information about the hands into a local database so that you can look at every possible angle of both your and your opponents' poker game."

Send meg spillernicket ditt på PM, så kan jeg selv undersøke om du lever av poker.
Sist endret av S3MT3X; 5. mai 2010 kl. 19:49.
Sitat av S3MT3X Vis innlegg
En mye finere og bedre måte å lære seg basic i poker på er å ta ett deposit på 60$ slik at man kan spille på 0,1$/0,2$, eller 150$ for å spille på 0,2$/0,5$.
Vis hele sitatet...
For all del, men freerolls er ikke så dårlig som du skal ha det til, spesielt ikke for en nybegynner som ikke vet hva han skal calle med.

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Hvorfor har du ikke sansen for PokerTracker? Det er jo en ypperlig måte å analysere spillet sitt på, finne leaks, poste hender på diverse forum for å få tips osv. Hvordan skal man ellers analysere spillet sitt?
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at pokertracker er dårlig, min mening er at jeg ikke har sansen for det. Han er en nybegynner, han vet ikke engang hva han skal calle med, hvorfor skal han da gå til ett program, isteden for å "les og lær" også gå over til programet, når han har behov for å spørre spørsmål.

Sitat av S3MT3X Vis innlegg
Bare ta en titt her: http://www.cardrunners.com/cr_forums...splay.php?f=70

Å poste hender på slike forum er ett must for folk som vil bli bedre. Her får man tips av profesjonelle pokerspillere. Hva i all verden kan være negativt med det?
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at det er negativt, men hvorfor skal en nybegynner, som tråden handler om, gå etter ett slikt program? Noen av de jeg skjenner kjøpte seg pokertracker og de skjønte ikke så mye. Da svarer jeg at man må lære seg spillet først, før man forstår pokertracker. Pokertracker kan vell ha noen fordeler med seg, selvom man er nybegynner, men den har flere negative sider, spørr du meg. Og ved å lære seg å bli god i poker samt lære seg å lese motstanderen sin, er bare øving og lesing som NYBEGYNNER. Senere er det forstålig og bruke pokertracker.
Sist endret av eskil2k; 5. mai 2010 kl. 20:43.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
For all del, men freerolls er ikke så dårlig som du skal ha det til, spesielt ikke for en nybegynner som ikke vet hva han skal calle med.



Jeg sier ikke at pokertracker er dårlig, min mening er at jeg ikke har sansen for det. Han er en nybegynner, han vet ikke engang hva han skal calle med, hvorfor skal han da gå til ett program, isteden for å "les og lær" også gå over til programet, når han har behov for å spørre spørsmål.



Har ikke sagt at det er negativt, men hvorfor skal en nybegynner, som tråden handler om, gå etter ett slikt program? Noen av de jeg skjenner kjøpte seg pokertracker og de skjønte ikke så mye. Da svarer jeg at man må lære seg spillet først, før man forstår pokertracker. Og ved å lære seg å bli god i poker samt lære seg å lese motstanderen sin, er bare øving og lesing som NYBEGYNNER. Senere er det forstålig og bruke pokertracker.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg sier er at det er bedre å starte med f. eks 0,1$/0,2$, siden man da får en mye bedre følelse av hvordan spillet virkelig er. De fleste tåler å ta ett deposit på 60$ uten å å bli fattig, så hvorfor ikke?

I utgangspunktet virket det ikke som om du heller visste hva PokerTracker dreide seg om. Det er ikke ett program som automagisk forteller om du skal calle eller ikke, det er ett program for å analysere hvordan man selv og motstanderen spiller.

Og nei, PokerTracker er ikke noe vanskelig å sette seg inn i for en nybegynner i det hele tatt. For en oppgående ungdom så tar det maks 2 timer å lære seg å bruke det. Ligger masse veiledninger på nettet.

Og selvfølgelig kan nybegynnere bruker PokerTracker! Har du i det hele tatt prøvd programmet? Det virker ikke slik. Anbefaler deg rett og slett å teste det ut før du kommer med slike fordommer. Vet om en masse nybegynnere som bruker PokerTracker, og hender de er usikker på hvordan bør spilles poster de på diverse forum. Slik lærer man også kjappere.

Og, ja - man må selvfølgelig vite hva poker er før man begynner å bruke PokerTracker. Men hvem bruker uansett lang tid på å lære seg reglene i poker? Er et relativt enkelt spill å lære, men som sagt så er det et spill som tar mange år og mestre, og heldigvis kan PokerTracker hjelpe til med dette
Sist endret av S3MT3X; 5. mai 2010 kl. 20:57.
Må bare avbryte litt.

Har satt inn 32 dollar. Hvor mye burde jeg prøve å gå i pluss, for å tjene "litt" penger? 1 dollar?
Spiller på 0,01/0,02 bord med 0,80 som buy-in.
Sitat av starpowah Vis innlegg
Må bare avbryte litt.

Har satt inn 32 dollar. Hvor mye burde jeg prøve å gå i pluss, for å tjene "litt" penger? 1 dollar?
Spiller på 0,01/0,02 bord med 0,80 som buy-in.
Vis hele sitatet...
Hva er målet ditt med å spille?
Hovedpoenget er jo å vinne på bordet, så om det krever 1 dollar eller 1000 dollar, er opptil bordet å avgjøre.

Alt i alt så må du nesten vite hva du vil fram til med spillingen din
Sitat av starpowah Vis innlegg
Må bare avbryte litt.
Har satt inn 32 dollar. Hvor mye burde jeg prøve å gå i pluss, for å tjene "litt" penger? 1 dollar?
Spiller på 0,01/0,02 bord med 0,80 som buy-in.
Vis hele sitatet...
Om du klarer å vinne særlig med penger (totalt sett) de første 50 spillene, har du hatt utrolig flaks på en av to måter;
a| Du har møtt nybegynnere, som ikke kan å spille poker og/eller har lite erfaring. Eller
b| Du har hatt utrolig flaks.

Hvis du starter å spille poker i den tro at du kommer til å tjene særlig med penger i begynnelsen; har du valgt feil hobby. Poker er et spill der man lære av og feile, mange ganger - før man får draget på det. Eventuelt finnes det masse god dokumentasjon som kan hjelpe deg godt på vei.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Ja, men hva er vitsen med det pokertracker for en nybegynner, når han ikke kan basics? Og basics, kan man lære seg fint uten programet som gjør hodet ditt surrete.
Vis hele sitatet...
Don't believe a word of it..

Om du ikke er villig til å bruke en tracker og analysere spillet ditt. Da er du en av de som kommer til å tape på å spille poker.

Fyren spør om tips, da er svaret: BRUK tracker, analyser spillet ditt.

Og først av alt: Les noen pokerbøker først slik at du vet hva du skal analysere, og hvordan du faktisk skal spille poker.

Det å høre på en liste med ting mans skal gjøre, og slike standardutsagn eskil kommer med, er å gjøre poker alt for enkelt. Du kan kun tjene penger på poker om du jobber med spillet ditt.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Don't believe a word of it..

Om du ikke er villig til å bruke en tracker og analysere spillet ditt. Da er du en av de som kommer til å tape på å spille poker.

Fyren spør om tips, da er svaret: BRUK tracker, analyser spillet ditt.

Og først av alt: Les noen pokerbøker først slik at du vet hva du skal analysere, og hvordan du faktisk skal spille poker.

Det å høre på en liste med ting mans skal gjøre, og slike standardutsagn eskil kommer med, er å gjøre poker alt for enkelt. Du kan kun tjene penger på poker om du jobber med spillet ditt.
Vis hele sitatet...
Litt artig hvordan du skriver uten å ha lest alt, også klarer du å svare for meg i dine egne utsagn, ikke værst.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Litt artig hvordan du skriver uten å ha lest alt, også klarer du å svare for meg i dine egne utsagn, ikke værst.
Vis hele sitatet...
Helt utrolig hvordan du også tror at jeg argumenterer FOR deg.

Du sier at man bør øve og bare hoppe i det uten tracker. Jeg sier les bøker og bruk tracker.

Hvis du prøver å få han til å ikke bruke tracker fordi det ikke er bra for en nybegynner, bryter jeg da inn og forteller at du tar feil og er en grevling.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Har ikke sagt at det er negativt, men hvorfor skal en nybegynner, som tråden handler om, gå etter ett slikt program? Noen av de jeg skjenner kjøpte seg pokertracker og de skjønte ikke så mye. Da svarer jeg at man må lære seg spillet først, før man forstår pokertracker. Pokertracker kan vell ha noen fordeler med seg, selvom man er nybegynner, men den har flere negative sider, spørr du meg. Og ved å lære seg å bli god i poker samt lære seg å lese motstanderen sin, er bare øving og lesing som NYBEGYNNER. Senere er det forstålig og bruke pokertracker.
Vis hele sitatet...
Pft. Jeg mistenker sterkt at du blander to typer forskjellige programmer.

Pokertracker, for å analysere spillene dine i etterkant og analysere hvilke hånder du i snitt taper penger på; når du tjener penger og hvilke dårlige calls du gjør er ytterst, ytterst nødvendig. Om det er noen som trenger det, så er dette særlig nybegynnere. Å se at du har rota bort +1000 spenn med å spille på dårlige kort gjør at du veldig rask justerer spillet ditt. Om man er for dum til å skjønne statistikken, så, vel, burde man ikke satse på profesjonell poker

Sannsynlighetsregningsprogram live ser jeg også nytten av for nybegynnere, men der ser jeg iallefall at kan ha negative sider, fordi du bygger ikke opp en følelse for hva som kan skje, og det er lett å stole på sannsynlighetene for mye.. når det i virkeligheten er en selection-bias av dimensjoner på hvilke hender motparten sannsynligvis sitter på. Man bør nok å ha litt bakgrunn og erfaring for å tolke informasjonen riktig, ja.
Sist endret av DumDiDum; 6. mai 2010 kl. 05:45.
Har tjent meg opp 20 dollar
uten å bruke noe tracker/live analyser

lukter det potenisale? ;;
Synes det er mange rare og lite konstruktive kommentarer i denne tråden. Spesifiser nå aller først hva slags poker man diskuterer før man kritiserer hverandres råd. Cashgame, Multitable Tournaments og SNGs er jo strategisk vidt forskjellige spill, det vet dere jo (nesten) alle.

Ellers er det helt åpenbart for meg at eskil2k har rett hva gjelder pokertrackere. Ja, de er veldig nyttige, men du begynner ikke å bruke det før du vet hvem som skal by først etter flop eller hva anter er. På samme måte lærer man den lille gangetabellen på rams før du bruker kalkulator... Det har noe med riktig rekkefølge å gjøre. En nybegynner vil ikke få noe utbytte av å studere sine spilte hender, fordi de trolig ikke klarer å lese riktig informasjon ut av dem.

Bankroll management er nevnt her, og det er virkelig noe som man burde sette seg inn i tidligst mulig. Essensielt for alle pokerspillere med ambisjoner (og ikke).


Ellers er mitt hovedråd til trådstarter å spille freerolls. Disse vil gjøre deg skikkelig kjent med hvordan reglene fungerer. Det er prioritet nummer 1. Nok en dårlig sammenlikning: Lær deg skiltene før du setter deg bak rattet på en bil. Så foreløpig blir det simulator, synes nå jeg

Hva gjelder hjelp til oddsutregning kan det være en grei ting å bruke software. Men igjen ville jeg anbefale deg å starte å bruke rough hoderegning. Har du 2 ruter på hånden og 2 ruter ligger på bordet, kan du regne deg fram til sjansen for at nok en ruter dukker opp på neste gate. Lurer du simpelthen hvor stor sjanse 78s har mot AKo, så googler du "poker odds calculator".
Sist endret av httpwhat; 7. mai 2010 kl. 01:03.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Ellers er det helt åpenbart for meg at eskil2k har rett hva gjelder pokertrackere. Ja, de er veldig nyttige, men du begynner ikke å bruke det før du vet hvem som skal by først etter flop eller hva anter er.
Vis hele sitatet...
Nå trodde jeg poenget nådde tydelig frem, men det gjorde det tydeligvis ikke.

ALLE spillere er anbefalt en tracker til å bruke for å analysere og jobbe med spillet sitt. Uansett nivå, uansett hvor mye du kan.

Jeg håper virkelig du ikke mener at folk skal begynne å spille poker uten å gå inn 100%. Det er INGEN vits å sette i gang uten alle hjelpemidler. Så gi fyren i det minste riktig råd når det gjelder poker.
Sitat av starpowah Vis innlegg
Heisann (ja, jeg har søkt bittelitt)

Sitter og spiller poker på Pokerstars, og har funnet ut at det kanskje hadde vært lurt å fått litt guiding av et program som regner ut sannsynligheten for meg.

Har selv litt peiling på hva som er bra også videre. Men noen ganger glemmer man alt av pokerregler, når man har gode kort. Derfor har dette programmet vært digg og hatt, så det hadde holdt meg på bakken i forskjellige situasjoner.

Noen som har noen programmer som er tillatt for bruk på Pokerstars og i tillegg er simple, og samtidig leser av Pokerstars sin klient.

Fyr av din anbefaling; og gjerne skriv hvorfor og hvor jeg kan finne den!
Vis hele sitatet...
Disse er de mest brukte programmene:
http://www.holdemmanager.com/
http://www.pokertracker.com/

-De beste spillerne som Tom Dwan, Phil Ivey og Patrik Antonius bruker ingen programmer når de spiller på nettet. Vil heller brukt penger på videoer hvor proffene kommenterer hvordan de spiller osv enn la et program ta alle avgjørelser for deg.

http://www.cardrunners.com/
http://www.pokersavvy.com/no/


[quote=httpwhat;1704395]
Bankroll management er nevnt her, og det er virkelig noe som man burde sette seg inn i tidligst mulig. Essensielt for alle pokerspillere med ambisjoner (og ikke).QUOTE]

Beste rådet til nå. Spiller man med for få buy ins kan selv den beste spiller tape alt.

Til trådstarter
Andre ting som er viktig er å spille for å ha det gøy og kokurransen. Ikke la penger være hovedfokuset når du spiller poker. Spill når du er opplagt og heller spill kortere sessions enn lange. Meld deg opp på pokerforum som twoplustwo.com og donkr.com og diskuter pokerstrategi med venner og andre erfarne spillere.
Sitat av starpowah Vis innlegg
Har tjent meg opp 20 dollar
uten å bruke noe tracker/live analyser

lukter det potenisale? ;;
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg kan satse livet mitt på at du ryker, om du ikke jobber med spillet ditt på et høyt analytisk nivå.
Oppdages det ikke at man bruker poker tracker samtidig med f.eks pokerstars? Programmet er jo bannet, så jeg har alltid antatt at de må ha noen form for "anti-cheat" bygget inn i pokerstars-klienten. Ellers ville jo en ban være fullstendig nytteløs?
[[quote=httpwhat]
[quote=Gooner8;1704805]Disse er de mest brukte programmene:
http://www.holdemmanager.com/
http://www.pokertracker.com/

-De beste spillerne som Tom Dwan, Phil Ivey og Patrik Antonius bruker ingen programmer når de spiller på nettet. Vil heller brukt penger på videoer hvor proffene kommenterer hvordan de spiller osv enn la et program ta alle avgjørelser for deg.

http://www.cardrunners.com/
http://www.pokersavvy.com/no/


Sitat av httpwhat Vis innlegg
Bankroll management er nevnt her, og det er virkelig noe som man burde sette seg inn i tidligst mulig. Essensielt for alle pokerspillere med ambisjoner (og ikke).QUOTE]

Beste rådet til nå. Spiller man med for få buy ins kan selv den beste spiller tape alt.

Til trådstarter
Andre ting som er viktig er å spille for å ha det gøy og kokurransen. Ikke la penger være hovedfokuset når du spiller poker. Spill når du er opplagt og heller spill kortere sessions enn lange. Meld deg opp på pokerforum som twoplustwo.com og donkr.com og diskuter pokerstrategi med venner og andre erfarne spillere.
Vis hele sitatet...
Tom Dwan, Phil Ivey og Patrik spiller mot de samme spillerne hele tiden når de spiller online. De vet hvordan de skal spille mot hverandre. Et dårlig eksempel IMO. De er også uten tvil de beste online spillerne som finnes.

Og nei, du har også misforstått poenget med å bruker en tracker. Anbefaler deg å lese hele tråden eller i det minste finne ut hva f. eks Poker Tracker dreier seg om før du kommer med slike innspill igjen.
Sist endret av S3MT3X; 7. mai 2010 kl. 18:42.
Pokertracker er ikke bannet av Pokerstars.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Nå trodde jeg poenget nådde tydelig frem, men det gjorde det tydeligvis ikke.

ALLE spillere er anbefalt en tracker til å bruke for å analysere og jobbe med spillet sitt. Uansett nivå, uansett hvor mye du kan.

Jeg håper virkelig du ikke mener at folk skal begynne å spille poker uten å gå inn 100%. Det er INGEN vits å sette i gang uten alle hjelpemidler. Så gi fyren i det minste riktig råd når det gjelder poker.
Vis hele sitatet...
"INGEN vits å sette i gang uten alle hjelpemidler"? Hvor mange har egentlig lært seg poker med alle tilgjengelige hjelpemidler fra dag èn? Og hvorfor er man avhengig av det?

Si at man bruker en tracker og analyserer sine egne spilte hender uten å kunne de mest elementære reglene. Vil du da få noe ut av det? Jeg mener nei. Begynn gjerne tidlig med dette, men jeg tror du får mer ut av å gå gjennom hendene med en som kan det, som kan forklare deg hvor og når du mistolker informasjonen som leses ut av trackeren.

Jeg mener absolutt at folk kan spille poker uten ambisjoner, f. eks. bare i vennelag. Manges interesse for spillet strekker seg ikke lenger enn det Er du derimot lysten på å lære ordentlig poker og bli god, så selvfølgelig er det positivt å benytte seg av enkelte hjelpemidler til enhver tid. Men samtidig, skal du lære deg å kjøre bil for første gang, så ville jeg ikke anbefalt absolutt alle en bil med automatgir, servo osv. Å lære seg å bruke hoderegning hva gjelder odds, gjennomgå hender med andre nyfrelste (eller erfarne) muntlig kan være vel så bra helt i begynnelsen av læringsprosessen.

Men det finnes selvsagt ingen fasit her, folk har forskjellige forutsetninger for å tilegne seg kunnskap. Tror riktignok heller ikke at det trigger pokerinteressen maksimalt (hos de fleste) å begynne å studere hender alene foran en skjerm.

Men jeg mener at etterhvert som man lærer seg spillet skikkelig, så er en pokertracker absolutt å anbefale alle - så er det sagt.

@ S3MT3X: Ikke rot med qoutingen din - jeg skrev ikke alt det som kom i sitatboksen "skrevet av httpwhat". Vet derfor ikke hvem eller hva du egentlig kommenterte.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Hvis du prøver å få han til å ikke bruke tracker fordi det ikke er bra for en nybegynner, bryter jeg da inn og forteller at du tar feil og er en grevling.
Vis hele sitatet...
Hva om du kommer med noe bedre svar enn at han MÅ bruke pokertracker, fram til nå har det bare blitt: "fordi jeg sier så, og det er best"

Og atpå til, skriver du at det vi skriver er feil, også motsier du deg selv ved å skrive: "Og først av alt: Les noen pokerbøker først, slik at du vet hva du skal analysere, og hvordan du faktisk skal spille poker."

Tror ikke helt du vet hva du skriver.
Sist endret av eskil2k; 7. mai 2010 kl. 20:57.
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Pokertracker er ikke bannet av Pokerstars.
Vis hele sitatet...
Jeg ser nå at det stemmer. Jeg leste rett og slett i feil liste.

Her er den forøvrig, hvis noen andre skulle være interessert: http://www.pokerstars.com/poker/room/prohibited/
Egen erfaring med tracker er at det er vanskelig å se for seg spillet i helhet, og det var bare irriterende. Jeg følte jeg ikke kunne dra nytte av trackern av to enkle grunner:
Ny måte å spille på som jeg ikke fant logikken i.
Jeg følte at trackeren lurte meg om jeg hadde høy prosent og tapte, for min del er det beste å bruke hode og ha det som hjelpemiddel. Jeg har vunnet mye mere uten enn med

Edit: Jeg brukte "Tournament Indicator", som også fungerer på Pokerstars Finnes en trial om noen vil teste
Sist endret av Vegardino; 7. mai 2010 kl. 21:53.
Gjør trackere stort sett samme nytten som f.eks pokertableratings.com, bare mer automatisert? Jeg som nybegynner har i hvert fall forbedret spillet mitt betraktelig kun ved hjelp av det veldig konkrete karakterkortet på pokertableratings.
Man får en prosentscore i forskjellige deler av spillet presentert slik:
Bruker Phil Ivey sitt karakterkort som eksempel.
PRE-FLOP TIGHTNESS: You are 22% looser than optimal. Tighten up some.
PRE-FLOP AGGRESSION: You are 7% more aggressive than optimal. Good Work!
FLOP AGGRESSION: You are 1% more aggressive than optimal. Good Work!
TURN AGGRESSION: You are 9% more aggressive than optimal. Good Work!
RIVER AGGRESSION: You are 12% less aggressive than optimal. Be a little more aggressive.
SHOWDOWN FREQUENCY: You showdown 6% less often than optimal. Good Work!
OVERALL GRADE: A
Vis hele sitatet...
Forstår jo at dette blir veldig forenklet og at algoritmen de bruker aldri kan bli perfekt, men det har faktisk hjulpet meg mye. I tillegg tilbyr siden håndhistorie, dypere analyse av spillet ditt (og andres), og oversikt over hvor mye man vinner og taper. Man trenger ikke en gang å registrere seg tror jeg.
Sist endret av patches; 7. mai 2010 kl. 22:03.